Hond in bed, foei!

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Mo-yi
Posts in topic: 8
Honden: 1
Welke: Malamute-husky

Hond in bed, foei!

Bericht door Mo-yi »

"Wie zijn hond of kat mee naar bed neemt, kan volgens de dierenarts net zo goed zijn of haar schoenen aan het dekbed afvegen. "Huisdieren vegen hun poten niet", zegt Overgaauw. "Dat verklaart waarom er ook poepbacteriën op hun poten zitten. Slapen met je huisdier is daarom gewoon onfris en kan zelfs leiden tot de overdracht van ziekteverwekkers."

" Geef je huisdier geen rauw vlees, adviseert Overgaauw. Dat is niet alleen omdat ziekteverwekkers in de poep van je huisdier terecht kunnen komen. Ze kunnen ook op de voederbak van je viervoeter zitten en daarmee zit het zo op de afwasborstel, het vaatdoekje en het aanrecht. "Bovendien zijn brokken gezonder voor je huisdier", zegt Overgaauw."

https://www.nu.nl/gezondheid/6178867/di ... 7z3yskFeuA

:LOL: :LOL: :LOL: :oohja:
wat erg...dat mensen dit lezen en dat serieus nemen, bah bah
mafketel mag zn huiswerk wel wat beter doen, zeker wat hij zegt over rauw vlees :piew:
Afbeelding
Dagmar
Posts in topic: 7

Re: Hond in bed, foei!

Bericht door Dagmar »

Mo-yi schreef: 20 jan 2022, 09:41 Ze kunnen ook op de voederbak van je viervoeter zitten en daarmee zit het zo op de afwasborstel, het vaatdoekje en het aanrecht.
Dan ben je de boel doelgericht in de zeik aan het nemen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Veertje

Bericht door Veertje »

Dagmar schreef: 20 jan 2022, 09:47
Mo-yi schreef: 20 jan 2022, 09:41 Ze kunnen ook op de voederbak van je viervoeter zitten en daarmee zit het zo op de afwasborstel, het vaatdoekje en het aanrecht.
Eigenlijk suggereert hij dus dat schoonmaakmiddelen niet werken? Als ik Dreft was zou ik eens een onderzoekje doen dan :mrgreen: Dan zou je snijplank na het snijden van de kip ook niet schoon worden toch?

En misschien komen die bacteriën wel in de vacht door mensen die hun handen niet wassen :dunno:

Uiteindelijk klopt het feitelijk wel wat hij zegt. Ik geloof best dat al die ziekteverwekkers worden aangetroffen etc. En ja dat kan mogelijk tot overdracht en ziekte leiden. Maar is er ook onderzocht in hoeveel gevallen dat dan ook daadwerkelijk tot ziekte heeft geleid? Dat zou mij meer zeggen dan dat dit in theorie mogelijk is.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Inge O
Posts in topic: 16
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ik vrees zelfs van niet, ik denk dat dit soort fanatici echt menen wat ze zeggen, da's nog erger.
_Tiny_
Posts in topic: 1
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

:slaap: :slaap: :slaap:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Wat een droplul zeg
over onnodig bangmakerij gesproken
ik denk juist dat coronatijd wel wat bewuster heeft gemaakt dat immuunsysteem belangrijk is, ik zeg; veeg je schoenen af aan je dekbed of trap je partner er anders ook maar uit en laat je ocd de vrije loop, succes
:piew:
Afbeelding
Eilfy
Posts in topic: 2

Bericht door Eilfy »

Afbeelding
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Hahaha, nou dan had ik al dood moeten zijn, de honden kotsen vaak s’nachts op bed, als ze kotsen dan, en dat veeg ik af met een wc papiertje en ga gewoon weer slapen.

En ze nemen ook heel veel bagger mee, vaak was ik ze geeneens, en dweilen doe ik ook niet elke dag.

Als ze door een mol hebben liggen rollen was ik ze ook niet.
Afbeelding

Tanja en Anne
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Ushi veegt altijd netjes haar poten
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Zinodo schreef: 20 jan 2022, 10:18 Wat is dit voor een fossiel en waarom lezen wij precies wat hij te vertellen heeft?
ja, mijn excuses..dit hoort in zn geheel niet thuis op een hondenforum, hier weten we wel beter :lol1:
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Als die dierenarts eens onderzoeken erbij pakt in wat er allemaal in een matras aan leven leeft :80:
Afbeelding
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Alsof wij zelf zo ongeveer steriel zijn. :Q:
Tuurlijk, als je weerstand zeer slecht is zou ik voorzorgsmaatregelen nemen maar als je de basishygiëne in acht neemt en evt plastic handschoenen draagt bij het klaarmaken van het vlees dan is er alsnog weinig aan de hand.
Maar dat moet je ook met je eigen eten lijkt mij, of koopt iedereen voorgegaard eten? :P

