Bindi pupjes - de laatste vliegt zaterdag uit
- Yvette
- Posts in topic: 12
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Re: Bindi pupjes - puppies geboren
Gefeliciteerd! Wat een mooi aantal, fijn dat het allemaal goed gegaan is
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
Als ze goed zogen zou ik het daarbij laten voorlopig (incl de puur utero)kloesje schreef:Bij de Duitse herders spuiten we zelf, weten ook hoeveel.ellen en de birmanen schreef: ↑27 jan 2022, 14:00nooit zelf oxy spuiten altijd in overleg met de dierenarts. de meeste fokkers spuiten nl teveel in en dat is niet lekker voor de moederhond om weer sterke weeën te krijgen. daarbij als de pups drinken maakt de moeder zelf oxy aan.kloesje schreef: ↑27 jan 2022, 13:25 Die hebben we in de koelkast staan zou jij dat nu al spuiten? Net DAP gebeld en de assistente gaat overleggen met de dierenarts wat te doen. Ze stuurde direct aan om langs te komen, maar ik ga niet met een teef slepen als ze hetzelfde daar gaan doen als wat ik zelf kan doen.
ik spuit zelden oxy maar ik heb wel altijd puur utero in huis. dat geef ik tijdens en na de bevalling.
Gefeliciteerd met je pups. nu uitrusten en bijkomen.
Bij de kelpie weten we dat niet, dus overlegd zojuist.
Ik kan straks via via Puur Utero ophalen en in overleg met Marjoleine Roosendaal, besloten om toch nog even af te wachten omdat door het zogen van de pups (zoals jij ook zegt) oxytocine wordt aangemaakt.
Bindi in de gaten houden dat ze niet onrustig wordt een temperaturen.
Bij voorkeur geen kunstmatige oxy...
Gefeliciteerd met het 7-tal.
Jaaaaaa daar zijn ze dan! Leuk hanteerbaar aantal en wiehoejjjjj shibbie krijgt er ook een
- kloesje
- Posts in topic: 99
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Waar zal ik eens beginnen... gisteravond liep het ineens anders...
Rond 5 uur de puur utero gegeven, haar nog uitgelaten en eten gegeven.
Ik ging om half 7 mijn zoon naar bed brengen en ben zelf even ingedut, om 8 uur naar beneden gegaan en trof een dood pupje aan in het nest.
Het vreemde was dat het pupje geen bandje meer om had en ik kon het bandje ook nergens vinden. Pupje lag mooi tussen de andere pups.
Ik app met een kennis en die vraagt: Is dit 1 van de 7 pups? Dus ik tellen (nooit in mij opgekomen om te gaan tellen) en ja hoor.. het was pup nummer 8. Toen viel me ook pas op dat het pupje een natte navelstreng had. De hele dag had ze dus af en toe een wee, niet voor die nageboorte, maar omdat er nog een pup in zit. Ze had geen moeite mee dat ik het pupje weg haalde.
Ik met haar naar buiten om even te laten plassen, tijdens het plassen persen en er komt nog een pup uit. Snel uit het vlies gehaald, Bindi de navelstreng laten doorbijten en mee naar binnen, wrijven en nog een wrijven, neusje vrij maken... maar helaas was dit pupje ook al overleden.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben de 2 pups hoog gezeten, oxytocine spuiten was een erg groot risico geweest achteraf. Bij de dierenarts hadden ze een foto gemaakt en de pups nog gezien... maar... en dan.. ga je je hond laten open halen? de pups kunnen al overleden zijn.
Achteraf hadden we andere keuzes kunnen maken, met mogelijk andere gevolgen, maar het is wat het is.
Ik had ook niet verwacht dat er 9 pups in zouden zitten... verrassingspups...
Het 7-tal doet het goed, moeders heeft iets verhoging, is wat hijgerig, maar kijkt helder uit de ogen en verzorgd de pups goed. Gisteren even de lamp uitgezet en toen werd het gehijg vlot minder, dus ze heeft het ook gewoon warm in de kist.
Ik heb nauw contact met de fokker van Timber en Marjoleine en ik hou haar vandaag nauwlettend in de gaten, mocht ik het niet vertrouwen, dan alsnog naar de dierenarts.
Bindi doet het top!
Rond 5 uur de puur utero gegeven, haar nog uitgelaten en eten gegeven.
Ik ging om half 7 mijn zoon naar bed brengen en ben zelf even ingedut, om 8 uur naar beneden gegaan en trof een dood pupje aan in het nest.
Het vreemde was dat het pupje geen bandje meer om had en ik kon het bandje ook nergens vinden. Pupje lag mooi tussen de andere pups.
Ik app met een kennis en die vraagt: Is dit 1 van de 7 pups? Dus ik tellen (nooit in mij opgekomen om te gaan tellen) en ja hoor.. het was pup nummer 8. Toen viel me ook pas op dat het pupje een natte navelstreng had. De hele dag had ze dus af en toe een wee, niet voor die nageboorte, maar omdat er nog een pup in zit. Ze had geen moeite mee dat ik het pupje weg haalde.
