Trucje 1, "kiekeboe"

Persistence
Posts in topic: 10
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Trucje 1, "kiekeboe"

Bericht door Persistence »

Nohh wat leuk al die filmpjes! Was nog even druk met fitness oefeningen maar nu kunnen we dit weer oefenen.
Zal dan ook eens een filmpje maken. Vind het knap dat jullie met meerdere honden in de kamer kunnen oefenen, hier moet er echt eentje even op de gang, ze willen allebei te graag en kunnen niet zo goed op hun plek blijven dan.

Ps, selfie is een leuke naam idd!
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 14
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Zo leuk die filmjes!! Dat gaat al hartstikke leuk zo!

@Inge O is YouTube niet makkelijker? Dat gaat heel snel en je kunt je video's ook op besloten zetten zodat ze niet in zoekresultaten verschijnen als je dat niet wilt.
Persistence schreef: 09 dec 2021, 21:42 Vind het knap dat jullie met meerdere honden in de kamer kunnen oefenen, hier moet er echt eentje even op de gang, ze willen allebei te graag en kunnen niet zo goed op hun plek blijven dan.

Ps, selfie is een leuke naam idd!
Hier is dat ook hoor, netjes wachten kunnen ze allemaal niet. Ik ging net een filmpje maken bij de kerstboom met alledrie op een krukje maar dan moeten ze eerst lelijk naar elkaar doen omdat er koekjes te vergeven zijn. Stelletje kleuters :Q:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda
Posts in topic: 20
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Filmpje van Murf met achteruit lopen en achteruit op opstakel lopen. Ik weet niet of het opvalt, maar ik heb gaan statief (oftewel, het beeld had beter gekund) :engel: .
Maar hij doet het zo leuk, ik vind hem zo'n heerlijke energie hebben, echt genieten om met hem bezig te zijn :I: .

We kunnen inmiddels wel hoger, maar ik heb nog niets geschikts bedacht dus moeten maar even over op een ander trucje.

Persistence schreef: 09 dec 2021, 21:42 Nohh wat leuk al die filmpjes! Was nog even druk met fitness oefeningen maar nu kunnen we dit weer oefenen.
Zal dan ook eens een filmpje maken. Vind het knap dat jullie met meerdere honden in de kamer kunnen oefenen, hier moet er echt eentje even op de gang, ze willen allebei te graag en kunnen niet zo goed op hun plek blijven dan.
Met Murf train ik in de ren, die andere twee zitten dan aan de andere kant, meestal gewoon rustig alhoewel Lais wel op de filmpjes te horen is met klaaglijke jankzuchten. Met Raaf train ik waar Lais bij is, zij gaat dan braaf op een kussen liggen en krijgt ook koekjes. Andersom is lastiger, Raaf staat er meestal met z'n neus bovenop. Niet hyperdepiep (het is wel een windhond :') ) maar wel daar waar de koekjes zijn.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Dirkje
Posts in topic: 2
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Ja leuk! Ik ga meedoen met Dirkje. :cheer:
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik ga vandaag of dit weekend ook beginnen met Mila en Amy :ok:

Met Amy ga ik ook het langer vasthouden oefenen, want dat is voor haar wel echt een dingetje, ook apporten afgeven in mijn hand. Zij laat namelijk alles uit haar bek vallen als ik naar haar kijk. Ik heb er heel lang geleden al eens eerder een start mee gemaakt, maar ben er toen niet mee verder gegaan. Dus daar gaan we ook opnieuw mee aan de slag.
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 25
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Yvette schreef: 09 dec 2021, 22:18
@Inge O is YouTube niet makkelijker? Dat gaat heel snel en je kunt je video's ook op besloten zetten zodat ze niet in zoekresultaten verschijnen als je dat niet wilt.
Ik wil ze liever niet op mijn publieke kanaal maar, als je ze besloten zet kan je ze toch ook niet hier delen :scratch: ?
Zamunda schreef: 09 dec 2021, 23:14 ik vind hem zo'n heerlijke energie hebben,
Hij doet het heel erg rustig, ja :ok: .
dre

