Nomi in de auto - drama
- Doyaquba
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Boxers
Re: Nomi in de auto - drama
Bayleigh had dit ook na een vakantie naar Noorwegen. Door de lange autorit toch een keer misselijk geworden denken we en sindsdien vaak hijgen en kwijlen in de auto. Maar met weer heel langzaam opbouwen van korte stukjes en leuke dingen is het wel weer veel beter. Ook veranderd naar midden van de auto ipv achterkant en genoeg ligruimte hielp bij haar heel veel. Maar dat was dan ook echt misselijkheid en geen spanning denk ik.
Het zal best psychisch zijn. Ze is natuurlijk in de auto gezet en kwam daarna in een totaal vreemd gebied uit en ging niet meer terug naar ‘huis’. Dat zal er bij zo’n gevoelig type best ingehakt hebben.
Dus nu verwacht ze dat bij het in de auto stappen weer. Denk ik dan.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Zoiets denk ik ookNanna schreef:Het zal best psychisch zijn. Ze is natuurlijk in de auto gezet en kwam daarna in een totaal vreemd gebied uit en ging niet meer terug naar ‘huis’. Dat zal er bij zo’n gevoelig type best ingehakt hebben.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kells
- Posts in topic: 4
- Welke: Ierse Setters
Als ik jullie was, dan zou ik haar de komende tijd op schoot nemen of als jullie niet beiden in de auto zitten, haar op de bijrijdersstoel laten zitten. Wellicht wordt de auto dan toch weer leuk.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Kells
Dat zou je ook kunnen proberen. Niet geschoten is altijd mis.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Omdat ze geen eten aannam en vanwege het kwijlen. Nou ja kan stress zijn natuurlijk maar omdat het zo duidelijk beter werd door het midden van de auto ipv de achterbak vond ik het wel duidelijk wagenziekteZinodo schreef: ↑28 jan 2022, 21:37Hoe weet je dat het echt misselijkheid was? Gewoon gespuugd?Doyaquba schreef: ↑28 jan 2022, 21:13 Bayleigh had dit ook na een vakantie naar Noorwegen. Door de lange autorit toch een keer misselijk geworden denken we en sindsdien vaak hijgen en kwijlen in de auto. Maar met weer heel langzaam opbouwen van korte stukjes en leuke dingen is het wel weer veel beter. Ook veranderd naar midden van de auto ipv achterkant en genoeg ligruimte hielp bij haar heel veel. Maar dat was dan ook echt misselijkheid en geen spanning denk ik.
Maar goed, alvast hoopvol om te horen dat het wel verbeterd is na een flinke aantel normale korte ritjes voor de leuk. Hopelijk werkt dat voor Nomi ook.
- Ipanema
- Posts in topic: 1
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Ik denk ook dat ze het verschil met vakantie wel gevoeld zal hebben, jullie hebben ook het hele huis leeggehaald natuurlijk. Wij mensen weten al weken op voorhand dat die verhuis eraan komt, voor huisdieren staat gewoon opeens heel de wereld op z’n kop, zonder aanleiding.
Misschien dat het haar ook helpt een eigen plekje te hebben, bv in een stoffen bench op de achterbank ? Zo doen ze het hier ook. Daar zou je dan ook nog een doek over kunnen leggen. Voor sommige honden helpt niet zien net beter dan wel zien.
Misschien dat het haar ook helpt een eigen plekje te hebben, bv in een stoffen bench op de achterbank ? Zo doen ze het hier ook. Daar zou je dan ook nog een doek over kunnen leggen. Voor sommige honden helpt niet zien net beter dan wel zien.
- Inge O
- Posts in topic: 10
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Dat was eigenlijk wat me het meeste opviel en ook als het zorgelijkste : als je haar op deze manier bij de andere 2 laat heb je er straks 3 met een enorme hekel aan de auto, ze kunnen door Nomi totaal hun rust niet vinden.Zinodo schreef: ↑28 jan 2022, 22:52 Ondertussen denk ik dat het wel wijs is om haar niet bij de anderen te laten in de achterbak. Als je ziet hoe ze Doortje en Ziva soms omver beukt ze zou ze zo maar pijn kunnen doen en Doortje kan dan boos worden, en ruzie in de auto is echt de laatste waar we zin in hebben. Effe bij mama voor de ritjes, liever safe than sorry.