Ik met haar naar buiten om even te laten plassen, tijdens het plassen persen en er komt nog een pup uit. Snel uit het vlies gehaald, Bindi de navelstreng laten doorbijten en mee naar binnen, wrijven en nog een wrijven, neusje vrij maken... maar helaas was dit pupje ook al overleden.
Naar alle waarschijnlijkheid hebben de 2 pups hoog gezeten, oxytocine spuiten was een erg groot risico geweest achteraf. Bij de dierenarts hadden ze een foto gemaakt en de pups nog gezien... maar... en dan.. ga je je hond laten open halen? de pups kunnen al overleden zijn.
Achteraf hadden we andere keuzes kunnen maken, met mogelijk andere gevolgen, maar het is wat het is.
Ik had ook niet verwacht dat er 9 pups in zouden zitten... verrassingspups...
Het 7-tal doet het goed, moeders heeft iets verhoging, is wat hijgerig, maar kijkt helder uit de ogen en verzorgd de pups goed. Gisteren even de lamp uitgezet en toen werd het gehijg vlot minder, dus ze heeft het ook gewoon warm in de kist.
Ik heb nauw contact met de fokker van Timber en Marjoleine en ik hou haar vandaag nauwlettend in de gaten, mocht ik het niet vertrouwen, dan alsnog naar de dierenarts.
Bindi doet het top!
Jee, dat verwacht je dan ook niet meer. Verklaard wel waarom het nog lang duurde denk ik. Is het niet zo dat overleden pups minder 'meewerken' tijdens het werpen? Dat ze al overleden waren en daarom moeilijk naar buiten kwamen?
Gelukkig gaat het met Bindi en het 7-tal goed en blijft dat zo
- kloesje
Ja ik heb wel begrepen dat een dode pup er moeilijker uit komt. Die in stuit heeft de boel al een beetje opgehouden natuurlijk.Veertje schreef: ↑28 jan 2022, 11:13 Jee, dat verwacht je dan ook niet meer. Verklaard wel waarom het nog lang duurde denk ik. Is het niet zo dat overleden pups minder 'meewerken' tijdens het werpen? Dat ze al overleden waren en daarom moeilijk naar buiten kwamen?
Het is toch koffiedik kijken wat als we andere keuzes hadden gemaakt. Bindi is gezond, heeft geen zware operatie hoeven ondergaan en er zijn 7 gezonde pups.
- hakunamatata
- Posts in topic: 6
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Wat fijn dat Bindi het zo goed doet en de rust er nu is. Want jeetje wat een achtbaan gisteren nog. Hopelijk voel je jezelf nergens schuldig over, want je hebt gehandeld naar hoe je dacht dat het beste was en of de uitkomst anders was geweest weet je ook niet. Erg jammer van die twee pups, maar je hebt een prachtig nest liggen!
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
He bah, dat is niet wat je wil. Maar... ze zijn eruit, hoe jammer ook dat ze niet meer levend waren. Een pup welke blijft zitten, levert nog meer ellende op.
Geniet van je 7 tal en knuffel voor bindi
Geniet van je 7 tal en knuffel voor bindi
Nou precies! Het is altijd makkelijk achteraf een ander scenario bedenken, maar de vraag blijft of de uitkomst dan beter was geweest. Het is jammer van de 2 pupjes, maar wat je zegt. Je hebt een gezonde Bindi en 7 prachtige, gezonde puppies.kloesje schreef: ↑28 jan 2022, 11:15Ja ik heb wel begrepen dat een dode pup er moeilijker uit komt. Die in stuit heeft de boel al een beetje opgehouden natuurlijk.Veertje schreef: ↑28 jan 2022, 11:13 Jee, dat verwacht je dan ook niet meer. Verklaard wel waarom het nog lang duurde denk ik. Is het niet zo dat overleden pups minder 'meewerken' tijdens het werpen? Dat ze al overleden waren en daarom moeilijk naar buiten kwamen?
Het is toch koffiedik kijken wat als we andere keuzes hadden gemaakt. Bindi is gezond, heeft geen zware operatie hoeven ondergaan en er zijn 7 gezonde pups.
- Gudrun
- Posts in topic: 9
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Gelukkig zijn ze er nu uit!
Jammer dat ze overleden zijn, maar dat waren ze anders misschien ook. En je hebt Bindi een operatie met alles er rond bespaard. Ze zal zich nu hopelijk wel snel terug beter voelen, geef haar maar een knuffel van me als ze daar prijs op stelt.
Gelukkig heb je je 7 gezonde pups.
Nu inderdaad nog even goed in de gaten houden maar eens alles goed gaat en die stress ook weg is volop genieten van je kan 7-tal hoor!
