Sloopgedrag
-
- Posts in topic: 41
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Sloopgedrag
Brego is nu net 9 maanden oud geworden. Eigenlijk de gehele jonge pup fase goed doorlopen. Meneer had niks gesloopt en kon gewoon perfect een aantal uurtjes alleen thuis blijven. Ik had twee camera’s neergezet, dus kon hem altijd goed in de gaten houden.
Nu sinds twee weken is meneer toch begonnen met slopen. Ons ritueel thuis is eigenlijk helemaal niet veranderd. Zelfde werktijden, manier van weggaan. Toch gebeurd het. Ik zelf denk dat hij misschien meer uitdaging moet gaan krijgen. Mentaal en fysiek. Ipv smiddags de “grote” loop, dat s ochtends al doen, zodat hij minder hoog in zijn energie zit als wij weg gaan.
Maar misschien zie ik nog wat over het hoofd of hebben jullie nog wat tips en trucs die ik zou kunnen toepassen om dit gedrag te voorkomen.
Nu sinds twee weken is meneer toch begonnen met slopen. Ons ritueel thuis is eigenlijk helemaal niet veranderd. Zelfde werktijden, manier van weggaan. Toch gebeurd het. Ik zelf denk dat hij misschien meer uitdaging moet gaan krijgen. Mentaal en fysiek. Ipv smiddags de “grote” loop, dat s ochtends al doen, zodat hij minder hoog in zijn energie zit als wij weg gaan.
Maar misschien zie ik nog wat over het hoofd of hebben jullie nog wat tips en trucs die ik zou kunnen toepassen om dit gedrag te voorkomen.
- _Tiny_
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Re: Sloopgedrag
Sowieso moeten de meeste honden eerst voldaan zijn voordat ze langere tijd alleen worden gelaten. Dus lekker de poten strekken en daarna een bak voer. Misschien kun je tijdens de wandeling ook nog een beetje de hersens aan het werk zetten. Bijvoorbeeld door een snuffelspel te doen. En als je weg gaat nog een gevulde Kong of flink knaagwerk.
Wat sloopt ie dan precies? Misschien kun je hem een flink stuk kophuid geven als je weggaat, dat houdt hem bezig en bevredigt zijn kauwbehoefte.
Het kan natuurlijk ook verzet zijn omdat je hem alleen laat. In dat geval voorlopig even in de bench; je hoeft natuurlijk niet je zooi te laten vernielen.
Het kan natuurlijk ook verzet zijn omdat je hem alleen laat. In dat geval voorlopig even in de bench; je hoeft natuurlijk niet je zooi te laten vernielen.
Minder hoog in de energie helpt sowieso denk ik. Hier gaan we wandelen en krijgen ze hun ontbijt als ik wegga. Finn's brok strooi ik over de vloer, Tess krijgt ze in haar kamerkennel. En als het vlees is krijgen ze het vaak in een Toppl.
Tess heeft ook een tijd gesloopt, ook toen ik dacht dat er niks te slopen was. dan zette ze haar tanden gewoon in de voordeur Meestal kwam dat door een prikkel van buitenaf, zoals bezoek bij de buren of de pakketbezorger die aanbelde. Je zou eens in de gaten kunnen houden of zoiets ook meespeelt? Eventueel de bel uitzetten als je weg bent.
En wat mij veel rust gaf was gewoon die kamerkennel neerzetten. Dan was er geen mogelijkheid iets te slopen. Een bench kan ook, maar dat vind ik gewoon te klein voor langere tijd.
Tess heeft ook een tijd gesloopt, ook toen ik dacht dat er niks te slopen was. dan zette ze haar tanden gewoon in de voordeur Meestal kwam dat door een prikkel van buitenaf, zoals bezoek bij de buren of de pakketbezorger die aanbelde. Je zou eens in de gaten kunnen houden of zoiets ook meespeelt? Eventueel de bel uitzetten als je weg bent.
En wat mij veel rust gaf was gewoon die kamerkennel neerzetten. Dan was er geen mogelijkheid iets te slopen. Een bench kan ook, maar dat vind ik gewoon te klein voor langere tijd.
Ik heb het oud karton in de woonkamer staan. Dat pakken ze graag.
