Mergpijp, hoe zat het ook alweer?
- Daan
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Mergpijp, hoe zat het ook alweer?
Update: ze gaan niet naar Ted.
Heb hier twee mergpijpen, de een wat groter dan de ander. Deze ga ik (ongekookt) gebruiken in een Kerstgerecht. Kon ik de pijp nou aan de hond geven rauw? En opletten dat haar kaak er niet in klem kan komen te zitten?
Heb hier twee mergpijpen, de een wat groter dan de ander. Deze ga ik (ongekookt) gebruiken in een Kerstgerecht. Kon ik de pijp nou aan de hond geven rauw? En opletten dat haar kaak er niet in klem kan komen te zitten?
Laatst gewijzigd door Daan op 25 dec 2021, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kells
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Mergpijp, hoe zat het ook alweer?
Het kan, maar ik zou het niet geven want het is erg hard en ik ben bang dat ze hun kiezen er op breken.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Daan
- Contacteer:
Ja dat merg heb ik zelf dus nodig hahaha.
- Daan
- Contacteer:
Ik weet genoeg! Dan ga ik er wel wat anders mee doen maar gaat het niet naar Ted. Dank!
- Kruimel
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Ik begin er niet meer aan, van dat kneiterharde bot. Ooit heeft een hond van mij daar een kies op gebroken.
Het duo Olie en Bol
- Daan
- Contacteer:
Brr. Blij dat ik het even nagevraagd heb.
Ik gaf die altijd. Maar zodra dat ding ,kaal, was ging ie de prullebak in.
-
- Honden: 3
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
Nee, absoluut niet, het is ten eerste veel en veel te hard. En het kan om de kaak komen te zitten.... dus eh... huppetee weg ermee.
Suzanne
Suzanne
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier krijgen ze dat spul wel, wel let ik op dat het gat zo groot of klein is dat de kaak er niet klem in kan komen te zitten.
Maar ze knagen er vrijwel niet aan, het merg wordt eruit gepeuterd of bij die dierenwinkeldingen de vulling.
Vaak vul ik ze later zelf met kvv/blikvoer en mik ze in de zomer in de vriezer als soort kong-ijsje zegmaar.
Heb je honden die er echt op gaan bijten dan zou ik ze niet geven idd.
Maar ze knagen er vrijwel niet aan, het merg wordt eruit gepeuterd of bij die dierenwinkeldingen de vulling.
Vaak vul ik ze later zelf met kvv/blikvoer en mik ze in de zomer in de vriezer als soort kong-ijsje zegmaar.
Heb je honden die er echt op gaan bijten dan zou ik ze niet geven idd.
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ik geef de grote maat wel aan Oes, maar die vreet binnen 5 minuten een hertenpoot met hoefjes en al weg dus zo'n mergpijp is ze tenminste een paar uur zoet en dan gooi ik 'm weg ze vind dat merg heerlijk en dan is ze nog een tijdje druk met de buitenkant het vlees/vlies er proberen af te halen.
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Je kan ze ook gebruiken om broth (botten bouillon) mee te maken
Hier liggen stapels en ze zijn er iedere dag mee in de weer. Uiteindelijk blijft er na uren schrapen weinig van over.
Op te hard bot bijten ze niet.
Op te hard bot bijten ze niet.
Ik geef ze ook rauw, en dan met nam voor de merg die ze lekker vinden, en dan de buitenkant schrapen ze vlees er nog vanaf. Chara gaat wel écht erop knagen en ziet ook kans om er stukken van af te krijgen.
Daar vind ik ze dan net weer te hard voor, dus op dat moment haal ik ze dan wel weg als ze wat anders gaan doen.
Soms geef ik wat dagen later terug om wat verder op te wauwelen paar dagen later of zo. Maar ik laat ze niet onbeheerd liggen, daarvoor heb ik te gekke dingen gezien met kaken van honden die in de ring vastzaten, of inderdaad kiezen er kapot op bijten.
Daar vind ik ze dan net weer te hard voor, dus op dat moment haal ik ze dan wel weg als ze wat anders gaan doen.
Soms geef ik wat dagen later terug om wat verder op te wauwelen paar dagen later of zo. Maar ik laat ze niet onbeheerd liggen, daarvoor heb ik te gekke dingen gezien met kaken van honden die in de ring vastzaten, of inderdaad kiezen er kapot op bijten.