Sloopgedrag
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Duitse herder
Re: Sloopgedrag
Benieuwd hoe lang hij er braaf in blijft
Danger ging er met 6 mnd al overheen
Ulan is wat dat betreft wel een brave ( klopt heel hard af )
Die was net een week hier en toen sliep hij snachts al los
Enige keer dat hij in de bench moest slapen was toen de dames loops waren
Ik sta nooit op dezelfde tijden op doordeweeks, de ene x moet ik er om 4 uur uit , dan weer om 6 uur of iets later
Hij gaat braaf slapen maar vanaf 4 uur wel met tussenpozen wakker
Dat hoor ik , maar hoor m ook een nylabone pakken
Of dan gaat hij Kono kwallen , maar die laat wel merken dat er nog geslapen dient te worden
Ziva word pas wakker als ik beneden kom en komt pas in actie zodra ik m’n schoenen aan doe voor de eerste ronde
Mja dat mag met 9.5 jaar
Ik heb dus nylabones liggen , en kongs
Die nylabones zijn echt een hit , smorgens vroeg
Kwa wandelingen doe ik gewoon m’n rondje van een half uur , kom ik thuis met ze vliegen ze al de bench in voor hun gedroogde snack ( das dan iets van een pensstaafje ofzo , niks groots in ieder geval )
Koek op en dan gaan ze zelf slapen tot ik een paar uur later terug kom
De enige die los is als ik weg ben is Ziva en de kat
Mijn werktijden zijn ook anders nu , zo kan ik met een uur al terug zijn of na 4 uurtjes pas
En dan even thuis en weer weg
Ow , Danger had toen een gat in de muur van de gang gemaakt. Nja dat zat er al 2 jaar voor de verwarming op te hangen en hij had dat in 1 nacht even groter gemaakt
En dan waren we nog wel wezen trainen
Maar dat hele nest was al sloperig toen , waren ze 4 weken waren ze al de hoekjes vd muren en de plinten aan t bewerken
Maar dat is vanzelf over gegaan hoor
Ulan heeft behalve t puntje van een hondenkussen nog niks gesloopt ( klopt heel hard af )
Maar die was dus vanaf het begin al zo braaf
Ik hoor van z’n 2 broers andere verhalen haha
Ik sta nooit op dezelfde tijden op doordeweeks, de ene x moet ik er om 4 uur uit , dan weer om 6 uur of iets later
Of dan gaat hij Kono kwallen , maar die laat wel merken dat er nog geslapen dient te worden
Ziva word pas wakker als ik beneden kom en komt pas in actie zodra ik m’n schoenen aan doe voor de eerste ronde
Mja dat mag met 9.5 jaar
Kwa wandelingen doe ik gewoon m’n rondje van een half uur , kom ik thuis met ze vliegen ze al de bench in voor hun gedroogde snack ( das dan iets van een pensstaafje ofzo , niks groots in ieder geval )
Mijn werktijden zijn ook anders nu , zo kan ik met een uur al terug zijn of na 4 uurtjes pas
Ow , Danger had toen een gat in de muur van de gang gemaakt. Nja dat zat er al 2 jaar voor de verwarming op te hangen en hij had dat in 1 nacht even groter gemaakt
Maar dat hele nest was al sloperig toen , waren ze 4 weken waren ze al de hoekjes vd muren en de plinten aan t bewerken
Ulan heeft behalve t puntje van een hondenkussen nog niks gesloopt ( klopt heel hard af )
-
- Posts in topic: 41
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Ze houden je wel lekker bezig.Gudrun schreef: ↑21 jan 2022, 23:23 Fijn dat het werkt en dat hij er in blijft! Hier was dat al heel vroeg geen succes meer. Verschoven en overheen geklommen.
Mijn Kika is nu 16 maand en als ik echt weg ben moet ze in de bench. Een stevige.
Dan is ze rustig want ze weet proefondervindelijk dat ze er echt niet uit kan.
Ze krijgt er wel wat kauwspul bij.
Anders verzint ze wel wat, en meestal niet iets wat ik ook in gedachten heb.
Nee Brego maakt het dus helemaal niet uit als hij in de ren zit. Doet ook niet eens een poging om eruit te willen. Behalve als ik hem eruit ga laten, dan zit hij ongeduldig met zijn billen te schudden.
Express wel de ren tegen de muur/ tafel gezet, dus mocht hij er tegenaan duwen, dan kan de ren nog steeds nergens heen.
Ja ik ben er ook erg blij mee. Had express al gekozen voor de hele hoge. Ja ik zat dus eerst inderdaad met het idee om de toegang naar de woonkamer alleen af te schermen met panelen, maar toen bedacht ik mij dat hij het dan vast een goed idee zou kunnen vinden om de keukenkastjes een nieuwe look te geven. Dus toch voor nu gewoon zo. Opzich ook best nog een prima loopruimte.Anne&taar schreef: ↑22 jan 2022, 02:46 De kennel op de foto heeft Lina ook; bevalt hier iig uitstekend! In een latere fase kan je de hond bv in je keuken houden door de kennel open te klappen en als hek te gebruiken. Die fase zitten wij nu. Een vorige keer leidde dat hier overigens tot een gat in de muur en plint. Te vroeg geweest.
Ja dat vind ik dus ook lastig, wanneer kan je het weer afbouwen. Voorlopig laat ik het gewoon lekker zo, maar gaat wel weer even spannend zijn om het in de toekomst weer weg te laten.
Ja hij vindt het meer dan prima. Geen gemopper of paniek, dus dan kunnen wij ook weer met een gerust hart weg.
Wat niet is kan nog komen. Brego was dus ook super braaf. Wij helemaal happy dat wij de tandenwissel fase ongeschonden waren door gekomen. Tot hij dus 9 ong. was en vond dat hij dat even in moest halen.** Angela ** schreef: ↑22 jan 2022, 09:32 Benieuwd hoe lang hij er braaf in blijft
Mja dat mag met 9.5 jaar
Opzich vond hij de bench ook wel prima, maar alleen als wij er dan ook waren. Uit zicht was not done. De ren vindt hij gewoon prima en maakt er niks van. Komt denk ik, doordat het een minder opgesloten gevoel geeft en hij zich kan verplaatsen.
S nachts los doet hij het op 1x na erg goed, maar dan weet hij denk ik dat wij er wel zijn. Maar wil voorlopig het risico niet nemen, dus in de nacht is hij nu ook met zijn inboedel in de ren.
Wij hebben van die yakmelk snacks gekocht voor hem. Die gaan ook erg lang mee, zodat hij altijd iets heeft of zijn kauw behoefte mee te stillen.
En ik ga wat leuke hersen werkjes aanschaffen om dat een paar keer per week te gaan doen. In maart start pas weer de vervolgcursus, dus dan kan ik hem thuis toch ook wat mentale uitdaging bieden.
En dan maar zien wanneer hij deze fase weer door is.
Waar ben ik aan begonnen gelukkig heb ik geen auto
-
We worden wel goed opgevoed in het opruimen van spullen.
Brego heeft eigenlijk nooit kleine spullen gepakt. Behalve tissues en papier dan, want dat is grappig om te verscheuren.
-
Super
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Gelukkig een oudje dat ik al niet meer gebruikte.
- Gudrun
- Posts in topic: 2
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Fijn dat het zo goed helpt en dat hij er goed in blijft!
Allebei tevreden zo, prima opgelost!
Allebei tevreden zo, prima opgelost!