Weer heerlijk gewandeld met Kayltje. Het was een feestje voor Murf met Djinn, Fitz, Ayla en Imp

!
(joetjoep zit af en toe te k#tten maar alle filmpjes doen het wel)
Wij waren er wat eerder en toen stonden er mensen met een Duitse staande die er heel rustig en beheersd bij stond, ik vroeg hoe de hond met pups is en het antwoord was ''Lief.'' Dus Murf uit de auto gelaten en kennis laten maken, hij was weer heel onderdanig en vond het een paar minuutjes spannend dat die grote vreemde hond wel aan hem wilde ruiken. Als afleiding rende hij nog even enthousiast naar die mensen toe

. Daarna ging hij lekker met die hond (een teef van 12 jaar) scharrelen en uiteindelijk heeft hij haar zelfs aan het spelen gekregen. Dat was een win-win want die mensen hadden hun hond in geen jaren meer zien spelen en stonden te genieten van hoe hun hond het naar haar zin had. Zo leuk hoe die smurf dat dan toch weer voor elkaar krijgt

!
Kennismaken en spelen met de Duitse staande
Die mensen liepen verder en wij gingen nog even samen spelen tot Kayltje er was. Mijn knapperd met z'n fleeceding
Lekker rennen, sjorren en grommen
Toen Kayltje kwam heeft ze eerst Ayla en Fitz uit de auto gehaald. We hebben even geoefend met passeren op afstand en pas contact laten maken nadat wij het toestaan, maar wat ik bijzonder vond was dat Murf nu wel weer onderdanig was maar ook echt zelf heel graag contact wilde maken. Tot nog toe heeft hij dat eigenlijk alleen bij kleine honden, bij grotere honden vindt hij het meestal toch wel spannend (en bij Fitz en Djinn de eerste keer ook) en is hij veel afwachtender. Herkende hij ze dan zo snel? De wandeling met Fitz was alweer vier weken geleden en met Ayla nog weer langer geleden en dat was in een hele grote groep (de forumwandeling). Hoe dan ook, heel erg leuk om te zien en de begroeting ging 'gewoon' leuk, ze hebben lekker even over het grasveld gesjeesd.
Eerst even door het stof voor Fitz
Hier ook even goed aan Fitz laten weten dat hij écht wel weet dat Fitz de grote baas is, daarna lekker rondrennen met Fitz en Ayla
Toen was het tijd om Djinn en Imp erbij te halen, waarbij Imp duidelijk liet weten dat Murf het niet in z'n bolle harses moest halen om met haar te sollen

. En die kleine smurf snapt dat perfect, hij raakt er ook totaal niet van ontdaan ofzo maar houdt gewoon respectvol afstand. Later heeft hij nog wel contact gemaakt, de ene keer door met een boogje naar haar toe te lopen en weer af te wenden als ze daar aanleiding toe gaf en de andere keer door toch even een speluitnodiging te maken die Imp zowaar af en toe kort aannam.
Kennismaken met Imp, Djinn en later nog passerende roedel
Djinn wilde eerst niet zoveel van Murf, hij was nu een stuk groter en vorige keer had hij haar op het eind een paar keer ondergeschoffeld toen hij ontdekt had dat hij dat kon. Maar ze ontdooide al snel en zo hebben ze weer veel met elkaar gespeeld. Wel ging Murf door nadat ze allebei al hartstikke moe waren en toen nam Kayltje Djinn op de arm: Djinn blij en Murf werd ook meteen veel rustiger.
Speelse Djinnie
Fitz wilde ook wel met hem spelen maar dat gaat echt zo lomp

. Murf is gelukkig wel wat gewend en laat zich gewoon vallen en gaat met buikje omhoog liggen als het hem te lomp gaat (en rent daarna weer achter Fitz aan voor hetzelfde spelletje). Heilig respect ook voor Fitz trouwens.
Imp vond het eerst maar stom maar ook zij kreeg er wel vertrouwen in dat dit wel goed volk was en heeft het toen lekker naar haar zin gehad.
En Murf vond het weer heerlijk om in zo'n veilige roedel te lopen en natuurlijk te donderjagen

.
Op het strandje
Ayla heeft niet zoveel contact met Murf gezocht, die had het drukker met lekker meelopen met stoere Fitz. Maar toen we nog een tijd stonden na te praten bij de auto met alleen Ayla en Murf nog erbij zocht Murf wél veel contact met Ayla... Piesen met de poot omhoog doet hij nog niet maar er kwamen wel allerlei instincten omhoog met lekker ruikende Ayla

. Typisch reugedrag en het duurde even voordat ik het willen bestijgen af ging kappen omdat ik dat gedrag niet wil toestaan, maar ik stond het in eerste instantie gewoon vol ongeloof te bekijken

. Dacht dat dit op deze leeftijd helemaal nog niet zou spelen dus moest even schakelen

.
Met Kayltje was het weer hartstikke gezellig, we raken maar niet uitgeluld met elkaar. Ze had ook nog lekker thee en koek meegenomen die we bij de plas genuttigd hebben, genietend van de caproilen van het gespuis.
Niet makkelijk te zien, maar ze staan er alle vijf op
Euh, Fitz
Whoei
Nog meer whoei met Djinn
Alle vijf een worstje
Ayla ging nog lekker graven en Murf deed even mee
Op de terugweg, beetje moe
Ayla heeft hem nog even geholpen bij een kennismaking met een andere hond
Alles op...
Stom dat het op is
Weet je heel zeker dat alles op is?
Moehoehoe