Roofvogel doodt chihuahua in Zandhoven
-
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Zandhoven -
In de buurt van Top Interieur in Zandhoven heeft een roofvogel een chihuahua gedood. Zijn baasje wil andere eigenaars van kleine honden verwittigen.
Gisteren om 21:51
Sam Janssens en zijn vriendin zaten donderdag op hun terras in de straat Bisschoppenbos in Zandhoven wat te praten, toen ze boven hun hoofden vier roofvogels zagen vliegen. “We beseften niet dat ons hondje James Wilmsen niet bij ons zat. We hoorden hem blaffen en vervolgens weerklonk een scherp geschreeuw van de vogels.”
Toen Sam ging kijken, zag hij de chihuahua James dood op straat liggen met een gebroken nekje. Sam denkt dat de rondcirkelende vogels buizerds waren. Die durven ook weleens kippen mee te nemen. Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen gelooft echter niet dat een buizerd een hondje kan optillen en laten vallen op zo’n manier dat het zijn nek breekt. Buizerds vallen normaal geen hondjes aan. “Ik denk dat het eerder een ontsnapte arend is geweest.”
Het koppel is er het hart van in. “James moest nog twee jaar worden en was een schat van een hondje.”
Zandhoven -
In de buurt van Top Interieur in Zandhoven heeft een roofvogel een chihuahua gedood. Zijn baasje wil andere eigenaars van kleine honden verwittigen.
Gisteren om 21:51
Sam Janssens en zijn vriendin zaten donderdag op hun terras in de straat Bisschoppenbos in Zandhoven wat te praten, toen ze boven hun hoofden vier roofvogels zagen vliegen. “We beseften niet dat ons hondje James Wilmsen niet bij ons zat. We hoorden hem blaffen en vervolgens weerklonk een scherp geschreeuw van de vogels.”
Toen Sam ging kijken, zag hij de chihuahua James dood op straat liggen met een gebroken nekje. Sam denkt dat de rondcirkelende vogels buizerds waren. Die durven ook weleens kippen mee te nemen. Jan Rodts van Vogelbescherming Vlaanderen gelooft echter niet dat een buizerd een hondje kan optillen en laten vallen op zo’n manier dat het zijn nek breekt. Buizerds vallen normaal geen hondjes aan. “Ik denk dat het eerder een ontsnapte arend is geweest.”
Het koppel is er het hart van in. “James moest nog twee jaar worden en was een schat van een hondje.”
- malinois
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Roofvogel doodt chihuahua in Zandhoven
In de woonwijk niet maar in t buitengebied toch wel... herders zijn niet al te mini meer als ze met 8 weken hier zijn maar er hebben al weleens roofvogels boven Xanutje gevlogen. Natuurlijk ben ik erbij en de andere honden dus dan laten ze t sowieso wel maar ik kijk er niet van op. Een chi is kleiner dan t gemiddelde konijn wat hier looptTineke schreef:Dat verwacht je toch niet
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik geloof het zo.
Ik kende iemand die nestcontroles doet van buizerds op de Sint Pietersberg en die zie heel erg nu en dan een kattenskelet in een nest te vinden.
En ik heb in ons vorige huis een buizerd een kip zien pakken waarbij ik op maar 5 meter ervandaan stond. Er was een broedend koppel en die nemen duidelijk meer risico.
Toen heb ik een deel van de hondenren afgesloten en overspannen voor de chi's.
Hier zit er ook ene, tenmiste ik hoor hem nu en dan, maar met Nanook en Kika er tussen lopen ben ik wel geruster.
Ik kende iemand die nestcontroles doet van buizerds op de Sint Pietersberg en die zie heel erg nu en dan een kattenskelet in een nest te vinden.
En ik heb in ons vorige huis een buizerd een kip zien pakken waarbij ik op maar 5 meter ervandaan stond. Er was een broedend koppel en die nemen duidelijk meer risico.
Toen heb ik een deel van de hondenren afgesloten en overspannen voor de chi's.
Hier zit er ook ene, tenmiste ik hoor hem nu en dan, maar met Nanook en Kika er tussen lopen ben ik wel geruster.
