Iemand ervaring met incontentiebroekjes?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Inge O
Posts in topic: 9
Honden: 5
Welke: Hovawart

Iemand ervaring met incontentiebroekjes?

Bericht door Inge O »

Voor de hond, wel te verstaan :tongue: .

Ouwe Crunchje heeft een zeer vervelende versie van 'drolletje laten rollen', iets wat ouwe honden wel vaker hebben. Bij haar is het geen drolletje dat haar ontsnapt (heb ik bij vorige honden al gehad en dat vind ik niet erg, je raapt het gewoon op) maar haar plas, en dat is veel minder handig.
Het valt natuurlijk wel onder incontinentie in ruime zin maar het is geen normaal patroon van te zwakke blaasspieren, want ze heeft geen overloopblaas, ze druppelt ook nooit en het gebeurt nooit als ze wakker is, altijd als ze in diepe slaap is.
Ik hoop dus dat ik een incontinentiebroekje kan vinden dat passend is en een redelijk volume aankan (haar blaas beslist maar om zich te ledigen bij grote volumes) - iemand daar ervaring mee? Een model dat een aanrader is, of juist niet?
(En om sommige 'adviezen' voor te zijn : nee, van inslapen is nog in de vérste verte geen sprake).
Inge O

Re: Iemand ervaring met incontentiebroekjes?

Bericht door Inge O »

Maart schreef: 31 dec 2021, 09:19 Enkel bij reuen, Runar draagt een plasband als ik weg ben.
Zou zo'n broek voor dames lukken? Via gat inknippen uiteraard. Ik leg in de plasband ook nog een incontinentieverband, die dingen zijn echt goed. Dat zou ik zeker ook doen, het is simpeler met verversen in alle geval.
Hmmm, jammer dat ik geen reu heb, zo'n plasband lijkt me wel handig, ik zie alleen niet hoe ik die bij een teef voor het juiste gaatje zou moeten krijgen :? ?
De tip van het incontinentieveband onthoud ik, zit daar ook een plakstrip in, dat ik hem bv. in een normale broek zou kunnen vastmaken? Welke maat en welk merk heb jij?
Inge O

Bericht door Inge O »

Maart schreef: 31 dec 2021, 09:25 Ja, ze zijn zoals een maandverband, dus makkelijk ergens in te kleven.
Ahh, da's al makkelijk :ok: .
Inge O

Bericht door Inge O »

Zinodo schreef: 31 dec 2021, 09:37 Een kinderluier? Gat erin voor de staart. Lijkt mij de kortste klap..
Ik heb geen idee van maten, maar ik dacht dat Crunch te groot zou zijn voor een kinderluier. Straks sta ik hier met tig dozen van niet passende maten, daarom dacht ik hier wat slimmer te worden ;) .
Lothian
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Misschien een loopsheidbroekje met incontinetieverband?
Er zijn trouwens ook luiers voor volwassenen (mensen), maar ja, wat voor maat is zo'n hond dan, haha.
Afbeelding
Jordy
Posts in topic: 4

Bericht door Jordy »

Er bestaan speciale wegwerp hondenluiers... pull ups voor kinderen met staartgat erin gesneden werkt ook.
Jordy

Bericht door Jordy »

https://www.bol.com/nl/p/hondenluier-vo ... androidapp

Zus gebruikt nu deze, met incontinentie verband als inleg.

Maat gaat meestal naar gewicht
Jordy

Bericht door Jordy »

https://www.bol.com/nl/p/hondenluier-vo ... androidapp

HillieS
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Ik zou gaan voor een slip/loopsheidbroekje met incontinentie maandverband
Afbeelding
HillieS

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 31 dec 2021, 10:03 Is er een of ander logica met tailleomvang/heupomvang in de maten van luiers? Moet toch haast wel? Hoe moet iedereen anders dan een maat kiezen? :Q:
Bij kinderluiers gaat het om gewicht. Dat is natuurlijk wat lastig met omrekenen voor honden.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 31 dec 2021, 09:47 Misschien een loopsheidbroekje met incontinetieverband?
Kan ik eens proberen, maar ik denk dat dat langs alle kanten zal uitpuilen en niet goed zal zitten. Maar wel het proberen waard.
Er zijn trouwens ook luiers voor volwassenen (mensen), maar ja, wat voor maat is zo'n hond dan, haha.
Ja, die bedoelde ik dus ook toen ik mijn vraag stelde, alleen dus ja, die maat hè :? .
Jordy schreef: 31 dec 2021, 09:53pull ups
Je spreekt tegen een kinderloos iemand, geen idéé wat dit zijn :tongue: .
Jordy schreef: 31 dec 2021, 10:09 https://www.bol.com/nl/p/hondenluier-vo ... androidapp

Dank je :ok: !
Zinodo schreef: 31 dec 2021, 10:03 Is er een of ander logica met tailleomvang/heupomvang in de maten van luiers?
Dat is denk ik teveel gevraagd (heb je ook niet voor pakweg onderbroeken), maar misschien verbaas ik me nog.
HillieS schreef: 31 dec 2021, 10:11 Bij kinderluiers gaat het om gewicht. Dat is natuurlijk wat lastig met omrekenen voor honden.
Ja, daarr vreesde ik dus ook voor, vandaar dat ik hoopte dat er hier al wat ervaring mee was, qua maat-idee.
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Afbeelding
_Tiny_
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Voor Oscar heb ik deze
https://www.medpets.nl/trixie-luiers-vo ... &var=16294
Zijn er ook voor teven. Neemt veel meer vocht op dan wasbare broekjes. Zuigt met gemak een grote plas op.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Bedankt allemaal, ik zie al redelijk wat bruikbare opties voorbijkomen :ok: .