- Kruimel
- Posts in topic: 1
- Welke: IJslandse honden
Wat goed dat je erachter bent! En ja, dat kan zomaar gebeuren, komt ook wel weer goed.
Het duo Olie en Bol
Ze was wel heel moe op de terugweg geloof ik
Ze maakt wel veel lawaai in het begin, maar op een of andere manier lijkt ze me niet super nerveus?
Ken haar niet uiteraard, maar ik zie niet veel al hoor ik genoeg
Ze maakt wel veel lawaai in het begin, maar op een of andere manier lijkt ze me niet super nerveus?
Ken haar niet uiteraard, maar ik zie niet veel al hoor ik genoeg
Dit denk ik dus ook.Nanna schreef: ↑28 jan 2022, 21:14 Het zal best psychisch zijn. Ze is natuurlijk in de auto gezet en kwam daarna in een totaal vreemd gebied uit en ging niet meer terug naar ‘huis’. Dat zal er bij zo’n gevoelig type best ingehakt hebben.
Misschien oefenen met even in de auto en er gelijk weer uit?
En dan zonder alle andere routines die je normaal doet voor ze normaal de auto in gaan.
- Kells
Ik zou het inderdaad eerst zo laten. Wat wellicht ook helpt is om de muziek wat zachter te zetten.
Jij kan dat het beste herkennen.Zinodo schreef: ↑30 jan 2022, 15:58Ohh nee, eh. Ze is niet zo’n extreme dramalama zoals bijvoorbeeld duitse staandes dat kunnen zijn, met een hele shitshow erbij. Maar eigenlijk heb ik haar zelden nerveuzer dan dit gezien hijgen doet ze zo ongeveer nooit onder de 30 graden tenzij ze aan het sporten is, en al helemaal niet zo zwaar. Ze is ook aan het trillen, gapen, ronddraaien, tongelen, oren naar achteren, zo ongeveer alles wat ik kan verzinnen aan stress signalen en dan ook nog het gepiep erbij
Bedankt voor je uitleg.
Dat ze leert dat ze altijd en direct weer met je mee mag.Zinodo schreef: ↑30 jan 2022, 16:03Waarom? Om de auto zelf minder spannend te maken of zo?Mellow schreef: ↑30 jan 2022, 15:57Dit denk ik dus ook.Nanna schreef: ↑28 jan 2022, 21:14 Het zal best psychisch zijn. Ze is natuurlijk in de auto gezet en kwam daarna in een totaal vreemd gebied uit en ging niet meer terug naar ‘huis’. Dat zal er bij zo’n gevoelig type best ingehakt hebben.
Misschien oefenen met even in de auto en er gelijk weer uit?
En dan zonder alle andere routines die je normaal doet voor ze normaal de auto in gaan.
Ze gaat er moeiteloos in en uit, dat wel.
En dus niet achter gelaten gaat worden.
- Inge O
Ik geloof eigenlijk niet zo in die verlatingsangst - noch van toen je ging winkelen (alleen in de auto was toch ook geen probleem zei je?), noch van het hele gedoe van de verhuis.
Daar heb ik een aantal redenen voor, maar de belangrijkste is toch wel hoe gespannen ze de hele tijd om zich heen kijkt, alsof ze wat ze ziet of hoe ze het ziet heel erg spannend vindt en verwacht dat er elk moment iets engs kan gebeuren.
Weet je toevallig of ze soms schrik heeft voor tunnels (als ze in de auto zit dan), of bruggen die ze boven haar hoofd ziet flitsen? Is er de laatste tijd ergens iets heel vreemds geweest qua lawaai, zoals (wat ik al eens had) ijs dat van een vrachtwagen afschuift en op je dak terechtkomt?
