Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)
- pioenroos
- Posts in topic: 21
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Re: Murphy ❤ Raaf sommeert Murf tot spelen, plus Murf's oren
Oooh, die zand/modder/yoghurtsnoetjes
(Ik mag zelf ook beter geen nsaid's wegens kwetsbare darmen. Als ik ergens een onsteking heb smeer ik dan als echt nodig is diclofenac gel. Komt natuurlijk via huid alsnog in je bloed en heeft zo invloed op slijmvliezen. Maar toch minder denk ik dan want je smeert heel lokaal waar nodig. Mij helpt het goed )
(Ik mag zelf ook beter geen nsaid's wegens kwetsbare darmen. Als ik ergens een onsteking heb smeer ik dan als echt nodig is diclofenac gel. Komt natuurlijk via huid alsnog in je bloed en heeft zo invloed op slijmvliezen. Maar toch minder denk ik dan want je smeert heel lokaal waar nodig. Mij helpt het goed )
Ja! Hij krijgt ook een vlammetje. Ik vind hem nu ook gelijk een andere uitdrukking krijgen, met ook zijn mooie fronsje.
Het is echt een knap ding, die Murf
Ik wil wel een keer een reünie hoor, ik ben zo benieuwd naar hem. Gisteren stond Meeko naast Barrie en was hij helemaal niet zoveel kleiner. Ik vind Murf elke keer zo groot, ook zijn kop is veel grover dan die van Meeko. Die heeft ook een wat smaller koppie dan Barrie. Echt leuk om het nest te kunnen volgen.
Wat een leuk filmpje met Raaf.
Ik wil wel een keer een reünie hoor, ik ben zo benieuwd naar hem. Gisteren stond Meeko naast Barrie en was hij helemaal niet zoveel kleiner. Ik vind Murf elke keer zo groot, ook zijn kop is veel grover dan die van Meeko. Die heeft ook een wat smaller koppie dan Barrie. Echt leuk om het nest te kunnen volgen.
Wat een onwijs leuk filmpje! zo leuk om te zien hoe hij groeit en hij in z’n oren begint te groeien
- Zamunda
- Posts in topic: 402
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ja ik vermoedde al dat Meeko niet zoveel kleiner zo zijn! Daarom vind ik het meten ook leuk om zo een beetje te kunnen volgen hoe die van jullie zijn qua grootte. Ik ben ook heel erg benieuwd of Meeko echt langer dan hoog is als je het meet (Murf was laatst 51 hoog en 53 lang). En dat had ik met Barrie, dat ik hem op de foto's van vorige keer zo groot vond! Maar hij bleek zelfs iets kleiner dan Murf, foto's kunnen echt zo vertekenen.Manuma schreef: ↑09 jan 2022, 18:23 Ja! Hij krijgt ook een vlammetje. Ik vind hem nu ook gelijk een andere uitdrukking krijgen, met ook zijn mooie fronsje.
Meeko had in het nest al een vrij smal en fijn koppie, ik vind dat zelf wel mooi. Klopt het dat Meeko helemaal niet zo'n lange vacht heeft? Ik zat net jullie filmpje te kijken (moest even een andere browser gebruiken) en Barrie heeft natuurlijk een superkorte vacht maar toen ik goed keek leek het me dat Meeko een veel minder lange vacht heeft dan Murf. Murf heeft echt lange haren, vooral op z'n schoft.
Het is echt jammer dat ik al dat vergelijken op afstand moet doen, beetje jaloers dat jullie zo dicht bij elkaar wonen. Reünie gaan we zeker een keer doen!
Hoe gaat het nu tussen Meeko en Manu? Nog steeds zo fijn samen?
Ja raar hè! Heb jij dat weleens zo gezien @Sirene ? Maar ik ben dus ook erg benieuwd of het blijvend is of toch nog weer recht trekt.
