BARF/NRV/zelf samengesteld rauw voer

Nanna

Re: BARF/NRV/zelf samengesteld rauw voer

Bericht door Nanna »

Hoe dan ook, ik blijf mooi bij de Dogmeat. Mooi vlees voor een goede prijs.
Heb ook Lotgering gevoerd maar dat vond ik toch wat viezig. En die plakjeshap van andere merken vind ik er altijd uitzien en ruiken als karton.
malinois
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

_Tiny_ schreef:
Daan schreef: 16 dec 2021, 23:56 Wat vinden jullie van Energique? Teddy doet het er op zich goed op en eet het redelijk graag, maar ben niet goed thuis in hoeverre dat nou echt een kwaliteits KVV is. Zelf vinden ze van wel, volgens de verpakking Afbeelding Het fijne hieraan vind ik wel dat de porties makkelijk zijn. Ik wil niet lopen zagen/hakken in nog half bevroren worsten.
Ik ben heel tevreden over Energique. Ze krijgen de volwassen versie en de eend versie. Ik vind het betaalbaar, ze lusten het graag en elke Welkoop in de buurt verkoopt het. Voor Jente strooi ik er wat gedroogde penskorrels overheen en dan eet zelfs zij het. Kun je na gaan. Het komt ook goed uit de bus op de site van Voedingswijzer. De honden en ik zijn tevreden hoor.

Dogmeat beviel in het begin redelijk. Alleen worden mijn honden steeds kieskeuriger als ik diersoorten afwissel. Dan willen ze opeens geen paard meer eten omdat ze weten dat er ook konijn is. Hebben jullie daar geen last van?
Afbeelding echt?
Nee hoor hier krijfen ze 2x per dag eten en dan ook 2 verschillende merken en/of diersoorten minimaal.
De volgende dag krijgen ze ook nooit hetzelfde als de dag ervoor. Met meerdere merken én diersoorten kan dat ook ruim hier. Maar ze eten alles makkelijk, ze hebben ook geen idee wat er is want ik haal t tegenwoordig wekelijks bij mn verkooppunt. Die verkoopt bijna alle merken die ik voer. Alleen Tammenga haal ik ergens anders...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Tiny_
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

malinois schreef: 17 dec 2021, 12:50
_Tiny_ schreef:
Daan schreef: 16 dec 2021, 23:56 Wat vinden jullie van Energique? Teddy doet het er op zich goed op en eet het redelijk graag, maar ben niet goed thuis in hoeverre dat nou echt een kwaliteits KVV is. Zelf vinden ze van wel, volgens de verpakking Afbeelding Het fijne hieraan vind ik wel dat de porties makkelijk zijn. Ik wil niet lopen zagen/hakken in nog half bevroren worsten.
Ik ben heel tevreden over Energique. Ze krijgen de volwassen versie en de eend versie. Ik vind het betaalbaar, ze lusten het graag en elke Welkoop in de buurt verkoopt het. Voor Jente strooi ik er wat gedroogde penskorrels overheen en dan eet zelfs zij het. Kun je na gaan. Het komt ook goed uit de bus op de site van Voedingswijzer. De honden en ik zijn tevreden hoor.

Dogmeat beviel in het begin redelijk. Alleen worden mijn honden steeds kieskeuriger als ik diersoorten afwissel. Dan willen ze opeens geen paard meer eten omdat ze weten dat er ook konijn is. Hebben jullie daar geen last van?
Afbeelding echt?
Nee hoor hier krijfen ze 2x per dag eten en dan ook 2 verschillende merken en/of diersoorten minimaal.
De volgende dag krijgen ze ook nooit hetzelfde als de dag ervoor. Met meerdere merken én diersoorten kan dat ook ruim hier. Maar ze eten alles makkelijk, ze hebben ook geen idee wat er is want ik haal t tegenwoordig wekelijks bij mn verkooppunt. Die verkoopt bijna alle merken die ik voer. Alleen Tammenga haal ik ergens anders...
Ja echt. Ze zuigen er gewoon plezier uit om mij te pesten :hmmm: :LOL:
Ze eten het een paar keer, maar zodra ze door hebben dat er elke dag een andere diersoort op menu staat gaan ze miepelen. Vandaag lam? Oh dan eet ik wel niet :pffff: Echt om te janken af en toe die poedels.

In het begin was ik tevreden over dogmeat. Maar oplaatst kon ik het gewoon weggooien. Ze vraten alleen nog maar rund, eend en konijn dus tot zover de afwisseling. Ik moest van dogmeat ook meer voeren dan van Energique om de honden op gewicht te houden. Dan denk je wel dat het goedkoop is maar ondertussen is het sneller op. Toen ik er zelf rijst en groente bij ging koken ging het wel beter.

