Een opmerkelijke dag voor onze honden. HET WAS EEN VOLLEDIGE OVERWINNING!!!!
De districtsrechtbank van Oslo heeft vandaag een vonnis in het onethische fokproces afgewezen. Een unaniem vonnis concludeert dat het in strijd is met de Animal Welfare Act bul.25 om de hondenrassen Engelse Bulldog en Cavalier King Charles Spaniel vandaag in Noorwegen te fokken.
Mooi. Wie volgt? Ik stel de Fransoos en de Mops voor. Weg ermee.
Nieuws uit Noorwegen
Re: Nieuws uit Noorwegen
Doe maar niet. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor het doorgetrokken wordt naar andere rassen en honden fokken in het algemeen. Dat gaat er echt niet leuker en ook niet beter op worden. Ze kunnen beter met een gestructureerd plan komen ipv simpelweg verbieden.
Ja, dat gelul kennen we al veertig jaar. Als het er geen vijftig zijn. Maar toch gewoon doorgaan met het fokken van wrakken. Verbied het dan ook gewoon maar.Veertje schreef: ↑31 jan 2022, 14:39 Doe maar niet. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor het doorgetrokken wordt naar andere rassen en honden fokken in het algemeen. Dat gaat er echt niet leuker en ook niet beter op worden. Ze kunnen beter met een gestructureerd plan komen ipv simpelweg verbieden.
Dan worden het stamboomloze platsnuiten?Nanna schreef: ↑31 jan 2022, 14:40Ja, dat gelul kennen we al veertig jaar. Als het er geen vijftig zijn. Maar toch gewoon doorgaan met het fokken van wrakken. Verbied het dan ook gewoon maar.Veertje schreef: ↑31 jan 2022, 14:39 Doe maar niet. Ik denk dat het een kwestie van tijd is voor het doorgetrokken wordt naar andere rassen en honden fokken in het algemeen. Dat gaat er echt niet leuker en ook niet beter op worden. Ze kunnen beter met een gestructureerd plan komen ipv simpelweg verbieden.
Ik zou eerder denken aan een verplichting om terug te gaan naar de oorspronkelijke uitvoering.
Goeie reactie van iemand op een facebookgroep op het feit dat de Noorse Kennel club tegenstribbelt.
“ What predictable drivel from the Kennel Club. The same old "We want to keep the Status Quo" argument hidden under the tired smokescreen of "Back yard breeders are the problem ", "responsible breeders", "Health Testing", "We don't want to force breeding underground", yadda, yadda yadda. In the meantime their judges award dogs with extremes in the ring, encourage popular sire syndrome, their rules prohibit outcrossing, their standards encourage inbreeding, reduction of the gene pool, selection for extremes. Their opinion is now irrelevant. The dog welfare issues are of their making. Ban the breeding of these breeds, prosecute purchasers of these breeds and immediately dog welfare is improved off the bat. Or are we going to sentence countless canine sentient beings yet to be born , to decades more respiratory, skeletal and dermalogical suffering?”
“ What predictable drivel from the Kennel Club. The same old "We want to keep the Status Quo" argument hidden under the tired smokescreen of "Back yard breeders are the problem ", "responsible breeders", "Health Testing", "We don't want to force breeding underground", yadda, yadda yadda. In the meantime their judges award dogs with extremes in the ring, encourage popular sire syndrome, their rules prohibit outcrossing, their standards encourage inbreeding, reduction of the gene pool, selection for extremes. Their opinion is now irrelevant. The dog welfare issues are of their making. Ban the breeding of these breeds, prosecute purchasers of these breeds and immediately dog welfare is improved off the bat. Or are we going to sentence countless canine sentient beings yet to be born , to decades more respiratory, skeletal and dermalogical suffering?”