Donner rug - goede update
- HillieS
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Re: Donner rug - in dubio
Lastig, maar als je t inderdaad financieel kan delen met je ouders is het wel verstandig lijkt me. Succes!
- Doyaquba
- Posts in topic: 56
- Welke: Boxers
Nouja dat is vooral ook reden om het wel te doen inderdaad. Dat ik me niet hoef af te vragen of er wel of niet iets aan gedaan kan worden en dus weet waar ik aan toe ben. Eerlijk hoor, liever geef ik hem wat minder maar blijere jaren dan een heel leven vol tegenhouden en remmen in activiteiten. Daar is het de hond niet voor.
Wat is er te doen aan spondylose dan afgezien van wat therapie en medicatie?
Ik zou zelf die hele CT laten voor wat het is en hem gewoon z’n gang laten gaan. Drie keer een aangelijnd rondje, kom op zeg.
We gaan er lekker tegenaan en als het niet meer lukt nemen we afscheid. Zo zou ik er in staan.
Ik zou zelf die hele CT laten voor wat het is en hem gewoon z’n gang laten gaan. Drie keer een aangelijnd rondje, kom op zeg.
We gaan er lekker tegenaan en als het niet meer lukt nemen we afscheid. Zo zou ik er in staan.
- Doyaquba
Er is ook sclerose en wellicht een hernia maar dat zou alleen te zien zijn met CT. In dat geval heb je ook een duidelijk beeld of het verbeteren kan met operatie. De spondylose is niets aan te doen inderdaad.Nanna schreef: ↑18 jan 2022, 13:38 Wat is er te doen aan spondylose dan afgezien van wat therapie en medicatie?
Ik zou zelf die hele scan laten voor wat het is en hem gewoon z’n gang laten gaan. Drie keer een aangelijnd rondje, kom op zeg.
En ja die neiging heb ik ook wel een beetje...om gewoon alles te doen (nouja behalve pakwerk dan) tot het niet meer leuk is. Maar wat als er wel nog veel verbetering in zit na een ingreep?
En wat als dat niet kan, of dat je voorgeschoteld krijgt dat het zou kunnen, je de uitslag krijgt na scan, je besluit te opereren, maandenlange revalidatie en rustig houden en dat na een paar maanden tot een jaar blijkt dat hij nog steeds niets alles kan wat je voor ogen hebt, of dat je zelf voorzichtig blijft en daardoor niet vrij hem zijn ding kan laten doen ?Doyaquba schreef: ↑18 jan 2022, 13:40Er is ook sclerose en wellicht een hernia maar dat zou alleen te zien zijn met CT. In dat geval heb je ot ok een duidelijk beeld of het verbeteren kan met operatie. De spondylose is niets aan te doen inderdaad.Nanna schreef: ↑18 jan 2022, 13:38 Wat is er te doen aan spondylose dan afgezien van wat therapie en medicatie?
Ik zou zelf die hele scan laten voor wat het is en hem gewoon z’n gang laten gaan. Drie keer een aangelijnd rondje, kom op zeg.
En ja die neiging heb ik ook wel een beetje...om gewoon alles te doen (nouja behalve pakwerk dan) tot het niet meer leuk is. Maar wat als er wel nog veel verbetering in zit na een ingreep?
Ik ben absoluut geen expert, maar je noemt in dit topic best wel wat medische dingen op die niet operabel zijn. Spondylose, scelerose, mogelijk hernia.
En dit zijn met name dingen die bij overbelasting sneller tot issues en blessures en pijn kunnen leiden.
Geef gewoon uitdaging, doe de dingen die je kunt en hij kan. Hij is prima met andere honden zo ik lees, spreek gewoon af met wat rustige maatjes zodat hij die contacten houdt, zonder dat het uit de hand loopt met druk spel onderling.
Speel gecontroleerd met hem, of je nu op een trainingsveld gehoorzaamheid en discipline verwacht of buiten, het is dit type honden echt om het even en wachten tot een bal stil ligt voor hem op te gaan halen is ook niet einde van de wereld.
Finn was 5, pakwerk not done meer en appel ook niet meer omdat hij dan moest springen en springen was te belastend. Dus klaar, maar als ik zie hoe die hond verder nog heeft genoten van alles wat wel kon, en soms wat te veel laten doen en dan weer even wat rustiger aan. Kanjer van een hond en bij diagnose dacht ik dat ik hem zeer vroeg zou moeten laten gaan, viel alles mee.. elf.. niet heel oud en laten gaan omdat er weer wat anders naar boven kwam bij hem.
