Boban (was 'Voorsteltopic Manu')
Boban (was 'Voorsteltopic Manu')
Hallo allemaal,
Binnenkort verwelkomen wij na enkele hondloze jaren Manu in ons gezin. Hij is een jaar of zes en hij komt uit Kroatië, tijdje op straat, tijdje in een asiel en sinds twee weken in een gastgezin. Ik zal uiteraard ook foto's plaatsen, ook al is hij geen pup meer
Ik las zo nu en dan mee op het hondenforum, maar heb me nooit aangemeld omdat ik als voormalig hondloze natuurlijk niets te melden had. Ik zie hier wat bekende namen voorbij komen, is dat toeval of is dit een afzetting?
Hoe dan ook, alhoewel Manu het prima doet in z'n gastgezin, zal ik jullie nog hard nodig hebben Nu nog even genieten van de voorpret!
Binnenkort verwelkomen wij na enkele hondloze jaren Manu in ons gezin. Hij is een jaar of zes en hij komt uit Kroatië, tijdje op straat, tijdje in een asiel en sinds twee weken in een gastgezin. Ik zal uiteraard ook foto's plaatsen, ook al is hij geen pup meer
Ik las zo nu en dan mee op het hondenforum, maar heb me nooit aangemeld omdat ik als voormalig hondloze natuurlijk niets te melden had. Ik zie hier wat bekende namen voorbij komen, is dat toeval of is dit een afzetting?
Hoe dan ook, alhoewel Manu het prima doet in z'n gastgezin, zal ik jullie nog hard nodig hebben Nu nog even genieten van de voorpret!
Laatst gewijzigd door Boban op 02 feb 2022, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alfilillo
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Re: Voorsteltopic Manu
Welkom!
- Fenneke
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
welkom manu de 2e
En wat is jou naam ? Dan weten we hoe we je mogen aanspreken
En wat is jou naam ? Dan weten we hoe we je mogen aanspreken
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Welkom Manu.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Dank jullie wel
Ik heb dit forum gevonden door 'een hondenleven' te googelen, ik zocht eigenlijk wat anders (een boekje waarvan ik de titel nog steeds niet weet).
Heb jij ook een Manu, Manuma?
Ik heb dit forum gevonden door 'een hondenleven' te googelen, ik zocht eigenlijk wat anders (een boekje waarvan ik de titel nog steeds niet weet).
Heb jij ook een Manu, Manuma?
Hoi, wat leuk, volgens mij ben je onze eerste wilde aanwas! De rest komt allemaal vanaf het Hondenforum, we zijn een afsplitsing zeg maar.
Ik vind dat er in dit topic veel te weinig foto's staan
Ik vind dat er in dit topic veel te weinig foto's staan
- Kells
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Goh, Manu is wel heel erg snel gearriveerd! Via welke organisatie ging dat? Tis een leukerd.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Oh sorry nee, hij is er nog niet! Deze foto is van de stichting, Mission Pawssible ( )
Wat een leukerd Ook al zo’n unieke verschijning. Spannend hoor!
Wat een mooie hond en lieve blik in zijn ogen. Veel voorpret alvast
-
- Posts in topic: 1
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Welkom!
Wat een leukerd!
Ik moet trouwens zeggen dat ik het wel gezellig vind hier. In het echte leven krijg ik vooral reacties als 'waar begín je aan, een volwássen hond uit het búitenland ' Of waarom ik niet 'gewoon een hond uit een Nederlands asiel' neem.
- Boccoco
Oh dat had ik ook, of "wat knap van je dat je dat aandurft!" Welkom!
- Boccoco
Igor komt uit Roemenië, hij heeft een half jaar in de opvang gezeten in Nederland met 16 andere honden maar Igor heeft een hekel aan andere honden dus dat was echt niet leuk voor hem. Hij is ook ooit aangereden dus hij heeft een verlamde poot een een beschadigd oog, ik denk dat ik daarom zo veel van die opmerkingen kreeg. Wanneer komt Manu bij jullie?
Wil je daar antwoord op geven? In Nederlandse asiels zijn honden zonder rugzak sneller weg dan dat ze ze online kunnen plaatsen.
Wat rest zijn onhebbelijke herdermixen, vechthonden, molossers en medische kneuzen. Daar moet je maar zin in hebben.
In tegenstelling tot wat er vaak geroepen wordt, zitten de asiels hier helemaal niet vol.
Ik heb als opvang twee Bulgaren gekregen die allebei gebleven zijn. Dus waarbij het bij de adoptanten al mis was gelopen.
De ene was heel makkelijk, kon buiten met vrijwel iedere hond overweg en liep al snel los. De ander heb ik na een aantal jaar in moeten laten slapen omdat door angst z'n levenskwaliteit gewoon niet meer genoeg was.
Toch heb ik de buren een Bulgaar aangesmeerd en wat een heerlijk beest is dat!
Je weet met een hond nooit exact wat je krijgt, ook niet met een pup. Een buitenlandse hond uitkiezen die nog niet hier in een gastgezin te bekijken valt, is een risico ja.
Ik neem aan dat je daarvoor kiest omdat je wat dat betreft flexibel bent en Manu je erg aanspreekt.
Manu komt aankomend weekend of het weekend erna, ligt aan de route van het transport. Als het goed is hoor ik dat vandaag.
Mijn laatste antwoord op de asielvraag was iets als 'Manu zat nu eenmaal niet in een Nederlands asiel' en dat is eigenlijk ook een reactie op jouw laatste zin, Dagmar. Inderdaad, ik ben voor hem gevallen. Ik ben twee jaar geleden zonder enige haast begonnen aan m'n zoektocht, met het oog op dat m'n jongste kind dan oud genoeg was om instructies te geven en de hond ook echt een plek in het gezin kon krijgen ipv tussen middagslaapjes en huiluurtjes door. Dit is waar die zoektocht, van informeren bij fokkers en rasverenigingen tot afwijzingen door stichtingen omdat ik castratie niet kon beloven, tot particulieren die van gedachten veranderden, geëindigd is. Ik bedoel maar, het is maar een manier om aan een leuke hond te komen. Precies wat je zegt, er is niet veel diversiteit in de Nederlandse asiels. Als bij de Jumbo de melk op is, ga ik ook naar Albert Heijn
Mijn laatste antwoord op de asielvraag was iets als 'Manu zat nu eenmaal niet in een Nederlands asiel' en dat is eigenlijk ook een reactie op jouw laatste zin, Dagmar. Inderdaad, ik ben voor hem gevallen. Ik ben twee jaar geleden zonder enige haast begonnen aan m'n zoektocht, met het oog op dat m'n jongste kind dan oud genoeg was om instructies te geven en de hond ook echt een plek in het gezin kon krijgen ipv tussen middagslaapjes en huiluurtjes door. Dit is waar die zoektocht, van informeren bij fokkers en rasverenigingen tot afwijzingen door stichtingen omdat ik castratie niet kon beloven, tot particulieren die van gedachten veranderden, geëindigd is. Ik bedoel maar, het is maar een manier om aan een leuke hond te komen. Precies wat je zegt, er is niet veel diversiteit in de Nederlandse asiels. Als bij de Jumbo de melk op is, ga ik ook naar Albert Heijn