kloesje schreef: ↑30 dec 2021, 15:53
Heerlijk
Mooie schone loopsheid dus
Wel lastig om ook af te gaan op die teckel, want sommige reuen geven al heel vroeg aan dat er wat aan de hand is, andere reuen pas als er bloed in het spel is.
Je zou volgende week donderdag/vrijdag progesteron kunnen prikken, zodat je weet hoe de vlag erbij staat. Vertrouw je het al eerder niet, dan gewoon eerder prikken. Woont de reu dichtbij, dan kan je ook gewoon daarheen gaan en zien wat er gebeurd. Nadeel is dat het een onervaren reu is en als je veel te vroeg bent, te vaak wordt afgesnauwd, dat hij helemaal niet meer durft als het wel kan. (kan he.. hoeft niet) dus advies, progesteron prikken
Inge O schreef: ↑30 dec 2021, 16:19
Dan zit er vrees ik niks anders op dan zo snel mogelijk een eerste test te doen, zodat je al een idee hebt waar je zit qua progesteron.
Tenzij de reu zo dichtbij woont dat je regelmatig kan gaan uitproberen.
Heb inderdaad een afspraak gemaakt voor morgen. Dan weten we meteen hoever het is. Misschien is het veel te vroeg, maar goed dat weten we dan ook weer. De reu woont niet ver, dus even heen en weer rijden zou geen probleem zijn. Maar we doen gewoon een test voor de zekerheid.
Veertje schreef: ↑30 dec 2021, 14:57
Gut het zal ook eens normaal gaan Net thuis eens even een tissuetest gedaan. Doe ik normaal nooit, maar een mens wordt ongeduldig hè. Dan lees je hier over loopsheden en dracht etc en dan wakkert dat alleen maar aan. Dus de test.. En ja hoor. Loops. Maarja, wanneer is het nou begonnen dan Normaal vind ik altijd druppeltjes bloed. Nu (nog) niks gezien. Wel zijn we een paar dagen weg geweest, dus heb ik dan toch wat gemist? Normaal eet ze vanaf een week of anderhalf slecht in de loopsheid, nu is dat al vorige week begonnen met wat gemiep. Mijn zusje zei ook al dat de teckel van haar schoonfamilie zondag erg veel interesse had in haar benen. Deed hij normaal nooit. Dus toen zei ze al dat ze Tess snel loops verwachtte. Vanmiddag vond de reu van de onderburen Finn leuker dan Tess, dus daar had ik ook weinig aan.
Is het te merken dat ik dit voor het eerst doe?
Maar goed, positief nieuws dus ook hier Nu nog even uitvogelen wanneer er gedekt gaat worden
Waarschijnlijk loops geworden bij thuiskomst. Wij hadden dat ook een keer met vakantie. Zat eraan te komen en bij thuiskomst direct tissue positief
Als je teef tegen het randje aan zit moet je gewoon even haar ergens anders mee naartoe nemen
Oftewel, schiet eens op Cato want Donner wordt vervelend
Spannend hoor, heel veel succes! Het lange wachten kan beginnen
Wel lastig om ook af te gaan op die teckel, want sommige reuen geven al heel vroeg aan dat er wat aan de hand is, andere reuen pas als er bloed in het spel is.
