Welke vachtkleur en patronen vind je mooi?
Welke vachtkleur en patronen vind je mooi?
Waar gaat jullie smaak naar uit qua vachtkleur en patroon?
- kloesje
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Australian kelpies
Re: Welke vachtkleur en patronen vind je mooi?
Ik hou heel erg van zwarte honden, liefst met tan aftekening.
Ook kan ik een mooi getekende donkere merle wel waarderen.
Gestroomd vind ik ook mooi, vooral als er veel contrast is (rood met zwart of lichtgeel met zwart)
Ook kan ik een mooi getekende donkere merle wel waarderen.
Gestroomd vind ik ook mooi, vooral als er veel contrast is (rood met zwart of lichtgeel met zwart)
Ik vond het heel lelijk, maar ben het wel gaan waarderen. Bij Sjaak klopte alles, behalve dat hij niet rood was. Dus vooruit dan maar.Zinodo schreef: ↑01 feb 2022, 08:42 Ja jeetje. Moet ik nou kiezen
Ik kan eigenlijk geen kleur bedenken die ik uitgesproken lelijk vind. Ik kan iedere kleur wel heel erg mooi vinden, ligt ook aan de hond. Ben niet zo van de merles maar ik vind ze niet lelijk. Tenzij het een bulldog is dan 100% lelijk.
Ik zie graag wit in het gezicht en het liefst donker pigment. Jaap (domino) vind ik erg mooi.
- Lothian
- Posts in topic: 5
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Black and tan met veel tan. En blauw.
ik vind brindle heel mooi, gestroomde teckels vind ik prachtig en wit met bruine platen bij ruwharige honden terwijl ik dat bij Spaniels dus weer minder leuk vind. Datzelfde geld trouwens ook voor grijs zoals bij een Ier terwijl ik dat minder vind bij een weimaraner. Er is een wit-oranje Spinone teef (Alessia van de Turfhoeve) waarvan veel op facebook word gepost en die kleur begin ik ook steeds meer te waarderen.
Ook dat roodbruin bij ridgebacks, Ierse terriers en viszla's vind ik ook prachtig.
Ook dat roodbruin bij ridgebacks, Ierse terriers en viszla's vind ik ook prachtig.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Het meest houd ik van warme vachtkleuren bij honden (sable, tan, roodbruin) en helemaal wit, zwart-wit, ruwhaar en krullen spreken me niet zo aan. Ook een pikzwarte windhond vind ik supermooi en wolfsgrauw bij herders. Maar ik vind het verder totaal geen doorslaggevende factor bij de keuze voor een hond.
Op zich vind ik ook alles aan vachtkleur wel prima hoor. Het enige waar ik niet mee kan leven zijn lichte ogen en neuzen. Dat is een no-go.
Of zoiets. Brrrr.
Of zoiets. Brrrr.
Laatst gewijzigd door Nanna op 01 feb 2022, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind gestroomd niet eens per se heel mooi, maar ik val er wel ontzettend op Voor zwart met een paar witte vlekken (borst, poten) heb ik ook een zwak. En donker of roodblond met een zwart masker of zwarte neus, prachtig.
Black & tan vind ik soms heel mooi, maar vaak ook heel saai. Als er wat wit bij zit, zoals bij Amoz van Diana, vind ik het gelijk veel mooier.
Wat ik per definitie altijd lelijk vind is merle en vergelijkbare patronen/kleuren. Ik geloof niet dat ik dat ooit mooi gevonden heb bij een hond.
Stippen zoals van een dalmatier vind ik op het lijf mooi, maar op de kop niet, dat vind ik te druk en dan kan ik de gezichtsuitdrukkingen minder goed zien.
Black & tan vind ik soms heel mooi, maar vaak ook heel saai. Als er wat wit bij zit, zoals bij Amoz van Diana, vind ik het gelijk veel mooier.
Wat ik per definitie altijd lelijk vind is merle en vergelijkbare patronen/kleuren. Ik geloof niet dat ik dat ooit mooi gevonden heb bij een hond.
Stippen zoals van een dalmatier vind ik op het lijf mooi, maar op de kop niet, dat vind ik te druk en dan kan ik de gezichtsuitdrukkingen minder goed zien.
