Kamperen/vakantie met je hond

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Nanna

Re: Kamperen/vakantie met je hond

Bericht door Nanna »

Heel Terschelling. Alles is mooi.
Honden mogen het jaar rond los op het strand en in het bos.
Je hoeft echt niet naar het buitenland om mooie natuur te vinden.
Kruimel
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Uiteraard Terschelling. Appelscha vond ik ook leuk voor een week, maar ik ga altijd in een huisje. Drenthe is mooi maar niet veel losloopgebied, net als Beuningen aan de Dinkel. Oudemirdum was verrassend leuk.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
annnie
Posts in topic: 2
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je kamperen aanpakt met je honden. Ga je dan ook echt weg met een tent?
Afbeelding
Veertje
Posts in topic: 1

Bericht door Veertje »

Ik ben al 2 jaar op rij naar Luxemburg gegaan, naar deze camping:
https://www.nommerlayen-ec.lu/nl/europa ... layen.html

Ze hebben er kampeerplekken, plekken voor caravans/campers, maar ook chalets, stacaravans en huisjes. Het ligt aan de rand van een bos aan een doodlopende weg. In het bos komen verschillende wandelroutes langs, maar verder is er in heel Luxemburg veel en mooi te wandelen. Binnen een half uur met de auto heb je al oneindig veel mogelijkheden.

En een paar jaar geleden met Ybbihs tijdens oud&nieuw naar Durbuy gegaan. Dit jaar ben ik er na de kerst ook weer geweest. Ook dat park bevalt prima met honden. Je moet rond deze tijd wel rekening houden met veeeel modder :F:
https://www.sunclassdurbuy.com/nl/
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Kruimel schreef: 06 jan 2022, 11:07 Uiteraard Terschelling. Appelscha vond ik ook leuk voor een week, maar ik ga altijd in een huisje. Drenthe is mooi maar niet veel losloopgebied, net als Beuningen aan de Dinkel. Oudemirdum was verrassend leuk.
Gaasterland is prachtig.
In de buurt van Oudemirdum 2 hele mooie bossen, waarvan één met 20 ha losloopgebied.
Ik kom er regelmatig, het is voor ons niet zo ver.
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Gretha schreef: 06 jan 2022, 11:26
Kruimel schreef: 06 jan 2022, 11:07 Uiteraard Terschelling. Appelscha vond ik ook leuk voor een week, maar ik ga altijd in een huisje. Drenthe is mooi maar niet veel losloopgebied, net als Beuningen aan de Dinkel. Oudemirdum was verrassend leuk.
Gaasterland is prachtig.
In de buurt van Oudemirdum 2 hele mooie bossen, waarvan één met 20 ha losloopgebied.
Ja wij zaten dus in een huisje vlakbij dat losloopgebied en vlakbij het IJsselmeer. Heel afwisselend landschap
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
annnie
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Bericht door annnie »

Sandra&co schreef: 06 jan 2022, 11:21
annnie schreef: 06 jan 2022, 11:10 Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je kamperen aanpakt met je honden. Ga je dan ook echt weg met een tent?
Ja. Het is allemaal niet zo moeilijk zolang je maar bedenkt dat het puur een hondenvakantie is. Je kan niet een middagje weg naar een museum of iets anders want de honden (en het supboard) zonder toezicht in de tent laten is me iets te riskant. Ben dan dus de hele dag aan het wandelen en verder wat rondhangen bij de tent. Grondpen mee voor de momenten dat ik even geen zin heb om op te letten en voor de rest gewoon geen reet uitvoeren ;)
Die 2 van mij lopen nergens heen, officieel moeten ze natuurlijk vast. Maar dan gaan ze in de voortent liggen, of net voor de tent.

