Houdini. Pfffffff.

Kruimel
Posts in topic: 26
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Houdini. Pfffffff.

Bericht door Kruimel »

De heren konden altijd best goed alleen zijn, samen dan wel. Goed uit, en slapen maar. Maar sinds een paar heel vervelende akkefietjes waarbij Brimi meende zijn pa te moeten corrigeren durf ik ze eigenlijk niet meer samen alleen te laten. Daar gaat 's nachts inmiddels goed, elk in een eigen ruimte met kluifje.

Maar ik moet overdag ook wel eens weg. Dat hij dan ook apart moest vond Brimi niet leuk, maar hij was altijd wel stil en rustig als ik thuiskwam. Kluifje ging niet op trouwens, alleen de heel lekkere snoepjes.

Gisteren ging het mis. Ik was 4 uur weg en volgens de buren heeft hij bijna de hele tijd zitten blaffen. Toen ik thuiskwam was hij verdwenen. Deur zat op slot, keukendeur dicht, planten van de vensterbank op de grond, jassen van de kapstok getrokken, krassen in de keukendeur. Dat is een schuifdeur en die heeft hij opzij weten te duwen, hij is door het kattenluik gegaan, heeft de klink van de poort open weten te krijgen en is weggerend. Gelukkig heel snel gevangen door een passant, die ook nog wist van Amivedi dus ik had hem snel weer terug.
Maar wat nu. Pfffffff.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
annnie
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo

Re: Houdini. Pfffffff.

Bericht door annnie »

Ow wauw daar ben je mooi klaar mee!

Is er ook een optie om de heren samen gescheiden te houden? Dat ze elkaar wel zien, maar niet bij elkaar kunnen?
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

annnie schreef: 06 feb 2022, 11:28 Ow wauw daar ben je mooi klaar mee!

Is er ook een optie om de heren samen gescheiden te houden? Dat ze elkaar wel zien, maar niet bij elkaar kunnen?
Ja dat ga ik organiseren. Hek in de deuropening. En een pet monitor app om ze in het snotje te houden.
Tineke schreef: 06 feb 2022, 11:28 Een kleinere ruimte creëeren misschien, dat kan veiliger voelen soms.
Ook een goede. Hij had de werkkamer plus de gang, ik ga nu alleen de gang proberen. Daar kan bij ook minder slopen.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Inge O
Posts in topic: 9
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Oei, dat moet zware paniek zijn geweest.

Ik neem aan dat ze elkaar niet konden zien?
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Inge O schreef: 06 feb 2022, 11:33 Oei, dat moet zware paniek zijn geweest.

Nee, er zat een deur tussen. Met streepglas maar boven IJslander ooghoogte.

En ja, knikkend knietjes, zweet in de handen, helemaal over de rooie. Ik snapte er in eerste instantie ook niks van. Reuze mazzel dat hij dol is op mensen en zich dus heel makkelijk liet vangen. Maar hij liep wel op een vrij drukke weg.
Laatst gewijzigd door Kruimel op 06 feb 2022, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Kipo

Bericht door Kipo »

Ik vrees dat er gewoon een nieuwe bij moet. Kan Brimi zich moe maken met opvoeden.
Inge O

Bericht door Inge O »

Kruimel schreef: 06 feb 2022, 11:45

Ik zou toch echt proberen om ze in elkaars zicht te laten, denk dat dat al veel uitmaakt voor een hond.
Natuurlijk, nu hij zo zwaar in paniek is geweest (ja, hij ook) zal dat misschien niet meer voldoende zijn.
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Oh wacht eng!!
Gelukkig is het goed afgelopen.

