Flora & Dakar (1 jaar)

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Jetski
Posts in topic: 8
Welke: Portugese waterhond

Re: Flora & Dakar

Bericht door Jetski »

Geweldige plannen!
Ik ben heel benieuwd wat voor hondjes deze combinatie gaat geven.
De pup van Dakar z'n oom is echt superleuk!
Ik ben fan! :hartjes:
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

pioenroos schreef: 04 nov 2021, 11:06
Inge O schreef: 04 nov 2021, 09:30
pioenroos schreef: 04 nov 2021, 00:50 Heb je straks een heel nest dat je zo aankijkt als ze de ren uit willen of honger hebben :schrik:
Ik help het je hopen dat dat dan het enige is dat ze doen :LOL: .
Gegil kan ik veel beter tegen, daar word ik juist rustig en standvastig van :engel: Van dat gehypnotiseer word ik zenuwachtig en ga ik rennen om het gewenste tot uitvoering te brengen :euh:
:LOL:
Afbeelding
pioenroos
Posts in topic: 156
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Inge O schreef: 04 nov 2021, 11:09
:LOL: Je mag eens babysitten als er nog eens een nestje zou komen, eens kijken hoe leuk je het nog vindt na een uur gekrijs-uit-volle-borst :engel: .
Mijn eerste eigen hond was een teckelpup toen ik 15 jr was, een uur is níks. Dus kom maar op :rambo:

*Zet onopvallende handtas waar een hovawartpup in past op verlanglijstje :idea:

Jetski schreef: 04 nov 2021, 11:59 Geweldige plannen!
Ik ben heel benieuwd wat voor hondjes deze combinatie gaat geven.
De pup van Dakar z'n oom is echt superleuk!
Ik ben fan! :hartjes:
Wat leuk! Het moeten natuurlijk ook wel leuke pups worden met zulke toffe ouders :mann:
Natalie schreef: 04 nov 2021, 17:30 Ik ben nu al jaloers op iedereen die hier een pup van krijgt. Gaan jullie over een jaar of 3 nog een herhaling doen? :F:
:mrgreen: Flora wordt 5 in mei dus over 3 jaar gaat hem niet meer worden. Maar als ik de smaak te pakken heb sluit ik nog eens fokken met haar of een volgende generatie zeker niet uit.
Voor garantie op deze combi moet je natuurlijk wel voor dit nest gaan :engel:
Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 82
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 04 nov 2021, 19:41
Inge O schreef: 04 nov 2021, 11:09
:LOL: Je mag eens babysitten als er nog eens een nestje zou komen, eens kijken hoe leuk je het nog vindt na een uur gekrijs-uit-volle-borst :engel: .
Mijn eerste eigen hond was een teckelpup toen ik 15 jr was, een uur is níks. Dus kom maar op :rambo:
Ook als het dertienstemmig is :engel: ?

pioenroos schreef: 04 nov 2021, 19:41*Zet onopvallende handtas waar een hovawartpup in past op verlanglijstje :idea:
Handtassen worden hier onmiddellijk in beslag genomen :rambo: .
Zamunda
Posts in topic: 42
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 04 nov 2021, 11:09 :LOL: Je mag eens babysitten als er nog eens een nestje zou komen, eens kijken hoe leuk je het nog vindt na een uur gekrijs-uit-volle-borst :engel: .
Weet je wat jij moet doen als je dat nest besluit te doen? Een goede noise canceling koptelefoon kopen. Man, daar ga je toch zo'n plezier aan hebben :E: ! Krijsende puppen zeg je? Dertien stukje zeg je? Waar dan, ik hoor niks :? .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Inge O

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 04 nov 2021, 20:16
Inge O schreef: 04 nov 2021, 11:09 :LOL: Je mag eens babysitten als er nog eens een nestje zou komen, eens kijken hoe leuk je het nog vindt na een uur gekrijs-uit-volle-borst :engel: .
Weet je wat jij moet doen als je dat nest besluit te doen? Een goede noise canceling koptelefoon kopen. Man, daar ga je toch zo'n plezier aan hebben :E: ! Krijsende puppen zeg je? Dertien stukje zeg je? Waar dan, ik hoor niks :? .
:LOL: :LOL: :LOL:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 04 nov 2021, 20:19
Zamunda schreef: 04 nov 2021, 20:16
:LOL: :LOL: :LOL:
Niet vergeten hè :neenee: .