Met oud en nieuw hebben ze de bank wel weer opgevreten van de spanning, maar verder gaat het goed
Met oud en nieuw hebben ze de bank wel weer opgevreten van de spanning, maar verder gaat het goed
-
Ja ik denk ook wel dat ik het zo weer moet doen. Hopelijk op die manier meer tevreden als ik dan weg ga. Knaagwerk geef ik wel voordat ik de deur uit ga. Maar meneer draait zijn tandjes daar niet voor om. Het is zo weg. Ik las wel dat ze soms meer aan hertengeweien kunnen hebben en dan de easy versie ivm kans op tand schade. Maar zelf geen ervaring mee._Tiny_ schreef: ↑11 jan 2022, 11:00 Sowieso moeten de meeste honden eerst voldaan zijn voordat ze langere tijd alleen worden gelaten. Dus lekker de poten strekken en daarna een bak voer. Misschien kun je tijdens de wandeling ook nog een beetje de hersens aan het werk zetten. Bijvoorbeeld door een snuffelspel te doen. En als je weg gaat nog een gevulde Kong of flink knaagwerk.
-
Opeens midden in de nacht de plastic kapjes bij de bureau stoel. Zijkant van 1 van de eetkamer stoelen. En dan nu bij een houten lamp ( snap hier de verleiding wel) een klein beetje van wat uitstak.Nanna schreef: ↑11 jan 2022, 11:02 Wat sloopt ie dan precies? Misschien kun je hem een flink stuk kophuid geven als je weggaat, dat houdt hem bezig en bevredigt zijn kauwbehoefte.
Dat hij kleiner was gaf ik altijd ook voor de nacht een stuk kophuid, dus als hij wakker werd ging hij daar lekker mee aan de slag. Kreeg het toen ook nog niet op, door zijn puppy tandjes. Nu is het hap slik weg als ik het geef.
In de bench krijgen de buren een mooi Brego concert In principe kan hij ook goed thuis blijven, maar denk dat misschien dat nu hij ouder word echt meer uitdaging moet krijgen dan voorheen. Alleen hoop ik dat daarmee zijn nachtelijke kauw behoeftes ook voorkomen worden.
-
Brego reageert eigenlijk 0 als de bel gaat of iemand staat voor de deur. Doordat ik camera’s had kon ik dat ook mooi zien. Maar iets achterlaten wat hij wel zou mogen slopen dat is wel een goede inderdaad. Misschien kan ik iets van een sloopdoos creëren met wat lekkers verstopt.Veertje schreef: ↑11 jan 2022, 11:10 Minder hoog in de energie helpt sowieso denk ik. Hier gaan we wandelen en krijgen ze hun ontbijt als ik wegga. Finn's brok strooi ik over de vloer, Tess krijgt ze in haar kamerkennel. En als het vlees is krijgen ze het vaak in een Toppl.
-
Die kan ik inderdaad ook nog wel tevoren toveren om in ieder geval alles van waarden een beetje af te schermen.
-
Ik vond het puntje van de eetkamer stoel al erg maar een sloopdoos is wel een goede inderdaad!
Misschien zo'n koffieboomwortel? Dat vond Tess wel fijn. Zij moest wel een maat kleiner dan voor haar grootte was bedoeld. Die ander was te groot en kauwde niet fijn denk ik.Rosanne schreef: ↑11 jan 2022, 11:50Brego reageert eigenlijk 0 als de bel gaat of iemand staat voor de deur. Doordat ik camera’s had kon ik dat ook mooi zien. Maar iets achterlaten wat hij wel zou mogen slopen dat is wel een goede inderdaad. Misschien kan ik iets van een sloopdoos creëren met wat lekkers verstopt.Veertje schreef: ↑11 jan 2022, 11:10 Minder hoog in de energie helpt sowieso denk ik. Hier gaan we wandelen en krijgen ze hun ontbijt als ik wegga. Finn's brok strooi ik over de vloer, Tess krijgt ze in haar kamerkennel. En als het vlees is krijgen ze het vaak in een Toppl.
-
Even opgezocht wat het was. XD Lijkt inderdaad een stuk steviger. Bij normale hertengewei las ik dat het soms voor het breken van tanden kan zorgen als ze het verkeerd gebruiken. Is dat met dit niet zo?Veertje schreef: ↑11 jan 2022, 11:52Misschien zo'n koffieboomwortel? Dat vond Tess wel fijn. Zij moest wel een maat kleiner dan voor haar grootte was bedoeld. Die ander was te groot en kauwde niet fijn denk ik.Rosanne schreef: ↑11 jan 2022, 11:50Brego reageert eigenlijk 0 als de bel gaat of iemand staat voor de deur. Doordat ik camera’s had kon ik dat ook mooi zien. Maar iets achterlaten wat hij wel zou mogen slopen dat is wel een goede inderdaad. Misschien kan ik iets van een sloopdoos creëren met wat lekkers verstopt.Veertje schreef: ↑11 jan 2022, 11:10 Minder hoog in de energie helpt sowieso denk ik. Hier gaan we wandelen en krijgen ze hun ontbijt als ik wegga. Finn's brok strooi ik over de vloer, Tess krijgt ze in haar kamerkennel. En als het vlees is krijgen ze het vaak in een Toppl.