- Fotogravinnetje
- Contacteer:
Baasje van Chip, de kruising chihuahua x york, is ook altijd extra alert als de buizerds overvliegen. Dat snap ik heel goed. Op deze foto zie je goed het verschil in formaat tussen Gait (37,5 cm en 8,5 kg) en Chip
Ooit een keer met 2 parsonpuppen gelopen en de moeder daarvan, op een gegeven moment waren er 3 buizerds boven aan het cirkelen, hey zatme niet lekker en ik heb dr pups snel gepakt en de rest van deweg heb ik ze gedragen, denk dat ze 1,5 kilo wogen.
Het komt practisch niet voor. Mijn achterburen hebben de hele dag een pomeriaan op een voetbalveld lopen. Bedoel een grasmat zo groot als een voetbalveld. Geen boom erop en hier vliegen barstensveel buizerds. Mijn kippen worden heel soms aangevallen en meegenomen door een havik. Laatst een kuiken. De enige dit jaar. Ik geloof het dus niet. Een steenarend is andere koek en als die ontsnapt is helemaal. Dan is hij er tam idioot genoeg voor. Onze eigen Nederlandse roofvogels doen dit niet. En een buizerd kan nooit een kat doden en meenemen. Ga er maar vanuit dat dat stukken van doorgereden katten zijn geweest. Buizerds zijn dol op roadkill. Een buizerd eet voor pieren en kleine zoogdieren als muizen of jonge haasjes en konijnen. De buizerds hier doen zelfs mijn kippen niks. Je hebt niks te vrezen in Nederland voor roofvogels. Hooguit een ontsnapte steenarend maar die kans is 100 keer kleiner dan dat willekeurig welke hond doodgebeten wordt door een pitbull.
- Sanne
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Nou eh. Sally is aangevallen door een roofvogel gewoon in de tuin. Ze had de schrammen van de klauwen op haar zijkanten staan. Gewoon in Drenthe.
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
ahhh wat naar...
Ik woon in buitengebied, naast bos en weides, heb me weleens zorgen gemaakt over mn kat want we hebben hier ook buizerds en uilen...gelukkig hier niets gebeurd is 13 jaar inmiddels maar t blijft een risico natuurlijk hier
Ik woon in buitengebied, naast bos en weides, heb me weleens zorgen gemaakt over mn kat want we hebben hier ook buizerds en uilen...gelukkig hier niets gebeurd is 13 jaar inmiddels maar t blijft een risico natuurlijk hier
Hier in Drenthe gebeurt dit wel vaker hoor. Reden waarom mijn zus altijd angstvallig de wawa's in de gaten hield. Niet gebeurd gelukkig en nu kan dat ook niet meer. Beide hondjes zijn inmiddels door ouderdom overleden.
-
Buizerds ken ik alleen als luie aasvreters.
Dan zouden het haviken moeten zijn.
Of de reden dat hij met een gebroken nekje op de weg lag is omdat hij met een fris toetje op de weg liep. Dan zou natuurlijk ook kunnen..de meest voor de hand liggende oorzaak.
Dan zouden het haviken moeten zijn.
Of de reden dat hij met een gebroken nekje op de weg lag is omdat hij met een fris toetje op de weg liep. Dan zou natuurlijk ook kunnen..de meest voor de hand liggende oorzaak.
-
Die graphicsnerd met zijn ingestudeerd "oh shit."Sandra&co schreef: ↑18 sep 2021, 16:22Uhhuh, het zal welMarc schreef: ↑18 sep 2021, 16:14 Kijk. Een steenarend. Dus zelfs je peuters zijn dan niet veilig
https://youtu.be/CE0Q904gtMI
Ik zeg trouwens niet dat het niet kan hoor. Duiven vreten ook uit je hand als ze denken dat het kan en het zal een arend een zorg wezen of hij nou een gemslam of een pauperpeuter tegen de bergwand peurt.
Ik ben er trouwens voor. Echt slecht weer en pterodactylopredatie zijn factoren die de mens gezond houden.
Ben je ineens niet meer met je burn-out bezig.
Wat naar! Er zijn speciale outfits voor, met allerlei stekelige uitsteeksels om dit voorval tegen te gaan.
Zo’n wawa is natuurlijk een amuse.
Daarna vrat ie de Ierse Setter van Arnold Droog op. Gelukkig was dat al een oude dibbes.
Daarna vrat ie de Ierse Setter van Arnold Droog op. Gelukkig was dat al een oude dibbes.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Kenonne!
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik zou toch ietwat geschokt kijken, denk ik, bij het zien van die reiger! En dat die eend naar binnen kon