Nestplannen Tess - Afgesloten
- Célie
- Posts in topic: 7
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Re: Nestplannen Tess - Ook loops
Kan de dekmeester van @pioenroos niet komen helpen?
Koda is niet een hond die echt op vreemde mensen zit te wachten. Zijn baasje en ik mochten er al niet echt aan komen (ook niet aan Tess als hij bezig was), dus een vreemde durf(de) ik niet goed aan. Een vriendin heeft het wel voorgesteld om vandaag te komen, maar besloten het eerst even op een andere manier te proberen.
Eind van de ochtend heeft ze even meegekeken via videobellen. Zij vond het er wel goed uitzien de pogingen die hij deed, maar het lukte hem gewoon net niet. Hij heeft dus echt een opstapje nodig dachten we. Nu heb ik dus zo'n fitnessstep (die ligt al een week in de kamer, maar die gebruikten ze eigenlijk niet). Die hebben we eens achter Tess gelegd. Ik ben op de grond gaan zitten en heb Tess vastgehouden zodat haar kont aan het randje van de step stond. En zo maar even afgewacht wat hij deed. Omdat hij toch wel wat gretiger geworden is, wilde hij het nu wel proberen in mijn aanwezigheid. Dat waren best goede pogingen, maar hij was al te moe toen. Dus plan van aanpak: Rusten en daarna meteen op die manier proberen. Dat resulteerde in een half succesje. Het leek goed te gaan, maar Tess moest een beetje verstappen en daardoor stapte hij met een poot van de step en kwam er toen uit. Tenminste dat is wat ik dacht te zien. Door die haren zie je namelijk vrij weinig en dan zat ik ook nog aan de voorkant
Heb ze toen meteen rust gegeven, want met z'n zaakje eruit kon hij toch even niks meer Net waren we een uur/anderhalf verder en mocht hij nog eens. Nu echt wel een goede, duidelijke poging. Hij stond op z'n tenen en Tess veranderde in een duiveltje leek het Helaas ook geen koppeling (of een hele korte), maar de hele poging duurde langer dan de poging hiervoor en leek gewoon beter. Tess meteen even aan de kant (ivm zn uithangende zaakje dus) en Koda was eigenlijk meteen rustig. Even drinken, rondje door de kamer lopen, wel even kijken bij Tess maar nu ligt hij ook alweer en poosje vredig te slapen zonder gepiep terwijl Tess 2m verder in de bench slaapt.
Dus ik juich heel voorzichtig, zachtjes, een heel klein beetje en ga dit vanavond nog eens proberen op deze manier. En dan morgen ook weer denk ik (?). Kunnen jullie nog even meeduimen?
Eind van de ochtend heeft ze even meegekeken via videobellen. Zij vond het er wel goed uitzien de pogingen die hij deed, maar het lukte hem gewoon net niet. Hij heeft dus echt een opstapje nodig dachten we. Nu heb ik dus zo'n fitnessstep (die ligt al een week in de kamer, maar die gebruikten ze eigenlijk niet). Die hebben we eens achter Tess gelegd. Ik ben op de grond gaan zitten en heb Tess vastgehouden zodat haar kont aan het randje van de step stond. En zo maar even afgewacht wat hij deed. Omdat hij toch wel wat gretiger geworden is, wilde hij het nu wel proberen in mijn aanwezigheid. Dat waren best goede pogingen, maar hij was al te moe toen. Dus plan van aanpak: Rusten en daarna meteen op die manier proberen. Dat resulteerde in een half succesje. Het leek goed te gaan, maar Tess moest een beetje verstappen en daardoor stapte hij met een poot van de step en kwam er toen uit. Tenminste dat is wat ik dacht te zien. Door die haren zie je namelijk vrij weinig en dan zat ik ook nog aan de voorkant
Heb ze toen meteen rust gegeven, want met z'n zaakje eruit kon hij toch even niks meer Net waren we een uur/anderhalf verder en mocht hij nog eens. Nu echt wel een goede, duidelijke poging. Hij stond op z'n tenen en Tess veranderde in een duiveltje leek het Helaas ook geen koppeling (of een hele korte), maar de hele poging duurde langer dan de poging hiervoor en leek gewoon beter. Tess meteen even aan de kant (ivm zn uithangende zaakje dus) en Koda was eigenlijk meteen rustig. Even drinken, rondje door de kamer lopen, wel even kijken bij Tess maar nu ligt hij ook alweer en poosje vredig te slapen zonder gepiep terwijl Tess 2m verder in de bench slaapt.