Had net (omdat ik er toch een pakje moest afhalen) bij de kruidenier in het dorp kinderluierbroekjes voor boven de 15kg geprobeerd, maar nee, die was véél te klein
Zinodo schreef: 31 dec 2021, 10:29 Hoe veel groter/kleiner is een kinderkontje van 20 kilo dan een hondenkontje. Kan toch niet zo veel schelen of ben ik nou gek :F:
Ja dus :engel:
Jordy

Bericht door Jordy »

Er is verschil tussen luierbroekjes voor baby/peuter en de drynites. Die zijn voor grote kinderen/ Tieners voor de nacht. Die gaan wel passen hoor;) maar zijn vrij duur.
Inge O

Bericht door Inge O »

Zinodo schreef: 31 dec 2021, 12:16:LOL: sorry
:F:
Jordy schreef: 31 dec 2021, 12:26 Er is verschil tussen luierbroekjes voor baby/peuter en de drynites. Die zijn voor grote kinderen/ Tieners voor de nacht. Die gaan wel passen hoor;) maar zijn vrij duur.
Nee, zo'n dure fantasietjes gaan we niet doen, goed dat je het zegt dus :ok: .
Sirene

Bericht door Sirene »

Gewoon een grote kinderboxershort van de zeeman ofzo en daar een gat voor de staart in knippen. Dan nachtmaandverband erin. Werkt als een tierelier!
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Wij hadden vroeger een meisjesslip van badstof van de Hema voor onze druppelende teef (maat 140 geloof ik), met gat erin voor de staart natuurlijk. Dus zoiets met inderdaad een incontinentieverband erin?
Afbeelding
Célie
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Inge O schreef: 31 dec 2021, 09:40
Zinodo schreef: 31 dec 2021, 09:37 Een kinderluier? Gat erin voor de staart. Lijkt mij de kortste klap..
Ik heb geen idee van maten, maar ik dacht dat Crunch te groot zou zijn voor een kinderluier. Straks sta ik hier met tig dozen van niet passende maten, daarom dacht ik hier wat slimmer te worden ;) .
Je kunt proefversies van incontinentie luiers bestellen dan kun je mooi kijken of dat goed en lekker zit voor je hele dozen besteld. Die broekjes zijn ook van heel mooi rekbaar materiaal denk dat je met een S van de volwassen versie best in de goede maat zit.

https://www.dependprofessional.nl/servi ... pakkingen/

EN HIER NOG MEER
HillieS

Bericht door HillieS »

Inge O schreef: 31 dec 2021, 12:09 Bedankt allemaal, ik zie al redelijk wat bruikbare opties voorbijkomen :ok: .

Had net (omdat ik er toch een pakje moest afhalen) bij de kruidenier in het dorp kinderluierbroekjes voor boven de 15kg geprobeerd, maar nee, die was véél te klein
Zinodo schreef: 31 dec 2021, 10:29 Hoe veel groter/kleiner is een kinderkontje van 20 kilo dan een hondenkontje. Kan toch niet zo veel schelen of ben ik nou gek :F:
Ja dus :engel:
Ik wilde net zeggen dat een maat 5 of 5+ waarschijnlijk wel zou kunnen passen, maar niet dus :ugh:
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Je kunt toch gewoon een incontinentieverband (zijn bij action of aldi goedkoop) in een loopsheidsbroekje stoppen?

Zo'n luier moet voor grote plassen denk ik ook een verband.

https://nl.aliexpress.com/item/40012015 ... 5ba34325c0

Die zijn er ook wasbaar.

https://nl.aliexpress.com/item/32275129 ... 217440"%7D
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Célie schreef: 31 dec 2021, 14:07
Inge O schreef: 31 dec 2021, 09:40
Je kunt proefversies van incontinentie luiers bestellen dan kun je mooi kijken of dat goed en lekker zit voor je hele dozen besteld. Die broekjes zijn ook van heel mooi rekbaar materiaal denk dat je met een S van de volwassen versie best in de goede maat zit.

https://www.dependprofessional.nl/servi ... pakkingen/

EN HIER NOG MEER
Oh, super, ik wist helemaal niet dat dat kon (y) !
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Als dat niks wordt zou ik eens passen welke maat mensenonderbroek ze heeft, dan van die waterdichte menstruatieslips kopen in die maat (wasbaar) (staartgat maken en rand even met garen omheen slingeren tegen het uitlopen/scheuren, of als je het mooi wil een biaisbandje om het gat naaien) en daar weer in gewoon incontinentie-verband van de Aldi of zo.
Ik vrees dat als je in luiers/pull-ups gaat knippen de vulling er gedeeltelijk uit komt. Of je moet telkens het staartgat met tape dichtplakken.
Inge O

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 31 dec 2021, 17:02 Als dat niks wordt zou ik eens passen welke maat mensenonderbroek ze heeft, dan van die waterdichte menstruatieslips kopen
Oh, kende ik niet eens :mrgreen: , bedankt voor de tip :ok: .
Plaats reactie