20.01.2022 een jaartje Chara
20.01.2022 een jaartje Chara
Op het andere forum stond in een afgesloten gedeelte de komst een jaar geleden van Chara geschreven.
Voor mensen die dat niet konden of hebben gelezen, onze dame hadden we gespot op Marktplaats en na wat filmpjes te hebben ontvangen hebben we destijds in december 2020 gezegd dat we haar graag wilden hebben.
Vlak voor aankomst uit Rusland waren er plots wat medische problemen, en sloeg mijn twijfel toe, maar is ze toch gekomen.
De eerste week (dagen zelfs al) was/waren enorm pittig, en mede dankzij de commentaren, meedenken, hulp middels kenneldelen, anti schrokbakken e.d. en medische adviezen en zeker ook de recht door zee reacties van diverse leden heb ik me destijds gelukkig kunnen herpakken.
Uiteindelijk is diagnose EPI gesteld door Nederlandse dierenarts. Dit is onder controle nu met speciale voeding.
Op de filmpjes en foto's die we regelmatig uit Rusland kregen toegezonden zagen we een hond met een mooie vacht, die in en om het huis actief was, en niets leek er op dat zij iets onder de leden had en ook wisten wij en de persoon die haar naar ons toe zou brengen dat zij behoorlijk ondergewicht had.
Het was ook best schrikken toen we haar voor het eerst aan konden raken.
Pas later hebben we deze foto van haar ook eens gekregen.
Aki en zij gingen na een week aftasten gelukkig goed met elkaar, we leerden elkaar allemaal beter kennen en met name voor Chara heb ik ontzag en bewondering in hoe zij zichzelf "presenteerde".
Een van de eerste keren mee op visite
Op vakantie in augustus j.l.
Enfin Chara en Aki afgelopen 21-01-2022
Kanjer van een meid, lief, open, grappig en ze windt veel mensen om haar vingers en weet precies hoe ze mensen aan moet kijken om in het gevlij te komen. Lekker aangekomen en inmiddels al qua hoogte groter dan Aki
Je blikt soms terug op het verleden,
Maar denk dat ze wel tevreden is in het heden
En recent zijn we ook wat de horizon aan het verbreden en maakt ze vrij snel "vrienden"
Jaartje Chara dus, met toch nog een dank aan allen die met name in het begin meeleefden, ook zonder omhaal mij soms op mijn verantwoordelijkheden aanspraken, en die meedachten, adviseerden en ook met zaken kwamen die in het begin ook snel nodig waren om de boel hier wat rustig te krijgen.
Jaartje waarin ze van 12/13 kilo naar een gewicht is gekomen van om en de nabij 25 kilo.
En we zijn gezegend met strand en een duo dat best aan elkaar gewaagd is
Voor mensen die dat niet konden of hebben gelezen, onze dame hadden we gespot op Marktplaats en na wat filmpjes te hebben ontvangen hebben we destijds in december 2020 gezegd dat we haar graag wilden hebben.
Vlak voor aankomst uit Rusland waren er plots wat medische problemen, en sloeg mijn twijfel toe, maar is ze toch gekomen.
De eerste week (dagen zelfs al) was/waren enorm pittig, en mede dankzij de commentaren, meedenken, hulp middels kenneldelen, anti schrokbakken e.d. en medische adviezen en zeker ook de recht door zee reacties van diverse leden heb ik me destijds gelukkig kunnen herpakken.
Uiteindelijk is diagnose EPI gesteld door Nederlandse dierenarts. Dit is onder controle nu met speciale voeding.
Op de filmpjes en foto's die we regelmatig uit Rusland kregen toegezonden zagen we een hond met een mooie vacht, die in en om het huis actief was, en niets leek er op dat zij iets onder de leden had en ook wisten wij en de persoon die haar naar ons toe zou brengen dat zij behoorlijk ondergewicht had.
Het was ook best schrikken toen we haar voor het eerst aan konden raken.
Pas later hebben we deze foto van haar ook eens gekregen.
Aki en zij gingen na een week aftasten gelukkig goed met elkaar, we leerden elkaar allemaal beter kennen en met name voor Chara heb ik ontzag en bewondering in hoe zij zichzelf "presenteerde".
