Nummer drie

Hier kun je fokgerelateerde zaken bespreken
Sirene
Posts in topic: 5

Re: Nummer drie

Bericht door Sirene »

Oh, zie nu dat mijn reactie wat laat komt :LOL:
Sirene

Bericht door Sirene »

Wil je dit nest geen bearded hondjes? Dat vond je ook leuk toch?
Een leuke tibetaanse terrier? Een schapendoes? Ruwhaar terrier? Een stoere cairn?

Is Echo groter dan Mira geworden?
pioenroos
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Ik zit (nog?) In doe groep sport bred mixes. Waar moet ik precies naar zoeken? Kom zo snel alleen nestaankondingen tegen, geen dekreuen.
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

pioenroos schreef: 29 dec 2021, 17:51 Ik zit (nog?) In doe groep sport bred mixes. Waar moet ik precies naar zoeken? Kom zo snel alleen nestaankondingen tegen, geen dekreuen.
Het is een openbare groep dus ik heb ook even gekeken. Maar die hele hond staat er niet meer in. Het was een bullterrier x mechel. Maar volgens mij zegt EchoMira dat het niet meer hoeft.
Mellow

Bericht door Mellow »

FoxHenkie schreef: 29 dec 2021, 16:54 Poedel/windhond geeft een verrassend leuk hondje trouwens.😇😊

Die is echt leuk zeg! :I:
EchoMira
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

pioenroos schreef: 29 dec 2021, 17:51 Ik zit (nog?) In doe groep sport bred mixes. Waar moet ik precies naar zoeken? Kom zo snel alleen nestaankondingen tegen, geen dekreuen.
Ik ben een beetje klaar met die groep.
Dan maar zelf netwerken. Onduidelijk beheer vind ik onuitstaanbaar.

Wel fijn dat je mee wil kijken.

Ik zoek voor Echo een reu uit drie mogelijke groepen. Of een herdertje zoals een sheltie of een mudi.
Tweede mogelijkheid is een pinscher. Dat zou passen bij het uiterlijk maar ik denk niet dat ik een pischertje ga vinden.
En dan is er nog steeds de terriercombinatie. Bijvoorbeeld een fox. Dan slaat het wel door naar de terrierkant maar dat vind ik persoonlijk voor mijn eigen hondje niet erg.

Het gaat me meer om de gezondheid en het karakter van de reu en dat het een beetje appetijtelijke hondjes worden en dat in combinatie met de toch problematische beschikbaarheid lijkt met bottle neck genoeg. Het moet wel haalbaar blijven.
Gudrun
Posts in topic: 2
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Doe toch maar geen sheltie.
Ik kan er echt geen hond meer bij hebben.
Vicky
Posts in topic: 1
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

EchoMira schreef: 02 jan 2022, 20:03

Ik zoek voor Echo een reu uit drie mogelijke groepen. Of een herdertje zoals een sheltie of een mudi.
Ik ken, uit de agility, iemand die 2 mudi reuen heeft. Van 1 ervan weet ik dat hij ook al gedekt heeft (dus de benodigde onderzoeken zijn gedaan). Laat maar weten als je er meer van wilt weten.

Een Pyrenees herdertje of een kleine aussie zou misschien ook leuk passen.
Afbeelding
Bo en de honden
Plaats reactie