Bindi pupjes - de laatste vliegt zaterdag uit
- Rami
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Ik ben een allesvreter
Re: Bindi pupjes - puppies geboren
Gefeliciteerd! Spannende geboorte zo met die vooralsnog laatste pup.
Hoop dat alles goed blijft gaan met Bindi en pups!
Hoop dat alles goed blijft gaan met Bindi en pups!
-
- Posts in topic: 17
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Gefeliciteerd!
- kloesje
- Posts in topic: 99
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Tijdens de bevalling, 2 pups geboren
3 pups geboren
5 pups geboren
Ik zal straks nog eens fatsoenlijke foto's maken
En ja.. ze hebben bandjes om, gezien er 3 zwarte teven en 3 zwarte reuen zijn zonder aftekening.
De nageboorte doet nog niet lekker mee.. een deel is wilt gekomen, vlies gescheurd. Ze vloeit behoorlijk, heeft nog af en toe een perswee, maar vooralsnog is niet alles eruit. Ze was rustig, maar nu toch weer wat onrust. Zo maar eens overleggen met de dierenarts.
3 pups geboren
5 pups geboren
Ik zal straks nog eens fatsoenlijke foto's maken
En ja.. ze hebben bandjes om, gezien er 3 zwarte teven en 3 zwarte reuen zijn zonder aftekening.
De nageboorte doet nog niet lekker mee.. een deel is wilt gekomen, vlies gescheurd. Ze vloeit behoorlijk, heeft nog af en toe een perswee, maar vooralsnog is niet alles eruit. Ze was rustig, maar nu toch weer wat onrust. Zo maar eens overleggen met de dierenarts.
Nôh….schattig zeg. En wat zit ze er steeds fris bij.
Haal anders bij de da even een injectiespuit met piton. Oxytocine.
Haal anders bij de da even een injectiespuit met piton. Oxytocine.
- kloesje
Die hebben we in de koelkast staan zou jij dat nu al spuiten? Net DAP gebeld en de assistente gaat overleggen met de dierenarts wat te doen. Ze stuurde direct aan om langs te komen, maar ik ga niet met een teef slepen als ze hetzelfde daar gaan doen als wat ik zelf kan doen.
Hendig. Veel fokkers doen dat zelfs standaard.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 10
nooit zelf oxy spuiten altijd in overleg met de dierenarts. de meeste fokkers spuiten nl teveel in en dat is niet lekker voor de moederhond om weer sterke weeën te krijgen. daarbij als de pups drinken maakt de moeder zelf oxy aan.kloesje schreef: ↑27 jan 2022, 13:25Die hebben we in de koelkast staan zou jij dat nu al spuiten? Net DAP gebeld en de assistente gaat overleggen met de dierenarts wat te doen. Ze stuurde direct aan om langs te komen, maar ik ga niet met een teef slepen als ze hetzelfde daar gaan doen als wat ik zelf kan doen.
ik spuit zelden oxy maar ik heb wel altijd puur utero in huis. dat geef ik tijdens en na de bevalling.
Gefeliciteerd met je pups. nu uitrusten en bijkomen.
- Célie
- Posts in topic: 5
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Gefeliciteerd met je 7tal mooi verdeeld zo. Hebben al de wachtende nu een pupperd?
- kloesje
Bij de Duitse herders spuiten we zelf, weten ook hoeveel.ellen en de birmanen schreef: ↑27 jan 2022, 14:00nooit zelf oxy spuiten altijd in overleg met de dierenarts. de meeste fokkers spuiten nl teveel in en dat is niet lekker voor de moederhond om weer sterke weeën te krijgen. daarbij als de pups drinken maakt de moeder zelf oxy aan.kloesje schreef: ↑27 jan 2022, 13:25Die hebben we in de koelkast staan zou jij dat nu al spuiten? Net DAP gebeld en de assistente gaat overleggen met de dierenarts wat te doen. Ze stuurde direct aan om langs te komen, maar ik ga niet met een teef slepen als ze hetzelfde daar gaan doen als wat ik zelf kan doen.
ik spuit zelden oxy maar ik heb wel altijd puur utero in huis. dat geef ik tijdens en na de bevalling.
Gefeliciteerd met je pups. nu uitrusten en bijkomen.
Bij de kelpie weten we dat niet, dus overlegd zojuist.
Ik kan straks via via Puur Utero ophalen en in overleg met Marjoleine Roosendaal, besloten om toch nog even af te wachten omdat door het zogen van de pups (zoals jij ook zegt) oxytocine wordt aangemaakt.
Bindi in de gaten houden dat ze niet onrustig wordt een temperaturen.
Bij voorkeur geen kunstmatige oxy...
-
- Posts in topic: 17
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Re: Bindi pupjes - laatste loodjes
Ik ben ook niet zo van de oxy maar die nageboorte moet er wel uit natuurlijk.
Wat een lieve foto’s, is ze al helemaal in de moederrol?
