Ayla in da house. Heel veel foto's en op p2 nog een heel leuk filmpje
- Zamunda
- Posts in topic: 20
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ayla in da house. Heel veel foto's en op p2 nog een heel leuk filmpje
Ja. Ayla dus. Ze is hier vakkundig de boel op stelten aan het zetten . Er bestaat geen lievere en vrolijker hond, het is net een grote pup met dat grote lijf dat werkelijk alle kanten opkronkelt. We moe(s)ten wel allemaal weer even aan elkaar wennen want het was toch wel erg lang geleden (bijna twee jaar denk ik?).
Nomo kwam met Morris en Ayla (ohja, en Livia ) en ze zijn (of waren kan ik beter zeggen) toch soort van kind aan huis dus hup mijn honden naar buiten. Nou, dat had ik beter even een voor een kunnen doen... Ravi probeerde Ayla steeds te dekken en Lais vond er Heel Veel van dat Ayla en Morris en Nomo allemaal tegelijk waren gekomen . Goed, hup meteen lopen en de ruimte in, Lais onder appèl even op afstand, dan moest Nomo Ayla maar helpen met geile Raaf . Ayla zegt er normaal zelf wat van maar durfde dat op dat moment nog niet ivm Lais. Gelukkig normaliseerde alles toen we eenmaal in de wei waren met z'n allen, nog meer ruimte .
Het was al snel weer heerlijk als vanouds: rennen door de paddock, vervolgens Ayla die ver voor iedereen uit alvast een duik in de poel neemt, Nomo en ik lekker kletsen (en ik 'Oh ja, Livia is er ook' ), Morris blij, en alles lekker door elkaar heen. Genieten.
Ik moest hier even heel goed kijken, snapte niet wat voor hond er nou achter Ayla op de foto stond...
Dat was dus een liggende Morris
Ze liepen zó mooi met z'n vijven bij elkaar, maar tegen de tijd dat ik mijn telefoon gepakt had was het moment alweer voorbij , hier de troostprijs dan nog
Verder heb ik toen vooral filmpjes gemaakt, ik maak er nog wel een compilatie van.
Toen was het tijd voor Nomo, Livia en Morris om te vertrekken en daar snapte Ayla niets van. Ik weet niet meer of Ayla altijd samen met Morris hier was (ik meen dat ze ook weleens alleen geweest?) maar voorheen zwaaide ze Nomo altijd met plezier uit, nu vond ze het even spannend. Toen ik haar vrolijk meenam aan een lijntje ging het goed, ik heb haar samen met Willem naar de werkkamer van man gebracht (want ik moest weg) en daar heeft ze man uitgebreid begroet terwijl hij aan het skypen was .
Ze is superzacht met de katten maar de katten vinden haar Heel Eng, want als er iets is wat je niet over Ayla kunt zeggen is dat ze lichtvoetig zou zijn ... Maar Muis is de uitzondering hoor , Muis vindt haar heel interessant en loopt geïnteresseerd achter Ayla aan te ruiken. Als Ayla dan contact maakt (echt zó zachtjes ) vindt Muis het wel spannend maar loopt niet echt weg. Mannes wel, die lag het vanaf de bankleuning te bekijken met argusogen en dikke staart en toen Ayla even omhoog keek sprintte hij weg, mijn grote held op sokken. Charlie was nergens te bekennen, die houdt niet van drukte en Ayla... nou ja die is drukte in het kwadraat alleen al als ze 'gewoon' door de kamer loopt .
We vermaken ons prima met z'n allen en af en toe ga ik aan de pluk met het behaarde monster
Nomo kwam met Morris en Ayla (ohja, en Livia ) en ze zijn (of waren kan ik beter zeggen) toch soort van kind aan huis dus hup mijn honden naar buiten. Nou, dat had ik beter even een voor een kunnen doen... Ravi probeerde Ayla steeds te dekken en Lais vond er Heel Veel van dat Ayla en Morris en Nomo allemaal tegelijk waren gekomen . Goed, hup meteen lopen en de ruimte in, Lais onder appèl even op afstand, dan moest Nomo Ayla maar helpen met geile Raaf . Ayla zegt er normaal zelf wat van maar durfde dat op dat moment nog niet ivm Lais. Gelukkig normaliseerde alles toen we eenmaal in de wei waren met z'n allen, nog meer ruimte .
