Beklikken

Plaats reactie
Lothian
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Beklikken

Bericht door Lothian »

De honden liepen elkaar net even enorm te tongen. Raad eens wie er hier bovenaan de ladder staat.

Wat heb ik er een vreselijk chaotische compilatie van gemaakt :goeie:

Zien jullie dit vaak bij jullie honden? En hoe verloopt die interactie? Hier is het best vaak op Lucca's initiatief, die biedt zich dan echt aan. En de mannen bedienen haar graag.
Afbeelding
Doyaquba
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Boxers

Re: Beklikken

Bericht door Doyaquba »

Cato likt Donner altijd helemaal af :LOL:

Vooral als ze hem net heeft afgebekt omdat hij te lang onder haar staart zat te snuiven :mann: "oh sorry sorry"
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ugh het is niet om aan te zien die collage. Hierbij een normale versie.

Doyaquba schreef: 23 dec 2021, 14:24 Cato likt Donner altijd helemaal af :LOL:

Vooral als ze hem net heeft afgebekt omdat hij te lang onder haar staart zat te snuiven :mann: "oh sorry sorry"
Dat gebeurt hier ook zo heel af en toe, maar veel vaker nog dit gelik zonder dat er een conflict was. Slijmjurken. :vlinder:
Laatst gewijzigd door Lothian op 23 dec 2021, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Mijn honden doen dit nooit, ook niet bij andere honden volgens mij.

Komt misschien ook wel omdat Juno hier bovenaan staat en die totaal niet zit te wachten op (lijfelijk) gedoe :')
Afbeelding
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

hier eigenlijk ook nooit, ik denk om dezelfde reden als dre noemt, Pom zit daar ook niet echt op te wachten. En zo heel erg interactief zijn ze hier eigenlijk sowieso niet, ze leven hun eigen leven haha
Inge O
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Tig keer per dag zelfs. Altijd naar Relax, op dit filmpje waren er nog maar twee onderdanen, nu staan ze er altijd met drie (Karma), alleen ouwe Crunchje doet niet vaak meer mee.

Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

dre schreef: 23 dec 2021, 14:34 Mijn honden doen dit nooit, ook niet bij andere honden volgens mij.

Komt misschien ook wel omdat Juno hier bovenaan staat en die totaal niet zit te wachten op (lijfelijk) gedoe :')
Haha, hier precies zo. Mila heeft er een grondige hekel aan en straft het meteen af, dus mijn honden doen het zo goed als nooit, ook niet bij elkaar of andere honden. Heel soms doen Amy en Arlo het snel in het voorbijgaan bij Amoz, maar dan is het echt maar een of twee snelle likjes. Dat doet Amy bij mij ook wel eens.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Diana schreef: 23 dec 2021, 15:44 Haha, hier precies zo. Mila heeft er een grondige hekel aan en straft het meteen af,
Hier kunnen ze het alleen niet hebben als opdringerige puppen daarin overdrijven, verder hebben ze er geen probleem mee.
BieneMaya

Bericht door BieneMaya »

Lexi likt/wast bij Maya vaak over haar ogen en neusbrug. Niet verder bij haar bek ofzo. Is dat hetzelfde idee?
Inge O

Bericht door Inge O »

BieneMaya schreef: 23 dec 2021, 16:52 Lexi likt/wast bij Maya vaak over haar ogen en neusbrug. Niet verder bij haar bek ofzo. Is dat hetzelfde idee?
Nee, dat denk ik niet, beklikken is gedrag dat voortvloeit uit bedelgedrag van puppen bij hun ouders - daardoor wordt het opbraken van voedsel gestimuleerd - en dat moet specifiek rond de bek en mondhoeken.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Bella steekt altijd haar neus in Victor's oren die dat bloedirritant vind.

Victor likt Bella's kop weleens af als ze nat van de regen is, of gedronken heeft en er nog waterdruppels aan haar onderlip hangen.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Het clubje wat ik nu heb doet het nooit. Met de oude roedel gebeurde het heel vaak.
En Mullu, mijn eerste hond was een meester in het beklikken. Die deed het ook bij vreemde honden heel erg.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Lothian schreef: 23 dec 2021, 14:23

Zien jullie dit vaak bij jullie honden? En hoe verloopt die interactie? Hier is het best vaak op Lucca's initiatief, die biedt zich dan echt aan. En de mannen bedienen haar graag.
:LOL: Ik vond hem wel vrolijk.

Onderling niet echt, even heel snel in het voorbijgaan of als ze wat goed te maken hebben.
De huskymixen verwachten wel van mij dat ik er net als Lucca voor ga zitten.
In m'n smoel likken heb ik geen zin aan, maar ik moet met m'n mond open zitten en dan staan ze te dringen om er zo dicht mogelijk met die snuiten voor te staan, laag en met hun oren in hun nek.
Ondertussen zijn ze natuurlijk net brutale beklikdwingende pups, maar ik doe alsof ik dat niet begrijp :mann:
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 2
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Lothian schreef: 23 dec 2021, 14:28 Ugh het is niet om aan te zien die collage. Hierbij een normale versie.
Ja goffer, zit ik me drie keer door die collage te worstelen, staat hier een normale versie :hmmm: .