Overigens, zaten er in brokken niet ook geregeld bacteriën etc die niet goed waren?
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Inge O schreef: 20 jan 2022, 09:55
Ik vrees zelfs van niet, ik denk dat dit soort fanatici echt menen wat ze zeggen, da's nog erger.
Voorkomen van kruisbesmetting leer je in de brugklas. Ik kan echt heel moeilijk aannemen dat een dierenarts basishygiëne niet begrijpt en ook geen enkele vorm van logica toepast.
Hoe overleven bacteriën op een droge voerbak? Of een heet sopje? Als je eigen kip de afwaskwast al permanent heeft besmet, kun je net zo goed aan die kvvlepel likken :bakkie:

:mrgreen: Ik had ooit een dierenarts die m'n kitten helemaal ophemelde. Hij liep voor in zijn ontwikkeling :blah: (was stiekem een week jonger) en blaakte van gezondheid.
Dus ik zei dat hij met de volwassen katten mee at. Dat was prima. "twee keer per dag vers vlees en nog twee keer een prooidier".
Dat mens kreeg bijna een verknettering, maar nadat ze net had staan vertellen dat die kat gouden drollen scheet, kon ze natuurlijk niet terug :LOL:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Dagmar schreef: 20 jan 2022, 10:33
:mrgreen: Ik had ooit een dierenarts die m'n kitten helemaal ophemelde. Hij liep voor in zijn ontwikkeling :blah: (was stiekem een week jonger) en blaakte van gezondheid.
Dus ik zei dat hij met de volwassen katten mee at. Dat was prima. "twee keer per dag vers vlees en nog twee keer een prooidier".
Dat mens kreeg bijna een verknettering, maar nadat ze net had staan vertellen dat die kat gouden drollen scheet, kon ze natuurlijk niet terug :LOL:
Maar dat is dan weer het andere uiterste en zo'n standaardverhaaltje waar ik wat boebels van krijg : alsof er geen da's zouden zijn die kvv gewoon nuchter bekijken, met z'n nadelen én voordelen, maar nee, lijkt wel of ze allemaal zoooo dom zijn dat ze daar geen jota van snappen en het nooooit goed vinden.
Izzie_Lot

Bericht door Izzie_Lot »

Het is een wonder dat ik nog leef. Geinig.
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Inge O schreef: 20 jan 2022, 10:52 Maar dat is dan weer het andere uiterste en zo'n standaardverhaaltje waar ik wat boebels van krijg : alsof er geen da's zouden zijn die kvv gewoon nuchter bekijken, met z'n nadelen én voordelen, maar nee, lijkt wel of ze allemaal zoooo dom zijn dat ze daar geen jota van snappen en het nooooit goed vinden.
Ik heb het eigenlijk nooit over voer. Die dierenarts is toevallig zo'n Overgaauw ja.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik ben nog nooit een dierenarts tegengekomen die pro vers was.
Maar goed, dat wordt allemaal gesponsord door Hills dus ik snap het wel, als het om je portemonnee gaat. Daarom proberen ze je ook allemaal gif aan te smeren dat je er driemaandelijks in dient te douwen dan wel op te smeren.
Gelukkig hebben ze dat in mijn geval al afgeleerd.
Kells
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Nanna schreef: 20 jan 2022, 10:57 Ik ben nog nooit een dierenarts tegengekomen die pro vers was
Nou, ik wel hoor! De da die hier komt om mijn honden te titeren is pro vers. Ze is geen voorstander van gif en is geen voorstander van de Lepto enting.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Ik zeg het er altijd wel bij; ze krijgt vers/kvv. Soms zie ik wenkbrauwen wat fronzen maar over het algemeen geen rare praktijken daarvan gehoord van ze.
Die meneer van het artikele zal een rolberoerte krijgen van mij, als ik bij de paarden geweest ben sta ik in de modder, sta ik stront te scheppen, en mn paard te knuffelen tot mn vingers grijs zien van zn huidvet, en dat alles ruikt zo lekker dat als ik thuiskom ik niet eerst mn handen was nee, zo'n stinkerd ben ik
ik had allang dood moeten zijn.
toch in geen 7 jaar nog zelfs verkouden geweest, rara politiepet
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Afbeelding
Dagmar

