Witte hondensnoepjes?

Alle hondensporten passen hier, maar ook wandelvakanties, dogsurvival, spelletjesdagen en activiteiten.
Inge O
Posts in topic: 19
Honden: 5
Welke: Hovawart

Witte hondensnoepjes?

Bericht door Inge O »

Hoort niet helemaal thuis in dit subforum, maar dat doet het nergens dus dan toch maar hier : ik ben op zoek naar hondensnoepjes met de volgende eigenschappen :

- wit (of heel licht van kleur)
- relatief klein (niet iets waar ze 10 seconden staan op te kauwen dus)
- héél lekker
- niet kruimelen

Ik wil die om tijdens agility een snoepje vooruit te kunnen gooien als beloning, daarom is het criterium 'wit' heel belangrijk anders vinden ze het te moeilijk.
Niet kruimelen is dus ook heel belangrijk want anders ligt het veld vol nadat ik een rondje heb gelopen :p .
hakunamatata
Posts in topic: 2
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Re: Witte hondensnoepjes?

Bericht door hakunamatata »

Het doet mij gelijk aan cosma snackies denken. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt. Het is voor katten dus mooi kleinere blokjes, licht van kleur, zolang je het niet verder breekt kruimelt het niet en hier zijn alle honden en katten er gek op. Maar niet heel goedkoop.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Veertje
Posts in topic: 5

Bericht door Veertje »

Er zijn van die witte, platte beloningsbrokjes, maar ik kom niet op de naam :oohja:

Ik gebruikte overigens altijd deze lotusballen om snoepjes te gooien. Dan kan je beter/verder gooien en zit er wat meer actie in, zonder dat je het veld vol snoep gooit.

Afbeelding
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Meta
Honden: 3

Bericht door Meta »

Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
kloesje
Posts in topic: 1
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Royal Canin Educ beloningsbrokjes, voldoen aan je criteria :ok:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Is het een idee om een stuk geitenkaas in kleine brokjes te snijden?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Veertje

Bericht door Veertje »

kloesje schreef: 14 jan 2022, 12:03 Royal Canin Educ beloningsbrokjes, voldoen aan je criteria :ok:
Die bedoelde ik inderdaad :ok:
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

hakunamatata schreef: 14 jan 2022, 11:47 cosma snackies
Die beschrijving (heb ook even opgezocht) klinkt perfect, maar ik kan moeilijk inschatten hoe klein ze zijn - even een vergelijking proberen : kleiner, even groot of groter dan een dikke erwt :mrgreen: ?
Veertje schreef: 14 jan 2022, 11:48 Er zijn van die witte, platte beloningsbrokjes, maar ik kom niet op de naam :oohja:
Ja, du-uhh :mep: :mrgreen: !

Die Lotusballen houd ik zeker in mijn achterhoofd maar daar zitten wel een paar nadelen aan : beetje omslachtig als ik tijdens het lopen van een parcours herhaaldelijk wil belonen (thuis zou ik het wel kunnen uitproberen) en misschien (maar dat moet ik uittesten) komt de beloning voor haar (Karma) dan niet snel genoeg want ze is sowieso niet zo erg van de balletjes.
Meta schreef: 14 jan 2022, 11:50kaassnacks
Zijn die ook écht lekker? Want bij veel van die 'nepvormpjes' komt de chemische geur je vaak tegemoet gevlogen, ze eten ze dan wel (ze eten eigenlijk alles) maar niet echt dat ze er een moord voor doen.
kloesje schreef: 14 jan 2022, 12:03 Royal Canin Educ beloningsbrokjes, voldoen aan je criteria :ok:
Ik heb maar één foto gevonden waarop ik 1 snoepje zie (ook commerciëel heel dom :oohja: ) maar dat zag er op de foto redelijk donker uit, maar ik kan eens een klein zakje bestellen :ok: .
Veertje

Bericht door Veertje »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 12:16
Veertje schreef: 14 jan 2022, 11:48 Er zijn van die witte, platte beloningsbrokjes, maar ik kom niet op de naam :oohja:
Ja, du-uhh :mep: :mrgreen: !

Die Lotusballen houd ik zeker in mijn achterhoofd maar daar zitten wel een paar nadelen aan : beetje omslachtig als ik tijdens het lopen van een parcours herhaaldelijk wil belonen (thuis zou ik het wel kunnen uitproberen) en misschien (maar dat moet ik uittesten) komt de beloning voor haar (Karma) dan niet snel genoeg want ze is sowieso niet zo erg van de balletjes.
Oh dat kan wel meerdere keren belonen. Ik had het voor Finn echt nodig, want dat is wel een hond die zonder beloningen niet veel doet :Q: Dan gooide ik de bal, rende er met hem heen en onderweg had ik al een nieuw brokje uit mijn jas gehaald. Hij had het op, we speelden even met het balletje (lees: ik deed blij met het balletje om hem in de flow te houden en stopte er een nieuw koekje in) en dan gingen we weer verder. Alleen op de raakvlakken beloonde ik met los voer.
Gewone balletjes vindt hij ook niks aan, maar deze wel want: eten! Het is thuis even aanleren hoe ze hem moeten openmaken, maar dat hebben ze snel door en het openmaken is ook al een leuk momentje omdat er altijd wat te halen valt.
Ik had ook een grote aan een lang touw gebonden. Die kon hij dan najagen. Als hij niet wilde lopen op wedstrijd pakte ik die en dan kon hij het opeens wel :LOL:

@hakunamatata Zijn dat die gevriesdroogde? Die zijn misschien te licht om te gooien. Ze vinden ze wel heel lekker ja!
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Meta

Bericht door Meta »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 12:16
hakunamatata schreef: 14 jan 2022, 11:47 cosma snackies
Meta schreef: 14 jan 2022, 11:50kaassnacks
Zijn die ook écht lekker? Want bij veel van die 'nepvormpjes' komt de chemische geur je vaak tegemoet gevlogen, ze eten ze dan wel (ze eten eigenlijk alles) maar niet echt dat ze er een moord voor doen.

Hier doen ze er een moord voor zelfs de hond van mijn dochter is er stapelgek op
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Inge O

Bericht door Inge O »

Maart schreef: 14 jan 2022, 12:25 https://www.witjesverzendhuis.com/train ... t-500-gram

geen ervaring mee, maar pauze en wat aan het googlen geweest :F:
Straks kan ik zelf een winkel beginnen als ik ze allemaal uitprobeer :F: .
Veertje schreef: 14 jan 2022, 12:27 Zijn dat die gevriesdroogde? Die zijn misschien te licht om te gooien.
Dat vergat ik inderdaad nog, klopt, gewicht is ook wel een dingetje, ze moeten niet ongecontroleerd alle kanten op zweven :mrgreen: .
Veertje schreef: 14 jan 2022, 12:27 Het is thuis even aanleren hoe ze hem moeten openmaken,
Oh, het is niet als voeretui, ze kunnen het zelf openmaken :scratch: ?
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Mijn vorige hond hield van alle koekjes van Alsa Nature, daar zit iig geen chemische rommel of - geur bij.
Vaak zit er een zoet element of kruiderij bij waardoor ik de geur aan mijn handen of jaszak ook niet goor vond en door de vaak afwijkende kleur en vorm vallen ze goed op!

Zoals deze;
https://www.alsa-nature.nl/hondenkoekjes-kippenhartjes

maar ook veel van de groentenkoekjes werden lekker gevonden!

Mijn huidige hond lust niks :(
jenn90

Bericht door jenn90 »

De lotusbal zit met klittenband aan elkaar als je hem dichtvouwt, ik beloon Dakar er ook mee in de manege bak die vind zand in een speeltje not done :LOL:
Afbeelding
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Ik zou voor gewoon kaasblokjes gaan (gewoon jonge kaas). Erg leker, kruimelt niet, je kunt het in elke gewenste grootte snijden, zwaar genoeg om wat vooruit te gooien en de kleur is dan wel geel maar valt in gras net zo op als wit.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Kells schreef: 14 jan 2022, 12:05 Is het een idee om een stuk geitenkaas in kleine brokjes te snijden?
Dit vind ik slim!
Afbeelding
hakunamatata
Honden: 2
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Oja die ik noemde zijn wel heel licht. Nu vind ik ze wel prima gooibaar in huis maar dat is vast anders. Ik kan je een envelop toesturen met samples erin, heb een hele voorraad ervan hier liggen :mann: roep maar als je dat wil, hoef ik verder niks voor en kun je zien hoe ze echt zijn.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Ik heb met Spring heel lang met appel getraind. Maarja, niet zoveel honden zijn zo gek op appel :F:
Super handig want ik gebruikte het ook om te gooien en runnings te belonen, andere honden hebben geen last van de geur.
Inge O

Bericht door Inge O »

