Houdini. Pfffffff.

Kruimel
Posts in topic: 26
Honden: 2
Welke: IJslandse honden

Re: Houdini. Pfffffff.

Bericht door Kruimel »

pioenroos schreef: 06 feb 2022, 13:57 Jesis, wat een nachtmerrie :O:

Ik kan me voorstellen dat opnieuw opbouwen wel vlotter kan gaan dan bij een pup? Als het je lukt om hem ontspannen te krijgen de eerste paar minuten zal tijd opbouwen toch vlot moeten gaan denk ik.

Misschien een week of langer meerdere keren per dag rondjes om het huis lopen ( voordeur uit, achterdeur in, etc) tot er weer onspanning is vanaf moment dat je deur uitgaat en dan de tijd opbouwen.
Ja, denk je dat je zó zorgvuldig bent, gebeurt er zoiets.
Ik ga idd zo beginnen en met hek tussen Logi en Brimi. Dat zit nu, pffff, viel nog niet mee, schroeven met de brakke handjes. Maar het is gelukt. Brimi vond het stom dat hij aan de ene kant zat en ik aan de andere kant.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Célie
Posts in topic: 5
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Jeetje wat zul jij geschrokken zijn zeg, nou hopelijk helpt het met het hek ertussen. En beginnen met toch wennen aal af en toe alleen zijn want anders wordt het drama als Logi ooit wegvalt
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Doyaquba schreef: 06 feb 2022, 14:14 Dit soort benches kunnen ze niet met tanden achter haken. Voelt veiliger in ieder geval. Maar wat eng zeg, gelukkig was hij snel gevangen.

Afbeelding
Ja zo eentje is idd stuk veiliger
HillieS
Posts in topic: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Ach gossie wat moet hij in paniek geweest zijn :ugh: wat sneu!
En ook schrikken voor jou natuurlijk!
Hopelijk helpt het met t hek/bench enzo!
Afbeelding
Suzanne
Posts in topic: 1
Welke: Havanezers

Bericht door Suzanne »

Och wat zul je bang zijn geweest. Afschuwelijk zeg.
Bij zo'n pietje paniek zou ik geen draadkooi proberen. Als hij daar uit probeert te komen kan hij zich lelijk bezeren denk ik. Misschien zo'n kamerkennel?
Smoushond

Bericht door Smoushond »

Schrikken zeg 😯
Afbeelding
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Suzanne schreef: 06 feb 2022, 16:39 Och wat zul je bang zijn geweest. Afschuwelijk zeg.
Bij zo'n pietje paniek zou ik geen draadkooi proberen. Als hij daar uit probeert te komen kan hij zich lelijk bezeren denk ik. Misschien zo'n kamerkennel?
Ja denk ook dat dat veel veiliger is hoor.
Mellow

Bericht door Mellow »

Das een flinke schrik.
Ik heb bij Nikki kleden erover en heel veel speeltjes en kleden erin.
Zo bijt ze niet aan de spijlen.
K@ren

Bericht door K@ren »

Wat een schrik voor jou en die arme Brimi, zo'n paniek :(
Hopelijk gaat wel goed door ze te scheiden terwijl ze elkaar zien. Beter dan een bench lijkt me.
Afbeelding
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Wat een schrik zeg...
Is een varikennel geen optie? Ik heb nadat vroeger een dober zn poot er bijna door gebroken heeft (vast gezeten) alleen nog maar varikennels gebruikt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kruimel

Bericht door Kruimel »

malinois schreef: 06 feb 2022, 19:07 Wat een schrik zeg...
Is een varikennel geen optie? Ik heb nadat vroeger een dober zn poot er bijna door gebroken heeft (vast gezeten) alleen nog maar varikennels gebruikt
Als het hek niet werkt ga ik daar naar kijken ja.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Kruimel schreef: 06 feb 2022, 13:51 Ik denk dat hij een stoffen bench wel kapot krijgt als hij in paniek raakt.
Je moet paniekmomenten ten enenmale vermijden. Met of zonder bench.
Twee keer per jaar teveel gevraagd doet alles teniet.

Kan hij niet gewoon mee en in de auto blijven? Veel honden vinden dat veel makkelijker.
Kruimel

Bericht door Kruimel »

EchoMira schreef: 06 feb 2022, 20:18
Kruimel schreef: 06 feb 2022, 13:51 Ik denk dat hij een stoffen bench wel kapot krijgt als hij in paniek raakt.
Je moet paniekmomenten ten enenmale vermijden. Met of zonder bench.
Twee keer per jaar teveel gevraagd doet alles teniet.

Kan hij niet gewoon mee en in de auto blijven? Veel honden vinden dat veel makkelijker.
Hangt er vanaf waarheen. En ik weet nog niet of hij dat wel accepteert. Ga ik ook naar kijken.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ocharme! En raar zo toch die gedragsverandering.
Als hij die deur open krijgt zo ik alleen een zeer stevige zware draadkooi proberen, of nog beter zo ene kamerkennel.
maar misschien volstaat een traphekje en dan wel zorgen dat pa in de kamer er naast blijft en niet helemaal uit zicht gaat.
En misschien zo een DAP verdamper? Ik ben daar altijd vrij tevreden over geweest met stresshondjes.
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Jee, de schrik zal er goed in zitten! Goede tips zijn hier al voorbij gekomen. Meenemen in de auto als dat mogelijk is. Zelf een verblijf maken met kennelpanelen is ook een goed idee. Zo'n verdamper is het proberen waard. Voor mijn honden heb ik ze nog nooit gebruikt maar uit ervaring weet ik dat katten er wel bij varen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Anne

