Nee ik zou ook niet weten waarom je dat geheim moet houden maar gebeurt dus wel helaas.malinois schreef: ↑14 jan 2022, 16:02
Ik zou niet weten waarom je dat geheim zou willen houden. Ik heb ook een dobermann gehad die niet wilde dekken. Gewoon niet, loopse teef was leuk om mee te spelen maar meer moet je er niet mee doen vond ie. Hij kon ook gewoon bij een dekrijpe Xena lopen. Hij dekte gewoonweg niet. Ik heb daar nooit een geheim van gemaakt, ook omdat de rest van de doberwereld graag KI met hem gedaan had. Ik wilde zoiets dus niet doorgeven dus ik piekerde er niet over. 2 van mn huidige reuen hebben gedekt. Ik laat ze in principe dus echt alles los en zelf doen want hoe meer je wil helpen hoe groter de chaos wordt. Ze nemen even de tijd, dat deed Xito ook al en ze zijn erg galant. Maar uiteindelijk wordt er gedekt. Mits goede tijd. Want Xygan is daar erg nauwkeurig in heb ik gemerkt.
Nestplannen Tess - Afgesloten
- Célie
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Re: Nestplannen Tess - Ook loops
-
- Posts in topic: 10
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Niets mis mee. Ik vind niet alles met een staart willen dekken helemaal geen foute eigenschap. Eerder een talent.Inge O schreef: ↑14 jan 2022, 09:31 Heb er indertijd het hf ook nog vol over geschreven, ook op mijn blog enz., maar ik voel me wat dat betreft inderdaad eenzame roepende in de woestijn want ik lijk wel de enige te zijn die dat soort problemen ziet, terwijl je dan steeds wel via via hoort van tig teven die niet gedekt raakten.
Als het te veel naar problematisch type gaat neigen moet je wel een vleug vers bloed er doorheen blazen. Dan wordt dat weer hanteerbaar. 30 jaar later.
Afghanen schijnen ook echt zelf wel te bepalen met wie er gepaard wordt en dat heeft dan met verwantschap te maken.
Overigens heb ik hier een nest konijnen van 10 maanden die helemaal geen geslachtsdrift vertonen. Gewoon omdat ze weten dat ze hetzelfde zijn. En dat is niet aantrekkelijk.
Even een kleine update. Gisterochtend was hun eerste date. Er werd volop gerend en gespeeld en er zijn veel pogingen gedaan tot dekken. Tess heeft zich suf geflirt Koda vond het wel een beetje lastig. Tess is wat groter dan hij en hij durft niet echt door te zetten. Dus het is bij een boel pogingen tot gebleven.
Gisteravond heb ik Koda opgehaald, omdat ik het vandaag toch wel opnieuw wilde proberen. Ik verwachtte een nacht from hel, want ja loopse teef, jonge reu... gedoe gedoe zou je denken. Nou nee hoor. Ik was laat thuis, heb ze uitgelaten met z'n allen, ze hebben in huis nog wat geoefend en daarna was het bedtijd. Finn beneden, want die loopt de hele tijd te mopperen... Tess en Koda boven op bed. Nou, prima nacht gehad Vanmorgen weer uitlaten, gegeten en toen ging het oefenen verder. Ben benieuwd of al dat oefenen straks z'n vruchten afwerpt. Nu is er even rust en ligt alles te slapen.
Gisteravond heb ik Koda opgehaald, omdat ik het vandaag toch wel opnieuw wilde proberen. Ik verwachtte een nacht from hel, want ja loopse teef, jonge reu... gedoe gedoe zou je denken. Nou nee hoor. Ik was laat thuis, heb ze uitgelaten met z'n allen, ze hebben in huis nog wat geoefend en daarna was het bedtijd. Finn beneden, want die loopt de hele tijd te mopperen... Tess en Koda boven op bed. Nou, prima nacht gehad Vanmorgen weer uitlaten, gegeten en toen ging het oefenen verder. Ben benieuwd of al dat oefenen straks z'n vruchten afwerpt. Nu is er even rust en ligt alles te slapen.
- kloesje
- Posts in topic: 19
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Reuen kunnen zichzelf ook suf wippen en beetje spel doen wanneer de teef nog niet op het juiste moment is.
Dus even afwachten
Je liet straks nog progesteron prikken toch?
Ik ga duimen dat het alsnog zo gaat lukken met het leuke stel
Dus even afwachten
Je liet straks nog progesteron prikken toch?
Ik ga duimen dat het alsnog zo gaat lukken met het leuke stel
Ja die afspraak stond toch al en heb hem maar laten staan. Ben toch ook wel nieuwsgierig hoe het verloop bij haar dan is en hoe ver ze nu zou zijn.
Ik denk ook dat het nog vroeg is en dat hij daarom niet echt doorzet. Of nouja, dat hoop ik gewoon
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Zoals ik je al stuurde, doet Timber ook wippen als de teef het toe staat, beetje fun maken samen, maar zet niet door als de teef er niet klaar voor is.
Soms is het lastig om op de natuur te vertrouwen, we zien al snel beren op de weg, vooral omdat het voor beide de eerste keer is.