Enfin, je moet je goed laten informeren en voor jezelf afwegingen maken. Met 5 jaar had ik mijn hond ook kunnen laten opereren, maar da was er toen ook helder in, geeft geen garantie dat hij over een half jaar of jaar weer boven jan is, maar na operatie moet je hem beperken in alles.
Dat stukje een paar maanden een energieke hond moeten beperken in dingen doen en vrij bewegen en leven, dat wilde ik niet, dus daar was mijn keus om niet te laten opereren op gebaseerd.
Korte periode hem alleen maar kort aangelijnd uitlaten frustreerde hem en mij al bijvoorbeeld, onbegrip van hem uit naar mij en ik maar zeggen "sorry knul het moet even".. ik kon dat niet eerlijk gezegd. Laat staan maandenlang als revalidatie.
- runninggirl
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
De kosten voor een scan verschillen geloof ik ook flink afhankelijk van waar je het laat doen. Dat zou ik zeker even uitzoeken mocht je er voor gaan.
Bij Jura hebben we (ik heb het even nagezocht) een MRI laten maken 5 jaar geleden, dat was bij een vermoeden van DLSS. Ik kan me goed je twijfel voorstellen. Bij ons kwam er ook niks bijzonders uit de scan verder, haar rug was helemaal goed zelfs en de klachten kwamen toch echt vanuit haar knieën allemaal.
Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen een CT en MRI voor dit soort dingen. De totale prijs van de MRI was 950 euro dat was in Drachten bij het dierenziekenhuis.
Bij Jura hebben we (ik heb het even nagezocht) een MRI laten maken 5 jaar geleden, dat was bij een vermoeden van DLSS. Ik kan me goed je twijfel voorstellen. Bij ons kwam er ook niks bijzonders uit de scan verder, haar rug was helemaal goed zelfs en de klachten kwamen toch echt vanuit haar knieën allemaal.
Ik weet niet wat de verschillen zijn tussen een CT en MRI voor dit soort dingen. De totale prijs van de MRI was 950 euro dat was in Drachten bij het dierenziekenhuis.
- Doyaquba
1 februari gaat hij door de scan. Ik kan het niet naar mezelf verantwoorden om bij een hond van 2,5 jaar oud geen duidelijk beeld en perspectief te hebben voor de toekomst.
- Doyaquba
Als het duidelijk is dat er niets te doen is is dat ook een uitkomst en dan kan ik inderdaad met vrede zeggen dat ik gewoon zoveel mogelijk leuke dingen ga doen zonder hem alleen maar te beperken.blondie schreef: ↑18 jan 2022, 14:35
En wat als dat niet kan, of dat je voorgeschoteld krijgt dat het zou kunnen, je de uitslag krijgt na scan, je besluit te opereren, maandenlange revalidatie en rustig houden en dat na een paar maanden tot een jaar blijkt dat hij nog steeds niets alles kan wat je voor ogen hebt, of dat je zelf voorzichtig blijft en daardoor niet vrij hem zijn ding kan laten doen ?
Ik ben absoluut geen expert, maar je noemt in dit topic best wel wat medische dingen op die niet operabel zijn. Spondylose, scelerose, mogelijk hernia.
En dit zijn met name dingen die bij overbelasting sneller tot issues en blessures en pijn kunnen leiden.
Geef gewoon uitdaging, doe de dingen die je kunt en hij kan. Hij is prima met andere honden zo ik lees, spreek gewoon af met wat rustige maatjes zodat hij die contacten houdt, zonder dat het uit de hand loopt met druk spel onderling.
Speel gecontroleerd met hem, of je nu op een trainingsveld gehoorzaamheid en discipline verwacht of buiten, het is dit type honden echt om het even en wachten tot een bal stil ligt voor hem op te gaan halen is ook niet einde van de wereld.
Finn was 5, pakwerk not done meer en appel ook niet meer omdat hij dan moest springen en springen was te belastend. Dus klaar, maar als ik zie hoe die hond verder nog heeft genoten van alles wat wel kon, en soms wat te veel laten doen en dan weer even wat rustiger aan. Kanjer van een hond en bij diagnose dacht ik dat ik hem zeer vroeg zou moeten laten gaan, viel alles mee.. elf.. niet heel oud en laten gaan omdat er weer wat anders naar boven kwam bij hem.