Ja lastig is dat. Bij die piriformis zal topicaal niet veel zin hebben, die zit zo diep. Maar als het de komende dagen niet weer verbetert qua verkramping van dat ding ga ik toch maar terug naar de HA, eens kijken wat er beter kan.pioenroos schreef: ↑09 jan 2022, 18:22 Oooh, die zand/modder/yoghurtsnoetjes
Het gaat zo hard! Over een 'paar' weken is Ramble alweer zover als Murf nu is, niet voor te stellen.
Binnenkort eens zien hoe klein Murf is in vergelijking met Dakar, en misschien zelfs z'n neefje ontmoeten .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Staat wel in de planning dat hij ook mee gaat :-D
- Zamunda
Leuk! Ben erg benieuwd naar ze allebei.
- Yvette
- Posts in topic: 64
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Wat een leuk filmpje, zo fijn als ze zo leuk spelen, gezellig!
En idd, die oren! Mooi!! Barrie heeft weer even een slap oor, door het wisselen denk ik, deze week 5 tanden/ kiezen eruit van wat ik gezien heb en misschien nog wel meer want ik vind lang niet alles. Het heeft in elk geval z'n weerslag op zijn oren. Ik hoop voor je dat Murphy zijn oren zo blijven, zou leuk zijn inderdaad
En idd, die oren! Mooi!! Barrie heeft weer even een slap oor, door het wisselen denk ik, deze week 5 tanden/ kiezen eruit van wat ik gezien heb en misschien nog wel meer want ik vind lang niet alles. Het heeft in elk geval z'n weerslag op zijn oren. Ik hoop voor je dat Murphy zijn oren zo blijven, zou leuk zijn inderdaad
Als je rug weer wat hersteld is dan kunnen we misschien wel overleggen hoe ver jij in de auto kunt zitten dat wij de rest jouw kant op rijden, zou toch wel leuk zijn om ze samen te zien. Misschien willen er nog meer grote broers en zussen ook wel.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Zamunda
Ja dat is echt een superbonus! Spelen Barrie en Freek nog samen?
Wat leuk dat je die tanden en kiezen vindt! Dat is dan weer een voordeel van geen huis vol takkensnippers denk ik . Murf had al een paar dagen dubbele hoektanden in de bovenkaak, gisteren eind van de middag zaten ze er nog en halverwege de avond keek ik nog een keer en waren ineens beide melkhoektanden eruit . Ik heb het kleedje waar hij op lag nog ondersteboven gehad maar niks (ja, die houtsnippers dus ).En idd, die oren! Mooi!! Barrie heeft weer even een slap oor, door het wisselen denk ik, deze week 5 tanden/ kiezen eruit van wat ik gezien heb en misschien nog wel meer want ik vind lang niet alles. Het heeft in elk geval z'n weerslag op zijn oren. Ik hoop voor je dat Murphy zijn oren zo blijven, zou leuk zijn inderdaad
Ik hoop het ook!
Dat zou heel erg leuk zijn .Als je rug weer wat hersteld is dan kunnen we misschien wel overleggen hoe ver jij in de auto kunt zitten dat wij de rest jouw kant op rijden, zou toch wel leuk zijn om ze samen te zien. Misschien willen er nog meer grote broers en zussen ook wel.
Murf is wel echt de knapste pup in de geschiedenis van knappe puppen!
- Yvette
- Contacteer:
Nah ze beginnen wel vaak wat te klooien samen maar het mag niet meer van mij. Binnen no time doet Barrie te hard en wordt Freek boos waarop Barrie zijn reactie wat verschilt van heel onderdanig naar wat geïrriteerd of gewoon doorgaan met wat ie aan het doen was. Voer voor escalaties zeg maar en dat wil ik niet. Buiten zijn ze wel heel leuk samen op pad, gewoon lekker rennen en dingen bekijken.