Een van de eerste keren mee op visite
Op vakantie in augustus j.l.
Enfin Chara en Aki afgelopen 21-01-2022
Kanjer van een meid, lief, open, grappig en ze windt veel mensen om haar vingers en weet precies hoe ze mensen aan moet kijken om in het gevlij te komen. Lekker aangekomen en inmiddels al qua hoogte groter dan Aki
Je blikt soms terug op het verleden,
Maar denk dat ze wel tevreden is in het heden
En recent zijn we ook wat de horizon aan het verbreden en maakt ze vrij snel "vrienden"
Jaartje Chara dus, met toch nog een dank aan allen die met name in het begin meeleefden, ook zonder omhaal mij soms op mijn verantwoordelijkheden aanspraken, en die meedachten, adviseerden en ook met zaken kwamen die in het begin ook snel nodig waren om de boel hier wat rustig te krijgen.
Jaartje waarin ze van 12/13 kilo naar een gewicht is gekomen van om en de nabij 25 kilo.
En we zijn gezegend met strand en een duo dat best aan elkaar gewaagd is
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Re: 20.01.2022 een jaartje Chara
Ze ziet er echt heel goed uit nu zeg!
- Doyaquba
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Wauw wat is ze gegroeid zeg! Prachtige meid
- thom
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Dat kan ik me nog goed herinneringen, eerst alle zorgen en hobbels op de weg. En moet je nu toch eens kijken, wat is zij gegroeid zeg.
Ons Portugese meisje Farah.
Jee, een jaar alweer! Wat is ze vreselijk knap geworden
Wat is ze tot een mooie hond uitgegroeid. Die laatste foto, prachtig!
Ohh wat een leuk hondje zeg!
Wat is ze mooi geworden. Jullie hebben veel bereikt in het afgelopen jaar
- Célie
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Wat is het een mooierd geworden en heel fijn dat ondanks het rottige begin het nu toch zo goed gaat.
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Die laatste foto geweldig.
En wat hebben jullie het goed gedaan met haar .
En wat hebben jullie het goed gedaan met haar .
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik herinner me t ook nog, wat een prachtige meid is ze geworden. Super dat t ook.zo klikt met Aki!
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Als je de foto's zo naast elkaar ziet valt wel op hoe enorm ze opgeknapt is zeg. Ik vind haar bloedmooi, hier zou je toch zo een ras van willen maken? En volgens mij heeft ze ook nog eens een fijn karakter.
Knap hoe je met die EPI hebt leren omgaan.
Knap hoe je met die EPI hebt leren omgaan.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat vliegt de tijd en wat is ze enorm opgeknapt, ze zit duidelijk heerlijk in haar vel!
Ze is dus eigenlijk min of meer verdubbeld in gewicht? Dus je hebt twee Chara's nu
Ze is dus eigenlijk min of meer verdubbeld in gewicht? Dus je hebt twee Chara's nu
De foto"s blijven op "afbeelding" staan, kan me nog goed herinneren dat ze bij jullie kwam wonen, fijn dat ze zo vooruit is gegaan.
- Tamara/Bayko
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Wat een verschil toch met een jaar geleden. Dat hebben jullie goed gedaan!
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Wow wat is ze in dat jaar enorm veranderd!
Ze klinkt als een heerlijk fijne huisgenoot en dat zie je op je foto's duidelijk terug.
Ze klinkt als een heerlijk fijne huisgenoot en dat zie je op je foto's duidelijk terug.
- lucie
- Honden: 5
wat een prachtige en fijne hond is dat geworden . Ze boft dat ze bij jullie mag wonen en ook dat ze zo'n geweldige vriend heeft. Hulde voor wat je met haar hebt bereikt
Ooh, die tweede foto aan het water met Aki, daar straalt ze gewoon
Wat een metamorfose is ze ondergaan en zo fijn dat het goed gaat!
Wat een metamorfose is ze ondergaan en zo fijn dat het goed gaat!
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Mooie hond (en ) zeg, en wat een mooi verhaal. Die heeft het maar getroffen bij jou
wat is ze een knappe meid geworden wat fijn dat ze bij jullie is terecht gekomen
en dat jullie zo hebben doorgezet
en dat jullie zo hebben doorgezet
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im