Dus ik juich heel voorzichtig, zachtjes, een heel klein beetje en ga dit vanavond nog eens proberen op deze manier. En dan morgen ook weer denk ik (?). Kunnen jullie nog even meeduimen?
- Inge O
- Posts in topic: 43
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat klinkt niet slecht ! Bleef Tess haar kont wel min of meer staan (ondanks dat ze even een duiveltje werd )?
jezusmina wat is dit een spannend verhaal aan het worden Ik duim ook mee voor een goede steps-sessie!
Uhm ja zo goed als (mijn geheugen zit vol na al die pogingen geloof ik ). Hij moest alsnog wel van de step stappen uiteindelijk, maar toen zag ik hem dus op z'n tenen blijven staan en ging het nog even door.
Van mij mag het vanaf nu best wel minder spannend worden, maar dat zou ook saai worden misschien
- Inge O
Ga nu maar opletten vanavond/vanacht op Tess, als ze zich op een gegeven moment erg gaat wassen en je hoort *lubberlubberlubber* heeft hij raak geschoten .
Wat vervelend dat het zo lastig wil lukken. Ik ga duimen dat het vanavond gewoon ineens in een keer lukt!
- Inge O
En heb je geen 3 stepjes, die je rond haar kont kan zetten ?
-
- Posts in topic: 14
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Oh @Veertje wat maken ze het spannend zeg! Wat ik lees is er dus best wel kans dat er wat zaad in Tess terecht is gekomen, maar een duidelijke koppeling met even vast hangen voelt wel fijner als dekking. Ik duim dat die er nog komt, gewoon voor de gemoedsrust en anders duimen we dubbel dat er toch wat zaadjes de weg weten te vinden
Ik ben net terug uit Oostenrijk, met geslaagde dekking. Nu duimen dat het gelukt is.
En ik duim extra hard voor Tess en Koda, dat ze het nog maar eens proberen, zou leuk zijn tegelijk puppies
Ik ben net terug uit Oostenrijk, met geslaagde dekking. Nu duimen dat het gelukt is.
En ik duim extra hard voor Tess en Koda, dat ze het nog maar eens proberen, zou leuk zijn tegelijk puppies
- Doyaquba
- Posts in topic: 4
- Welke: Boxers
Kan je Tess niet ergens in een kuil parkeren ergens in het gras?
Zo hebben we dat bij Bayleigh gedaan, die was ook net te hoog...
Hopelijk komt er nog een koppeling en anders heel hard duimen!
- Lothian
- Posts in topic: 10
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Jemig wat een gedoe, stelletje bakvissen! Dat het maar snel een keer succesvol mag gebeuren.
- malinois
- Posts in topic: 19
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Nou t begin is er... kom op Koda maak je werk eens af, nu mag je een keer....
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hier is normaal de reu groter dan de teef. Bij Yuma was dat niet. Maar gelukkig met geen een teef steps, plankjes of kuilen nodig gehad.Doyaquba schreef:Kan je Tess niet ergens in een kuil parkeren ergens in het gras?
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Het was een reu van 9,5 jaar dus die vond de sprong net wat te ongemakkelijk. Beetje helpen mag, ze stonden wel 40 minuten daarnaCrutz schreef: ↑20 jan 2022, 22:05Hier is normaal de reu groter dan de teef. Bij Yuma was dat niet. Maar gelukkig met geen een teef steps, plankjes of kuilen nodig gehad.Doyaquba schreef:Kan je Tess niet ergens in een kuil parkeren ergens in het gras?
-
- Posts in topic: 10
- Welke: Whippet en Lurcher
Taxi wist prima wat hij aan het doen was en zolang Mira steeds piepend wegsprong had hij zoiets van "oke..dan niet".
Du moment dat ze echt bleef staan was het raak en twee dagen later ook. Meteen.
Volgens mij doet de context er maar weinig toe. De teef moet gewoon genoeg drift voelen.
Dat verschilt wel per ras en belgen zijn natuurlijk best gevoelige honden maar toch staan ze niet bekend als honden die het niet zelf kunnen regelen.