Jammer dat ze overleden zijn, maar dat waren ze anders misschien ook. En je hebt Bindi een operatie met alles er rond bespaard. Ze zal zich nu hopelijk wel snel terug beter voelen, geef haar maar een knuffel van me als ze daar prijs op stelt.
Gelukkig heb je je 7 gezonde pups.
Nu inderdaad nog even goed in de gaten houden maar eens alles goed gaat en die stress ook weg is volop genieten van je kan 7-tal hoor!
Jammer van de overleden pupjes, maar ze zijn eruit. En wat hierboven gezegd is: gelukkig maakt Bindi het goed en heb je een prachtig nest van 7 glimmende pups.
- Rami
- Posts in topic: 3
- Welke: Ik ben een allesvreter
Dat was nog even spannend @kloesje!
Gelukkig gaat het met Bindi en het zevental goed, dat is toch het belangrijkst. Nu genieten.
Gelukkig gaat het met Bindi en het zevental goed, dat is toch het belangrijkst. Nu genieten.
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]
Die 2 overleden pupjes zijn wel rot, maar gefeliciteerd met de overige 7!
Hoop dat met Bindi alles goed blijft gaan.
Hoop dat met Bindi alles goed blijft gaan.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
- kloesje
Helemaal mee eens hoor
Koorts neemt toch iets toe, nu 39,4. Is ook hijgerig, maar verder helder en tevreden.
Straks voor de zekerheid toch naar de dierenarts toe.
- HillieS
- Posts in topic: 15
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
- Inge O
- Posts in topic: 10
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik begon al wat stront aan de knikker te voelen bij je bericht waarin je schreef dat je haar nog af en toe licht zag persen, dat doen ze niet op die manier op een nageboorte.
Zonde dat ze niet meer leefden maar wel goed dat ze eruit zijn.
Maar, ze hadden die 2 pups op de foto gezien zeg je, wanneer dan ?
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 10
die vraag kwam bij mij ook boven.Inge O schreef: ↑28 jan 2022, 14:30 Ik begon al wat stront aan de knikker te voelen bij je bericht waarin je schreef dat je haar nog af en toe licht zag persen, dat doen ze niet op die manier op een nageboorte.
ik laat altijd van tevoren een rofo maken en bij het eerste nest waren er 6 pups geboren terwijl er 7 inzaten. de laatste is er operatief uitgehaald omdat deze dood was (dmv echo geen hartslag meer te zien)
dat moeders een hogere temperatuur heeft nu zal ik mij geen zorgen om maken. dat komt doordat de melk toeschiet en de warmte die de puppen afgeven. pas als het tegen de 40 loopt dan schakel ik de dierenarts in.
je hebt in elk geval 7 gezonde puppen, hou moeders in de gaten en als je het niet vertrouwd is het goed dat je de dierenarts waarschuwt, zeker voor je eigen gemoedsrust.
- kloesje
Oh ik zie nu dat ik dat niet duidelijk heb omschreven.Inge O schreef: ↑28 jan 2022, 14:30 Ik begon al wat stront aan de knikker te voelen bij je bericht waarin je schreef dat je haar nog af en toe licht zag persen, dat doen ze niet op die manier op een nageboorte.
Ik bedoelde.. stel ik was in de middag wel naar de dierenarts geweest, dan hadden ze een foto gemaakt en zagen ze nog 2 pups. Wat hadden we dan kunnen doen? Wat hadden we gedaan.. wat was dan het eind resultaat geweest.
Zo bedoelde ik hem.
Er is dus geen foto gemaakt.
Vandaag wel een echo gedaan, geen pup meer zichtbaar, wel wat rommel, mogelijk placenta
Verhoging was niet alarmerend, wel een kuur meegekregen mocht ze wel flinke koorts krijgen, dan kunnen we direct ingrijpen.
Bindi is tevreden
En de bruine dame
Ik zal zo een filmpje erop zetten
Fijn dat de baarmoeder geen pups meer bevat, en dat alles redelijk goed gaat.
Lekker bijkomen & genieten van het 7 tal !
Lekker bijkomen & genieten van het 7 tal !
- Lothian
- Posts in topic: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Zo zeg, dan kijk je gek op.
Maar gefeliciteerd met het zevental! Leuk!
Maar gefeliciteerd met het zevental! Leuk!
- pioenroos
- Posts in topic: 7
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Risico van een keizersnede is toch ook niet gering volgens mij. Niet leuk 2 overleden pupjes maar denk dat deze uitkomst zo inderdaad goed is
Heerlijke foto's van de molletjes Hopelijk nu alleen nog maar genieten met z'n allen!
Heerlijke foto's van de molletjes Hopelijk nu alleen nog maar genieten met z'n allen!
- Jetski
- Posts in topic: 4
- Welke: Portugese waterhond
Gefeliciteerd met de mooie puppies!