Of je hebt een teef die ruim voordat ze dekrijp is al staat te joelen en gillen naar elke reu met ballen en zich een ongeluk flirt met haar verloofde Maar, er is toch echt maar 1 dag, de juiste, dat ze zich daadwerkelijk laat dekken
Hier ook dus progesteron prikken. Volgende week vrijdag heb ik afspraak staan. Ik weet zeker dat ik het begin niet gemist heb gelukkig: hier een gecastreerde maar bemoeizuchtige teckelteef die netjes aangaf dat ik op moest gaan letten
pioenroos schreef: ↑30 dec 2021, 17:24
Wat leuk, lopen ze toch ongeveer gelijk op
Of je hebt een teef die ruim voordat ze dekrijp is al staat te joelen en gillen naar elke reu met ballen en zich een ongeluk flirt met haar verloofde Maar, er is toch echt maar 1 dag, de juiste, dat ze zich daadwerkelijk laat dekken
Hier ook dus progesteron prikken. Volgende week vrijdag heb ik afspraak staan. Ik weet zeker dat ik het begin niet gemist heb gelukkig: hier een gecastreerde maar bemoeizuchtige teckelteef die netjes aangaf dat ik op moest gaan letten
Ja dan heb je ook niet heel veel keuze Hier hebben we Timber die het top aangeeft
Resultaat was er ook naar dit keer
Veertje schreef: ↑30 dec 2021, 14:57
Gut het zal ook eens normaal gaan Net thuis eens even een tissuetest gedaan. Doe ik normaal nooit, maar een mens wordt ongeduldig hè. Dan lees je hier over loopsheden en dracht etc en dan wakkert dat alleen maar aan. Dus de test.. En ja hoor. Loops. Maarja, wanneer is het nou begonnen dan Normaal vind ik altijd druppeltjes bloed. Nu (nog) niks gezien. Wel zijn we een paar dagen weg geweest, dus heb ik dan toch wat gemist? Normaal eet ze vanaf een week of anderhalf slecht in de loopsheid, nu is dat al vorige week begonnen met wat gemiep. Mijn zusje zei ook al dat de teckel van haar schoonfamilie zondag erg veel interesse had in haar benen. Deed hij normaal nooit. Dus toen zei ze al dat ze Tess snel loops verwachtte. Vanmiddag vond de reu van de onderburen Finn leuker dan Tess, dus daar had ik ook weinig aan.
Is het te merken dat ik dit voor het eerst doe?
Maar goed, positief nieuws dus ook hier Nu nog even uitvogelen wanneer er gedekt gaat worden
Misschien mis je dit stadium normaal altijd omdat je geen tissue-test doet. Dus dat ze nu gewoon net als altijd loops is maar vanavond/morgen/overmogen pas druppels bloed verliest en dat normaal pas het moment is dat jij het merkt.
Maar fijn dat ze loops is en goed dat je haar gaat laten prikken.
Alex schreef: ↑30 dec 2021, 16:55
Oh jezus wat spannend
Wij vinden het allemaal al spannend, hoe moet het voor jou wel niet zijn
Reuze spannend, maar wel leuk spannend
@pioenroos ja dan gaan ze echt gelijk op. Heel leuk!
@EchoMira Dat is altijd nog mogelijk ja. Zover is het niet, maar ik verwacht hetzelfde wat @Zamunda beschrijft. Voor alle duidelijkheid gaan we morgen gewoon testen en dan wellicht volgende week nog eens.
Ik denk dat honden iets socialer dan mensen zijn in hun hormoonhuishouding. Zoals ze eigenlijk op alle andere vlakken ook socialer zijn.
Het is geen bijgeloof. Maar met je teef van de dierenarts naar de reu lopen vind ik eigenlijk harram. Dat zou ik zelf nooit zo doen.
Alle honden hebben fouten. Het is levend spul. Dat heet karakter.
Kijk maar gewoon naar wat ze zelf wil. Kwestie van gewoon erheen gaan en kijken wat ze zelf doen.
En laten we eerlijk zijn..als ze elkaar vaker hebben gezien ontspant de boel ook meer dus een keertje voor niets gaan is niet voor niets.
Veertje schreef: ↑30 dec 2021, 21:31
@EchoMira Dat is altijd nog mogelijk ja. Zover is het niet, maar ik verwacht hetzelfde wat @Zamunda beschrijft. Voor alle duidelijkheid gaan we morgen gewoon testen en dan wellicht volgende week nog eens.
Nou. Volgende week. Als je morgen gaat testen zou ik dat zo snel mogelijk weer testen. Het gaat om de koers en één meetpunt is geen koers.