Ik zou vooral zelf weg gaan. Daar hebben we luxaflex voor.
Maar goed, voor het met Mira en Taxi lukte dacht ik ook dat het nooit ging lukken omdat Mira te verwend was. Je wil gewoon graag dat het lukt en dan ga je aan je eigen invloed denken. Maar volgens mij is het vooral een kwestie van de tijd geven en vooral gewoon niet bemoeien.
Volgens mij doet de context er maar weinig toe. De teef moet gewoon genoeg drift voelen.
Dat verschilt wel per ras en belgen zijn natuurlijk best gevoelige honden maar toch staan ze niet bekend als honden die het niet zelf kunnen regelen.
Maar goed, voor het met Mira en Taxi lukte dacht ik ook dat het nooit ging lukken omdat Mira te verwend was. Je wil gewoon graag dat het lukt en dan ga je aan je eigen invloed denken. Maar volgens mij is het vooral een kwestie van de tijd geven en vooral gewoon niet bemoeien.
- malinois
- Posts in topic: 19
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Bij de 1e dekking van Xavi was het zeker een uur droogneuken, likken, rollen etc. Uiteindelijk stonden we te discussieren wie er even naar de benzinepomp zou wandelen (we stonden op een leeg terrein en de koffie vergeten) voor een bak koffie en een broodje en welk broodje wie wilde hebben. Toen draaide ik me om en zag dat ze gekoppeld stonden. Al die tijd ervoor dat wij er met onze snufferd bovenop stonden was t dus niet, pas toen onze aandacht op de te halen broodjes gericht waren vonden ze dat ze t toen wel konden doen.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Waarom doen ze dat vechten eigenlijk? Lily doet het altijd bij Alfil. Na de ´daad´ wil ze als een gek tussen zijn achterpoten duiken, waarop hij wegrent, maar zij grijpt hem dan en smijt hem tegen de grond om haar zin te krijgen. Daarop grijp ik altijd wel even in.Inge O schreef: ↑20 jan 2022, 10:47Hmmm, dat klinkt dan toch twijfelachtig. Dat 'enthousiaste gevecht' zie je ook vaak na een bijna-dekking - soms ook na een dekking - maar dat hij meteen weer wilde proberen is niet zo positief.Veertje schreef: ↑20 jan 2022, 09:58Toen raakten ze in een enthousiast worstelgevecht en heeft hij het nog wel enkele keren geprobeerd ja. En uiteindelijk ging Tess liggen en is hij ernaast gaan liggen. Met tegenzin, veel piepen ook, maar toen won toch de vermoeidheid en ging hij even slapen tot ik hem naar huis gebracht heb.
Ahh, waarom moeten juist gewilde dekkingen altijd zo'n gedoe zijn, en lijken ongewenste net zo vlot te gaan .
Moet zeggen ze maken het wel spannend zo... Heel benieuwd of het nog gelukt is
~Choose what helps your heart bloom~
- Inge O
Zo sterk als jij het beschrijft ken ik het niet, mijn teven deden/doen altijd aan speelvechten. Na een bijna-dekking interpreteer ik dat als 'jaaaa, goéd bezig, doe zo voort!!' - een manier om de reu nog wat extra op te peppen denk ik dan - en dat heeft meestal ook dat effect op hem.Alfilillo schreef: ↑20 jan 2022, 23:37Waarom doen ze dat vechten eigenlijk? Lily doet het altijd bij Alfil. Na de ´daad´ wil ze als een gek tussen zijn achterpoten duiken, waarop hij wegrent, maar zij grijpt hem dan en smijt hem tegen de grond om haar zin te krijgen. Daarop grijp ik altijd wel even in.Inge O schreef: ↑20 jan 2022, 10:47Hmmm, dat klinkt dan toch twijfelachtig. Dat 'enthousiaste gevecht' zie je ook vaak na een bijna-dekking - soms ook na een dekking - maar dat hij meteen weer wilde proberen is niet zo positief.Veertje schreef: ↑20 jan 2022, 09:58
Toen raakten ze in een enthousiast worstelgevecht en heeft hij het nog wel enkele keren geprobeerd ja. En uiteindelijk ging Tess liggen en is hij ernaast gaan liggen. Met tegenzin, veel piepen ook, maar toen won toch de vermoeidheid en ging hij even slapen tot ik hem naar huis gebracht heb.