Bericht door dre »

Inge O schreef: 10 dec 2021, 09:40
Ik wil ze liever niet op mijn publieke kanaal maar, als je ze besloten zet kan je ze toch ook niet hier delen :scratch: ?
Ik heb ze altijd op verborgen staan
Afbeelding
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

dre schreef: 10 dec 2021, 09:42
Inge O schreef: 10 dec 2021, 09:40
Ik heb ze altijd op verborgen staan
Afbeelding
Oh, oké, dat stukje had ik nog niet eens gelezen, bedankt!
Persistence

Heb ook even gefilmd, wat een chaos zeg met Bella die ook vind dat ze over m’n hoofd naar de andere kant kan gaan :Q:
Ohja en ik heb nog paardrijkleren aan.

Met beide bewust nog even met hulp, Victor in ‘sluis’ tussen bank en tafeltjes omdat hij anders niet achter me blijft. Hopelijk valt het kwartje zo sneller. Hij doet al netjes z’n poten op m’n schouder maar wisselt nog niet steeds mee. Toch maar beloond want hij neemt al wel 1 poot mee.

Bella achter me op de bank want die klauwt anders m’n mouwen eraf :') kwam er halverwege achter dat ik beter 1 brokje in m’n ene hand kon doen en de clicker in de andere, in plaats van brokjes in beide handen. Wat zit ik toch veel te zuchten zie ik achteraf :x

Victor:

Bella:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Ik vind dat ze het mooi beheerst doen :ok: .

Een tip : eerst je hoofd draaien naar de kant waar je ze heen wil en dan pas je hand met voer, nu wordt je hand het signaal en dan moet je dat daarna weer gaan afbouwen en veranderen.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Persistence schreef: 10 dec 2021, 14:56 Heb ook even gefilmd, wat een chaos zeg met Bella die ook vind dat ze over m’n hoofd naar de andere kant kan gaan :Q:
Ohja en ik heb nog paardrijkleren aan.

Met beide bewust nog even met hulp, Victor in ‘sluis’ tussen bank en tafeltjes omdat hij anders niet achter me blijft. Hopelijk valt het kwartje zo sneller. Hij doet al netjes z’n poten op m’n schouder maar wisselt nog niet steeds mee. Toch maar beloond want hij neemt al wel 1 poot mee.

Bella achter me op de bank want die klauwt anders m’n mouwen eraf :') kwam er halverwege achter dat ik beter 1 brokje in m’n ene hand kon doen en de clicker in de andere, in plaats van brokjes in beide handen. Wat zit ik toch veel te zuchten zie ik achteraf :x
Wat ziet dat er mooi rustig uit met allebei! Lais is meer als Klets, maar dan met dikkere poten en veel kracht en gewicht erachter, de krassen staan nog in m'n nek :') .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Manuma

Bericht door Manuma »

