Gevonden maar wat is het?
- malinois
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Re: Gevonden maar wat is het?
Nijn of zoiets denk ik
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
Ik zag m ook voorbij komen, ik denk ook konijntje
13 cm lijkt me vrij groot voor een konijn wat nog zo jong is, ik denk dan eerder een haas.
Of nee toch een konijn, na wat googelen kwam ik erachter dat hazen met vacht geboren worden.
Of nee toch een konijn, na wat googelen kwam ik erachter dat hazen met vacht geboren worden.
- Floortje
- Honden: 2
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Klopt, hazen zijn nestvlieders.
Dit lijkt me iid een babykonijn, een lamprei (zo’n raar woord).
-
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met konijnen hoor, maar ik lees hier dat dwerghangoren in dat ontwikkelingsstadium ongeveer evenveel wegen als een Marsreep: https://www.bunnybunch.nl/informatie/Ne ... rslag-foto. Ik kan me dus voorstellen dat een wild babykonijn nog wel wat groter is en 13 cm zou kunnen zijn. Het is wel veel groter dan ik zou hebben ingeschat inderdaad.
Ik zou zo op het eerste oog ook konijn zeggen. 13 cm. kan ook een schatting zijn, ik zie er geen meetlint naast.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Geen idee hoeveel een marsreep weegt, maar een pasgeboren konijn van een normaal groot ras (5-6kg volwassen) weegt ongeveer 30 gram.Lothian schreef: ↑11 jan 2022, 08:54Ik heb geen ervaring met konijnen hoor, maar ik lees hier dat dwerghangoren in dat ontwikkelingsstadium ongeveer evenveel wegen als een Marsreep: https://www.bunnybunch.nl/informatie/Ne ... rslag-foto. Ik kan me dus voorstellen dat een wild babykonijn nog wel wat groter is en 13 cm zou kunnen zijn. Het is wel veel groter dan ik zou hebben ingeschat inderdaad.
Los daarvan : foto is inderdaad een konijntje, en gek genoeg kunnen ze meer in de lengte uitgerekt tonen als ze dood zijn.