Ahh, waarom moeten juist gewilde dekkingen altijd zo'n gedoe zijn, en lijken ongewenste net zo vlot te gaan .
Na de dekking is het denk ik gewoon een 'dansje' van blijheid, ik weet nog dat één van mijn teven daar ook bij joelde als een brandweersirene, was in Praag en ik had de indruk dat de hele stad haar toen moet gehoord hebben .
Pffffffft je hoopt zo dat het "gewoon" gaat, want iedere onbenul heeft een oepsnest, maar als je erover nadenkt wordt het ineens ingewikkeld.
Ik hoop dat ze toch nog iets meer zekerheid op een geslaagde dekking geven dan dat je de komende weken mag duimen draaien of er losse flodders zijn doorgekomen
Ik hoop dat ze toch nog iets meer zekerheid op een geslaagde dekking geven dan dat je de komende weken mag duimen draaien of er losse flodders zijn doorgekomen
Dat heeft ze wel gedaan, maar dat doet ze sowieso al als ze loops is. Dus of dat nou een extra teken is?
Oh wat fijn! Gefeliciteerd met de geslaagde dekking. Hopelijk straks een mooi nestje! En ja, ik duim heel hard dat het dan gelijktijdig een nestje wordt. Als het goed komt, gaan de pupjes ook vast wel een keer zuid-limburg verkennenMizzsylver schreef: ↑20 jan 2022, 20:42 Oh @Veertje wat maken ze het spannend zeg! Wat ik lees is er dus best wel kans dat er wat zaad in Tess terecht is gekomen, maar een duidelijke koppeling met even vast hangen voelt wel fijner als dekking. Ik duim dat die er nog komt, gewoon voor de gemoedsrust en anders duimen we dubbel dat er toch wat zaadjes de weg weten te vinden
Ik heb ook videobeelden, maakt dat het verhaal nog beeldender?
Ze zijn een paar keer samen buiten los geweest. Konden ze zo de perfecte plek kiezen, genoeg hobbels en kuilen. Maar buiten was gewoon niet echt een succes helaas.
Tess stond zondag bij hun eerste kennismaking al, maar Koda vond het nog niet de tijd. Die zette niet door, halve pogingen. Het was pas woensdag dat zijn drive groot genoeg was. Tess is ook eigenlijk de hele week wel goed blijven staan, alleen het flirterige ging er een beetje af. Met vlagen werd er wel veel gebokst.EchoMira schreef: ↑20 jan 2022, 22:23 Taxi wist prima wat hij aan het doen was en zolang Mira steeds piepend wegsprong had hij zoiets van "oke..dan niet".
En zelf weggaan of iets anders doen is ook gebeurt. Heb de deur dichtgetrokken en m'n moeder via video laten kijken, heb ze op het balkon gezet en ben binnen gaan werken, heb ze binnen samen gehad terwijl ik gewoon aan mijn tafel zat te werken. Zonder succes helaas.
Dat deed Tess ook inderdaad. Meteen erbovenop om te worstelen en te rijden. Ze klemde hem beter om zijn middel dan hij bij haar deedAlfilillo schreef: ↑20 jan 2022, 23:37 Waarom doen ze dat vechten eigenlijk? Lily doet het altijd bij Alfil. Na de ´daad´ wil ze als een gek tussen zijn achterpoten duiken, waarop hij wegrent, maar zij grijpt hem dan en smijt hem tegen de grond om haar zin te krijgen. Daarop grijp ik altijd wel even in.
Volgens mij is dat de wet van het fokkendre schreef: ↑21 jan 2022, 09:10 Pffffffft je hoopt zo dat het "gewoon" gaat, want iedere onbenul heeft een oepsnest, maar als je erover nadenkt wordt het ineens ingewikkeld.
Bedankt voor alle duimen!
Ik verwacht er vandaag niet meer zoveel van. Tess lijkt over haar punt heen en Koda wil nog wel graag, maar ik vermoed dat de drive ook al wat weg is. Maar misschien is dit dan wel het moment dat je het niet meer verwacht, dat het dan toch gebeurt. We zullen zien.
Pffffff wat spannend. Ik duim heel hard dat het toch nog gaat lukken.