Het was al snel weer heerlijk als vanouds: rennen door de paddock, vervolgens Ayla die ver voor iedereen uit alvast een duik in de poel neemt, Nomo en ik lekker kletsen (en ik 'Oh ja, Livia is er ook' ), Morris blij, en alles lekker door elkaar heen. Genieten.
Ik moest hier even heel goed kijken, snapte niet wat voor hond er nou achter Ayla op de foto stond...
Dat was dus een liggende Morris
Ze liepen zó mooi met z'n vijven bij elkaar, maar tegen de tijd dat ik mijn telefoon gepakt had was het moment alweer voorbij , hier de troostprijs dan nog
Verder heb ik toen vooral filmpjes gemaakt, ik maak er nog wel een compilatie van.
Toen was het tijd voor Nomo, Livia en Morris om te vertrekken en daar snapte Ayla niets van. Ik weet niet meer of Ayla altijd samen met Morris hier was (ik meen dat ze ook weleens alleen geweest?) maar voorheen zwaaide ze Nomo altijd met plezier uit, nu vond ze het even spannend. Toen ik haar vrolijk meenam aan een lijntje ging het goed, ik heb haar samen met Willem naar de werkkamer van man gebracht (want ik moest weg) en daar heeft ze man uitgebreid begroet terwijl hij aan het skypen was .
Ze is superzacht met de katten maar de katten vinden haar Heel Eng, want als er iets is wat je niet over Ayla kunt zeggen is dat ze lichtvoetig zou zijn ... Maar Muis is de uitzondering hoor , Muis vindt haar heel interessant en loopt geïnteresseerd achter Ayla aan te ruiken. Als Ayla dan contact maakt (echt zó zachtjes ) vindt Muis het wel spannend maar loopt niet echt weg. Mannes wel, die lag het vanaf de bankleuning te bekijken met argusogen en dikke staart en toen Ayla even omhoog keek sprintte hij weg, mijn grote held op sokken. Charlie was nergens te bekennen, die houdt niet van drukte en Ayla... nou ja die is drukte in het kwadraat alleen al als ze 'gewoon' door de kamer loopt .
We vermaken ons prima met z'n allen en af en toe ga ik aan de pluk met het behaarde monster
Laatst gewijzigd door Zamunda op 24 sep 2021, 09:14, 3 keer totaal gewijzigd.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Re: Zo. Ayla is in da house hoor 😏.
Goh, lang geleden dat ik een filmpje geplaatst heb, even kijken of het lukt (is ie zichtbaar voor iedereen of heb ik de permissies niet goed staan?).
Ravi en Ayla in de paddock (Morris ligt nog steeds in zijn 'kuil' oftewel rolplek van de paarden )
ra en ayla
Ravi en Ayla in de paddock (Morris ligt nog steeds in zijn 'kuil' oftewel rolplek van de paarden )
ra en ayla
Het is echt heel gezellig, ze brengt heel wat leven in de brouwerij, het is een onwijs blije doos.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 22 sep 2021, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
Als er serieuze interesse zou zijn zou het misschien een optie zijn. We hebben het er al even over gehad maar de vraag is of er niet een leukere/betere partner voor Ayla zou zijn en wie pups uit deze combinatie zouden willen. Verder info laat ik aan Nomo over .
Lieve Ayla
Vuile overloopster
Ik kan het filmpje niet zien
Vuile overloopster
Ik kan het filmpje niet zien
-Maddie-Fitz-Imp-Djinn-Riddle-
- Zamunda
Het is gewoon een slettebak , als er maar wat te beleven en te halen valt is het al gauw goed .
Fijn dat je het zegt! Heb iets aangepast, kun je het nu wel zien?
- Sanne
- Posts in topic: 1
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Hahaha! Wat een beest is het toch.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Haha, klinkt gezellig en lekker levendig!
Oh ja Ayla Daar kunnen niet genoeg verhalen en foto's van komen
- Mo-yi
- Honden: 1
- Welke: Malamute-husky
wat heerlijk!