Heleboelie schreef: 14 jan 2022, 13:28 koekjes van Alsa Nature
Ziet er ook een optie uit :ok: .
jenn90 schreef: 14 jan 2022, 13:33 De lotusbal zit met klittenband aan elkaar als je hem dichtvouwt
Is dus duidelijk alleen maar te gebruiken als ik alleen iets oefen met haar, in het parcours op de hondenschool ziet dat er toch te tijdrovend uit.
En zand op/in de speeltjes vinden ze hier ook een crime :mrgreen: .
Zamunda schreef: 14 jan 2022, 13:38 k zou voor gewoon kaasblokjes gaan (gewoon jonge kaas). Erg leker, kruimelt niet, je kunt het in elke gewenste grootte snijden, zwaar genoeg om wat vooruit te gooien en de kleur is dan wel geel maar valt in gras net zo op als wit.
Klinkt op zich goed, maar ik heb rare honden :F: . Karma is sowieso al niet erg voergericht, maar is daarbij ook erg kieskeurig : is het volgens haar iets erg lekkers dan vindt ze het wel echt de moeite, maar kaas vindt ze maar doodgewoon :nocheer: .
Kells schreef: 14 jan 2022, 12:05 Is het een idee om een stuk geitenkaas in kleine brokjes te snijden?
Sorry, had jouw idee niet eerder gezien, dat zou nog een optie kunnen zijn, veel kans dat ze dat lekkerder vindt dan gewone kaas, alleen heb ik wat schrik voor kruimelen. Ga eens kijken welke soorten ik vlot kan krijgen :ok: .
Sirene schreef: 14 jan 2022, 14:48 Ik heb met Spring heel lang met appel getraind. Maarja, niet zoveel honden zijn zo gek op appel :F:
Karma zit hier zo :uitlachen: :uitlachen: , áppel, de idéé :LOL: !!
hakunamatata schreef: 14 jan 2022, 13:42 k kan je een envelop toesturen met samples erin, heb een hele voorraad ervan hier liggen :mann: roep maar als je dat wil, hoef ik verder niks voor en kun je zien hoe ze echt zijn.
Wat lief van je, ik stuur je even een pb :ok: .
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 19:30
Zamunda schreef: 14 jan 2022, 13:38 k zou voor gewoon kaasblokjes gaan (gewoon jonge kaas). Erg leker, kruimelt niet, je kunt het in elke gewenste grootte snijden, zwaar genoeg om wat vooruit te gooien en de kleur is dan wel geel maar valt in gras net zo op als wit.
Klinkt op zich goed, maar ik heb rare honden :F: . Karma is sowieso al niet erg voergericht, maar is daarbij ook erg kieskeurig : is het volgens haar iets erg lekkers dan vindt ze het wel echt de moeite, maar kaas vindt ze maar doodgewoon :nocheer: .
Tsss :') .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Veertje

Bericht door Veertje »

Gaat heel makkelijk en snel met die bal hoor :) Ze duwen hun neus erin en het is open. Nieuw voertje erin, dicht klappen en hij is weer klaar voor gebruik. Niet tijdrovender dan wanneer iemand met een trekspeeltje beloond.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Veertje schreef: 14 jan 2022, 19:54 Gaat heel makkelijk en snel met die bal hoor :) Ze duwen hun neus erin en het is open. Nieuw voertje erin, dicht klappen en hij is weer klaar voor gebruik. Niet tijdrovender dan wanneer iemand met een trekspeeltje beloond.
Ik zal eens kijken hoe het hier thuis gaat - vallen de snoepjes er dan niet te makkelijk uit, als ze ze er blijkbaar zelf al zo makkelijk uit kunnen halen?

Zamunda schreef: 14 jan 2022, 19:43Tsss :') .
Verwende beesten heb ik :F: .
Veertje

Bericht door Veertje »

Inge O schreef: 14 jan 2022, 20:01
Veertje schreef: 14 jan 2022, 19:54 Gaat heel makkelijk en snel met die bal hoor :) Ze duwen hun neus erin en het is open. Nieuw voertje erin, dicht klappen en hij is weer klaar voor gebruik. Niet tijdrovender dan wanneer iemand met een trekspeeltje beloond.
Ik zal eens kijken hoe het hier thuis gaat - vallen de snoepjes er dan niet te makkelijk uit, als ze ze er blijkbaar zelf al zo makkelijk uit kunnen halen?

Nee het zit best goed dicht met klittenband. Pas na veelvuldig gebruik gaat het klittenband wat achteruit en dan sluit het minder, maar dan ben je wel een poos verder.
Zal eens kijken of ik nog ergens een filmpje heb.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 6
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Wat Veertje zegt, die lotusbal!
Gaat open als ze er met hun neus in duwen, hebben ze heel snel door. En is met de klittenband zo terug dicht ook.
Dochter gebruikte die vroeger met Vivi, die was slecht te motiveren met een speeltje en matig dol op voer.

En dan kan je wel iets sterker ruikends gebruiken want geen last voor de andere honden na je, gedroogde zalm bijvoorbeeld.

Gewone snacks om mee te gooien: moet ze die echt zo goed zien? Gaat ze niet op de geur af dan? Ik nam wel eens "catisfactions" kastensnoepjes dus. Of die edu-trainers die ook al iemand vernoemde.
Inge O

Bericht door Inge O »

Gudrun schreef: 14 jan 2022, 20:15 Gewone snacks om mee te gooien: moet ze die echt zo goed zien? Gaat ze niet op de geur af dan? Ik nam wel eens "catisfactions" kastensnoepjes dus. Of die edu-trainers die ook al iemand vernoemde.
Ja, die catisfactions gebruik ik ook wel eens, voor gehoorzaamheid dan, dan moet ik niet gooien, want die zijn wel erg klein.

En ja, ik heb de indruk dat ze ze moet zien, als dat moeilijker is gaat ze heel erg letten op hoe ik gooi, en ik wil haar - vooral bij de paaltjes - juist afhelpen van haar focus op mij, vóóruit kijken moet ze.
FoxHenkie
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Foxterriër

Bericht door FoxHenkie »

Popcorn 🙃
Afbeelding
Plaats reactie