Daar heb ik een aantal redenen voor, maar de belangrijkste is toch wel hoe gespannen ze de hele tijd om zich heen kijkt, alsof ze wat ze ziet of hoe ze het ziet heel erg spannend vindt en verwacht dat er elk moment iets engs kan gebeuren.
Weet je toevallig of ze soms schrik heeft voor tunnels (als ze in de auto zit dan), of bruggen die ze boven haar hoofd ziet flitsen? Is er de laatste tijd ergens iets heel vreemds geweest qua lawaai, zoals (wat ik al eens had) ijs dat van een vrachtwagen afschuift en op je dak terechtkomt?
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Ik vind het altijd fijn om een tijdje time-out te nemen en dan vanuit echte rust weer heel langzaam op te bouwen. Is het een optie om haar de komende 4 weken niet in de auto te doen en alleen vanuit huis te wandelen?
- Alfilillo
- Welke: Podenco en kruising
Misschien is het emmertje nu gewoon overgelopen. Het is natuurlijk ook veel geweest de laatste tijd: heen en terug naar Zweden, verhuisperikelen, weer naar Zweden, nieuw huis, nieuwe omgeving, verschillende uitjes.
- Inge O
Jullie hebben toch geen nieuwe auto hè?
- Inge O
Nee, dacht ik om die reden ook wel niet maar goed, je weet maar nooit.
Wanneer is het eigenlijk exact begonnen? En is het meteen op volle kracht begonnen, of werd het steeds wat erger?
- Inge O
Raarrrrrrrrrrr. Maar ze gingen dus al enige tijd mee met boodschappen zonder dat er iets aan de hand was, én het begon ook pas ongeveer 2 weken na de verhuis, dus ikzelf sluit om die reden die verlatingsangst alweer uit.
Zou het iets met geuren kunnen zijn die ze via de ventilatie binnenkrijgt?
Zou het iets met geuren kunnen zijn die ze via de ventilatie binnenkrijgt?
- Inge O
Nee, dat had je inderdaad moeten zien, maar ook als ze bang zou zijn geweest omdat jullie even weg waren hadden jullie dat bij terugkomst moeten zien.Zinodo schreef: ↑30 jan 2022, 18:29 Zou er iets zijn gebeurd in of rondom de auto terwijl wij in de winkel waren??
Zou kunnen, maar zouden ze dan niet overstuur zijn toen we terugkwamen? Ik bedoel, Doortje is bepaald niet rust zelve, zij is de eerste waar je gekkigheid aan ziet. Ziva is sowieso bombproof. Maar Nomi maak je normaal ook de pis niet lauw. Ik snap er niks van.
Mysterie, mysterie .
Wat Inge zegt over die tunnels of bruggen, daar dacht ik ook aan. Een brug die anders dan anders was ofzo. Of ze zag iets in de lucht.
Toevallig heb ik ongeveer hetzelfde met Feta meegemaakt, echt een drama was het. Ze gaat vanaf puppy al mee met de trein, nooit problemen mee gehad. Ineens, we gingen richting Wageningen, zat ze te rillen op mijn schoot. Geen idee waarom... ik denk dat ze iets uit het raam had gezien, iets had geroken of gehoord.
Ik kreeg haar een tijd geen trein meer in. Nagels over de vloer, hijgen, trillen. Zo sneu.
Wat ik merkte is dat ik daardoor op een gegeven moment zelf ook gespannen de trein in ging.
Het was gelukkig heel snel opgelost, binnen 5 trainingssessies. Feta vindt de trein weer leuk als vanouds en ze gaat gewoon weer dutten tijdens het reizen. Ze kijkt weer kwispelend uit naar de aankomst van de trein en springt er graag in.
Wat ik heb gedaan is focus op ontspanning, voor ons allebei. Voor Fet had ik een voermatje met haar favoriete voer klaargemaakt. De trein in, dat matje op de grond gelegd, haar riem los gelaten zodat ze kon snuffelen, ik zelf was ontspannen want geen druk, we gingen zonder doel die treinreis maken. Met een paar keer deze oefening herhalen had ik weer een relaxte Feta.