Enfin, je moet je goed laten informeren en voor jezelf afwegingen maken. Met 5 jaar had ik mijn hond ook kunnen laten opereren, maar da was er toen ook helder in, geeft geen garantie dat hij over een half jaar of jaar weer boven jan is, maar na operatie moet je hem beperken in alles.
Dat stukje een paar maanden een energieke hond moeten beperken in dingen doen en vrij bewegen en leven, dat wilde ik niet, dus daar was mijn keus om niet te laten opereren op gebaseerd.
Korte periode hem alleen maar kort aangelijnd uitlaten frustreerde hem en mij al bijvoorbeeld, onbegrip van hem uit naar mij en ik maar zeggen "sorry knul het moet even".. ik kon dat niet eerlijk gezegd. Laat staan maandenlang als revalidatie.
Maar zolang ik dat niet zeker weet ben ik met elke gekke beweging bang dat hij ineens weer die achterhand niet kan gebruiken.
Nu weet ik nog niet of operatie überhaupt een optie is natuurlijk en dat hele traject ga ik ook alleen maar in als er een goede slagingskans is, maar dan moet ik wel weten dat het een optie is.
Elke avond dat we iets leuks hebben gedaan overdag een hond die tegen me aan hangt met pijn is ook niets en dat is nu wel het geval...en dan beperk ik hem al enorm momenteel vergeleken met een paar maanden terug
- Doyaquba
Het was op en het ging goed met heel veel rust. Dus deze week weer wat meer gaan doen (2 keer half uur loslopen in een week en training op heel laag pitje) en nu dus gelijk weer dingen zichtbaar 's avonds, vandaar. Dus ja ik kan wel nieuwe pijnstilling halen maar dan zie ik helemaal niet meer hoe het echt met hem gaat want hij laat al zo weinig merken. Dan weet ik dus ook niet wat er nu teveel is.
Maar mocht het te erg worden regel ik het wel weer ja. Alleen vind ik continue pijnstilling voor een jonge hond die al door de pijn heen loopt ook niet heel handig?
- Doyaquba
Goed om jouw verhaal te horen. Donner is ook zo'n harde, hij laat pijn of ongemak lastig zien en buitenshuis al helemaal niet.Gos schreef: ↑18 jan 2022, 15:26Ik hoop dat het je in ieder geval duidelijkheid geeft.
Niet dat je er iets aan hebt, maar bij mijn hond werd het na de operatie snel duidelijk hoeveel last hij van die hernia moet hebben gehad. Je “ziet” de pijn dan pas goed als die er niet meer is. Z’n verder fitte lichaam had zoveel gecompenseerd. En als ik kijk naar de revalidatie, dan vind ik dat achteraf ook meevallen. Omdat ik nog steeds thuis werk, was dat prima in te passen en daarnaast vindt hij het leuk om oefeningen te doen. Bij het uitlaten aan de lijn heb ik ook geen problemen, los dat komt wel weer als hij helemaal goed in vorm is. Maar misschien heb ik een buitengewoon gemakkelijke herder ondanks zijn sportverleden
Ik denk nog maar even niet teveel na over operaties en revalidatie zolang het nog niet aan de orde is ik werk niet thuis dus dan moet ik toch iets gaan bedenken inderdaad.
Aan de lijn lopen door de stad heen vindt Donner ook leuk gelukkig, beetje in het park mensen kijken, deden we ook die week dat het zo erg was voor de kerst. We vermaken ons vast wel, alleen moet ik Cato dan even uit de buurt houden. Dat zal het grootste pijnpunt zijn
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Als er verdenking is van een hernia zou ik die CT zeker maken. Maar bedenk je wel dat ALS er een hernia zit, wat dan?
Die CT kost geld (in Budel 355 euro) maar een hernia operatie kost nog wat meer. (Voor Dali was ik in België 1350 euro kwijt). En de revalidatie ook, fysiotherapeut, aquatherapie, Sporthond in Conditie, Osteopaat etc.
Ik ben blij dat ik Dali door de CT heb gedaan, er zat een hernia, die is geopereerd en ze is nu, ruim 3 maanden na haar operatie beter dan ervoor. Ze springt weer met gemak zonder pijn, en dat was het doel.