Wat leuk dat je die tanden en kiezen vindt! Dat is dan weer een voordeel van geen huis vol takkensnippers denk ik . Murf had al een paar dagen dubbele hoektanden in de bovenkaak, gisteren eind van de middag zaten ze er nog en halverwege de avond keek ik nog een keer en waren ineens beide melkhoektanden eruit . Ik heb het kleedje waar hij op lag nog ondersteboven gehad maar niks (ja, die houtsnippers dus ).En idd, die oren! Mooi!! Barrie heeft weer even een slap oor, door het wisselen denk ik, deze week 5 tanden/ kiezen eruit van wat ik gezien heb en misschien nog wel meer want ik vind lang niet alles. Het heeft in elk geval z'n weerslag op zijn oren. Ik hoop voor je dat Murphy zijn oren zo blijven, zou leuk zijn inderdaad
Ik hoop het ook!
[/quote]
Ik heb er ook twee buiten gevonden, hoorde tot twee keer toe met een trekspelletje een tand vallen op de stoeptegels. Ook een keer op het gras maar toen zag ik iets wits vliegen, was er een hoektand afgebroken Al met al wel een aantal gevonden.
Groetjes Yvette
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: DH
Meneer langoor is super leuk
Mooi dat filmpje met Raaf
Mooi dat filmpje met Raaf
- Rami
- Posts in topic: 1
- Welke: Ik ben een allesvreter
Ik had hier al een tijdje niet meer gekeken maar wat is Murphy leuk aan het opdrogen zeg.
En wat fijn dat het zo goed gaat met je andere honden.
En wat fijn dat het zo goed gaat met je andere honden.
Wat blijft het toch een lekker ding Grappig dat zijn oren nog veranderen, maar misschien is het ook wel door het wisselen een tijdelijk iets?
En die blauwe jasjes, de pasvorm is verschrikkelijk Jij lijkt duidelijk niet op mij maar de honden zijn er zo te zien blij mee, dat is het belangrijkste.
En die blauwe jasjes, de pasvorm is verschrikkelijk Jij lijkt duidelijk niet op mij maar de honden zijn er zo te zien blij mee, dat is het belangrijkste.
- Zamunda
Oh dan is het inderdaad beter om het in huis af te kappen, gelukkig gaat het buiten heel erg leuk samen .Yvette schreef: ↑10 jan 2022, 22:57Nah ze beginnen wel vaak wat te klooien samen maar het mag niet meer van mij. Binnen no time doet Barrie te hard en wordt Freek boos waarop Barrie zijn reactie wat verschilt van heel onderdanig naar wat geïrriteerd of gewoon doorgaan met wat ie aan het doen was. Voer voor escalaties zeg maar en dat wil ik niet. Buiten zijn ze wel heel leuk samen op pad, gewoon lekker rennen en dingen bekijken.
Ja hoor, jij bent echt scherp !Ik heb er ook twee buiten gevonden, hoorde tot twee keer toe met een trekspelletje een tand vallen op de stoeptegels. Ook een keer op het gras maar toen zag ik iets wits vliegen, was er een hoektand afgebroken Al met al wel een aantal gevonden.
Haha dat zal wel meevallen .
Ik ben zo verdomd blij met hem . En dan te bedenken dat ik hem bijna niet gehad had omdat ik het toch nog te vroeg vond .
Ah dank je! Ja zo leuk en fijn hoe het onderling gaat.
Ja ik hou er rekening mee, maar aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat het toch nog weer verdwijnt. Maar ja, we gaan het zien en ik denk dat ik met rechte oren ook wel van hem zal houden .
Hahaha, ik vind de pasvorm juist heel fijn (voor het doel in elk geval) . Bedoel je dan dat ze omhoog staan als Murf ligt? Of gewoon alles aan de pasvorm ?
- kayleigh*
- Posts in topic: 2
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Wat een mooie man wordt het.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- Hondenpoot
- Posts in topic: 18
Re: Murphy [emoji173] Raaf sommeert Murf tot spelen, plus Murf's oren
Hij wordt steeds knapper zeg. Zonder golfjesoren vond ik hem al mooi maar die golfjes maken het extra chique. Met Raaf is ook schattig
- Frootje
- Posts in topic: 24
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Hij is echt zo mooi geworden. Wat leuk dat zijn oren nog veranderen! Ik vroeg me al af waar ze bij hem gebleven waren.