Bericht door Dagmar »

Kells schreef: 20 jan 2022, 11:07
Nanna schreef: 20 jan 2022, 10:57 Ik ben nog nooit een dierenarts tegengekomen die pro vers was
Nou, ik wel hoor! De da die hier komt om mijn honden te titeren is pro vers. Ze is geen voorstander van gif en is geen voorstander van de Lepto enting.
Ja, maar dat gaat zo'n beetje hand in hand :mrgreen:

Ik heb nog nooit een dierenarts met een vriezer gezien en wel standaard complete brokkententoonstellingen. Foldertjes en modellen van vieze tanden met altijd een brok als oplossing.
Anders dan dat is het me ook nooit aangesmeerd of een discussiepunt geweest. Ik zou niet weten waarom het relevant is.
Als ik vragen heb over voer, dan stel ik die wel aan een onpartijdig persoon die zich op voeding toegelegd heeft. Je kunt zo veel informatie inwinnen en je eigen voorkeur hebben, maar mensen zijn vreselijk lui.
Die willen helemaal geen ingrediëntenlijst kunnen lezen of bedenken wat zij belangrijk vinden. Iemand moet gewoon zeggen "neem dat maar".
De dierenarts zegt dat het goed of slecht is en daarmee klaar.
Afbeelding
Mo-yi

Bericht door Mo-yi »

Dagmar schreef: 20 jan 2022, 11:38
Kells schreef: 20 jan 2022, 11:07
Ja, maar dat gaat zo'n beetje hand in hand :mrgreen:

Ik heb nog nooit een dierenarts met een vriezer gezien en wel standaard complete brokkententoonstellingen. Foldertjes en modellen van vieze tanden met altijd een brok als oplossing.
Anders dan dat is het me ook nooit aangesmeerd of een discussiepunt geweest. Ik zou niet weten waarom het relevant is.
Als ik vragen heb over voer, dan stel ik die wel aan een onpartijdig persoon die zich op voeding toegelegd heeft. Je kunt zo veel informatie inwinnen en je eigen voorkeur hebben, maar mensen zijn vreselijk lui.
Die willen helemaal geen ingrediëntenlijst kunnen lezen of bedenken wat zij belangrijk vinden. Iemand moet gewoon zeggen "neem dat maar".
De dierenarts zegt dat het goed of slecht is en daarmee klaar.
Toch jammer dat wat dat betreft de meeste dierenartsen daar niet zo heel kundig in zijn. Ik denk wel dat er al veel verbetering en bewustwording is de afgelopen jaren, dat wel. Met zo'n lange studie mag je er eigenlijk wel vanuit gaan, gezien het over gezondheid algemeen gaat, dat voeding daar een groot hoofdstuk zal moeten zijn.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 5

Bericht door ranetje »

Mijn huidige DA is ook niet pro vers.
Ze schrok zichtbaar toen ik vertelde dat pupje Claire op vers was overgezet. :lol1:
Voor zo'n klein pupje was dat toch niet zo goed vond ze.
Maar we hebben er verder geen discussie over omdat ik er niet over in discussie ga.
Ze krijgt vers en dat is dat.
Verder is ze een prima DA, ze zeurt er niet verder over, dus we laten het onderwerp liggen.

Dat over die vuile poten, moet ik hard om lachen.
Verwachten ze dat de poten na elke uitlaat worden gewassen of zo voor ze naar binnen mogen?
Als ik op blote voeten loop zijn mijn voeten toch net zo vuil?
Want wat de hond achterlaat kan zomaar aan mijn voeten kleven :P

:idea:
Ik moet mijn voeten dus wassen voor ik in bed stap en niet met blote voeten van de badkamer naar mijn bed lopen. :F:
Wat een gedoe :roll:
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Mo-yi schreef: 20 jan 2022, 11:43 Met zo'n lange studie mag je er eigenlijk wel vanuit gaan, gezien het over gezondheid algemeen gaat, dat voeding daar een groot hoofdstuk zal moeten zijn.
Natuurlijk is dat daar een groot hoofdstuk van, alleen komt daar niet dezelfde visie uit als die van de meeste versvoerders, en dat mag ook.

Net zoals er goede en slechte brok is, is er goed en slecht vers, en het feit dat heel veel mensen het niet hebben over 'verse voeding' maar over 'vers vlees' maakt de verwarring en de tegenkanting alleen maar groter, en dat laatste begrijp ik.
'Verse voeding' is geen 'vers vlees', en maar goed ook.
Plaats reactie