Nee het is best zacht hout. Je krijgt er wel wat rotzooi van in huis, allemaal snippertjes. Maar beter dat dan een tafelpoot en daar de snippers van moeten opruimenRosanne schreef: ↑11 jan 2022, 12:13Even opgezocht wat het was. XD Lijkt inderdaad een stuk steviger. Bij normale hertengewei las ik dat het soms voor het breken van tanden kan zorgen als ze het verkeerd gebruiken. Is dat met dit niet zo?Veertje schreef: ↑11 jan 2022, 11:52Misschien zo'n koffieboomwortel? Dat vond Tess wel fijn. Zij moest wel een maat kleiner dan voor haar grootte was bedoeld. Die ander was te groot en kauwde niet fijn denk ik.Rosanne schreef: ↑11 jan 2022, 11:50
Brego reageert eigenlijk 0 als de bel gaat of iemand staat voor de deur. Doordat ik camera’s had kon ik dat ook mooi zien. Maar iets achterlaten wat hij wel zou mogen slopen dat is wel een goede inderdaad. Misschien kan ik iets van een sloopdoos creëren met wat lekkers verstopt.
-
Hahah ja dat is een stuk minder ergVeertje schreef: ↑11 jan 2022, 12:15Nee het is best zacht hout. Je krijgt er wel wat rotzooi van in huis, allemaal snippertjes. Maar beter dat dan een tafelpoot en daar de snippers van moeten opruimen
Beter dan dit
-
Oei twee banken is inderdaad wel erg pijnlijk. Wij hadden de bench ook echt in rustige stappen geprobeerd aan te leren. Met godsgratie was hij stil als wij dan wel ook in de woonkamer waren. Maar buiten de deur… Mozart zou jaloers op zijn symfonieën zijn geweest.Sandra&co schreef: ↑11 jan 2022, 12:23 Ik zweer bij de bench. Als Sofi alleen thuis blijft kan ze gewoon los in de huiskamer, maar Duque los in de huiskamer heeft me héel wat gevloek en 2 gesloopte banken opgeleverd dus hij had z'n krediet verspeeld. Binnenkort zal ik het wel weer gaan proberen want op de bank liggen als ik er niet ben is altijd fijner. Maar ik vertik het om elke week een nieuwe bank te moeten kopen als je het niet erg vindt. Ik hoop maar dat hij over het slopen heen gegroeid is.
Ik denk ook wel dat hij gewoon dit gedrag nu vertoont omdat zijn behoeftes anders liggen en dan zelf maar dingen gaat zoeken als hij niet afdoende heeft gedaan. Want het is dus ook niet altijd dat hij het doet.
Aan de slag met s ochtends een betere loop met oefeningen. Wat harder kauw materiaal , evt een sloopdoos als we langer weg zijn. Als het dan alsnog drama is als wij thuis komen, dan toch maar nog harder werken naar de bench acceptatie toe.
Geweien en buffelhoorns slingeren hier al zeker tien jaar rond en iedere dag kluiven ze er wel even op.
Die van mij bijten uit zichzelf niet op te harde botten ed. Ik vind dat nogal dom
Rosanne schreef: ↑11 jan 2022, 13:41Oei twee banken is inderdaad wel erg pijnlijk. Wij hadden de bench ook echt in rustige stappen geprobeerd aan te leren. Met godsgratie was hij stil als wij dan wel ook in de woonkamer waren. Maar buiten de deur… Mozart zou jaloers op zijn symfonieën zijn geweest.Sandra&co schreef: ↑11 jan 2022, 12:23 Ik zweer bij de bench. Als Sofi alleen thuis blijft kan ze gewoon los in de huiskamer, maar Duque los in de huiskamer heeft me héel wat gevloek en 2 gesloopte banken opgeleverd dus hij had z'n krediet verspeeld. Binnenkort zal ik het wel weer gaan proberen want op de bank liggen als ik er niet ben is altijd fijner. Maar ik vertik het om elke week een nieuwe bank te moeten kopen als je het niet erg vindt. Ik hoop maar dat hij over het slopen heen gegroeid is.
Ik denk ook wel dat hij gewoon dit gedrag nu vertoont omdat zijn behoeftes anders liggen en dan zelf maar dingen gaat zoeken als hij niet afdoende heeft gedaan. Want het is dus ook niet altijd dat hij het doet.