Waarom was hij zo panisch? Verlatingsangst?
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Inge O schreef: 06 feb 2022, 11:50
Kruimel schreef: 06 feb 2022, 11:45

Ik zou toch echt proberen om ze in elkaars zicht te laten, denk dat dat al veel uitmaakt voor een hond.
Natuurlijk, nu hij zo zwaar in paniek is geweest (ja, hij ook) zal dat misschien niet meer voldoende zijn.
Hij was absoluut in paniek. Geen idee waardoor het nu fout ging terwijl het eerder wel goed ging maar dat maakt ook niet meer uit. Elkaar zien is zeker een goed plan.
Al zal hij het toch ooit moeten leren te want Logi wordt geen 16. Maar voorlopig is hij er nog.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Kruimel

Bericht door Kruimel »

EchoMira schreef: 06 feb 2022, 11:50 Oh wacht eng!!

Ik weet het niet. Eerder ging het wel, al vindt hij het niet leuk. Maar hij was dan wel stil, maar wilde niet eten dus zeker stress.
En nu dus vanaf dat ik weg ging blaffen en proberen uit te breken. Heel sneu.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Fenneke
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Wat erg dat hij echt zo in paniek is geweest.
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Kruimel schreef: 06 feb 2022, 11:59

Ik weet het niet. Eerder ging het wel, al vindt hij het niet leuk. Maar hij was dan wel stil, maar wilde niet eten dus zeker stress.
Echt zielig. Dapper is ook een keer dwars door een deur gegaan. Wel een deur naar een balkon dus daar had hij weinig aan maar goed.

Ik denk dat ik een bench aan zou schaffen en dan heeeeeeeeel langzaam zou gaan leren dat hij daar goed zit en niets hoeft.
Net als een pup zeg maar. Maanden de tijd voor nemen.
Want hij heeft natuurlijk nooit geleerd alleen te zijn.

Niet dat dat fout is hoor. Echo is ook zo'n aanhangsel.
Inge O

Bericht door Inge O »

Kruimel schreef: 06 feb 2022, 11:55 Al zal hij het toch ooit moeten leren te want Logi wordt geen 16. Maar voorlopig is hij er nog.
Maar misschien is het nu (terwijl Logi nog leeft bedoel ik) nog extra moeilijk omdat hij weet dat hij vlakbij is en hij er toch niet bij kan en hem ook niet kan zien?
Tamara

Bericht door Tamara »

Zo, dat is schrikken. Sneu dat hij zo in paniek was :(

Wat goed van die passant om zo snel te handelen! Gelukkig goed afgelopen.
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

EchoMira schreef: 06 feb 2022, 12:09
Kruimel schreef: 06 feb 2022, 11:59

Echt zielig. Dapper is ook een keer dwars door een deur gegaan. Wel een deur naar een balkon dus daar had hij weinig aan maar goed.

Ik denk dat ik een bench aan zou schaffen en dan heeeeeeeeel langzaam zou gaan leren dat hij daar goed zit en niets hoeft.
Net als een pup zeg maar. Maanden de tijd voor nemen.
Want hij heeft natuurlijk nooit geleerd alleen te zijn.

Niet dat dat fout is hoor. Echo is ook zo'n aanhangsel.
Ja hartstikke zielig. Ik voel me ook echt rot dat het heeft kunnen gebeuren, dat ik het absoluut niet doorhad.
Bench heb ik, in allerlei maten en soorten dus dat is zeker een optie. Zou goed kunnen dat dat helpt.
Maanden de tijd, dat wordt moeilijk. Ik moet toch af en toe de deur uit zonder honden. Kijken of ik een oppas kan vinden.
Nee, hij heeft het niet geleerd, er waren altijd andere honden en ik was het wel van plan maar het kwam er nooit van. En zolang Logi goed te pas was ging dat ook, daar had hij houvast aan. Maar dat is niet meer zo en daar heeft hij het moeilijk mee. Hij heeft die steun van een evenwichtige volwassen hond nodig en die valt nu weg. Daar komt dat knokken ook door denk ik. Hij probeert op zijn manier de leemte te vullen maar dat werkt averechts.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Inge O schreef: 06 feb 2022, 12:18
Kruimel schreef: 06 feb 2022, 11:55 Al zal hij het toch ooit moeten leren te want Logi wordt geen 16. Maar voorlopig is hij er nog.
Maar misschien is het nu (terwijl Logi nog leeft bedoel ik) nog extra moeilijk omdat hij weet dat hij vlakbij is en hij er toch niet bij kan en hem ook niet kan zien?
Ja dat denk ik zeker. Met slapen gaat dat dus nu goed maar dan weet hij dat ik er wel ben, alleen niet in het zicht. Hij heeft in het begin wel wat gepiept en aan het traphekje gerammeld maar dan roep ik dat het niet mag en dat is dan genoeg. Hij eet ook gewoon zijn kluifjes op dus hij is voldoende ontspannen.