Afbeelding
Klinkt wel heel relaxed. Misschien dat ik van de zomer toch eens een tentje moet aanschaffen
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Sandra&co schreef: 06 jan 2022, 16:28 Nou, hop, ik ken mezelf en ik zou eeuwig twijfelen. Camping De Waps (Oudemirdum) is geboekt voor augustus. Ben benieuwd :E: Bedankt voor de tips so far!
Vlakbij waar wij een huisje hadden, aan de Beukenlaan. Je moet er niet met Koningsdag wezen kwamen wij achter want rellen met ME en helicopter en brand in het bos maar verder heel rustig .
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Marlett

Bericht door Marlett »

annnie schreef: 06 jan 2022, 11:10 Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je kamperen aanpakt met je honden. Ga je dan ook echt weg met een tent?
Wij gaan met twee honden kamperen, Charlie kan los bij de tent, maar laat ik met een sleeplijntje lopen en Tosca ligt wel vast. Ik moet wel echt een tent hebben die hermetische afgesloten kan worden, omdat ik het zie gebeuren dat mijn honden anders onder de deur door piepen vroeg in de ochtend om lekker zelf op pad te gaan.
Ik heb ook nog wel pogingen gedaan met een omheind stuk en schapennet, maar dat was geen succes.
Vicky
Posts in topic: 3
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Blijer dan gaan kamperen met de honden kan je me niet maken. Wel met de caravan. We hebben het stapelbed omgebouwd tot hondenhok en maken met net een tuintje om de caravan.
In NL enkele leuke campings met honden:
https://www.barendonk.nl/ in Beers
https://www.costakabrita.nl/ in Huijbergen
https://negendezaeligheyt.nl/overnachten/camping/# afgelopen jaar nog fijn geprijsd
https://www.hartjegroen.com/
https://www.debosranddrenthe.nl/nl/ in Ellertshaar. Ga hier buiten de schoolvakanties heen of je moet dol op kinderen zijn. Er is een leuk zwemmeertje (voor honden en mensen) op een paar minuten loopafstand. Wel veel teken.

Hier hou ik het even bij maar ik heb een hele inventaris van campings die erg leuk zouden zijn met honden in binnen- en buitenland. Bij bovenstaande campings ben ik geweest en bij allemaal loop je zo vanaf de camping het bos in.

Ik vind het ook erg leuk om de ervaringen van anderen te lezen.
Afbeelding
Bo en de honden
Vicky

Bericht door Vicky »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo staan we erbij.
Afbeelding
Bo en de honden
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Sandra&co schreef: 06 jan 2022, 16:28 Nou, hop, ik ken mezelf en ik zou eeuwig twijfelen. Camping De Waps (Oudemirdum) is geboekt voor augustus. Ben benieuwd :E: Bedankt voor de tips so far!
Hoop niet dat het er 's zomers stikt van de wapsen :schrik:

Ook ik vond de Bosrand in Ellertshaar heel leuk! (ook lieve mensen)
maar voor- of naseizoen idd, anders is het een kinderwalhalla.
Sowieso rijd ik daar met lekker weer wel voor een dagje heen, want; een van de zeldzame plekken waar je met een hond mag zwemmen, heerlijk water en als je vroeg een prive strandje 'inpikt', de hele dag lekker in de blote kont bivakkeren! :E:

De Slangenborg in Sellingen vond ik erg mooi, en je kunt de Ruiten Aa af met kano (zie mijn avatar), echt buitenlands prachtig!
Dik pluspunt; alleen vanaf 14 jaar en ouder :F:

Camping Dorado in Roden is fijn, groen en duurzaam, beetje scandi gevoel door de trekkershutten.
Vanaf de camping steek je de weg over en je staat in het Mensinghebos, helemaal losloop en schone hondenzwemplas.
Ook heerlijk bosbessen plukken in de juiste tijd!
Vanaf de camping leuke wandeling naar het dorp waar je heel goed uit eten kunt of ijsje halen.

Deze zijn allemaal vlakbij mij, maar soms wil ik gewoon even de stad uit en gauw ergens kamperen; genieten!

Afgelopen zomer in Zeeland op doorreis een nachtje aan het Veerse Gat gedaan, de staatsbosbeheercamping is heel fraai en heeft een speciaal gedeelte voor met honden. In het Veerse bos ook veel losloopmogelijkheden.
Nu was dat vol en zijn wij doorgegaan naar de Veerse Pot, wel prijzig, maar wat een sjiek sanitair!
Daar is het bij mij thuis niks bij :ok:

Vroeger altijd met een trekkerstentje en nu met kampeerbusje, zoek meestal wel de kleine campings op.
Hamilton

Bericht door Hamilton »

