Flora & Dakar (1 jaar)
- Alfilillo
- Posts in topic: 10
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Re: Flora & Dakar (Loops!)
Ik wist niet dat dat koppelen zo lastig was. Alfil is gecastreerd, maar als Lily loops is, springt hij er zo bovenop en ze koppelen ook .
Fijn dat het gelukt is Pioenroos. Ik ben benieuwd wat voor pups daaruit komen rollen.
Fijn dat het gelukt is Pioenroos. Ik ben benieuwd wat voor pups daaruit komen rollen.
- Inge O
- Posts in topic: 82
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dekkingen volgen de wet van Murphy : juist als je het graag wil wordt het moeilijk .
- pioenroos
- Posts in topic: 156
- Honden: 3
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Mijn sterkste kant ook zeker niet hoor. Vraag me ook niks over kleuren en vererving buiten de combi van Flora en Dakar, daar heb ik me niet in verdieptmijke schreef: ↑15 jan 2022, 23:24 Wow wat een uiteenzetting haha! Ik vind die genetica altijd maar ingewikkeld, het is ook het punt waarbij ik op school afhaakte bij biologie omdat ik het gewoon niet kon volgen wel leuk om te lezen en te zien in hoeverre het gaat kloppen! En qua bouw? Ik heb echt absoluut geen enkel idee wat voor hond er schuil gaat achter al dat douzenhaar
Een schapendoes is een saai maar sportief hondje onder al dat haar Ik noem haar vaak sprietje met haar wespentaille en lange poten. Ze heeft ook nauwelijks voorborst en is smal, ik hoop dat Dakar meer borst en ribbenomvang meegeeft aan de puppen, dat vind ik zelf wel mooi. Normale hoekingen denk ik, al is ze voor wat stijl geloof ik. Ze heeft een iets hellend bekken. Flora is niet heel veel langer dan hoog geloof ik maar ze is daarmee wel de vreemde eend in haar familie dus wie weet hoe dat vererft.
Hier een filmpje toen ik haar haren wat korter had geknipt, kan je misschien wat meer zien.
- Zamunda
- Posts in topic: 42
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Fijn dat de dekking weer geslaagd is.
Maar wordt het dan ook een plukvacht?pioenroos schreef: ↑15 jan 2022, 21:06Korthaar is dominant over langhaar en baard is dominant over geen baard. Dakar draagt geen langhaar dus allemaal korthaar. Flora draagt niet zonder baard dus allemaal een baard. Maar, het baardgen maakt het korthaar net wat langer dan korthaar zonder baard. Denk aan honden die ruwhaar of draagharig worden genoemd.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- pioenroos
- HillieS
- Posts in topic: 84
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik zag hem op fb al langskomen, hij is echt mooi!
- Gudrun
- Posts in topic: 23
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Mooi!
En nu heel geduldig afwachten op het resultaat van hun stoeipartijtjes
En nu heel geduldig afwachten op het resultaat van hun stoeipartijtjes
- pioenroos
Geduld, wasda?
- Célie
- Posts in topic: 22
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Doekels toch
- pioenroos
Áls ik een naam zocht voor mijn designer kruising dan is dat een goede kanshebber ja
- Célie
- Posts in topic: 22
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Laat het alvast vast leggen bij merkenbureau
- pioenroos
Dat moet jij dan doen, jouw idee
Wat leuk om je topic bij te lezen! Super dat er geslaagde dekkingen waren.
Op naar de echo!
Merk je al iets aan Flora ondertussen?
Op naar de echo!
Merk je al iets aan Flora ondertussen?
- Gretha
- Posts in topic: 3
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Hopelijk is het een succesvolle dekking geweest.
Ben enorm benieuwd naar het resultaat
Ben enorm benieuwd naar het resultaat
- pioenroos
Ja, ze sterft van de honger
Normaal kan je haar op vraag eten geven. De ene periode eet ze met moeite een onsje kvv of helemaal niks. En vervolgens weer een tijdje met veel smaak anderhalf ons en wenst mevrouw nog een bak brokken na. Gaat prima zo, ze bleef gemiddeld genomen op gewicht.