Die CT kost geld (in Budel 355 euro) maar een hernia operatie kost nog wat meer. (Voor Dali was ik in België 1350 euro kwijt). En de revalidatie ook, fysiotherapeut, aquatherapie, Sporthond in Conditie, Osteopaat etc.
Ik ben blij dat ik Dali door de CT heb gedaan, er zat een hernia, die is geopereerd en ze is nu, ruim 3 maanden na haar operatie beter dan ervoor. Ze springt weer met gemak zonder pijn, en dat was het doel.
- Doyaquba
Ik weet dat het allemaal veel geld kost. Vanaf de meivakantie krijg ik er een klas bij, dat scheelt weer iets per maand. En verder heel lief naar mijn ouders kijken en hopen dat ze het vanaf de hondenrekening willen betalen/voorschieten. We komen er wel uit...desnoods eet ik alleen maar droog brood, als m'n vriendje maar pijnvrij kan bewegenMizzsylver schreef: ↑18 jan 2022, 15:37 Als er verdenking is van een hernia zou ik die CT zeker maken. Maar bedenk je wel dat ALS er een hernia zit, wat dan?
- HillieS
Hopelijk heb je snel duidelijk na de scan!
Zonder pijnstilling gaat een hond bewegen naar zijn pijn.
Dat kan dan weer extra problemen veroorzaken door aangepaste (verkeerde) houding.
Ik zou liever wel pijnstilling geven denk ik.
Ook bij een jonge hond.
Ik heb zelf een hond met ernstige rugproblemen gehad (hernia en cauda equina syndroom).
Daar was een operatie noodzakelijk.
Kostte een hoop geld. (MRI scan en operatie)
De nazorg (hydrotherapie, balans en coördinatie oefeningen en osteopathie) was uiteraard ook niet gratis.
Maar mijn hond heeft daarna nog een aantal jagen goed kunnen werken.
Dat kan dan weer extra problemen veroorzaken door aangepaste (verkeerde) houding.
Ik zou liever wel pijnstilling geven denk ik.
Ook bij een jonge hond.
Ik heb zelf een hond met ernstige rugproblemen gehad (hernia en cauda equina syndroom).
Daar was een operatie noodzakelijk.
Kostte een hoop geld. (MRI scan en operatie)
De nazorg (hydrotherapie, balans en coördinatie oefeningen en osteopathie) was uiteraard ook niet gratis.
Maar mijn hond heeft daarna nog een aantal jagen goed kunnen werken.
- galga's
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Toen Ginka bij ons kwam, bleek al snel dat haar rug helemaal vast zat. Uiteindelijk was het vermoeden een zenuwbeknelling door een verschoven wervel. Een MRI had dat mogelijk in beeld kunnen brengen. Maar verder was er waarschijnlijk niets mogelijk geweest qua operatie. Maar ik zat wel met een hond die steeds meer last kreeg, pijn had waar geen pijnstilling meer tegen werkte en die continu op scherp stond. Rennen was haar lust en haar leven, maar dat moet enorm zeer gedaan hebben, gezien hoe ze rende... Bij haar dus de beslissing genomen om haar in te laten slapen. Ze mocht nog rennen op het veld bij de da totdat ze dus inderdaad door haar achterpoten zakte... Ginka is 4 jaar geworden.
Maar goed, ik heb bij haar dus geen scan laten doen, omdat een operatie hoogstwaarschijnlijk toch niet mogelijk was geweest.
Maar goed, ik heb bij haar dus geen scan laten doen, omdat een operatie hoogstwaarschijnlijk toch niet mogelijk was geweest.
Ik zou denk ik ook een CT willen. Misschien niet eens om direct wat te doen (als er al wat te doen is aan wat ze wel of niet vinden) maar om te weten wat er is. Meer gevoelsmatig. Mocht er wel wat aan te doen zijn, dan weet je ook beter waar je tegenaan kijkt qua kostenplaatje. Is er niks aan te doen, weet je het ook en kan je verder. Nu blijft het gissen.Doyaquba schreef: ↑18 jan 2022, 15:47Ik weet dat het allemaal veel geld kost. Vanaf de meivakantie krijg ik er een klas bij, dat scheelt weer iets per maand. En verder heel lief naar mijn ouders kijken en hopen dat ze het vanaf de hondenrekening willen betalen/voorschieten. We komen er wel uit...desnoods eet ik alleen maar droog brood, als m'n vriendje maar pijnvrij kan bewegenMizzsylver schreef: ↑18 jan 2022, 15:37 Als er verdenking is van een hernia zou ik die CT zeker maken. Maar bedenk je wel dat ALS er een hernia zit, wat dan?
