Donner rug - goede update

Tamara
Posts in topic: 1

Re: Donner rug - CT gedaan

Bericht door Tamara »

Wat een ellende en wat een verdriet.

Fijn dat je duidelijkheid hebt. Het gaat jou als geen ander lukken om hem sterk te houden, dat weet ik zeker. En succes met je zoektocht naar samen een gepaste sport zoeken en uitzoeken wat wel en niet teveel voor hem is.

Sterkte voor jullie!
Afbeelding
Gudrun
Posts in topic: 5
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Fijn dat er nu echt duidelijkheid is.
Hoopers vindt hij vast ook leuk.
En speuren natuurlijk.

Sherlock is op zijn 2,5 verlamd geweest en gerevalideerd, op zijn 6e na toch sporten helemaal moeten stoppen, jaren matige tot geen tot hevige last en nu is hij, zonder sporten, bijna 14... dement maar laatste jaren weinig pijn en op goede dagen springt hij nog in de zetel. Meestal neemt hij het trapje wel (heb er 3 staan dus hij kan kiezen hahaha).
En hij was ook een zeer actieve sporthond.
Ondanks alles toch een goed en gelukkig leventje denk ik.
Loraine
Honden: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Fijn dat je duidelijkheid hebt nu, jammer van de uitslag maar dit geeft ook rust denk ik.
Is het een optie om bijv detectie (aangepast qua hoogte etc waar nodig, bijvoorbeeld geen klimwerk, tegen dingen op moeten staan etc) of mantrailing te gaan doen?
Dat is ook speurwerk nl en er hoeft niet bij gesprongen te worden, route/parcours etc is makkelijk aan te passen indien nodig en hij zal er mentaal flink mee aan het werk gezet worden.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Budkes
Posts in topic: 3
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Gos schreef: 02 feb 2022, 06:49 Het is nu in ieder geval duidelijk geworden hoe het precies zit, wat je hopelijk meer rust geeft. Je weet nu beter wat wel en niet kan en hoe je zijn leven nog het prettigst kan maken.
Budkes schreef: 01 feb 2022, 18:14 En heb je misschien al eens gedacht aan het KNPV basis zoekhondem certificaat?
Daar zitten 2 springoefeningen in, de reguliere haag en een kleinere breedtesprong, dus zonder springen gaat het certificaat niet. Je kunt het wel trainen zonder naar de keuring te gaan natuurlijk (als je dan ergens terecht kunt).
Het certificaat gaat wel zonder springen. In afdeling 2 heb je minimaal 35 van de 50 punten nodig. De Haag is 5 punten en de breedtesprong ook. Heb je nog 5 punten om te verspelen.

En mijn ervaring is dat je best terecht kunt om te trainen zonder een certificaat te willen, is toch een beetje een andere mentaliteit bij de mensen die basis doen.
Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 20

Bericht door Crutz »

Budkes schreef: 02 feb 2022, 17:47
Gos schreef: 02 feb 2022, 06:49 Het is nu in ieder geval duidelijk geworden hoe het precies zit, wat je hopelijk meer rust geeft. Je weet nu beter wat wel en niet kan en hoe je zijn leven nog het prettigst kan maken.
Budkes schreef: 01 feb 2022, 18:14 En heb je misschien al eens gedacht aan het KNPV basis zoekhondem certificaat?
Daar zitten 2 springoefeningen in, de reguliere haag en een kleinere breedtesprong, dus zonder springen gaat het certificaat niet. Je kunt het wel trainen zonder naar de keuring te gaan natuurlijk (als je dan ergens terecht kunt).
Het certificaat gaat wel zonder springen. In afdeling 2 heb je minimaal 35 van de 50 punten nodig. De Haag is 5 punten en de breedtesprong ook. Heb je nog 5 punten om te verspelen.

En mijn ervaring is dat je best terecht kunt om te trainen zonder een certificaat te willen, is toch een beetje een andere mentaliteit bij de mensen die basis doen.
Gos heeft zelf ook een tijd zoekhonden getraind dus zal zeker wel de mentaliteit kennen, maar denk dat dat ook aan de regio ligt of je welkom bent om te trainen zonder uitzicht op certificaat
ZorroMax
Posts in topic: 2

Bericht door ZorroMax »

Ik zou hem zeker niet dagelijks laten springen, maar mijn bullen lieten zich echt niet tegenhouden door de spondylose. Op en van de bank springen, een spontane sprong tijdens het uitlaten, geen probleem. Ze kregen beide pijnstilling waar nodigen en regelmatig acupunctuur. O ja, beiden hebben een mooie leeftijd gehaald en zijn aan iets anders overleden.
Doyaquba
Posts in topic: 56
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

In de auto springen laat ik hem doen hoor maar alleen als het zijn keuze is. Dus als hij gewoon gaat opstaan tegen de rand en ik een kontje moet geven doe ik dat. Ik kijk vooral wat hij aangeeft. Voor de bank hoeft ie niet te springen haha. Gewoon los rennen en huppelen laat ik hem ook doen.

Trainen zonder uitzicht op certificaten/diploma's vind ik zelf ook minder leuk. Ik hou er van om ergens naar toe te leven.