- Zamunda
Ik ga m'n best doen. Hier alvast een compilatie van de weidewandeling van maandagavond, met Ravi die zich uitslooft, Ayla die de boel omspit en de rust verstoort en een roedeltje dat het gewoon heel goed doet samen .
Filmpje:
Dag 1
(hoop dat het weer te zien is)
Ja echt hoor, wat een portret . Het is wel weer een goede oefening, pupmans die over minder dan drie weken komt kan alleen maar meevallen zo .
Nou dat is het zeker! Alleen de katten delen die mening niet helemaal, op Muis na .
Haha, klinkt alsof ze de boel goed op stelten zet daar gezellig! Meer foto's!
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Oh ziet er geweldig uit! En die plek met die vijver, mijn honden zijn jaloers!
Ayla is steviger dan ik dacht op film, ik had een idee van een hele slank hondje op een of andere manier.
Geen stroom op de schrikdraad dus hahaha, Poppy komt niet meer in de buurt na een keertje een schik gehad te hebben.
Ayla is steviger dan ik dacht op film, ik had een idee van een hele slank hondje op een of andere manier.
Geen stroom op de schrikdraad dus hahaha, Poppy komt niet meer in de buurt na een keertje een schik gehad te hebben.
- Zamunda
Ayla. Tja. Ik probeerde een foto te maken om nog even goed het verschil in baard/ooghoek/wenkbrauw in beeld te brengen, ik wil dus graag een vooraanzicht. Ziehier hoe makkelijk dat gaat met Ayla...
Filmpje: Ayla zit nou eens stil
Verder is ze heel lief hoor .
Nee de stroom zetten we altijd uit als we met de honden de wei in gaan, Willem heeft een keertje een lichte tik gehad en durfde toen heel lang de hele wei niet meer in. Je ziet goed het verschil tussen Ayla die van huis uit gewend is dat schrikdraad stroom betekent en de mijne die 'weten' dat in de wei geen stroom staat.
Foto's komen.
Filmpje: Ayla zit nou eens stil
Verder is ze heel lief hoor .
Ze is vooral heel lang (en naast Morris lijkt ze natuurlijk al snel een sprietje, net wat anders dan naast Raaf ).Gudrun schreef: ↑22 sep 2021, 17:45 Oh ziet er geweldig uit! En die plek met die vijver, mijn honden zijn jaloers!
Nee de stroom zetten we altijd uit als we met de honden de wei in gaan, Willem heeft een keertje een lichte tik gehad en durfde toen heel lang de hele wei niet meer in. Je ziet goed het verschil tussen Ayla die van huis uit gewend is dat schrikdraad stroom betekent en de mijne die 'weten' dat in de wei geen stroom staat.
Klopt. Loop je even gezapig door de tuin, staan de mijne na een tijdje allemaal een beetje te wachten op wat ik ga doen... loopt Ayla continu van hot naar her, van alles te ontdekken .
Foto's komen.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 23 sep 2021, 07:48, 3 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
Ik heb helemaal geen filmpjes gemaakt met Morris erbij, geloof dat ik vooral bezig was met opletten en kletsen .
Foto's van maandagavond
Even naar buiten kijken
Diner
Nog even de wei in
Past eigenlijk best, vier honden
Bedelen? Ik? Nee, echt nooit van gehoord
Foto's van maandagavond
Even naar buiten kijken
Diner
Nog even de wei in
Past eigenlijk best, vier honden
Bedelen? Ik? Nee, echt nooit van gehoord
Ik denk dat Livia nu het grote verschil was. Mijn drukke grote stuiterbal is vanaf dag 1 al zo voorzichtig en zachtaardig met haar. Dan weet ze precies waar ze haar lompe poten neerzet en wordt er nog geen wenkbrauwhaartje verkeerd bewogen. Dat ik wegga prima. Dat Morris weggaat... oké doei! Maar dat haar kleine wandelende fooddispenser ook wegging had voor haar niet gehoeven.Zamunda schreef: ↑22 sep 2021, 09:52
Maar het is me wel een trut hoor! Heb haar nog nooit zo onrustig in de auto gehad. Ze struikelde verdorie over haar eigen poten om de auto uit te komen. JOEHOEEEE IK BEN THUIS!!! Ik snap wel dat ze de boel op stelten zet, ze moet zoveel inhalen.