Fingers crossed dat het je in ieder geval duidelijkheid biedt....
~Choose what helps your heart bloom~
- Doyaquba
Ja die afweging heb ik inderdaad ook. Dus ja we gaan over twee weken, heel spannend. Ik heb al vrij genomen van werk die dag (met een half smoesje )Eilfy schreef: ↑19 jan 2022, 16:02Ik zou denk ik ook een CT willen. Misschien niet eens om direct wat te doen (als er al wat te doen is aan wat ze wel of niet vinden) maar om te weten wat er is. Meer gevoelsmatig. Mocht er wel wat aan te doen zijn, dan weet je ook beter waar je tegenaan kijkt qua kostenplaatje. Is er niks aan te doen, weet je het ook en kan je verder. Nu blijft het gissen.Doyaquba schreef: ↑18 jan 2022, 15:47Ik weet dat het allemaal veel geld kost. Vanaf de meivakantie krijg ik er een klas bij, dat scheelt weer iets per maand. En verder heel lief naar mijn ouders kijken en hopen dat ze het vanaf de hondenrekening willen betalen/voorschieten. We komen er wel uit...desnoods eet ik alleen maar droog brood, als m'n vriendje maar pijnvrij kan bewegenMizzsylver schreef: ↑18 jan 2022, 15:37 Als er verdenking is van een hernia zou ik die CT zeker maken. Maar bedenk je wel dat ALS er een hernia zit, wat dan?
Je schrijft precies wat ik haar ook al zei.Eilfy schreef:Ik zou denk ik ook een CT willen. Misschien niet eens om direct wat te doen (als er al wat te doen is aan wat ze wel of niet vinden) maar om te weten wat er is. Meer gevoelsmatig. Mocht er wel wat aan te doen zijn, dan weet je ook beter waar je tegenaan kijkt qua kostenplaatje. Is er niks aan te doen, weet je het ook en kan je verder. Nu blijft het gissen.Doyaquba schreef: ↑18 jan 2022, 15:47Ik weet dat het allemaal veel geld kost. Vanaf de meivakantie krijg ik er een klas bij, dat scheelt weer iets per maand. En verder heel lief naar mijn ouders kijken en hopen dat ze het vanaf de hondenrekening willen betalen/voorschieten. We komen er wel uit...desnoods eet ik alleen maar droog brood, als m'n vriendje maar pijnvrij kan bewegenMizzsylver schreef: ↑18 jan 2022, 15:37 Als er verdenking is van een hernia zou ik die CT zeker maken. Maar bedenk je wel dat ALS er een hernia zit, wat dan?
Ben dus blij dat de afspraak staat en ben er ook bij
- Doyaquba
Soms heb ik even wat bedenktijd nodig voor beslissingenCrutz schreef: ↑19 jan 2022, 16:38Je schrijft precies wat ik haar ook al zei.Eilfy schreef:Ik zou denk ik ook een CT willen. Misschien niet eens om direct wat te doen (als er al wat te doen is aan wat ze wel of niet vinden) maar om te weten wat er is. Meer gevoelsmatig. Mocht er wel wat aan te doen zijn, dan weet je ook beter waar je tegenaan kijkt qua kostenplaatje. Is er niks aan te doen, weet je het ook en kan je verder. Nu blijft het gissen.Doyaquba schreef: ↑18 jan 2022, 15:47
Ik weet dat het allemaal veel geld kost. Vanaf de meivakantie krijg ik er een klas bij, dat scheelt weer iets per maand. En verder heel lief naar mijn ouders kijken en hopen dat ze het vanaf de hondenrekening willen betalen/voorschieten. We komen er wel uit...desnoods eet ik alleen maar droog brood, als m'n vriendje maar pijnvrij kan bewegen
En ook omdat ik gewoon soms niet aan z'n rechterbil mag zitten bijvoorbeeld, dat soort kleine signalen...