Ik heb verder niet meer gezocht naar de oorzaak, maar ben me puur gaan richten op ontspanning, snuffelen, voerspeeltje, bij haar zijn en zelf de rust uitstralen.
Geen idee of je hier wat aan hebt. En natuurlijk is elke situatie en iedere hond weer anders.
In ieder geval veel sterkte en succes! Het is rot om je hond zo te zien stressen.
Toevallig heb ik ongeveer hetzelfde met Feta meegemaakt, echt een drama was het. Ze gaat vanaf puppy al mee met de trein, nooit problemen mee gehad. Ineens, we gingen richting Wageningen, zat ze te rillen op mijn schoot. Geen idee waarom... ik denk dat ze iets uit het raam had gezien, iets had geroken of gehoord.
Ik kreeg haar een tijd geen trein meer in. Nagels over de vloer, hijgen, trillen. Zo sneu.
Wat ik merkte is dat ik daardoor op een gegeven moment zelf ook gespannen de trein in ging.
Het was gelukkig heel snel opgelost, binnen 5 trainingssessies. Feta vindt de trein weer leuk als vanouds en ze gaat gewoon weer dutten tijdens het reizen. Ze kijkt weer kwispelend uit naar de aankomst van de trein en springt er graag in.
Wat ik heb gedaan is focus op ontspanning, voor ons allebei. Voor Fet had ik een voermatje met haar favoriete voer klaargemaakt. De trein in, dat matje op de grond gelegd, haar riem los gelaten zodat ze kon snuffelen, ik zelf was ontspannen want geen druk, we gingen zonder doel die treinreis maken. Met een paar keer deze oefening herhalen had ik weer een relaxte Feta.
Ik heb verder niet meer gezocht naar de oorzaak, maar ben me puur gaan richten op ontspanning, snuffelen, voerspeeltje, bij haar zijn en zelf de rust uitstralen.
Geen idee of je hier wat aan hebt. En natuurlijk is elke situatie en iedere hond weer anders.
In ieder geval veel sterkte en succes! Het is rot om je hond zo te zien stressen.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Misschien door te gaan zoeken wat er wat de indruk gegeven dat er echt iets was waardoor het erger geworden is?
Wat zou ze doen als je "stel je niet aan, liggen en blijven" zegt en verder gewoon normaal doet?
En anders... auto terug trainen van nul.
Eten geven in de auto met deuren open als start en van daaruit terug opbouwen.
Of een DAP spray in de auto, misschien even in combinatie met Serena voor het geval ze toch misselijk van die bochtjes is.
Ander geluid van het wegdek door sneeuw?
Konden ze het maar gewoon even zeggen he...
Wat zou ze doen als je "stel je niet aan, liggen en blijven" zegt en verder gewoon normaal doet?
En anders... auto terug trainen van nul.
Eten geven in de auto met deuren open als start en van daaruit terug opbouwen.
Of een DAP spray in de auto, misschien even in combinatie met Serena voor het geval ze toch misselijk van die bochtjes is.
Ander geluid van het wegdek door sneeuw?
Konden ze het maar gewoon even zeggen he...
Kan ze toch niet misselijk zijn omdat ze de eerste tijd brokken at ipv KVV? Dat ligt misschien zwaarder op de maag? De enige manier om dat uit te sluiten is iets tegen reisziekte geven
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Cerenia bestel ik hier bij apotheek, kan ook via dierenarts, maar dat heet in elk land anders.
Ik zou even langs de dierenarts gaan, dan kan je meteen kennismaken en zien of het klikt, dan ken je die ook voor het geval je er eens eentje dringend nodig hebt.
Ik zou even langs de dierenarts gaan, dan kan je meteen kennismaken en zien of het klikt, dan ken je die ook voor het geval je er eens eentje dringend nodig hebt.