Jij moet eerst zorgen voor ruimte dan voor een Raylafi. Het zouden wel leuke pups worden. Mooie elegante Aylaatjes. Wel saaie kleurtjes denk ik. Eerst de Embark maar eens afwachten! Heb jij nog even tijd voor het wennen aan drie honden
Ik zie dat ze de vijver ook al goed gevonden heeftZamunda schreef: ↑22 sep 2021, 13:42Ik ga m'n best doen. Hier alvast een compilatie van de weidewandeling van maandagavond, met Ravi die zich uitslooft, Ayla die de boel omspit en de rust verstoort en een roedeltje dat het gewoon heel goed doet samen .
Filmpje:
Dag 1
(hoop dat het weer te zien is)
Ja echt hoor, wat een portret . Het is wel weer een goede oefening, pupmans die over minder dan drie weken komt kan alleen maar meevallen zo .
Nou dat is het zeker! Alleen de katten delen die mening niet helemaal, op Muis na .
Ben benieuwd of ze nog terug naar huis wil. Vrees het ergste
Re: Ayla in da house. Weer foto's en filmpje
Die laatste
- Zamunda
Re: Ayla in da house. Weer foto's en filmpje
Deze vind ik zo leuk ! Eerst de honden richting huis sturen. Ja jongens, we gaan echt die kant op.
Dan achterblijven en ze terugroepen met als resultaat een vrolijke bende die op je afkomt
Filmpje: Vrolijke bende
Dan achterblijven en ze terugroepen met als resultaat een vrolijke bende die op je afkomt
Filmpje: Vrolijke bende
Laatst gewijzigd door Zamunda op 23 sep 2021, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
Aaaaaah en die liefde is ook wederzijds hahaha.nomo schreef: ↑22 sep 2021, 20:04Ik denk dat Livia nu het grote verschil was. Mijn drukke grote stuiterbal is vanaf dag 1 al zo voorzichtig en zachtaardig met haar. Dan weet ze precies waar ze haar lompe poten neerzet en wordt er nog geen wenkbrauwhaartje verkeerd bewogen. Dat ik wegga prima. Dat Morris weggaat... oké doei! Maar dat haar kleine wandelende fooddispenser ook wegging had voor haar niet gehoeven.
Weet niet of Nomo die foto wil posten maar ik kreeg maandagavond ene foto van Livia die met een riem in de armen Ayla aan het zoeken was .
. Ja het was ook veel te lang geleden!Maar het is me wel een trut hoor! Heb haar nog nooit zo onrustig in de auto gehad. Ze struikelde verdorie over haar eigen poten om de auto uit te komen. JOEHOEEEE IK BEN THUIS!!! Ik snap wel dat ze de boel op stelten zet, ze moet zoveel inhalen.
Welke drie honden ? Als Ayla morgen weer meegaat heb ik daarna nog ruim twee weken drie honden... om er vervolgens vier te hebben!
En ja de kleurtjes zijn een beetje jammer (misschien moet ik Ravi verven ), maar wel leuke ruwhaartjes. Maak nou eens een topic over Ayla, want ik ben wel benieuwd wat er überhaupt aan kleur uit Ayla kan komen.
Ja, die in de tuin. En dan denkt ze dat ze meteen weer naar binnen mag terwijl zo ongeveer het eerste én het laatste wat ze doet een duik in de vijver nemen is .
Neem Livia maar mee morgen, dan wil ze wel .
- Zamunda
Re: Ayla in da house. Fotospam erbij
En een hoop fotospam voor de liefhebbers.
We gaan weer even de wei in. Eerst lekker sjezen in de paddock
Dan meteen door naar het water
Daar wat voertjes opduikelen
Lais niet, die moet eerst verder opwarmen voor ze erover denkt om natte voeten te halen en het is er sowieso te koud voor eigenlijk met slechts 20 graden
Ayla heeft niet alleen natte voeten gehaald, maar ook een (halve) natte baard
Willem vindt het helemaal lekker zo
Dan lekker een stukje rennen. Maar wacht, wat heeft Ayla daar?
Hé, dat moet wel iets heel bijzonders zijn!