Bericht door Anne »

Wat een schrik zeg, en ontzettend balen, geen goede tips maar wat Kells schrijft lijkt wel een goed idee. Zo had Zamunda het ook voor de katten gedaan toen die nog klein waren geloof ik.
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Allemaal bedankt voor het meeleven en de goede tips :J:
Vannacht eerst maar eens lekker lang geslapen, geen kik van Brimi dus dat ging alvast goed.
De afspraak met de fysio afgezegd, dan ben ik zeker een uur weg en dat doe ik nu maar even niet. Wel met allebei de honden naar de DA voor een checkup en medicijnen voor Logi. In de auto blijven vond Brimi een heel slecht idee dus hij mocht ook mee naar binnen, dat vindt hij reuze gezellig.
Het hek tussen de woonkamer en de gang georganiseerd gisteren. Dat was even wat meer werk dan ik had gehoopt en mijn handen doen het nu even niet meer maar dat komt wel weer. Ik ga straks proberen hoe dat werkt voor de mannen.
De DAP verdamper is besteld, hopelijk komt die morgen.
En alvast uitkijken naar een oppas voor als ik langer weg moet, en evt. als ik weer naar het museum mag. Dan zijn ze van 9 tot 6 alleen thuis en dat ging tot nu toe goed met tussendoor uitlaten door hun favoriete uitlater en samen in de woonkamer plus de gang. Het seizoen begint weer eind maart maar ik ga er niet vanuit dat alles dan weer pais en vree is dus liever wat voorzorgsmaatregelen. En sowieso moet ik gewoon af en toe langer van huis als ze niet mee kunnen dus dat moet geregeld.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Veertje

Bericht door Veertje »

Jee wat zal dat schrikken zijn geweest. Zoiets verwacht je toch ook niet! Ik hoop dat hij een stuk geruster is met het hekwerk, zodat ze toch een beetje samen zijn.

Hier heb ik ze ook gescheiden als ik weg ben dmv een kamerkennel (puppypanelen).
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

De uitslag van het bloedonderzoek is al binnen, dat doen ze in huis dus lekker snel. Alles goed behalve de leverwaardes dus nog even niet beginnen met de prednison tegen het hoesten. Volgende week een echo en aanvullend bloedonderzoek. Pfffffff.
Ik zat al een tijdje met de herinnering aan mijn tante Taartje als ik naar Logi keek. Zij was nog goed fit voor een hond van bijna 13, ze werd wat rustiger, ze werd wat dikker maar dat kon geen kwaad bij mevrouw gratenpakhuis. En toen ineens was ze doodziek en de volgende dag dood. Levertumor die geknapt was.
Ik ga maar eens heel hard duimen.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Spannend, duimen draaien mee!
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Dat zijn minder leuke dingen. Ik duim dat het allemaal mee valt.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Ai, wat naar. Dat zijn wel heel veel zorgen opeens bij elkaar. Sterkte :J:
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

pioenroos schreef: 07 feb 2022, 14:49 Ai, wat naar. Dat zijn wel heel veel zorgen opeens bij elkaar. Sterkte :J:
Dank je, ik slaap niet zo heel best de laatste tijd
Gelukkig hebben de buren ook aangeboden om te helpen, oppassen als ik weg moet bv. Ze zijn echt wel heel lief en van goede wil. En dat is heel fijn want ik moet toch ook naar de dokter en naar meneer op bezoek en dan neem ik ze liever niet mee. Samen in de auto gaat ook niet, als dan de vlam in de pan slaat kunnen ze nergens heen. Dus ik ben daar blij mee.

Ze krijgen vandaag het heen en weer van mij. Ik ga steeds even weg en kom weer terug. Dus honden aan weerszijden van hun hek, kluif en snoep, jas aan, fiets pakken, 30 meter verderop even kijken op de app hoe het gaat, en weer terug. Ik spoor echt niet :Q:

Logi gaat liggen, doet niks met zijn kluif maar is ook niet zwaar gestrest.
Brimi eet ook geen kluif, hij ging hem begraven onder zijn bed :hmmm: hij gaat af en toe liggen en weer zitten maar binnen de tijd dat ik weg ben niet blaffen of janken of de deur slopen. Hij blijft wel in de buurt van het hek wat hij Logi kan zien.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Kruimel schreef: 08 feb 2022, 14:13 Gelukkig hebben de buren ook aangeboden om te helpen, oppassen als ik weg moet bv. Ze zijn echt wel heel lief en van goede wil.
Dat is fijn zulke buren, scheelt weer wat stress :ok:
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Vanochtend hadden de heren weer ruzie, geen idee waar nu weer over. Ik heb Logi aan z'n staart van Brimi af getrokken en toen was het klaar maar ik was er ook klaar mee dus Brimi in de woonkamer, Logi in de gang met de deur dicht en ik in de keuken met de deur dicht. Brimi vond zichzelf duidelijk heel zielig want na een paar minuten ging hij keffen. Ik vond hem niet zielig dus ik heb gebruld dat hij zijn krijsbek dicht moest houden, nú!
Doodse stilte. Hij ging dan maar een dutje doen.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Plaats reactie