Lais was bij Mister echt vaak aan het beklikken, maar dan echt tot vervelens toe, heel dwingend. Dan lag hij en wilde ze hem aan de praat krijgen ofzo en dan hop, beklikken, bek van Mister moest open en dan net zo lang likken en lebberen ín die bek/keel tot hij van ellende boos werd en achter haar aan ging om haar op haar flikker te geven... dan had ze wat ze wou :') .

Ik kan me eigenlijk niet heugen dat ze het bij opvangers/logees gedaan heeft, maar wel bij alle roedelgenoten (waarbij Mister het het zwaarst te verduren had). Volgens mij is ze ook altijd de initiator.

Inmiddels is Murf er natuurlijk en die doet ook aan beklikken, maar dat is heel bescheiden. Lais doet er bij hem niet aan mee trouwens, dan ontvangt ze eigenlijk alleen maar.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Toch wel grappig dat er zoveel variatie tussen roedels zit hierin.
Inge O schreef: 23 dec 2021, 14:55 Tig keer per dag zelfs. Altijd naar Relax, op dit filmpje waren er nog maar twee onderdanen, nu staan ze er altijd met drie (Karma), alleen ouwe Crunchje doet niet vaak meer mee.

Mooi om te zien zeg!
Persistence schreef: 23 dec 2021, 17:25 Victor likt Bella's kop weleens af als ze nat van de regen is, of gedronken heeft en er nog waterdruppels aan haar onderlip hangen.
Dat heeft Dalí hier als taak op zich genomen. Als een hond nat is komt hij met zijn roze poetslapje aangerend en krijgen ze een uitgebreide sessie. Hij deed dat al bij Zorro en nu ook bij Lucca en Taro, die het gelaten ondergaan.
Zamunda schreef: 23 dec 2021, 23:51 Lais was bij Mister echt vaak aan het beklikken, maar dan echt tot vervelens toe, heel dwingend. Dan lag hij en wilde ze hem aan de praat krijgen ofzo en dan hop, beklikken, bek van Mister moest open en dan net zo lang likken en lebberen ín die bek/keel tot hij van ellende boos werd en achter haar aan ging om haar op haar flikker te geven... dan had ze wat ze wou :') .
Sneaky :LOL:
Dagmar schreef: 23 dec 2021, 18:09
Lothian schreef: 23 dec 2021, 14:23

In m'n smoel likken heb ik geen zin aan, maar ik moet met m'n mond open zitten en dan staan ze te dringen om er zo dicht mogelijk met die snuiten voor te staan, laag en met hun oren in hun nek.
Ondertussen zijn ze natuurlijk net brutale beklikdwingende pups, maar ik doe alsof ik dat niet begrijp :mann:
Pfff ik krijg het Taro maar niet aan zijn verstand gepeuterd dat hij niet 15 keer per dag mijn bek en nek hoeft te likken. Hij doet er ook echt moeite voor, probeert sjaals en beschermende handen weg te duwen, wrikt met zijn neus onder mijn kim, klimt tegen me op. Zo respectvol, zo onderdanig :mann:
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Brimi doet het bij Logi. Zo heel opdringerig, vooral als hij opgewonden is want uit of bezoek of eten oid. Bek en oren. Logi vindt er niks aan dus het wordt wel eens snauwen. Of ik kap het af
Bij mij probeert hij het ook. En blote mensenbenen zijn onweerstaanbaar, die worden met studie systematisch afgelebberd. Ook bij wildvreemde hardlopers in het bos als hij de kans krijgt.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Lothian schreef: 24 dec 2021, 09:00
Pfff ik krijg het Taro maar niet aan zijn verstand gepeuterd dat hij niet 15 keer per dag mijn bek en nek hoeft te likken. Hij doet er ook echt moeite voor, probeert sjaals en beschermende handen weg te duwen, wrikt met zijn neus onder mijn kim, klimt tegen me op. Zo respectvol, zo onderdanig :mann:
Hahaha ja precies. Gisteren ging het ook helemaal mis. Ik kneep met een tang die stroef ging heel hard in m'n vinger en gaf een gil.
Daarna moesten ze me geschrokken onderzoeken en had ik twee tongen tot aan m'n amandelen :LOL:
Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Hier doen ze dat nooit. Heel af en toe geeft Tess een likje aan Finn, maar dat is dan 1x een voorzichtig likje om haar verontschuldigingen aan te bieden. Daarna weer over tot de orde van de dag, Finn pesten :engel:

Finn doet het trouwens wel bij mij.. Iedere ochtend is het eerste wat hij doet als ik wakker wordt, van mijn voeteneind over me heen naar m'n gezicht klimmen en mijn gezicht aflikken. Vreselijk is het, maar krijg het niet afgeleerd. Hij stopt even als ik dat voor de 10000x vraag, maar probeert het nog gewoon 20x opnieuw als hij bij me ligt. Alsof ik hem nog nooit gevraagd heb dat te laten.. Helpt ook niet dat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen om echt boos te worden/hem dringend te verzoeken een andere plek te zoeken :oeps:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
hakunamatata
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Tja iets met een puppy en beklikken. Al vindt Suze (net als ik) het best irritant gedrag dus ze staat het maar kort toe. Dat heeft Eevee intussen ook wel door en oog of oor wassen is wel oké dus dat doet ze nu iets vaker bij Suze
Afbeelding