Gaasterland is prachtig.
Weet jij ook of de hondenweide daar afgezet is?
Afbeelding
Daan
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Vorig jaar heb ik met Teddy (en de rest van het gezin :))) gekampeerd bij Camping Geversduin in Heemskerk/Castricum. Super hondvriendelijk, ik mocht haar ook meenemen naar de toilet- en doucheruimtes en de horeca.
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

https://www.maduratexel.nl/maduratexel.nl/

Camping Madura op Texel. Super relaxed, niet duur, je kunt er eindeloos wandelen, ligt vlak bij prachtig natuurgebied de Slufter en je mag er met een onbeperkt aantal honden naar toe. (Er staat bv regelmatig een stel met 11 windhonden :F: )
Honden zijn ook nog eens gratis, da's wel lekker zeker als je er meer hebt. Je kunt trouwens ook je paard mee nemen als je wilt dat kost wel geld.
Als je liever niet kampeert is er ook een B&B, een 3 persoons studiootje en een superschattig blokhutje op de camping.
Er zijn zelfs in het hoogseizoen sporadisch kinderen want er is niets voor ze te doen, ook een prettige bijkomstigheid.
Ik zelf zet altijd een schapennet om de camper, werkt perfect, ze blijven er keurig achter.
Het strand is wel iets verder weg, 5 km, maar prachtige wandelingen er naar toe of met de fiets.
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Hamilton schreef: 06 jan 2022, 21:32

Gaasterland is prachtig.
Nee die is niet afgezet. Het is een gedeelte van het bos, aangegeven met borden.
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

als je terschelling te duur vind, kijk dan eens op schiermonnikoog. ook daar mogen de honden los en heel fijn wandelen.
lucie
Honden: 5

Bericht door lucie »

Vicky schreef: 06 jan 2022, 18:16 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo staan we erbij.
goed zeg :ok: wat is dat voor net?
Hamilton

Bericht door Hamilton »

Gretha schreef: 07 jan 2022, 08:05
Hamilton schreef: 06 jan 2022, 21:32

Gaasterland is prachtig.
Nee die is niet afgezet. Het is een gedeelte van het bos, aangegeven met borden.
Jammer, zoek echt een afgezet gebied voor mijn (weg) lopende hond :mrgreen:
Afbeelding
Fenneke
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Kruimel schreef: 06 jan 2022, 11:32
Gaasterland is prachtig.
Ja wij zaten dus in een huisje vlakbij dat losloopgebied en vlakbij het IJsselmeer. Heel afwisselend landschap
Heb je een linkje ?
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Camping Diever is een aanrader, loop je ook zo het losloopbos in :)
Daarnaast erkemederstrand, heerlijk aan het water, honden welkom.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Fenneke schreef: 10 jan 2022, 12:47
Kruimel schreef: 06 jan 2022, 11:32

Gaasterland is prachtig.
Heb je een linkje ?
https://www.natuurhuisje.nl/vakantiehuisje/30462

Heel leuk huisje, groooote keuken en nieuwe douche, wel vreemde constructie qua slaapkamers want zolder met slaapkamer met de trap in een slaapkamer beneden.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Vicky

Bericht door Vicky »

lucie schreef: 10 jan 2022, 12:16
Vicky schreef: 06 jan 2022, 18:16 Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo staan we erbij.
goed zeg :ok: wat is dat voor net?
Van dat net dat wegwerkers gebruiken. Ik heb het toen via via gekocht. Ik zal eens kijken of ik erachter kan komen waar het verkrijgbaar is.
Afbeelding
Bo en de honden
Cendy

Bericht door Cendy »

kloesje schreef: 10 jan 2022, 13:04 Camping Diever is een aanrader, loop je ook zo het losloopbos in :)
Daarnaast erkemederstrand, heerlijk aan het water, honden welkom.
Ja fijne plek inderdaad, en Diever zelf ligt ook op loopafstand.
Niet dat er nu veel te beleven is, maar wellicht als alles weer open kan straks.
Afbeelding
Rakkers

Bericht door Rakkers »

Vicky schreef: 10 jan 2022, 17:24 goed zeg :ok: wat is dat voor net?
Van dat net dat wegwerkers gebruiken. Ik heb het toen via via gekocht. Ik zal eens kijken of ik erachter kan komen waar het verkrijgbaar is.
[/quote]

Volgens mijn heeft Jan van driel ook die afzetnetten.
Plaats reactie