Verder bedankt voor alle lieve berichten. ❤️
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Crutz schreef: 02 feb 2022, 17:51
Budkes schreef: 02 feb 2022, 17:47

Gos heeft zelf ook een tijd zoekhonden getraind dus zal zeker wel de mentaliteit kennen, maar denk dat dat ook aan de regio ligt of je welkom bent om te trainen zonder uitzicht op certificaat
In deze regio, mijn ervaring dus, geen probleem. Terwijl hier PH I, II en Object op dezelfde clubs toch echt wel om een Certificaat moet gaan.
Maar zoals gezegd, je kunt zonder de 2 sprongen ook gewoon het Certificaat behalen.
Afbeelding
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Wat een vervelende uitslag zeg :( hij kan er gelukkig oud mee worden maar dit is wel een domper op je plannen.

Als hij veel met de auto meegaat kan je een loopplank overwegen, scheelt toch weer een regelmatige onnodige belasting. Ik heb er met Lucca al wel types 4 gehad maar deze is echt verreweg het fijnst: Easy-steps by 4Pets, maar wel ook peperduur, er zijn goedkopere versies van andere merken (waarvan ik niet weet hoe fijn ze zijn). Deze is licht, klein op te klappen, wordt mooi lang, slijt niet en schuift nog altijd heel soepel in en uit.
Afbeelding
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Lothian schreef: 03 feb 2022, 17:55 Wat een vervelende uitslag zeg :( hij kan er gelukkig oud mee worden maar dit is wel een domper op je plannen.

Als hij veel met de auto meegaat kan je een loopplank overwegen, scheelt toch weer een regelmatige onnodige belasting. Ik heb er met Lucca al wel types 4 gehad maar deze is echt verreweg het fijnst: Easy-steps by 4Pets, maar wel ook peperduur, er zijn goedkopere versies van andere merken (waarvan ik niet weet hoe fijn ze zijn). Deze is licht, klein op te klappen, wordt mooi lang, slijt niet en schuift nog altijd heel soepel in en uit.
Hij gaat heel veel met de auto mee dus moet inderdaad even kijken naar loopplanken denk ik. Erin gaat prima maar eruit springt ie wel altijd
Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ik zou wel gewoon met hem gaan trainen, hoor. Als hij dat verder leuk vindt en gewend is is er toch geen reden om het niet te doen?
Pakwerk kan natuurlijk niet met een slechte rug maar revieren (heet dat zo?) en af en toe een keer een recht breedte sprongetje moet toch kunnen?

Je traint toch niet alleen maar voor de wedstrijdresultaten?
Doyaquba

Bericht door Doyaquba »

Update. Het gaat fantastisch met meneer, hij speelt met honden, met de puppies, loopt gerust weer twee uur los, op vakantie zelfs langer en dat zonder pijnstilling. Alles boven het uur wandelen merk ik wel aan wat stijfjes lopen die avond maar dat is dan de volgende dag ook weer voorbij.

Verder zijn we 2 maanden geleden begonnen met hoopers, dus dat is wel leuk :lol1: hij gokt net zo lang wat ik bedoel tot het een keer goed gaat. Het is wel heel moeilijk om hem in te dammen in springerigheid en enthousiasme dus dat doe ik eigenlijk niet zoveel meer. Werkte alleen maar averechts. Ik pak zelfs af en toe weer even een bijtrol om hem blij te belonen. Gewoon blij en tevreden zijn vind ik veel belangrijker dan remmen en rekken. Voorlopig gaat dit super dus ik ben er blij mee. Alle verdriet van dingen die niet meer kunnen is wel gezakt al jeukt het echt wel als ik straks weer een andere club ga zoeken denk ik. Maar voor nu zijn we lekker bezig met dingen die wél kunnen.

Afbeelding
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Doyaquba schreef: 01 jun 2022, 22:36 Update. Het gaat fantastisch met meneer, hij speelt met honden, met de puppies, loopt gerust weer twee uur los, op vakantie zelfs langer en dat zonder pijnstilling. Alles boven het uur wandelen merk ik wel aan wat stijfjes lopen die avond maar dat is dan de volgende dag ook weer voorbij.

Verder zijn we 2 maanden geleden begonnen met hoopers, dus dat is wel leuk :lol1: hij gokt net zo lang wat ik bedoel tot het een keer goed gaat. Het is wel heel moeilijk om hem in te dammen in springerigheid en enthousiasme dus dat doe ik eigenlijk niet zoveel meer. Werkte alleen maar averechts. Ik pak zelfs af en toe weer even een bijtrol om hem blij te belonen. Gewoon blij en tevreden zijn vind ik veel belangrijker dan remmen en rekken. Voorlopig gaat dit super dus ik ben er blij mee. Alle verdriet van dingen die niet meer kunnen is wel gezakt al jeukt het echt wel als ik straks weer een andere club ga zoeken denk ik. Maar voor nu zijn we lekker bezig met dingen die wél kunnen.
Wat fijn voor jullie! Haha, hoe je omschrijft wat hij met hoopers doet :F: .
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Doyaquba

Re: Donner rug - goede update

Bericht door Doyaquba »

We gingen zigzag aanleren. Hij heeft echt alle opties geprobeerd tot het goed ging en toen kon ie t daarna ook ineens 😁😁
Afbeelding
Plaats reactie