Meeko wordt nog steeds wild van dit trucje en gaat in mijn oren hangen. Dat doet zó veel pijn, mijn hemel! Ik heb elke keer knalrode oren na het oefenen en moet wel heel erg mijn best doen niet mijn hoofd weg te draaien want AAUU.
Hebben jullie daar nog tips voor? Hij snapt het dan denk ik niet goed genoeg? Hij gaat makkelijk op mijn schouder en snapt dat hij zijn kop neer moet leggen voor de beloning maar gaat dan, zodra ik mijn gezicht afwend om hem naar mijn andere schouder te krijgen, in mijn oor hangen. Met die vlijmscherpe puppytanden :jank:
Ik wil hem ook niet verbaal corrigeren want hij moet het natuurlijk nog leren. Maar misschien denk ik weer teveel na :Q:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Manuma schreef: 12 dec 2021, 20:20 Meeko wordt nog steeds wild van dit trucje en gaat in mijn oren hangen. Dat doet zó veel pijn, mijn hemel! Ik heb elke keer knalrode oren na het oefenen en moet wel heel erg mijn best doen niet mijn hoofd weg te draaien want AAUU.
Hebben jullie daar nog tips voor? Hij snapt het dan denk ik niet goed genoeg? Hij gaat makkelijk op mijn schouder en snapt dat hij zijn kop neer moet leggen voor de beloning maar gaat dan, zodra ik mijn gezicht afwend om hem naar mijn andere schouder te krijgen, in mijn oor hangen. Met die vlijmscherpe puppytanden :jank:
Ik wil hem ook niet verbaal corrigeren want hij moet het natuurlijk nog leren. Maar misschien denk ik weer teveel na :Q:
Of het bij Meeko werkt weet ik niet, maar ik heb wel een goede tip voor maaiende poten in elk geval: een dikke capuchon :E: . Ik was vanmorgen met Lais bezig en die dikke wilde poten, AUW :blauwoog: . Toen heb ik mijn capuchon opgedaan en afgezien van het feit dat ik hem af en toe weer goed moet doen werkt het héél erg prettig :engel: . In geval van Meeko is je oor dan niet meer zichtbaar, dus dat zou in elk geval een hoop pijn moeten schelen.

Oh en qua training (want die capuchon is natuurlijk een soort symptoombestrijding): misschien in dit stadium je hand met worst over je hoofd naar je andere schouder brengen, nét een fractie voor je je hoofd draait. Ik deed dat vanmorgen bij Lais zo omdat ze anders naar voren schiet want waar is het koekje!!! Na een paar keer kon ik dat alweer afbouwen.
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

In vind jouw omdenkmethodes altijd zo leuk om te lezen @Zamunda, jij bent daar wel echt goed in. Ik las laatst ook al een stukje over krabben aan een wc deur.
Het zet me wel aan het denken over mezelf, ik ben meestal in eerste instantie van de GDVRRRR zo doen we dat niet, JAAA??! bij dingen die me echt vreselijk irriteren of pijn doen :schrik: Ik probeer tegenwoordig eerst na te denken of het ook anders kan :mann: :F: Complimentje dus :J:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Persistence

Inge O schreef: 10 dec 2021, 15:53 Een tip : eerst je hoofd draaien naar de kant waar je ze heen wil en dan pas je hand met voer, nu wordt je hand het signaal en dan moet je dat daarna weer gaan afbouwen en veranderen.
Ah ja dat klinkt logisch! :ok:

@Manuma : sorry, heb beeld van een piranha in je oren :')
Gebruik je nu je linkerhand voor je linkerschouder en rechts ook zo? Een ideetje, maar misschien kun je een snoepje in beide handen doen en dan beide handen bij je linkerschouder, belonen met linkerhand en met rechterhand (die dan ook links is) dan meteen achterlangs lokken naar rechts? Zodat hij leert dat hij bij je oren niks te zoeken heeft?
Afbeelding
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik heb weer met Lucca en Taro geoefend en zeker Taro begint 'm al goed te snappen! Ik heb weer gefilmd maar wat is dit een naar trucje daarvoor met mijn smoel zo pontificaal in de selfiestand dus die verdwijnt naar de prullenbak :lol1: hierbij wel een poging waarbij er 2 tegelijk meededen. En Dalí zat buiten beeld nog high fives te geven.