Ayla daarentegen zegt nooit nee dus is vaker de sjaak of ze wil of niet. Daar krijgt ze Ayla namelijk bijna altijd wel mee aan het spelen :mann:
Afbeelding

Suze is daarin eigenlijk toleranter naar Imp. Maar die ziet ze niet zo vaak dus dan is ze zelf ook blij haar vriendinnetje weer te zien
Afbeelding
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

War dat betreft zijn die twee echt poepmakkelijk, die letten zo goed op non verbale communicatie.
Een beetje aangespannen en grootgemaakt wegdraaien, vanuit m'n ooghoek naar ze kijken en ze zijn pleite.
Die hebben zo door dat dat aan hun gelebber ligt.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 2
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Dagmar schreef: 23 dec 2021, 18:09Onderling niet echt, even heel snel in het voorbijgaan of als ze wat goed te maken hebben.

Bijzonder dat ze dan wel kijken en ruiken maar niet likken! Heb jij daar iets voor gedaan om dat voor elkaar te krijgen? Raaf wil ook vaak even ruiken en zo zalig dat hij al uit zichzelf niet gaat likken. Lais wil echter per sé aan je mond likken en ik wil het per sé niet. Ik vind het wel sneu want ze wil het zo graag, maar ze wil ook geen enkel alternatief: in de nek is niet okee en zelfs op de wang niet, die lippen moet ze hebben. Maar dat mot ik dus niet. Heel soms weet ze een kort lebbertje te plaatsen, dan zit je je schoenen aan te doen en duikt ze even van onderaf hop op de bek :') .

Lothian schreef: 24 dec 2021, 09:00Sneaky :LOL:
Haha, die term past Lais als een jas :mrgreen: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Budkes
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Herbert poetst elke morgen bij het wakker worden de tanden van Marco en Louitje. En daarna gaat hij verder met de ogen en oren van Marco. Louitje trekt daar de grens. Zijn bek uitlebberen vindt ie prima maar daar houdt het op. Marco en Louitje doen het ook bij elkaar. Perry houdt zich hier verre van en een ieder die het wil proberen wordt genadeloos afgestraft, aan zijn lijfje geen polonaise.
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Zamunda schreef: 25 dec 2021, 00:02 Bijzonder dat ze dan wel kijken en ruiken maar niet likken! Heb jij daar iets voor gedaan om dat voor elkaar te krijgen? Raaf wil ook vaak even ruiken en zo zalig dat hij al uit zichzelf niet gaat likken. Lais wil echter per sé aan je mond likken en ik wil het per sé niet. Ik vind het wel sneu want ze wil het zo graag, maar ze wil ook geen enkel alternatief: in de nek is niet okee en zelfs op de wang niet, die lippen moet ze hebben. Maar dat mot ik dus niet. Heel soms weet ze een kort lebbertje te plaatsen, dan zit je je schoenen aan te doen en duikt ze even van onderaf hop op de bek :') .
Nee, niets anders dan met lichaamstaal grenzen aangeven. Lig of plaats gaan ze nooit begrijpen, maar een beetje side eye van mama en ze zijn direct aan het uitvogelen wat ze anders moeten doen :mann:
M'n handen mogen ze aflebberen, een beschaafde lik over een wang vind ik ook nog acceptabel. Zus is een voetenlikker, dat mag heel erg niet :mrgreen:
Ze vindt het heerlijk om heel lang neus aan neus in elkaars ogen te kijken en te knuffelen, tegenwoordig lukt dat zonder ongewenste intimiteiten.
Afbeelding
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Lucca is ook zo'n ademruiker. Dat hoort echt bij haar begroetingsritueel.
Afbeelding
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

De shelties doen dat nooit. Poppy ook niet, Nanook soms heel kort een klein likje.
Do wil het graag maar aangezien de anderen er niet echt van houden heeft ze het omgebouwd tot oor- en oogsoppen. En dat mag wanneer ze maar wil bij Kika en soms bij iemand anders.
Bella en Maya hebben het vlak voor je in de lucht likken tot een ware kunst verheven. Alleen jammer van die stinkbekjes (er er zijn al een heel aantal tandjes getrokken, ze hebben rotgebitjes), heel irritant vind ik dat vaak.
Kika wil ook maar met haar "enthousiasme" vliegt dan mijn bril samen met eventuele haarspeldjes of oorbellen zo door de kamer, mag niet dus. Maar nu en dan, bij voorkeur als ik mijn wandelschoenen dichtbindt, duikt ze tussen mijn armen door voor een snel likje om daarna al even snel op afstand te staan dansen.

Ik lees trouwens elke keer be-klikken ipv bek-likken.
Plaats reactie