En dat minimale hoogteverschil zou voor honden echt geen probleem moeten zijn.
Positive thinking, het komt vast goed
kloesje schreef: ↑17 jan 2022, 10:44Zoals ik je al stuurde, doet Timber ook wippen als de teef het toe staat, beetje fun maken samen, maar zet niet door als de teef er niet klaar voor is.
Soms is het lastig om op de natuur te vertrouwen, we zien al snel beren op de weg, vooral omdat het voor beide de eerste keer is.
En dat minimale hoogteverschil zou voor honden echt geen probleem moeten zijn.
Positive thinking, het komt vast goed
Haha ja het is gek hoe je buiten zo'n situatie om helemaal voorstander bent van op de natuur vertrouwen en het komt dan vanzelf goed. En als je er dan middenin zit zonder ervaring is je kijk erop opeens heel anders
De waarde was vandaag 8.9 ng/ml, dus we komen eindelijk bij het goede punt uit
-
- Posts in topic: 14
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Dat gaat de goede kant op! Ze heeft in elk geval geovuleerd.
En herkenbaar hoor, daarom prik ik ook liever een keer vaker, vooral als de hond het toch geen probleem vind. Kost wat maar voor je gemoedsrust is het beter.
Zit zelf nu ook in dubio, Dali vanmorgen 12.6 nmol/l (=3,9ng/ml) en heb voor morgen nog een afspraak staan maar eigenlijk weet ik al dat ze donderdag gedekt kan. Maar ik moet naar Oostenrijk dus ik twijfel om toch nog te gaan morgen zodat ik echt zeker weet dat ze heeft geovuleerd.
En herkenbaar hoor, daarom prik ik ook liever een keer vaker, vooral als de hond het toch geen probleem vind. Kost wat maar voor je gemoedsrust is het beter.
Zit zelf nu ook in dubio, Dali vanmorgen 12.6 nmol/l (=3,9ng/ml) en heb voor morgen nog een afspraak staan maar eigenlijk weet ik al dat ze donderdag gedekt kan. Maar ik moet naar Oostenrijk dus ik twijfel om toch nog te gaan morgen zodat ik echt zeker weet dat ze heeft geovuleerd.
Spannend! Helemaal naar Oostenrijk, ja dan snap ik heel goed dat je die extra zekerheid wil hebben! Ik ga duimen voor ook een geslaagde dekking bij jullie Het is wel echt loopse teven tijd of niet? Misschien ligt het eraan dat het me nu extra opvalt, maar ik lees echt overal over loopse teven en dekkingen.Mizzsylver schreef: ↑17 jan 2022, 13:00 Dat gaat de goede kant op! Ze heeft in elk geval geovuleerd.
- pioenroos
- Posts in topic: 17
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Hopelijk binnen 3 a 4 dagen een geslaagde dekking Ze hebben het in ieder geval al goed naar hun zin samen zo te horen
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Formaat verschil is niet zo spannrnd, beide dames van Xavi waren groter dan hij. Hij stond letterlijk op zn teennagels maar t ging uitstekend. Succes!!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Borderbende
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Ik vind het super leuk en ben benieuwd naar de uitkomst straks
Beetje te spannend. Ik vind het vooral zenuwslopend nu
"Komt goed", "komt goed", "komt goed"...
- Inge O
- Posts in topic: 43
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hebben ze elkaar ondertussen al teruggezien?
Zondagochtend de eerste keer. 's Avonds de reu opgehaald. Gisteren dus de hele dag bij elkaar tot de reu rond 8u werd opgehaald en vanmorgen heb ik de reu weer opgehaald. Dus gezien hebben ze elkaar zeker. Veel geoefend ook Nu nog een keer voor het echie graag
- Borderbende
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
k ken het. Mijn reu ging voor de eerste keer dekken... Zonder dat de teef geprikt was. Was het wel het juiste moment, is hij er wel toe in staat, en nog wel 100 gedachtes.... Maar als ze dan gekoppeld staan, komt de ontspanning.
Voor even... want dan is de vraag: heeft t gepakt, etc... en doorrrrrr
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
- Inge O
Overmorgen
Dat voelt zo laat Maar ik hou er nog even vertrouwen in danInge O schreef: ↑18 jan 2022, 14:19Overmorgen
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Dat lukt gewoon wel!
Heb je een reserve reu voor mocht t nu echt niet lukken? Of wil je alleen deze combi?
Heb je een reserve reu voor mocht t nu echt niet lukken? Of wil je alleen deze combi?
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nee, geen reserve reu voor nu. Ben nu al zo lang bezig met deze combi, dat ik niet zo kortdag wil wisselen naar iets anders. Mocht het geen succes worden nu, dan is dat iets voor de volgende keer. Maar daar gaan we gewoon niet vanuit.
- Inge O
8.9 ng/ml
- Inge O
Zie je wel : morgen of overmorgen .
Laat je hen de hele tijd bij elkaar, of houd je ze gescheiden en laat je hen af en toe bij elkaar? En blijft Tess muurvast staan, of springt ze nog wel eens weg?