Maar nu blijft ze om eten vragen Was vorige dracht ook zo maar ik durf niet te hard te hopen al Ze eet nu ook nóg meer. Op verzoek eten kan ook niet meer want ze krijgt probleemloos in 1 zitting weg waar ze normaal 3 dagen van eet
Ze krijgt nu 1,5 a 2x normaal. Ja, ik weet dat advies is niet meer voeren voor 5 a 6 weken dracht. Maar uit ervaring van haar familie en haar eigen eerste dracht weet ik ook dat ze vanaf 20 dagen heel veel minder of zelfs dagen niet gaat eten, drachtig of niet. We voeren er bewust nu een vetrol op, die gaat vanzelf weer weg voor de bevalling.
Ook snuffelen haar vriendinnen wat meer aan haar. Mies en haar moeder hebben zelfs haar flank aangetikt Mies heeft dat een aantal keer eerder gedaan bij een hond die dan inderdaad drachtig bleek.
Maar goed, zelfs wat nu is hoeft niet zo te zijn over 2 weken dus ik blijf duimen draaien en realistisch zijn
Hier bedelt ze om een dadel. Voor een hond die walgend wegloopt van kvv waar iemand het lef heeft gehad wat gemalen groente door te doen best bijzonder
Mies is een professioneel bedelaar maar hoort er ook bij
Dat klinkt al heel hoopgevend! Maar we duimen nog even door voor de zekerheid
En die oogjes van Mies Zie altijd zoveel van Finn in teckeloogjes. Misschien toch ooit die DNA test nog eens overwegen..
En die oogjes van Mies Zie altijd zoveel van Finn in teckeloogjes. Misschien toch ooit die DNA test nog eens overwegen..
- HillieS
- Posts in topic: 84
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik wilde al schrijven (maar toen las ik uiteraard verder) dat je de extra kilo's er makkelijk weer af hebt dan ze op t laatst eraan alsje haar niet extra geeft inderdaad , een groot deel van haar familie kennende (mennnnn Yara komt uit dezelfde lijn natuurlijk (overoma van Flora is de oma van Yara uit m'n hoofd) maar die is zo'n vreetzak, dat heeft ze niet van moeders kant .)pioenroos schreef: ↑26 jan 2022, 19:45Ja, ze sterft van de honger
Normaal kan je haar op vraag eten geven. De ene periode eet ze met moeite een onsje kvv of helemaal niks. En vervolgens weer een tijdje met veel smaak anderhalf ons en wenst mevrouw nog een bak brokken na. Gaat prima zo, ze bleef gemiddeld genomen op gewicht.
Maar nu blijft ze om eten vragen Was vorige dracht ook zo maar ik durf niet te hard te hopen al Ze eet nu ook nóg meer. Op verzoek eten kan ook niet meer want ze krijgt probleemloos in 1 zitting weg waar ze normaal 3 dagen van eet
Ze krijgt nu 1,5 a 2x normaal. Ja, ik weet dat advies is niet meer voeren voor 5 a 6 weken dracht. Maar uit ervaring van haar familie en haar eigen eerste dracht weet ik ook dat ze vanaf 20 dagen heel veel minder of zelfs dagen niet gaat eten, drachtig of niet. We voeren er bewust nu een vetrol op, die gaat vanzelf weer weg voor de bevalling.
Maar klinkt goed! En 2 weken zijn zo om joh
Sterkte met wachten!
Wat een leuke planning!
- Frootje
- Posts in topic: 41
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Mijn duimen draaien!
Kunnen we al raden hoeveel het er worden?
Kunnen we al raden hoeveel het er worden?
- pioenroos
Eerste de echo maar afwachten, straks brengt dat ongeluk
Je mag nu raden of ze wel of niet drechtig is
Nou... zoals je het omschrijft denk ik dat ze drachtig is. Die toegenomen eetlust kan geen toeval zijn. Benieuwd wat je nog meer gaat merken voor de echo-dag.
Leuk hoor!
Leuk hoor!