Het is zo ongeveer de beste aankoop die ik gedaan heb: dat ding op, draadloos (bluetooth) verbonden aan mobiel met alleen maar leuke muziek erop. En vind ik het nummer niet leuk genoeg dan veeg ik over die koptelefoon en gaat hij naar het volgende nummer. Of hij doet het huidige heerlijke nummer nog een (paar) keer zodat ik lekker mee kan 'zingen' :music: . En dan ben ik helemaal in mijn eigen bubbel, zalig.
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
kloesje
Posts in topic: 6
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

pioenroos schreef: 04 nov 2021, 00:50
Sandra&co schreef: 04 nov 2021, 00:10 Leuk om hier een nestje te volgen, dat wordt het eerste officiële HL-nest!
Volgens mij verwacht Veertje Tess eerder loops dus ik ben niet de eerste :')
Nee... als het goed is, is Bindi binnen nu en 2/3 weken loops :lol1:
Maar... eerst maar eens zien welke er als eerste ook drachtig is :smile:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Lothian
Posts in topic: 21
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik heb Dakar nu dus in levende lijve gezien en wil even zeggen dat het echt een prachthond is die het ook fijn deed in de groep. Wat een leuke keuze!
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Lothian schreef: 14 nov 2021, 20:02 Ik heb Dakar nu dus in levende lijve gezien en wil even zeggen dat het echt een prachthond is die het ook fijn deed in de groep. Wat een leuke keuze!
Dank je wel voor het compliment voor mijn keuze :lol1:

Zowel Flora als ikzelf waren helemaal weg van Dakar nadat we een leuke wandeling samen hadden gemaakt :smile: Flora's dochter uit eerste nest was mee, toen een maand of 7 oud. Dakar gedroeg zich ook als een voortreffelijke stiefpapa en hielp Flora om Vlinder wat uit de wind te houden van opdringerige andere honden :hartjes:
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Vorige maand hadden Flora en Dakar een 2de date. Je moet de liefde tenslotte wel warm houden :mann:
En ik vind het erg leuk om Dakar beter te leren kennen. Toch hopelijk de vader van mijn nieuwe pup :cheer:

De mooie foto's lieten wat op zich wachten want de fotograaf met goed toestel die mee was (Flora's fokker) had het druk met een nest van 8 puppies :19:
Maar net een eerste nabewerkte foto gekregen en het was het wachten waard al zeg ik het zelf :mann:
Afbeelding

Het filmpje heb ik zelf in elkaar geknutselt. Een eerste keer dat ik filmpjes knip en plak tot 1 geheel. Er is geloof ik geen filmeditor aan mij verloren gegaan :tongue: Kon ook niet kiezen dus beetje lang.
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 26

Bericht door jenn90 »

:I: heel benieuwd wat onze honden voor knappe kinders zullen maken
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Superkoppeltje :ok: !

Wanneer verwacht je haar loops?
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Inge O schreef: 26 dec 2021, 17:53 Superkoppeltje :ok: !

Mijn gok is half januari.

Ze was altijd redelijk precies: van 6 maanden minus 5 dagen tot 6 maanden plus 2 dagen. Maar haar laatste loopsheid was na haar 1ste nestje en opeens 6 maanden plus 3 weken.
Die extra 3 weken gooi ik op het hebben van een nestje. Laatste loopsheid was 13 juli dus uiterlijk 15 januari nu :mann:
Of haar cyclus is langer geworden en het wordt pas begin februari :jank:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 26 dec 2021, 18:07
Inge O schreef: 26 dec 2021, 17:53 Superkoppeltje :ok: !

Mijn gok is half januari.

Ze was altijd redelijk precies: van 6 maanden minus 5 dagen tot 6 maanden plus 2 dagen. Maar haar laatste loopsheid was na haar 1ste nestje en opeens 6 maanden plus 3 weken.
Die extra 3 weken gooi ik op het hebben van een nestje. Laatste loopsheid was 13 juli dus uiterlijk 15 januari nu :mann:
Of haar cyclus is langer geworden en het wordt pas begin februari :jank:
Ohh, maar als ze er al zo dichtbij zit zal Dakar haar vuurtje vast wat aangewakkerd hebben :mrgreen: .
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Inge O schreef: 26 dec 2021, 18:13 Ohh, maar als ze er al zo dichtbij zit zal Dakar haar vuurtje vast wat aangewakkerd hebben :mrgreen:
Daar heeft ze Dakar niet eens voor nodig denk ik. Het is al een weekje te horen aan de manier van joelen ipv blaffen of er een hond mét of zonder ballen langs het raam loopt :mann:

Gister in het bos schrok ze van een flatcoat die hard een bocht om kwam rennen. Blaffen dus totdat ze doorhad dat het blijkbaar een intacte reu was. Toen was het gelijk van 'Hallo daar :mann: '
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 26 dec 2021, 18:31
Inge O schreef: 26 dec 2021, 18:13 Ohh, maar als ze er al zo dichtbij zit zal Dakar haar vuurtje vast wat aangewakkerd hebben :mrgreen:
Daar heeft ze Dakar niet eens voor nodig denk ik. Het is al een weekje te horen aan de manier van joelen ipv blaffen of er een hond mét of zonder ballen langs het raam loopt :mann:

Gister in het bos schrok ze van een flatcoat die hard een bocht om kwam rennen. Blaffen dus totdat ze doorhad dat het blijkbaar een intacte reu was. Toen was het gelijk van 'Hallo daar :mann: '
Wordt dagen aftellen dan :ok: .
HillieS
Posts in topic: 84
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Leuk stel! En aftellen maar tot de loopsheid!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hahaha, die compleet bemodderde Vlinder in dat filmpje :LOL: .
Afbeelding
pioenroos

Bericht door pioenroos »

Zamunda schreef: 27 dec 2021, 09:47 Hahaha, die compleet bemodderde Vlinder in dat filmpje :LOL: .
Volgens mij liet ze de volgende dag nog hoopjes zand achter op de plek waar ze gelegen had :engel:
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 2

Bericht door blondie »

pioenroos schreef: 17 sep 2021, 19:37
Persistence schreef: 17 sep 2021, 19:29 Dan heb ik me echt vergist in de grootte van schapendoezen. Ik vergelijk het zelf dan maar even met Bella, die is 40cm en 11 kg dus een kop kleiner dan Flora.
Het was overigens geen kritiek hoor ;)
. Heb je wel eens een does gezien in levende lijve? Kan zijn dat je een (te) grote hebt gezien die lopen er best wat rond volgens mij.
Ik las geen kritiek hoor, maar ik snap de vraag wel want Flora is dus echt wel stukkie kleiner. Maar waar een wil is.... Hoop ik dan maar😉
Voor ik er een in het echt had gezien, dacht ik ook dat een schapendoes groter was. Maar komt denk omdat ik altijd in mijn hoofd bij een schapendoes dacht aan de old english schapendoes, die zijn wel wat groter tot 60 cm geloof ik voor reuen.

Maar spannend hoor, ziet er uit als een héle leuke combinatie!
pioenroos

Bericht door pioenroos »

blondie schreef: 27 dec 2021, 11:54
Voor ik er een in het echt had gezien, dacht ik ook dat een schapendoes groter was. Maar komt denk omdat ik altijd in mijn hoofd bij een schapendoes dacht aan de old english schapendoes, die zijn wel wat groter tot 60 cm geloof ik voor reuen.

Old English Sheepdogs zijn inderdaad groter. En ze hebben meestal ook meer vacht.
Al zit er bij de schapendoes best wat variatie hoor. Er zitten erbij die best groter zijn dan de standaard en reuen kunnen ook flink groter zijn dan teven.
En er zijn fokkers die flink meer vacht fokken dan gemiddeld. Flora's fokker wil juist een onderhoudsvriendelijker vacht en zal niet snel kiezen voor een reu met heel veel ondervacht.
Als je googled op 'Gentle Bears schapendoezen' kom je een héél ander type schapendoes tegen :schrik:
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 84
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 27 dec 2021, 18:45
blondie schreef: 27 dec 2021, 11:54

Old English Sheepdogs zijn inderdaad groter. En ze hebben meestal ook meer vacht.
Al zit er bij de schapendoes best wat variatie hoor. Er zitten erbij die best groter zijn dan de standaard en reuen kunnen ook flink groter zijn dan teven.
En er zijn fokkers die flink meer vacht fokken dan gemiddeld. Flora's fokker wil juist een onderhoudsvriendelijker vacht en zal niet snel kiezen voor een reu met heel veel ondervacht.
Als je googled op 'Gentle Bears schapendoezen' kom je een héél ander type schapendoes tegen :schrik:
Die vachten van die fokker... noooooooit. Dat lijkt me dus echt een drama in onderhoud.

Yara komt bij dezelfde fokker vandaan als Flora. Ze zijn ehm, achternichtjes geloof ik. Ideale vacht in onderhoud.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

pioenroos schreef: 27 dec 2021, 11:35
Zamunda schreef: 27 dec 2021, 09:47 Hahaha, die compleet bemodderde Vlinder in dat filmpje :LOL: .
Volgens mij liet ze de volgende dag nog hoopjes zand achter op de plek waar ze gelegen had :engel:
Dat geloof ik :schrik: :LOL: .
Afbeelding
Yvette
Posts in topic: 7
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

pioenroos schreef: 27 dec 2021, 18:45 Flora's fokker wil juist een onderhoudsvriendelijker vacht en zal niet snel kiezen voor een reu met heel veel ondervacht.
Dat zouden er meer moeten doen, wat een drama komen we soms tegen zeg. Er zijn ook zoveel mensen die echt vreselijk veel moeite hebben met het onderhoud van de vacht, zielig voor zowel eigenaar als hond.
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Plaats reactie