Maar ik ben het er wel mee eens dat er geen slechte kvv bestaat. Je moet gewoon voeren wat je honden goed eten en voor jou betaalbaar is.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Honden: 1
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

ranetje schreef: 16 dec 2021, 22:36 Ik geef KVV van Darf eventueel iets aangevuld met zo'n hamburger van Rodi als er wat meer eten in moet.
Bevalt me wel, of beter, het bevalt Claire prima :smile:
Alleen vind ik het soms jammer dat de worsten gemengd vlees zijn en niet per diersoort in een worst zitten.
Er zijn wel variaties in mengsels.
Als je tevreden bent over DARF zou je ook Alroda kunnen proberen. Zelfde fabrikant, zelfde vlees maar dan enkelvoudig per diersoort.
Ik heb beide merken gevoerd maar Cody deed het er uiteindelijk niet meer goed op dus mee gestopt.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Tamara/Bayko
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Voor Cody heb ik al heel wat merken geprobeerd. Hij krijgt iedere 3 a 4 dagen een ander merk en diersoort. Momenteel bestaat zijn menu uit Kivo (alleen nog kalkoen), Pure Instinct, Raw4Dogs en Bandit. Af en toe Kiezebrink of de eendvariant van Energique. Die laatste heeft tegenwoordig een andere samenstelling dan voorheen, waardoor ik hem nu minder vaak gebruik.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gudrun
Posts in topic: 5
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Tamara/Bayko schreef: 17 dec 2021, 22:54 Voor Cody heb ik al heel wat merken geprobeerd. Hij krijgt iedere 3 a 4 dagen een ander merk en diersoort. Momenteel bestaat zijn menu uit Kivo (alleen nog kalkoen), Pure Instinct, Raw4Dogs en Bandit. Af en toe Kiezebrink of de eendvariant van Energique. Die laatste heeft tegenwoordig een andere samenstelling dan voorheen, waardoor ik hem nu minder vaak gebruik.
Dat is ongeveer wat ik tot voor kort ook voerde!

Ik vind wel degelijk verschil tussen vb lotgering en bandit en dan niet alleen qua prijs.
Nog al gezegd, maar sommige goedkopere merken bevatten nu en dan medicatie residu. Ben ik zeker van omdat Pippa er op reageerde, die heeft mdr1 gen-defect. Tenzij dat de laatste 5 jaar veranderd is maar ik vertrouw het niet meer.
Ideale voor mijn kleintjes is zelf gemaakte kvv (eten anders geen orgaan) met groenten die ik dan door de sapcentrifuge doe, sap er bij plus de pulp. Maar dat was zo gigantisch veel werk en uiteindelijk zo duur dat ik er jaren geleden mee gestopt ben.

Ik had Kika laatst een kwarteltje gegeven... na een halve dag maar in stukken gedaan en aan de shelties gegeven. En Kika vreet en pikt anders alles.
FoxHenkie
Posts in topic: 8
Welke: Foxterriër

Bericht door FoxHenkie »

Ik heb een zeikerd met eten..pff ik had nog Prins diepvries voer staan, dus dat vanmorgen na het hardlopen gegeven. Je zou zeggen dat een hond dan wel honger heeft..nee hoor meneer blieft geen Prins. Bakje werd de hele kamer door geschoven. Omdat je op een gegeven moment gaat twijfelen of het niet iets medisch is, een gedroogd stukje long erbij in die voerbak gegooid. Dat werd met smaak opgegeten en ik werd aangekeken voor meer. Maar de Prins werd niet aangeraakt. 2 soorten droogvoer die meneer eerder al niet meer wilde erbij gezet..er werd even aan geroken ..nee hoef ik niet. Laatste optie even wat warm water bij zowel het droogvoer als het diepvries voer..NEE hoef ik niet..kwartier laten staan en weer weg gehaald.
Vanavond het laatste schijfje Prins, en morgen beginnen we met Energique..zal mij benieuwen ..
Afbeelding
Célie
Posts in topic: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

_Tiny_ schreef: 17 dec 2021, 10:54
Daan schreef: 16 dec 2021, 23:56 Wat vinden jullie van Energique? Teddy doet het er op zich goed op en eet het redelijk graag, maar ben niet goed thuis in hoeverre dat nou echt een kwaliteits KVV is. Zelf vinden ze van wel, volgens de verpakking :P Het fijne hieraan vind ik wel dat de porties makkelijk zijn. Ik wil niet lopen zagen/hakken in nog half bevroren worsten.
Hier krijgt Ushi ook de energique ze vind het heerlijk ook af en toe wat kippenpoot of nekken erbij of wat andere dingen, maar hoofdmoot is energique.

