Hansi
Re: Hansi
Heb je de voorborst van die terrier gezien die ik plaatste. Non existent.
Een kaarsrecht terrierfront. Ik hou ervan. Ik heb niks met voorborsten en al helemaal niet van Dobers of Weimaraners.
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Wat een prachtige hond, zo één zou ik meteen nemen.
En die zogenaamde voorborst vind je bij geen enkele wilde hondachtige, en ook niet bij supermutten. Het is gewoon een bij rashonden compleet fout gegroeid alternatief voor goede voorhandhoeking, als in 'als er vooraan iets uitsteekt zal het wel goed zijn', wat dat dan is maakt niet meer uit.
En die zogenaamde voorborst vind je bij geen enkele wilde hondachtige, en ook niet bij supermutten. Het is gewoon een bij rashonden compleet fout gegroeid alternatief voor goede voorhandhoeking, als in 'als er vooraan iets uitsteekt zal het wel goed zijn', wat dat dan is maakt niet meer uit.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Oh prachtig!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Inge O schreef: ↑23 jan 2022, 19:32 Wat een prachtige hond, zo één zou ik meteen nemen.
Ik ben met je eens dat het minder is dan bij een canadese teckel maar die krijsend steile voorhanden vind ik niet natuurlijk hoor. Niet dat een duitse dog voor mij natuurlijk moet zijn. Honden zijn geen natuurlijke soort dus dat vind ik sowieso al niet zo spannend.
- Inge O
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Al de voorbeelden die je toont zijn hond(en)(achtigen) met zeer goede voorhandhoeking, niét met voorborsten. Exact passend als voorbeeld bij wat ik schreef dus.EchoMira schreef: ↑23 jan 2022, 20:04 Ik ben met je eens dat het minder is dan bij een canadese teckel maar die krijsend steile voorhanden vind ik niet natuurlijk hoor. Niet dat een duitse dog voor mij natuurlijk moet zijn. Honden zijn geen natuurlijke soort dus dat vind ik sowieso al niet zo spannend.
Onderstaande is een hond met een stomme voorborst zonder enige functie, want zijn voorhandhoeking is zelfs maar povertjes.
Ik citeer mezelf dus even :
-
Nee, maar wel een geheven hoofd en ik ben bang dat het daar mis gaat.
Niet bij deze, hoor.
Maar dit vind ik tamelijk ridicuul:
Maar goed, daar staat dan weer zo'n zool aan te trekken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Niet bij deze, hoor.
Maar dit vind ik tamelijk ridicuul:
Maar goed, daar staat dan weer zo'n zool aan te trekken alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
-
Als je het maar weet. Niet iedereen heeft nog 20 jaar de tijd.
Maar ze gaan kapot omdat ze dat enorme lijf gewoon niet kunnen onderhouden en dat betekent dat het ook in hun gloriedagen kneuzen zijn en dat vind ik wel een diskwalificatie.
-
De kop is ruwweg even groot als de hals van schouder tot achterhoofd. Dat is normaal.
Het is meer dat het lijf zelf zo enorm is. Maar ja. Het is een dog. Doe maar geen grotere koppen fokken. Doe maar gewoon een kleinere hond. Die beesten hebben er niet om gevraagd om als frankenstein ter wereld te komen.
Het is meer dat het lijf zelf zo enorm is. Maar ja. Het is een dog. Doe maar geen grotere koppen fokken. Doe maar gewoon een kleinere hond. Die beesten hebben er niet om gevraagd om als frankenstein ter wereld te komen.
Ja, als ik het me goed herinner had de woefkesranch jarenlang een schitterende dekreu. Maar volgens mij is het bij de broodfokkers ook helemaal klaar met de bordeaux.
Okay, nu ben ik beledigd
Pomsky pups te koop. Leuk, dom en geschikt voor het leven in een appartement, de Pomsky is een hond die graag in het middelpunt van de belangstelling staat, en met hun schattige uiterlijk en speelse capriolen krijgen ze vaak de aanbidding waar ze naar hunkeren.
https://www.woefkesranch.be/pomsky-pups ... he-fokker/
Okay, nu ben ik beledigd
Pomsky pups te koop. Leuk, dom en geschikt voor het leven in een appartement, de Pomsky is een hond die graag in het middelpunt van de belangstelling staat, en met hun schattige uiterlijk en speelse capriolen krijgen ze vaak de aanbidding waar ze naar hunkeren.
https://www.woefkesranch.be/pomsky-pups ... he-fokker/
Ik vind de doberman ongecoupeerd sinds een tijdje veel mooier. Ik wil niet zien wat het gecoupeerde beeld me geleerd heeft en zie dan dus hele mooie ranke honden met staart en oren. Bevalt mij juist heel erg. Moet je wel het ingeprente beeld loslaten dat je hebt aangeleerd gekregen bij dit ras. Zeg nou zelf....hele leuke honden zo. Niet in stand. Want dan zoek je een overeenkomst met gecoupeerde honden die je kent. Dat werkt niet.