Aan de slag met s ochtends een betere loop met oefeningen. Wat harder kauw materiaal , evt een sloopdoos als we langer weg zijn. Als het dan alsnog drama is als wij thuis komen, dan toch maar nog harder werken naar de bench acceptatie toe.
Tess vond de bench ook drama. Gillen dat ze deed Maar met die kamerkennel was het geen probleem. Dan hebben ze toch een stuk meer ruimte om hun ding te doen ipv net hun kont kunnen keren.
- Doyaquba
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Donner gilt in de kennel en sloopt niet. Gaat gelukkig los goed.
Cato sloopt als ze los ligt, vooral oud papier dus dat vind ik niet zo erg maar voor langere tijd gaat ze na een paar gesneuvelde kostbare dingen nu in de grote bench. Daar past ze 3 keer in en kan ze ook wat in staan en rekken. Ik hoop ook dat ze eroverheen groeit want samen los is wel fijner lijkt me. Maar goed hele grote bench helpt wel ook, bij haar althans. Veilig genoeg en toch niet geheel gevoel van opgesloten zijn?
Maar als ik een combinatie van die twee zou hebben, slopen+blaffen in de bench weet ik het ook even niet hoor. Lastig. Inderdaad handig om s ochtends meer te doen. Ik wandel 30/45 minuten in de ochtend en dan krijgen ze eten. Daarna radio aan en Kong en ik ga weg.
Cato sloopt als ze los ligt, vooral oud papier dus dat vind ik niet zo erg maar voor langere tijd gaat ze na een paar gesneuvelde kostbare dingen nu in de grote bench. Daar past ze 3 keer in en kan ze ook wat in staan en rekken. Ik hoop ook dat ze eroverheen groeit want samen los is wel fijner lijkt me. Maar goed hele grote bench helpt wel ook, bij haar althans. Veilig genoeg en toch niet geheel gevoel van opgesloten zijn?
Maar als ik een combinatie van die twee zou hebben, slopen+blaffen in de bench weet ik het ook even niet hoor. Lastig. Inderdaad handig om s ochtends meer te doen. Ik wandel 30/45 minuten in de ochtend en dan krijgen ze eten. Daarna radio aan en Kong en ik ga weg.
Nikki reorganiseert mijn inrichting als ik die loslaat in de woonkamer.
Ik houd geen plant, kabel, stoelpoot etc meer over.
Plus dat Puck daar heel zenuwachtig van wordt want 'je gaat niet, gewoon niet, aan de spullen van de baas kauwen '
Ik heb dus voor Nikki een hele grote bench waar ze wel 3x inpast en daarin liggen standaard een paar flostouwen.
Soms krijgt ze een kauwbot erin, als ik de deur uit ga, en dat gaat uitstekend.
Ik houd geen plant, kabel, stoelpoot etc meer over.
Plus dat Puck daar heel zenuwachtig van wordt want 'je gaat niet, gewoon niet, aan de spullen van de baas kauwen '
Ik heb dus voor Nikki een hele grote bench waar ze wel 3x inpast en daarin liggen standaard een paar flostouwen.
Soms krijgt ze een kauwbot erin, als ik de deur uit ga, en dat gaat uitstekend.
Pas op met die koffieboombot die ging hier al keer zowat dwars door glas tuindeur.....
Opruimen opruimen opruimen en zorgen voor zooi wat wel kapot mag alhoewel kodi zelfs de cactus te grazen nam
Opruimen opruimen opruimen en zorgen voor zooi wat wel kapot mag alhoewel kodi zelfs de cactus te grazen nam
Sloopt hij echt ‘s nachts of vroeg in de ochtend denk je ? Of misschien meteen bij het naar bed gaan ? Heavy heeft heel lang haar kussens gesloopt in de ochtend ,in het weekend . Dan had ze gewoon honger of vond het tijd voor een wandeling
-
-
Ja Brego is ook echt iemand die tijdens het slapen zich 10x verkast . Maar eventueel de ren weer plaatsen, mocht het plan van meer uitdaging niet slagen, zou een goede meubel besparende optie zijn.
-
Ja slopen in de bench doet hij dan niet. Wij hadden zo’n auto bench type gekocht, omdat ik nare verhalen las van honden die gewond waren geraakt doordat ze uit een draadbench wilde ontsnappen.Doyaquba schreef: ↑11 jan 2022, 14:17 Donner gilt in de kennel en sloopt niet. Gaat gelukkig los goed.
Ik ben denk ik ook te verwend geweest met de honden die we bij mijn ouders hadden. Die vonden het meer dan prima om smiddags echt hun grote wandeling te doen. Ik wist wel dat Brego meer uitdaging nodig had, maar hij heeft het echt op andere tijdstippen nodig.