Ze ziet er prachtig uit en zelfs geen traansporen (wat voor een witkoppige bulldog toch best uitzonderlijk is) en ze heeft een tijdje op advies van de DA wat anders gegeten en toen begon ze meteen traansporen te krijgen en de hele dag te krabben. :oeps:
ranetje

Bericht door ranetje »

Tamara/Bayko schreef: 17 dec 2021, 22:31
ranetje schreef: 16 dec 2021, 22:36 Ik geef KVV van Darf eventueel iets aangevuld met zo'n hamburger van Rodi als er wat meer eten in moet.
Bevalt me wel, of beter, het bevalt Claire prima :smile:
Alleen vind ik het soms jammer dat de worsten gemengd vlees zijn en niet per diersoort in een worst zitten.
Er zijn wel variaties in mengsels.
Als je tevreden bent over DARF zou je ook Alroda kunnen proberen. Zelfde fabrikant, zelfde vlees maar dan enkelvoudig per diersoort.
Ik heb beide merken gevoerd maar Cody deed het er uiteindelijk niet meer goed op dus mee gestopt.
Dank voor de tip :ok:

Dat is kennelijk ook van dezelfde club als Darf?
Zal het eens ook eens voorstellen aan de dierenwinkel waar ik altijd haal.
Afbeelding
FoxHenkie

Bericht door FoxHenkie »

Nou Henkiepenkie heeft zijn eerste Energique maaltijd op! Geen getut deze keer maar met flinke happen gegeten. Hopelijk blijft hij het lekker vinden. Raar hoor een hond die gewoon weigert te eten. Ik kende het niet.
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 9

Bericht door Dagmar »

FoxHenkie schreef: 19 dec 2021, 11:07 Nou Henkiepenkie heeft zijn eerste Energique maaltijd op! Geen getut deze keer maar met flinke happen gegeten. Hopelijk blijft hij het lekker vinden. Raar hoor een hond die gewoon weigert te eten. Ik kende het niet.
Vrijwel alle jonge reuen hebben zo'n fase.
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 1
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Dagmar schreef: 19 dec 2021, 11:58
FoxHenkie schreef: 19 dec 2021, 11:07 Nou Henkiepenkie heeft zijn eerste Energique maaltijd op! Geen getut deze keer maar met flinke happen gegeten. Hopelijk blijft hij het lekker vinden. Raar hoor een hond die gewoon weigert te eten. Ik kende het niet.
En bij sommige (reu én teef) is het een periodiek terugkerend fenomeen :mann:
Afbeelding
** Angela **
Posts in topic: 3
Welke: Duitse herder

Bericht door ** Angela ** »

Als een van mijn honden de neus ophaald voor iets van eten sta ik binnen de 10 min bij de dierenarts want dan is er iets goed mis

Pinky is als pup wel een meut geweest met eten , maar die pakte wel aan met wandelen
Behalve vis , daar stond ze letterlijk bij te kokhalzen
Maar dat heb ik ook 😜

Tot de dag dat ze 1 jaar werd , toen jatte ze het ineens bij de katten uit de bak , en sindsdien at ze t niet maar vrat ze het
Behalve haring , dat is nooit favoriet geweest

Wild daarentegen …

Maar mijn huidige honden eten echt letterlijk alles wat ik voor hun neus zet , zou er niet aan moeten denken om er zo een te hebben die niet wil eten
FoxHenkie

Bericht door FoxHenkie »

Hylos schreef: 19 dec 2021, 12:09
Bij Xavi bleef het gewoon zo, tot zijn castratie toen hij 5 was. Maar alsnog heeft hij in verhouding heel weinig interesse in eten en laat het zo staan als het hem niet zint of past op dat moment. De kippensoep van gister was iig het proberen niet waard.. na één snuif maakte hij rechtomkeerd. :LOL:
Ik kan me dit dus helemaal niet herinneren van mijn eerdere reuen. Mijn flatcoat was ook 5 toen hij gecastreerd werd en heeft altijd alles gegeten. Mijn herder werd volgens mij met 1,5 gecastreerd en heeft het ook nooit gehad ook niet voor zijn castratie.