Het is een of andere samenloop geweest en ik heb het niet door gehad. Balen.
Ben nu druk bezig met een hek in de deuropening te knutselen.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Hylos schreef: 06 feb 2022, 12:20 Pff jeetje zeg, wat naar voor Brimi en voor jou. :( :J:

Ik zou ook een bench proberen en er dan een lekker holletje van maken en met veel snoep proberen het een veilige plek voor hem te laten zijn.
Misschien kan hij dan in een bench wel samen met Logi in dezelfde ruimte?
Desnoods afscheiden met panelen? En zou hij eventueel rustiger worden van wat muziek/radio aan als je weg bent?
Bench is zeker een optie. Snoep eet hij nu ook niet, teveel stress. Maar hij kan dan wel veilig bij Logi en als dat goed gaat kan ik van daaruit weer heel voorzichtig gaan opbouwen. Radio kan ik ook proberen ja.
Ik ben een beetje benauwd voor de bench omdat Logi ooit als puber met een hoektand klem gezeten heeft om een spijl. Ik was gelukkig thuis dus ik kon het oplossen maar dat was echt heel eng. Ik moet dus eerst kijken hoe hij dat oppakt. Hij heeft als pup en puber zelf ook in de bench gezeten trouwens vanwege slopen en opa Kátur pesten en dat ging goed, was hij helemaal aan gewend, maar wel in één ruimte met de andere honden.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Fenneke schreef: 06 feb 2022, 12:02 Wat erg dat hij echt zo in paniek is geweest.
Ja verschrikkelijk, arm kind. Dat hij die keukendeur opzij gedouwd kreeg is echt onvoorspelbaar, die is heel zwaar en zit met een haak vast. Daar moet hij met alle kracht tegen hebben staan rammen, zo groot en zwaar is hij niet.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Anneke
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Anneke »

Ik weet nog hoe geschrokken ik was toen onze vorige hond bij mijn moeder her kattenluikje er finaal uitgebroken had en zowel hij als haar hond door iemand van een drukke weg afgeplukt werden. Niet fijn, zoiets.
Onze oplossing was om ze voortaan alleen in de huiskamer te laten waar hij de mogelijkheid had om via de stoel op een hoog bijzettafeltje te klimmen. Gek genoeg hielp dat, misschien omdat hij op die manier via het keukenraam de weg kon zien? Daar lag hij dan rustig te slapen als we terug kwamen. Tot het moment dat hij in de gaten had dat we op straat stonden. :LOL:
Afbeelding
Anneke en Bobbie
Alex
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Jezus, je schrikt je toch naar :roos:

Ik hoop dat het beter gaat als hij Logi wel nog gewoon kan zien.
Saba 💜 23-05-24
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Hylos schreef: 06 feb 2022, 13:45
Kruimel schreef: 06 feb 2022, 13:05
Hylos schreef: 06 feb 2022, 12:20 Pff jeetje zeg, wat naar voor Brimi en voor jou. :( :J:

Ik zou ook een bench proberen en er dan een lekker holletje van maken en met veel snoep proberen het een veilige plek voor hem te laten zijn.
Misschien kan hij dan in een bench wel samen met Logi in dezelfde ruimte?
Desnoods afscheiden met panelen? En zou hij eventueel rustiger worden van wat muziek/radio aan als je weg bent?
Bench is zeker een optie. Snoep eet hij nu ook niet, teveel stress. Maar hij kan dan wel veilig bij Logi en als dat goed gaat kan ik van daaruit weer heel voorzichtig gaan opbouwen. Radio kan ik ook proberen ja.
Ik ben een beetje benauwd voor de bench omdat Logi ooit als puber met een hoektand klem gezeten heeft om een spijl. Ik was gelukkig thuis dus ik kon het oplossen maar dat was echt heel eng. Ik moet dus eerst kijken hoe hij dat oppakt. Hij heeft als pup en puber zelf ook in de bench gezeten trouwens vanwege slopen en opa Kátur pesten en dat ging goed, was hij helemaal aan gewend, maar wel in één ruimte met de andere honden.
Dat snoep geven bedoel ik gewoon zodra de bench in huis is, als training. Of een speeltje, of wat voor leuks dan ook.
Je zou ook een stoffenbench kunnen overwegen. Die draaddingen vind ik ook niet zo fijn. Xavi heeft een mega stoffen bench die ik dan lekker vol stamp met kleedjes en op een veilig plekje neer zet. Maar ik heb makkelijk praten want Xavi is een bench wel gewend. :P
Ik denk dat hij een stoffen bench wel kapot krijgt als hij in paniek raakt. Dus ik begin met de draadbench, maar dan onder toezicht. Misschien dat hij nog weet hoe dat werkt van vroeger toen hij nog een stout klein aapje was.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Jesis, wat een nachtmerrie :O:

Ik kan me voorstellen dat opnieuw opbouwen wel vlotter kan gaan dan bij een pup? Als het je lukt om hem ontspannen te krijgen de eerste paar minuten zal tijd opbouwen toch vlot moeten gaan denk ik.

Misschien een week of langer meerdere keren per dag rondjes om het huis lopen ( voordeur uit, achterdeur in, etc) tot er weer onspanning is vanaf moment dat je deur uitgaat en dan de tijd opbouwen.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Bah, wat een schrik zeg en wat sneu voor Brimi :-( Gelukkig maar dat hij snel en ongedeerd van de weg gehaald kon worden :ok:
Kruimel schreef: 06 feb 2022, 13:05 Bench is zeker een optie. Snoep eet hij nu ook niet, teveel stress. Maar hij kan dan wel veilig bij Logi en als dat goed gaat kan ik van daaruit weer heel voorzichtig gaan opbouwen. Radio kan ik ook proberen ja.
Mila heeft zoiets onlangs ook gepresteerd. Die lag in de bench met het deurtje open, en er viel een kattenbrokje uit de kattenbench die bovenop de hondenbench staat. Mila dacht dat ze dat brokje wel door de spijlen heen kon bemachtigen, maar draaide haar bek zo, dat haar hoektand achter een spijl vast kwam te zitten. Paniek! :schrik: :( :ugh: Ik was ook gewoon thuis, dus kon haar meteen ontzetten, maar je moet er toch niet aan denken dat zoiets gebeurt als je weg bent. Nu ligt er hier nooit een hond in een dichte bench als ik weg ben, maar het deurtje staat gewoon open en vaak gaat er toch wel een hond in liggen. En dan kan zoiets dus ook al gebeuren.
Afbeelding
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Dit soort benches kunnen ze niet met tanden achter haken. Voelt veiliger in ieder geval. Maar wat eng zeg, gelukkig was hij snel gevangen.

Afbeelding
Afbeelding
Gonnie

Bericht door Gonnie »

Dat was schrikken.

Twee van mijn honden hebben weleens met hun poot klem gezeten in een bench, dat was gillen. Gelukkig was ik toen ook thuis en kon ik die poot er tussenuit krijgen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Plaats reactie