- Heleboelie
- Posts in topic: 9
Oh! Snap dat je helemaal blij bent met zijn mooie flappers!
(en de rest ook )
(en de rest ook )
Dat ze niet aansluiten inderdaad. Ik kan daar niet tegen, het moet mooi zitten. Rug en billen bedekt, in welke houding dan ook Heb hier ook eentje gekocht ooit, maar ben toch overstag gegaan en uiteindelijk zijn er Pomppa jassen en Back on track jassen gekomen. Een deel is ook weer weg, want in het dagelijks leven dragen ze zelden een jas.Zamunda schreef: ↑11 jan 2022, 18:26Ja ik hou er rekening mee, maar aan de andere kant kan ik me ook weer niet voorstellen dat het toch nog weer verdwijnt. Maar ja, we gaan het zien en ik denk dat ik met rechte oren ook wel van hem zal houden .
Hahaha, ik vind de pasvorm juist heel fijn (voor het doel in elk geval) . Bedoel je dan dat ze omhoog staan als Murf ligt? Of gewoon alles aan de pasvorm ?
Voor mezelf ben ik helemaal niet merkgevoelig, maar voor de honden...
- Yvette
- Contacteer:
Ik had er weer één net! Lag gewoon op de bank, een kies
Hij moet nu alleen nog 1 hoektand, de rest is er allemaal al uit
Soort lijkfoto dit maar vooruit de nieuwe hoektand zit er al onder/naast dus hij kan er elk moment uit vliegen.
Hoe ver is Murphy?
Groetjes Yvette
- Zamunda
Dank je, wel wennen hoor dat hij stiekem al zo groot is, sjonge wat gaat dat snel.
Ja dat vind ik ook.Hondenpoot schreef: ↑11 jan 2022, 22:38 Hij wordt steeds knapper zeg. Zonder golfjesoren vond ik hem al mooi maar die golfjes maken het extra chique. Met Raaf is ook schattig
Ja ze waren er niet en kwamen niet . Ik had met er al bij neergelegd maar nu zijn ze er ineens toch! Als ie ze weer recht maakt doe ik hem denk ik toch maar terug hoor, ben nu gehecht aan de golfjes .
De rest is ook best fijn ja . Vraag me ineens af hoeveel Peruaan er nodig is om nog kans op golfjes te hebben, dus of nakomelingen van zijn (ook oudere) broers en zussen ook nog gofjes kunnen krijgen bij staande oren.Heleboelie schreef: ↑12 jan 2022, 13:17 Oh! Snap dat je helemaal blij bent met zijn mooie flappers!
(en de rest ook )
Oh ja. Voor het zicht maakt het mij helemaal niks uit, zolang ze maar doen wat ze moeten doen. Murf heeft gewoon net even iets om z'n lijf nodig als hij gaat slapen in deze temperatuur en daar werkt het prima voor ook al is z'n kont dan bloot (zou hij het dan nog te koud hebben dan zou ik ook de elastieken om z'n poten doen maar voor telkens aan- en uitdoen vind ik dat teveel gedoe als het niet nodig is). Die van Lais staan niet meer omhoog omdat de jas na een tijd soepeler wordt en dan beter over de kont valt, maar als je ze amper gebruikt kom je natuurlijk nooit op dat punt . En dan nog heeft het nooit de pasvorm van die mooie Pomppa's en BoT's natuurlijk, snap die aantrekkingskracht zeker wel .Veertje schreef: ↑12 jan 2022, 13:44Dat ze niet aansluiten inderdaad. Ik kan daar niet tegen, het moet mooi zitten. Rug en billen bedekt, in welke houding dan ook Heb hier ook eentje gekocht ooit, maar ben toch overstag gegaan en uiteindelijk zijn er Pomppa jassen en Back on track jassen gekomen. Een deel is ook weer weg, want in het dagelijks leven dragen ze zelden een jas.
Haha, ik had gelezen dat ze ze meestal doorslikken en je dus zelden wat vindt dus totdat ik las dat jij er zoveel vindt had ik er niet eens op gelet of ik weleens wat zou vinden. Maar ik denk wel dat jij de kampioen tandenverzamelaar bent hoor .
