Oorontsteking
Oorontsteking
Het is weer eens zover . Heavy heeft een oorontsteking. Derde keer in 3 maanden eerst het ene oor toen het andere en nu weer de andere . Om moedeloos van te worden en zo zielig .
Ze krijgt elke keer Surolan en dat helpt maar het lijkt steeds sneller terug te komen
Vervelende is ook dat we dat niet ongezien op kunnen halen dus elke keer met Heavy op consult moeten
Wat kunnen we zelf doen behalve wat we al doen ,een streng dieet
Oor wekelijks schoonmaken ? En waarmee ?
Ze krijgt elke keer Surolan en dat helpt maar het lijkt steeds sneller terug te komen
Vervelende is ook dat we dat niet ongezien op kunnen halen dus elke keer met Heavy op consult moeten
Wat kunnen we zelf doen behalve wat we al doen ,een streng dieet
Oor wekelijks schoonmaken ? En waarmee ?
Re: Oorontsteking
Jawel ze heeft er al jaren last van maar dan was het twee keer per jaar ofzo. Het is een Duitse herder kwaaltje . Ze staat daarom ook op dieet . Voeding en omgeving lokken dit uit. En zwemmen dat doet ze dus niet meer
Ik bedenk me ineens dat ze sinds een tijdje dit krijgt . Misschien is dat de trigger
https://www.vitstore.com/glucosamine-vo ... oLEALw_wcB#
- Boccoco
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
Ik maak Igor's oren nu maandelijks schoon met wat Clean Ear. Sinds ik dat doe heeft hij vrijwel geen last meer.
- Tiny
- Honden: 1
- Welke: Siberian Husky
Mijn vriendin gebruikt puur oor, komt een hoop troep mee uit en geen oorontstekingen meer gehad.
- kayleigh*
- Honden: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Kira had ook constant last van haar oren. Heb daarvoor clean ear gebruikt tot het op het einde echt heel erg werd. Bleek ze een bacterie in haar oor te hebben die ook nog eens immuun was voor antibiotica. Al een keer een kweek ervan laten maken?
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
-
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
Ik zou er eens een kweek van laten maken zodat je gericht kan behandelen
Ik heb nu mijn 13e Duitse herder en nog maar 2x een oor ontsteking bij een hond gehad
Beide keren toevallig ? bij een herplaatser die ik in huis kreeg
Zooi van de dierenarts mee en daarna nooit meer gehad
De een bleef op brok , bij de ander voerde ik al vers dus die is toen gelijk op vers gegaan
Maar oorontsteking is meestal wel icm een allergie
Vaak zie je t wel bij honden die brok krijgen , maar ook bij kip/rund allergie
Ik heb nu mijn 13e Duitse herder en nog maar 2x een oor ontsteking bij een hond gehad
Beide keren toevallig ? bij een herplaatser die ik in huis kreeg
Zooi van de dierenarts mee en daarna nooit meer gehad
De een bleef op brok , bij de ander voerde ik al vers dus die is toen gelijk op vers gegaan
Maar oorontsteking is meestal wel icm een allergie
Vaak zie je t wel bij honden die brok krijgen , maar ook bij kip/rund allergie
Kweek is al eens gemaakt en ze heeft verder ook andere jeuk klachten gehad die nu met deze brokken zijn verdwenen
Na de behandeling wekelijks druppelen met zure oordruppels geprobeerd? Echt maar 1 of twee druppels doen.
Sowieso echt een kweek laten maken ja. En dus kweken voordat je gaat behandelen met die Surolan.
Ook al is er in het verleden wel eens een kweek gemaakt, ik zou het nu toch nog een keer laten doen om te zien of er iets speciaals is.
Met die nieuwe brokken zijn de andere klachten toch weg/sterk verminderd?
Met die nieuwe brokken zijn de andere klachten toch weg/sterk verminderd?
Nee ik heb dus na behandeling nooit iets gedaan. Behalve regelmatig kijken maar niet druppelen of schoonmaken en wil dat nu wel gaan doen. Maar waarom zure druppels?
Ze heeft wel een keer monoclean gehad die mocht ik tijdens de behandeling geven
Het is een gist dus ze heeft zure druppels gekregen voor haar niet ontstoken oor en iets in het wel ontstoken oor bij de dierenarts
Met die zure oordruppels blijft het milieu in het oor blijkbaar beter.
Straks als het goed gaat gewoon eens in de twee weken 1 of twee druppels in elk oor en dan elk half jaar even een nieuw flesje kopen.
Gewoon de goedkoopste werkt perfect:
https://www.medpets.nl/phytotreat-zure-oordruppels/
Straks als het goed gaat gewoon eens in de twee weken 1 of twee druppels in elk oor en dan elk half jaar even een nieuw flesje kopen.
Ga ik doenSirene schreef: ↑07 jan 2022, 18:21 Met die zure oordruppels blijft het milieu in het oor blijkbaar beter.