Afbeelding
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Twee tegelijk! Uitslover! :mrgreen: Wel heel leuk als dat straks echt heel goed lukt, kun je overal supergoede selfies maken :E:
Groetjes Yvette
Afbeelding
Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Hoe pakken jullie het vervolg aan? Barrie wil met iedereen die er toevallig goed voor zit een selfie maken :LOL: maar het lijkt me leuk als hij het ook kan vanaf voor me staan zeg maar, dat ie dan naar achter loopt en over m'n schouder komt kijken, nu moet ik hem nog steeds echt naar achter mijn rug lokken en dan denkt ie al gauw weer oh ja, ik weet het!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Sirene
Posts in topic: 59

Bericht door Sirene »

even mijn patat opeten, dan ga typen :)
Sirene

Bericht door Sirene »

Yvette schreef: 17 dec 2021, 12:53 Hoe pakken jullie het vervolg aan? Barrie wil met iedereen die er toevallig goed voor zit een selfie maken :LOL: maar het lijkt me leuk als hij het ook kan vanaf voor me staan zeg maar, dat ie dan naar achter loopt en over m'n schouder komt kijken, nu moet ik hem nog steeds echt naar achter mijn rug lokken en dan denkt ie al gauw weer oh ja, ik weet het!
Dat kun je hem heel makkelijk leren door even de routine te herhalen. Dus je doet een selfie, beloont dat. En gooit daarna een brok weg. Dan roep je hem weer terug en wijst hem de weg naar achter je rug. Dat doe je een keer of 10 of 15 achter elkaar en je gaat steeds minder helpen.
Ik kan wel een filmpje met Spring maken. Heb zelf niet verder geoefend afgelopen week. Met Spring zou ik dus al heel snel al selfie roepen en haar dan naar achteren lokken. Na een paar keer kijk ik of ze zelf al anticipeert op het commando SELFIE.
Sirene

Bericht door Sirene »

Filmpje is aan het laden. Volgende stap is veel minder hulp geven. Commando koppelen en ook op verschillende plekken gaan oefenen.
Ik merkte dat Spring het veel beter begrijpt dat ze achter me moet komen als ik over de andere schouder kijk dan de kant waar ze staat. Als Spring rechts voor me staat moest ik over mijn linker schouder kijken (dus helemaal geen oogcontact) om haar naar achteren te laten komen zonder lokken.

Yvette
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Aaah wat goed!! Heel duidelijk ook zo, leuk! We gaan weer verder aan de slag!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Ik heb het filmpje van @Sirene afgespeeld en hij deed wel z'n koppie schuin :I: maar ik denk inderdaad dat de echte herkenning er niet was, meer dat het 'een' leuke enthousiaste stem was. Qua geheugen was het hooguit 'ja ja, dat en dat file, daar staat me wel iets van bij' :tongue: .

Yvette schreef: 12 dec 2021, 21:02 In vind jouw omdenkmethodes altijd zo leuk om te lezen @Zamunda, jij bent daar wel echt goed in. Ik las laatst ook al een stukje over krabben aan een wc deur.
Het zet me wel aan het denken over mezelf, ik ben meestal in eerste instantie van de GDVRRRR zo doen we dat niet, JAAA??! bij dingen die me echt vreselijk irriteren of pijn doen :schrik: Ik probeer tegenwoordig eerst na te denken of het ook anders kan :mann: :F: Complimentje dus :J:
Wat leuk, dank je wel!
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Ik heb een filmpje gemaakt van Klets tijdens onze training om een geur aan te geven. Er ligt een muntje, daar moet ze naar blijven wijzen met haar neus. Het is een hele goede oefening om de duur van een oefening op te bouwen en ze te leren dar er allerlei afleidingen kunnen zijn. Ik gooi ook speeltjes door de kamer en ik zwaai bv met de beloning al voor haar hoofd. Is heel leuk om te doen en het is heel goed om je eigen timing te oefenen.
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Zinodo schreef: 19 dec 2021, 22:09 Disclaimer :F:
Doe je haar in een staart…
Vanavond met Doortje geoefend met vers gewassen haar. En ik leid haar van de ene schouder naar de andere en bleek zij zich verslikt te hebben in een brokje en ehh ja. Ik kreeg een flinke klont slijm en brokkruimels in mijn haar :lol: kon ik terug onder de douche.
:lol1: :lol1:
Afbeelding
Plaats reactie