Maar bij Barrie zijn dus ook alle melkkiezen er uit, alleen die ene hoektand zit er nog? Bij Murf zaten z'n nieuwe hoektanden al een tijdje voordat de melktand eruit ging dus ik zat het wel even in de gaten te houden of ze niet zouden blijven zitten, maar die waren dus ineens alsnog verdwenen gelukkig.
Murf heeft volgens mij al z'n voor- en hoektanden klaar en is met z'n (laatste?) kiezen bezig. Zag gisteren twee gaten zitten en op z'n flosjes zit steeds bloed en toen ik een trekspelletje aan het doen was met hem op de hondenschool zat er ook bloed op het speeltje . De juf dacht nog dat het een ruw/hard speeltje was en het daardoor kwam maar dat is niet zo. Het is een bijtrolletje met drie dikke (écht dikke) sokken eromheen, heerlijk zacht en goed vast te pakken voor hem. Ze vond het zo'n goed idee dat ze het meteen aan een andere cursist aanraadde als bijtspeeltje en het gaat onthouden als tip.
'Mijn' sokken zitten binnenstebuiten want dat is de zachtste laag, maar die is wittig dus daar zie je het bloed goed op zitten .
Doen wat ze moeten doen is inderdaad het allerbelangrijkste. En ik weet ook dat ik gewoon een aansteller ben wat dat betreftZamunda schreef: ↑13 jan 2022, 10:37Oh ja. Voor het zicht maakt het mij helemaal niks uit, zolang ze maar doen wat ze moeten doen. Murf heeft gewoon net even iets om z'n lijf nodig als hij gaat slapen in deze temperatuur en daar werkt het prima voor ook al is z'n kont dan bloot (zou hij het dan nog te koud hebben dan zou ik ook de elastieken om z'n poten doen maar voor telkens aan- en uitdoen vind ik dat teveel gedoe als het niet nodig is). Die van Lais staan niet meer omhoog omdat de jas na een tijd soepeler wordt en dan beter over de kont valt, maar als je ze amper gebruikt kom je natuurlijk nooit op dat punt . En dan nog heeft het nooit de pasvorm van die mooie Pomppa's en BoT's natuurlijk, snap die aantrekkingskracht zeker wel .Veertje schreef: ↑12 jan 2022, 13:44Dat ze niet aansluiten inderdaad. Ik kan daar niet tegen, het moet mooi zitten. Rug en billen bedekt, in welke houding dan ook Heb hier ook eentje gekocht ooit, maar ben toch overstag gegaan en uiteindelijk zijn er Pomppa jassen en Back on track jassen gekomen. Een deel is ook weer weg, want in het dagelijks leven dragen ze zelden een jas.
- Zamunda
Nou aansteller niet hoor en je bent ook al geen uitzondering want die Pomppa's verkopen een stuk beter dan deze. Met sommige dingen ben ik echt heel pietje precies, maar met andere juist weer heel pragmatisch, zo hebben we allemaal wat .
- Inge O
- Posts in topic: 92
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Je hebt in theorie niet veel Peruaan nodig natuurlijk, alleen het gen/de genen die coderen voor de golfjes .
- Zamunda
Ja in theorie wel, maar ik geloof dat van het vorige nest ook niet alle pups de golfjes in het fenotype hebben. Bij Murf is duidelijk dat het in elk geval in z'n genotype zit maar of hij het ook definitief en met beide oren om gaat zetten naar fenotype is nog wel de vraag. Weet eigenlijk niet eens of het wel 100% tot uiting komt onder Peruanen. Maar zonder me er verder in verdiept te hebben lijken me er dus meer genen invloed te hebben op het al dan niet tot uiting komen. Dus ben dan ook wel benieuwd of het op een gegeven moment sowieso niet meer tot uiting zou kunnen komen of dat die kans er ook met zeg 1/16 Peruaan er nog wel zou zijn. Maar ach, is maar een hersenspinseltje .