Het is ook niet zo dat hij geen honger heeft, hij zit verwachtingsvol klaar tot we met zijn bak komen, hij ruikt, likt en keurt af. In elk geval de diverse soorten brokken en na 1x ook dus de Energique..
Afbeelding
FoxHenkie

Bericht door FoxHenkie »

[quote=Hylos post_id=65198

Probeer eens alleen 's avonds eten te geven.
Het heeft weinig met lekker vinden te maken, meer met gewoon geen eten hoeven. Als je het dan wel (te) vaak aan blijft bieden terwijl hij geen zin in eten heeft, wordt het er vaak niet beter op. :tongue:
[/quote]

We zijn gestopt inderdaad met het nog een keer tussen de middag aan bieden van wat er smorgens niet opgegeten is.
Overgaan naar 1x per dag is ook nog een idee ja.
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

Misschien een gek idee, maar kijk zijn tanden en mond eens na?
Misschien ergens een pijntje of ontsteking of soort aften waardoor eten hem pijn doet?

Ander idee: wat is zijn gewicht, is hij te dun of te dik of precies goed, en hoe veel voer je?
Barkley

Bericht door Barkley »

Hylos schreef: 19 dec 2021, 12:09
pioenroos schreef: 19 dec 2021, 12:05
Dagmar schreef: 19 dec 2021, 11:58

En bij sommige (reu én teef) is het een periodiek terugkerend fenomeen :mann:
Bij Xavi bleef het gewoon zo, tot zijn castratie toen hij 5 was. Maar alsnog heeft hij in verhouding heel weinig interesse in eten en laat het zo staan als het hem niet zint of past op dat moment. De kippensoep van gister was iig het proberen niet waard.. na één snuif maakte hij rechtomkeerd. :LOL:
Bij Fred bleef het tot z'n vijfde - ongecastreerd - nu hij een pijnstiller krijgt met als bijwerking honger heeft hij eindelijk interesse in eten en betrappen we hem zelfs op bedelen :mann: . Daarvoor was het net zoals Xavi eigenlijk niet aanwezig. Sta je dan tijdens de training met je plakjes worst :uitlachen:

Ik heb voor de verandering ook eens dogmeat besteld bij een lokale leverancier. Mijn normale leverancier is een paar weken met verlof en ik was te laat met bestellen :blauwoog:
De katten gaan ook over op KVV. Daar moet ik nog even wat meer routine in vinden. Nu snoepen ze mee met Fred maar straks krijgen ze volledig KVV in de hoop dat de jongste wat minder last krijgt van z'n darmen.
FoxHenkie

Bericht door FoxHenkie »

Gudrun schreef: 20 dec 2021, 19:12 Misschien een gek idee, maar kijk zijn tanden en mond eens na?
Misschien ergens een pijntje of ontsteking of soort aften waardoor eten hem pijn doet?

Ander idee: wat is zijn gewicht, is hij te dun of te dik of precies goed, en hoe veel voer je?
Check, geen pijntjes of rare dingen in zijn bek. Hij eet ook gewoon harde dingen. Van die gedroogde pens brokjes of zijn gewone koek gaat er gewoon in.
Hij weegt of woog 12,5 kilo en is gewoon normaal. Precies goed, maar moet niet gaan afvallen.
Ik voer op dit moment minimaal zodat hij in elk geval een beetje honger heeft of zou moeten hebben. Het is nu zo dat hij een dag 1 en dan weer een dag vanalles weigert wat op echt voer lijkt. Hij is gewoon tierig, heeft energie genoeg. Dus ik maak mij nog niet echt zorgen, maar wil gewoon dat hij graag eet.
Afbeelding
Gudrun

Bericht door Gudrun »

FoxHenkie schreef: 21 dec 2021, 17:00
Gudrun schreef: 20 dec 2021, 19:12 Misschien een gek idee, maar kijk zijn tanden en mond eens na?

Check, geen pijntjes of rare dingen in zijn bek. Hij eet ook gewoon harde dingen. Van die gedroogde pens brokjes of zijn gewone koek gaat er gewoon in.
Hij weegt of woog 12,5 kilo en is gewoon normaal. Precies goed, maar moet niet gaan afvallen.
Ik voer op dit moment minimaal zodat hij in elk geval een beetje honger heeft of zou moeten hebben. Het is nu zo dat hij een dag 1 en dan weer een dag vanalles weigert wat op echt voer lijkt. Hij is gewoon tierig, heeft energie genoeg. Dus ik maak mij nog niet echt zorgen, maar wil gewoon dat hij graag eet.
Proberen loslaten dan... zal op mijn zoon lijken ;-). 194 en 60 kg, lust weinig en eet weinig, maar nooit ziek. Goedkoop kind ;-). Sommige honden zijn nu eenmaal zo, als hij inderdaad energie genoeg heeft en vacht en ontlasting is oké dan stopt het he, je kan niet blijven wisselen en proberen.
Plaats reactie