Re: Tollerpups laatste puppyspam
- kayleigh*
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Re: Tollerpups in januari
Succes met de laatste lootjes.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- kloesje
- Posts in topic: 13
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Ze is echt mega!!
Doe je altijd een rofo? of nu puur omdat ze zo dik is?
Doe je altijd een rofo? of nu puur omdat ze zo dik is?
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 47
ik doe altijd een rofo. het gaat mij niet meer gebeuren dat er een pup in staat van ontbinding nog in de baarmoeder zit en dat de teef bijna het loodje legt.
de rofo is wel naar voren geschoven, ik ga nu morgenochtend. ze is mega, wandelen gaat moeizamer en dat wordt alleen maar zwaarder voor haar. ik verwacht ook dat ze eerder gaat bevallen dan 5 januari.
vanmiddag wel de werpkist op gezet, vetbedden er in, hekjes er omheen, mijn vouwbed staat ook al klaar. dus alles in in gereedheid gebracht.
- Lothian
- Posts in topic: 5
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Poeh, dat is een flinke buik!
-
- Posts in topic: 7
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Heb je dat eens meegemaakt? Lijkt me vreselijk.ellen en de birmanen schreef: ↑28 dec 2021, 16:57ik doe altijd een rofo. het gaat mij niet meer gebeuren dat er een pup in staat van ontbinding nog in de baarmoeder zit en dat de teef bijna het loodje legt.
de rofo is wel naar voren geschoven, ik ga nu morgenochtend. ze is mega, wandelen gaat moeizamer en dat wordt alleen maar zwaarder voor haar. ik verwacht ook dat ze eerder gaat bevallen dan 5 januari.
vanmiddag wel de werpkist op gezet, vetbedden er in, hekjes er omheen, mijn vouwbed staat ook al klaar. dus alles in in gereedheid gebracht.
Succes met de laatste loodjes, ben benieuwd hoeveel eruit rollen
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 1
- Welke: DH
Oei, 9 is wel veel ..... afwachten dusellen en de birmanen schreef: ↑27 dec 2021, 19:42geen flauw idee, a.s vrijdag mag ze naar de dierenarts dan zet ik haar op de weegschaal en zie ik hoeveel ze is aangekomen. er wordt aansluitend een röntgenfoto gemaakt om te kijken hoeveel er in zitten.
haar vorige nest had ze er 9 waarvan we er 1 in hebben moeten laten slapen.
- ellen en de birmanen
ik heb het gelukkig bij de honden nog niet gehad maar wel bij de katten en ik kan je vertellen dat het niet leuk is om te zien dat de moeder dood en doodziek is en niet weten wat ze heeft. tot mijn eigen dierenarts terug was en een echo heeft gemaakt waarbij te zien was dat er nog wat zat. maar wat dat wisten we niet. ze is met spoed geopereerd en daar kwam dus een kitten uit welke bijna niet herkenbaar meer was. het was dat we haar zagen. baarmoeder heftig geïnfecteerd en is er dus uitgehaald. de poes knapte daarna gelukkig weer op.Mizzsylver schreef: ↑28 dec 2021, 17:40Heb je dat eens meegemaakt? Lijkt me vreselijk.ellen en de birmanen schreef: ↑28 dec 2021, 16:57ik doe altijd een rofo. het gaat mij niet meer gebeuren dat er een pup in staat van ontbinding nog in de baarmoeder zit en dat de teef bijna het loodje legt.
Succes met de laatste loodjes, ben benieuwd hoeveel eruit rollen
vanmorgen naar de dierenarts voor de rofo. tel maar hoeveel het er zijn. nog een weekje, als ze dat red.
- Floortje
- Posts in topic: 3
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Wat leuk Ellen! Veel succes met de laatste loodjes.
- Pemba
- Posts in topic: 6
- Welke: Tibetaanse terriër
Ik denk er 9 te zien
- HillieS
- Posts in topic: 10
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik tel er ook 9
- Célie
- Posts in topic: 7
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Nou die komen oudjaarsnacht wel, heb je mooi meteen mooi naamthema
- kloesje
- Posts in topic: 13
- Welke: Australian kelpies
Ik had twijfels over het aantal schedels, maar kom op 9 ruggegraten, dus dan is het toch 9
Ik denk ook 9, dat wordt een volle werpkist.
- Fenneke
- Posts in topic: 12
- Welke: Witte herder en nu een hún
10
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Ik denk 10.
Spannend!
Is het nou wel zo dat er vanaf een rofo wel altijd goed geteld wordt? Want juist bij die grote nesten zie ik nogal uiteenlopende tellingen. Dan heeft het nog geen zin.
Spannend!
Is het nou wel zo dat er vanaf een rofo wel altijd goed geteld wordt? Want juist bij die grote nesten zie ik nogal uiteenlopende tellingen. Dan heeft het nog geen zin.
Soms blijft het lastig te zien, ligt ook aan de kwaliteit van de foto.
( En aan de ervaring met tellen )
Maar toch hoor ik vaak wel kloppende tellingen, ook bij zeer grote nesten.
Ik vind deze foto ietwat rommelig, 9 denk ik zeker te zien , maar ik denk er nog 1 te zien.
Ben benieuwd wat ellen zelf denkt
- ellen en de birmanen
het zijn er 9 en tot nu toe alle 13 nesten die ik heb gefokt hebben we goed geteld. ik vind het juist nooit moeilijk om te zien. op een plaatje zoals dit is het lastig te zien maar op de computer bij de dierenarts was het heel duidelijk omdat je daar ook eventueel het contrast aan kan passen.
het zijn er 9. net zoveel als haar eerste nestje.
- ellen en de birmanen
Re: Tollerpups in januari de laatste loodjes.
over 3 dagen is ze uitgerekend maar ik vraag mij af of ze dat gaat halen of eerder bevalt. Nog even en het lijkt of ze ontploft, zo dik is ze.
de hulptroepen staan standby, alles staat klaar. ze is nog erg rustig, maar er is een hoop drukte in de buik. af en toe zie je een bult naar buiten schieten. ze heeft het zwaar, slaapt veel, naar buiten is plassen en poepen en terug naar huis om te slapen. haar temperatuur is nog steeds 37.6 - 37.7 dus erg constant. gelukkig heeft ze geen probleem als ik haar temp.
de hulptroepen staan standby, alles staat klaar. ze is nog erg rustig, maar er is een hoop drukte in de buik. af en toe zie je een bult naar buiten schieten. ze heeft het zwaar, slaapt veel, naar buiten is plassen en poepen en terug naar huis om te slapen. haar temperatuur is nog steeds 37.6 - 37.7 dus erg constant. gelukkig heeft ze geen probleem als ik haar temp.
Spannend! Ze heeft inderdaad een mega buik.. Hopelijk zijn er snel mooie pups, succes alvast!
- Eefsel
- Posts in topic: 2
- Welke: Golden retriever
- Contacteer:
Wat een mega buik! Spannend hoor
Evelien en Maggie
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020