Bijzonder lekker, zo'n verse hoop paardenmest, jammie. (leuk hè Nomo )
Tijd voor mijn heerlijke Ravi om even gekke poses aan te nemen
Hèhè, gooit ze eindelijk dat ding!
Weer terug richting de vijver, dit vind ik zo'n mooi gezicht, vier van die blije honden voor je uit met dit uitzicht
En wie verdwijnt er weer meteen de vijver in?
Ja, gevonden!
Nog even samen brokjes zoeken
Ook nog achter een speel aan de vijver in (ja, Ravi deze keer)
''Hoezo denk jij dat Mijke het weer over een zwerver gaat hebben ?''
(Oftewel, mijn prachtige natte scruffy )
Ayla is ineens stuk.
Gaat echt niet goed hoor...
Over en uit
Ravi vraagt zich af of hij zich nog wel kandidaat moet stellen als haar mogelijke partner
Lais laat nog even haar grijze snoet zien
En dan vlak voor we de tuin weer ingaan nog even op zoek naar schatten, met pompoenen in de achtergrond
En de tuin weer in. Hé water! Daar waren we nog niet in geweest vandaag toch?!
Uitschudden onder de walnotenbomen
Willem komt ook even om het hoekje kijken
Ayla verkent voorzichtig het 2-kamerappartement van Willem en Lais
Dan nog even rollen en je kunt weer naar binnen.
En daar heeft Ayla dan nog een zeer prangende vraag: ''Wat bedoel je nou precies met dat bedelen dan?''
We gaan weer even de wei in. Eerst lekker sjezen in de paddock
Dan meteen door naar het water
Daar wat voertjes opduikelen
Lais niet, die moet eerst verder opwarmen voor ze erover denkt om natte voeten te halen en het is er sowieso te koud voor eigenlijk met slechts 20 graden
Ayla heeft niet alleen natte voeten gehaald, maar ook een (halve) natte baard
Willem vindt het helemaal lekker zo
Dan lekker een stukje rennen. Maar wacht, wat heeft Ayla daar?
Hé, dat moet wel iets heel bijzonders zijn!
Bijzonder lekker, zo'n verse hoop paardenmest, jammie. (leuk hè Nomo )
Tijd voor mijn heerlijke Ravi om even gekke poses aan te nemen
Hèhè, gooit ze eindelijk dat ding!
Weer terug richting de vijver, dit vind ik zo'n mooi gezicht, vier van die blije honden voor je uit met dit uitzicht
En wie verdwijnt er weer meteen de vijver in?
Ja, gevonden!
Nog even samen brokjes zoeken
Ook nog achter een speel aan de vijver in (ja, Ravi deze keer)
''Hoezo denk jij dat Mijke het weer over een zwerver gaat hebben ?''
(Oftewel, mijn prachtige natte scruffy )
Ayla is ineens stuk.
Gaat echt niet goed hoor...
Over en uit
Ravi vraagt zich af of hij zich nog wel kandidaat moet stellen als haar mogelijke partner
Lais laat nog even haar grijze snoet zien
En dan vlak voor we de tuin weer ingaan nog even op zoek naar schatten, met pompoenen in de achtergrond
En de tuin weer in. Hé water! Daar waren we nog niet in geweest vandaag toch?!
Uitschudden onder de walnotenbomen
Willem komt ook even om het hoekje kijken
Ayla verkent voorzichtig het 2-kamerappartement van Willem en Lais
Dan nog even rollen en je kunt weer naar binnen.
En daar heeft Ayla dan nog een zeer prangende vraag: ''Wat bedoel je nou precies met dat bedelen dan?''
Re: Ayla in da house. Heel veel foto's voor de liefhebber
Ik snap Ayla wel wat een heerlijke vakantie . En ze kunnen allemaal goed samen zo te zien. Ravi is nog steeds De oude dame aardig grijs en een echte oude honden blik in haar ogen
Wat woon je mooi.
Wat een super leuke vakantie heeft ayla. Sliske ziet dat ook wel zitten . Die gaat wel niet in het water.
Prachtige fotos
Wat een super leuke vakantie heeft ayla. Sliske ziet dat ook wel zitten . Die gaat wel niet in het water.
Prachtige fotos
- Inge O
- Posts in topic: 4
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Heerlijk bende op een heerlijke plek !