Kun je op 3 januari weer? Anders ben je misschien weer te laat.
Ik zou gewoon naar de reu gaan op dag 8, 10 en 12. Als je denkt dat je er vroeg bij bent misschien een dag later.
Meer kun je niet doen.
Nogmaals, het is levend spul.
Veertje schreef: ↑30 dec 2021, 21:31
Nou. Volgende week. Als je morgen gaat testen zou ik dat zo snel mogelijk weer testen. Het gaat om de koers en één meetpunt is geen koers.
Kun je op 3 januari weer? Anders ben je misschien weer te laat.
Ik zou gewoon naar de reu gaan op dag 8, 10 en 12. Als je denkt dat je er vroeg bij bent misschien een dag later.
Meer kun je niet doen.
Nogmaals, het is levend spul.
3 januari is volgende week
Ik zie gewoon wat het prikken zegt straks. Waarschijnlijk dat we net aan het begin staan. En dan maak ik een afspraak voor volgende week om nog eens te prikken. En met de reu-eigenaar spreek ik af wanneer we langskomen of wanneer hij de reu komt brengen. Want hij mag ook komen logeren, daar hebben we het ook al over gehad. Dan zie ik wel of die prikafspraak volgende week nog nodig is.
Veertje schreef: ↑31 dec 2021, 10:30
Ik zie gewoon wat het prikken zegt straks. Waarschijnlijk dat we net aan het begin staan. En dan maak ik een afspraak voor volgende week om nog eens te prikken.
Meestal kun je uit de eerste uitslag (als je geluk hebt qua timing) meer opmaken dan uit de tweede, omdat je bij de tweede al in het exponentiële gedeelte van de curve zit en het progesteron dan plots de pan uitswingt.
Wellicht heb je hier wat aan - voor mijn teven werkt deze LH-correlatie in ieder geval super, zowel vwb. het dekkingstijdstip als voor het ongeveer inschatten van de het geboortemoment.
Mizzsylver schreef: ↑02 jan 2022, 18:14
Oh spannend! Wat zei de progesteron?
Heel laag. Weet de exacte waarde niet meer, maar nog niks aan het handje dus.
Woensdag gaan we weer. Ik dacht dit weekend even dat Tess me gewoon voor de gek gehouden had. Merkte niks meer van die loopsheid, dus zondag toen we weer thuis waren nog maar eens met papier gecheckt en niks Vanmiddag weer gecheckt en toen duidelijk bloed. Dus ze houdt me gelukkig niet voor de gek
Veertje schreef: ↑31 dec 2021, 10:30
Ik zie gewoon wat het prikken zegt straks. Waarschijnlijk dat we net aan het begin staan. En dan maak ik een afspraak voor volgende week om nog eens te prikken.
Meestal kun je uit de eerste uitslag (als je geluk hebt qua timing) meer opmaken dan uit de tweede, omdat je bij de tweede al in het exponentiële gedeelte van de curve zit en het progesteron dan plots de pan uitswingt.
Wellicht heb je hier wat aan - voor mijn teven werkt deze LH-correlatie in ieder geval super, zowel vwb. het dekkingstijdstip als voor het ongeveer inschatten van de het geboortemoment.
Veertje schreef: ↑03 jan 2022, 14:22
Heel laag. Weet de exacte waarde niet meer, maar nog niks aan het handje dus.
Woensdag gaan we weer. Ik dacht dit weekend even dat Tess me gewoon voor de gek gehouden had. Merkte niks meer van die loopsheid, dus zondag toen we weer thuis waren nog maar eens met papier gecheckt en niks Vanmiddag weer gecheckt en toen duidelijk bloed. Dus ze houdt me gelukkig niet voor de gek
Ohhhh jij staat nog vrij aan het begin van the making of puppy`s. Wat een spanning bij elke stap. Veel succes en geniet van elk moment... ja, ook het wachten... hihihihihi