- Gretha
- Honden: 2
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Black & Tan staat op 1, dan zwart en blauw.
- Fenneke
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ik vind veel mooi. de witte herder. De drentse patrijs met zijn platen.
Maar Baloe vind ik schitterend
Maar Baloe vind ik schitterend
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Zwarte windhonden schitterend. Dat vind ik dan zelfs mooi met wat wit, wat niet mijn favoriet is.Diana schreef: ↑01 feb 2022, 09:42 Het meest houd ik van warme vachtkleuren bij honden (sable, tan, roodbruin) en helemaal wit, zwart-wit, ruwhaar en krullen spreken me niet zo aan. Ook een pikzwarte windhond vind ik supermooi en wolfsgrauw bij herders. Maar ik vind het verder totaal geen doorslaggevende factor bij de keuze voor een hond.
- Diana
Volgens mij is Amoz geen black en tan en ook geen tricolor, maar een dark sable met wit. Zijn 'zwart' is namelijk niet echt zwart, maar heel donkerbruin en hij heeft een lichtgekleurde warm geel-oranje ondervacht waarvan alleen de haarpunten donkerbruin zijn.mijke schreef: ↑01 feb 2022, 09:45 Ik vind gestroomd niet eens per se heel mooi, maar ik val er wel ontzettend op Voor zwart met een paar witte vlekken (borst, poten) heb ik ook een zwak. En donker of roodblond met een zwart masker of zwarte neus, prachtig.
Vergelijkbaar met dark sable border collie:
- Inge O
- Posts in topic: 10
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Ik vind black an tan mooi, en blond (goh ), maar ook sable (vooral de lichtere sables, maar ook de dieprode). Ook schimmelpatroon vind ik heel mooi.
Lelijk vind ik merle, en heel erg lelijk een roze neus, en nog erger als ook de lippen en oogleden rozig zijn.
Lelijk vind ik merle, en heel erg lelijk een roze neus, en nog erger als ook de lippen en oogleden rozig zijn.
-
- Welke: Duitse herder
Zwart en heel donker wolfsgrauw
Het diep rode van de langhaar teckel of Ierse Setter vind ik mooi. Ook ben ik fan van licht/créme/ of zandkleur zoals Ziva en Arlo
De licht oranje kleur van de Bracco Italiano is prachtig (ik kan alleen geen goed plaatje vinden, en wat hebben ze hanglippen gekregen zeg):
Zoiets:
Verder ben ik een sucker voor veel ticking of roaning.
Merle spreekt me niet zo aan, alhoewel ik het bij sommige honden kan waarderen, zoals de nieuwe pup van Jenn, die is wel erg mooi getekend vind ik.
De licht oranje kleur van de Bracco Italiano is prachtig (ik kan alleen geen goed plaatje vinden, en wat hebben ze hanglippen gekregen zeg):
Zoiets:
Verder ben ik een sucker voor veel ticking of roaning.
Merle spreekt me niet zo aan, alhoewel ik het bij sommige honden kan waarderen, zoals de nieuwe pup van Jenn, die is wel erg mooi getekend vind ik.
Oh jeetje, nou zo erg ben ik niet thuis in vachtkleuren haha, voor mij is dat gewoon black and tan
- Diana
Ik hou van (veel) zwart Volgens mij is er een patroon, zwarte koffie, pure chocolade en zwarte honden
Gestroomd of brindle vind ik ook mooi en diep rood.
Dit vind ik echt mooi rood, alleen ben ik ook geen fan van pigmentloze oogranden en neuzen.
Ik hou niet van bonte honden of honden met veel wit en een enkel kleurtje. Helemaal wit vind ik eigenlijk alleen bij langharen mooi.
Gestroomd of brindle vind ik ook mooi en diep rood.
Dit vind ik echt mooi rood, alleen ben ik ook geen fan van pigmentloze oogranden en neuzen.
Ik hou niet van bonte honden of honden met veel wit en een enkel kleurtje. Helemaal wit vind ik eigenlijk alleen bij langharen mooi.
- Dirkje
- Honden: 2
- Welke: Border Collies