7 stuks
1 bruin teefje
Rest zwart
Alleen de verdeling precies andersom, zat wat ruis op lijn
Wat een lieve foto’s, is ze al helemaal in de moederrol?
DonderdagMizzsylver schreef: ↑23 jan 2022, 22:48 Ik doe een gokje dat ze donderdag/vrijdag komen, 7 stuks, 3 teven 4 reuen, 1 bruin teefje, de rest zwart.
7 stuks
1 bruin teefje
Rest zwart
Alleen de verdeling precies andersom, zat wat ruis op lijn
- Inge O
- Posts in topic: 10
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Maar als ze bv. nog niet volledig zou losgekomen zijn (en hoe de geboorte van dat pupje ging, en het feit dat er wel al een stukje uitkwam, zou daar kunnen op wijzen) kan je spuiten tot je een ons weegt, dan komt er niks.Mizzsylver schreef: ↑27 jan 2022, 15:11 Ik ben ook niet zo van de oxy maar die nageboorte moet er wel uit natuurlijk.
En als je teveel spuit (en dat doe je al snel) kan het ook het tegenovergestelde effect hebben doordat de baarmoeder dan 'dichtknijpt' ipv. er iets uit te persen.
Veel kans dat je er niks meer in z'n geheel ziet uitkomen, ofwel omdat ze het stuk ongezien opeet, ofwel omdat het breiig wordt en als uitvloei naar buiten komt.
- Gretha
- Posts in topic: 7
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ohhh, ze zijn er
Van harte gefeliciteerd.
Van harte gefeliciteerd.
- Fenneke
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Gefeliciteerd hopelijk gaat het verder goed .
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Gudrun
- Posts in topic: 9
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Gefeliciteerd met je zevental!
En Shibby ook natuurlijk met haar pup.
En Shibby ook natuurlijk met haar pup.
- kloesje
Ja daarom na wikken en wegen, advies vragen, besloten om alleen Puur Utero te geven, haar te temperaturen en goed in de gaten te houden.Inge O schreef: ↑27 jan 2022, 15:28Maar als ze bv. nog niet volledig zou losgekomen zijn (en hoe de geboorte van dat pupje ging, en het feit dat er wel al een stukje uitkwam, zou daar kunnen op wijzen) kan je spuiten tot je een ons weegt, dan komt er niks.Mizzsylver schreef: ↑27 jan 2022, 15:11 Ik ben ook niet zo van de oxy maar die nageboorte moet er wel uit natuurlijk.
En als je teveel spuit (en dat doe je al snel) kan het ook het tegenovergestelde effect hebben doordat de baarmoeder dan 'dichtknijpt' ipv. er iets uit te persen.
Veel kans dat je er niks meer in z'n geheel ziet uitkomen, ofwel omdat ze het stuk ongezien opeet, ofwel omdat het breiig wordt en als uitvloei naar buiten komt.
De pups zijn tevreden, zij is rustig, maar ademt wel snel. De lamp heb ik al een stuk hoger gehangen, maar wellicht heeft ze het nog wel gewoon warm.
Ze perst nog wel zo nu en dan een beetje, we gaan er maar met regelmaat veel uit met haar en hopelijk komt het er dan vanzelf uit.
- kloesje
Iedereen bedankt voor de felicitaties
- Ipanema
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Gefeliciteerd !
Gefeliciteerd! Wat een mooi aantal en mooie verdeling hopelijk gaat alles helemaal voorspoedig.
Ik heb best vaak (bijna iedere keer) dat er een nageboorte niet mee kwam. Nog nooit oxy gespoten, en ook nooit problemen gehad later.
Alles staat nu open en ze vloeien de eerste tijd toch. Zeker als de pups goed drinken maak ik me daar geen zorgen over. Ik geef trouwens wel altijd Puur utero. Komt vast goed
Wat een knap hondje is ze toch
Ik heb best vaak (bijna iedere keer) dat er een nageboorte niet mee kwam. Nog nooit oxy gespoten, en ook nooit problemen gehad later.
Alles staat nu open en ze vloeien de eerste tijd toch. Zeker als de pups goed drinken maak ik me daar geen zorgen over. Ik geef trouwens wel altijd Puur utero. Komt vast goed
Wat een knap hondje is ze toch
Gefeliciteerd met je 7ling
Gefeliciteerd!
- pioenroos
- Posts in topic: 7
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Gefeliciteerd met 7 gezonde puppenkinderen
Dat snelle ademen/hijgen houd je toch wel hoor. Zeker als straks de melk goed gaat toeschieten.
Flora vloog de eerste dagen telkens overeind als door het drinken van de pups ze naweeën kreeg en er nog rotzooi uitkwam. En vervolgens keek ze schuldbewust naar de gelanceerde en daardoor piepende pups
Dat snelle ademen/hijgen houd je toch wel hoor. Zeker als straks de melk goed gaat toeschieten.
Flora vloog de eerste dagen telkens overeind als door het drinken van de pups ze naweeën kreeg en er nog rotzooi uitkwam. En vervolgens keek ze schuldbewust naar de gelanceerde en daardoor piepende pups