Wat moet je in huis hebben voor een puppy?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Manuma

Re: Wat moet je in huis hebben voor een puppy?

Bericht door Manuma »

Ik had honden die nooit speelden dus ik heb me helemaal uitgeleefd op speeltjes. Hij gebruikt uiteindelijk alleen de bal en een lange knuffel met een touw erin verwerkt.
Ik heb puppybrokjes van Platinum als trainingssnack waar hij alles voor doet :cheer:

Een bench die hij niet gebruikt.
Een mand die stuk mag.
Puppymatten.

Dat was het wel. Hij heeft wel heel veel plinten gesloopt. Geen idee wat ik daar tegen had kunnen doen haha! Het is gewoon zo en dat vervangen we wel een keer als hij stopt met alles kapot kauwen :engel:

Heel veel plezier! Zo leuk een puppy :I:
Veertje
Posts in topic: 2

Bericht door Veertje »

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit m'n woonkamer puppyproof gemaakt. Maar goed, die is ook niet zo heel groot, dus dan gaat in de gaten houden ook wat makkelijker. En als dat niet kan, een puppyren.

Verder puppypads, keukenrol en een sprayflacon dettol. Als die eenmaal leeg was, vulde ik hem na met water en allesreiniger.
Vetbedden, want die kunnen makkelijk in de was na ongelukjes. En een 3m lijn vind ik ook wel handig.

Ik zal even in m'n aanbod tuigjes duiken. Misschien heb ik nog wat oude die je kan lenen.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Volgens mij heb ik in de voorraad nog te verkopen lijntjes nog wel een 3-meter puppenlijn. Verstelbaar.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
~Suzanne~
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond

Bericht door ~Suzanne~ »

Niet perse voor de pup, maar ik zweer bij de boeken uit de serie een hondenleven lang....

https://www.bol.com/nl/nl/p/een-hondenl ... G5EALw_wcB

Suzanne
Hondenpoot

Bericht door Hondenpoot »

Ik had een bench gekocht voor beneden en een stoffen bench voor naar het bed. Bij Ziva en Vik hebben we die stoffen bench heel veel gebruikt. Soort van het campingbedje wat overal mee naar toe ging zodat ze altijd een slaapplek bij hadden.
Vie vindt benches heel erg stom dus eigenlijk heeft ze er alleen de eerste nachten in geslapen. Voordeel van een stoffen bench tov een ijzeren is dat, als je de goede hebt, deze boven open kan en je ff je hand erin kunt stoppen.

Verder vind ik een dun nylon lijntje, halsband je en tuigje wel handig.

Het huis puppyproof maken is hier niet echt gelukt. Wel kabels weg maar verder is het hier vaker ontploft dan opgeruimd met de kinderen. Voordeel is dat ze dan altijd wel iets heeft om te slopen en een plastic paardje minder zeer doet dan de bank.

Speeltjes heb ik wel gekocht. Lange, slappe dingen zoals met touw zijn favoriet.
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Tuigje, leiband, snoepjes, slaapplek, geduld, humor, liefde en consequentheid.

Onmisbaar hier is Bite-X altijd... ik kan/wil niet alles puppyproof maken, dit is spul van bij de apotheek tegen nagelbijten en smaakt echt afgrijselijk vies. Ik smeer het op kabels of op die ene hoek van de zetel waar elke pup eens aan wil beginnen.
*Esther
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Ik had de meeste schik van zo'n Kong plastic speeltje waar je wat vlees in kon doen. Dat gaf ik elke keer als ze even in de ren moest. Werkte perfect!
Afbeelding
(foto erbij gezocht)
Laatst gewijzigd door *Esther op 29 jan 2022, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 2

Bericht door Tamara »

Gelukkig heb je 100+ hondenpuzzels in huis. Met 6 maanden kan hij naar de hogeschool:) Jouw pup is wel even zoet :)

Maar, zonder gekheid, die Kong vond ik ook handig om in huis te hebben. De puppykong heb ik veel gebruikt en ook ingevroren met brokjes geweekt in water, dan doen ze er net iets langer over.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik had niet veel nodig: een mand, wat speeltjes en kauwmateriaal en een puppylijntje. Een emmer sop met een mop had ik ook klaarstaan.
O ja, en ik had een zachte borstel, niet dat borstelen al echt nodig was, maar om haar er goed aan te laten wennen. De fokker had namelijk al laten weten dat Mila borstelen en gefrunnik helemaal niks vond :F:
Voor opvangpups heb ik helemaal nooit iets aangeschaft; manden, speelgoed en kluifmateriaal was dan al in huis en ze kwamen met halsband of tuig en lijntje.
Vooral goed uitgerust zijn, dat vond ik belangrijker :engel:
Afbeelding
Plaats reactie