Blij dat je zo betrokken bent
Natuurlijk heb je tijd nodig. Het is ingrijpend genoeg helaasDoyaquba schreef:Soms heb ik even wat bedenktijd nodig voor beslissingenCrutz schreef: ↑19 jan 2022, 16:38Je schrijft precies wat ik haar ook al zei.Eilfy schreef: Ik zou denk ik ook een CT willen. Misschien niet eens om direct wat te doen (als er al wat te doen is aan wat ze wel of niet vinden) maar om te weten wat er is. Meer gevoelsmatig. Mocht er wel wat aan te doen zijn, dan weet je ook beter waar je tegenaan kijkt qua kostenplaatje. Is er niks aan te doen, weet je het ook en kan je verder. Nu blijft het gissen.
En ook omdat ik gewoon soms niet aan z'n rechterbil mag zitten bijvoorbeeld, dat soort kleine signalen...
Blij dat je zo betrokken bent
- Doyaquba
Moest hem afgeven maar gelukkig wel in de beste handen. En toen maar wachten op de uitslag.
Nouja de conclusie: inderdaad niet meer springen/sporten/pakwerk maar wel gewoon lekker hond zijn. En misschien dat hij af en toe een rotdag heeft maar lekker pijnstilling geven en weer door. Hij moet wel alles kunnen wat een huishond kan. Dus gewoon met z'n bal een uur over de heide rennen, dat soort dingen.
Op de club zijn we wat begonnen met hoopers, omdat meerdere mensen daar interesse in hadden dus dat is ook wel leuk.
Enerzijds ben ik blij dat hij geen operatie hoeft en dus niet dat hele zware traject in hoeft. Ergens is het ook weer jammer dat het dus niet beter wordt. Alleen maar heel langzaam erger. Maar we gaan alles doen om hem sterk te houden en te zorgen dat hij heel oud wordt zonder pijn Blij dat hij niet zoveel pijn moet hebben als ik een beetje voor vreesde.
De CT plaatjes voor geïnteresseerden
Inderdaad die vernauwing die vooral aan 1 kant heel duidelijk is. Vandaar dat hij rechts ook het meeste last heeft.
Nouja de conclusie: inderdaad niet meer springen/sporten/pakwerk maar wel gewoon lekker hond zijn. En misschien dat hij af en toe een rotdag heeft maar lekker pijnstilling geven en weer door. Hij moet wel alles kunnen wat een huishond kan. Dus gewoon met z'n bal een uur over de heide rennen, dat soort dingen.
Op de club zijn we wat begonnen met hoopers, omdat meerdere mensen daar interesse in hadden dus dat is ook wel leuk.
Enerzijds ben ik blij dat hij geen operatie hoeft en dus niet dat hele zware traject in hoeft. Ergens is het ook weer jammer dat het dus niet beter wordt. Alleen maar heel langzaam erger. Maar we gaan alles doen om hem sterk te houden en te zorgen dat hij heel oud wordt zonder pijn Blij dat hij niet zoveel pijn moet hebben als ik een beetje voor vreesde.
De CT plaatjes voor geïnteresseerden
Inderdaad die vernauwing die vooral aan 1 kant heel duidelijk is. Vandaar dat hij rechts ook het meeste last heeft.
-
- Posts in topic: 6
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Donner rug - CT gedaan
“Fijn” dat je nu in elk geval weet hoe en wat en dat een operatie dus geen optie is. Anders was je je dat blijven afvragen.
Leuk, hoopers! Kan ie z’n energie lekker kwijt
Leuk, hoopers! Kan ie z’n energie lekker kwijt
- Budkes
- Posts in topic: 3
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
En heb je misschien al eens gedacht aan het KNPV basis zoekhondem certificaat? Alhoewel in Duitsland misschien geen optie.
Wel een nare uitslag, maar het had ook veel erger gekund dus ik denk dat je ergens ook wel opgelucht bent.
Wel een nare uitslag, maar het had ook veel erger gekund dus ik denk dat je ergens ook wel opgelucht bent.
- Doyaquba
Ja het is ergens tussen opluchting en teleurstelling in. Niet heel anders dan na de röntgenfoto en ik ben in ieder geval blij dat de pijn dus meevalt want dat vond ik nog wel spannend omdat hij dat slecht aangeeft.
KNPV zoekhonden niet over nagedacht. Maar IGP speurhond kan ik nog steeds aan werken. Moet ik alleen meer gaan speuren en werken aan rust op t spoor
- HillieS
Nu weet je iig wat meer. Niet dat het leuk is, maar de duidelijkheid die je wilde is er wel. Sterkte met het anders indelen van het bezig zijn met hem.