Talgbultjes

Plaats reactie
Nanna

Re: Talgbultjes

Bericht door Nanna »

Csikasz had er ook eentje. Tot bloedens toe leeggeknepen en daarna Acederm er op. Is uitgedroogd en weggebleven.
sabine
Site Admin
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Als t een kleine cyste is dan moet dat zakje er eigenlijk uit. Heb ik van dr pimplepopper geleerd. Ik had zef een tijd geleden zon bultje (nouja, bult) en daar moest dat ook bij. Anders loopt t gewoon steeds weer vol
Nanna

Bericht door Nanna »

Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Sandra&co schreef: 07 feb 2022, 15:41 Da's nogal een joekel... :schrik: Zo groot zijn die van Duque niet, zat me al een poos af te vragen hoe je bultjes van die grootte ooit had kunnen vinden tussen die vilten!
Die voel je als je aait.
Bettie akkum aai😋
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

sabine schreef: 07 feb 2022, 13:47 Als t een kleine cyste is dan moet dat zakje er eigenlijk uit. Heb ik van dr pimplepopper geleerd. Ik had zef een tijd geleden zon bultje (nouja, bult) en daar moest dat ook bij. Anders loopt t gewoon steeds weer vol
Klopt.

En continu uitduwen is ook niet het beste plan want dat lege cystezakje loopt dan vol vocht en als je pech hebt krijg je daar een dikke infectie/abces in.
Eén voordeel : dat moet je het er wel uit laten halen :F: .
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Nanna schreef: 07 feb 2022, 13:38 Csikasz had er ook eentje. Tot bloedens toe leeggeknepen en daarna Acederm er op. Is uitgedroogd en weggebleven.
Zo heb ik het bij onze kat ook gedaan. Eigenlijk kwam daarmee al een deel van het zakje eruit en is geheel verdwenen.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Lily heeft er ook last van. En bij haar zitten ze best diep, dus niet uit te knijpen. Ik heb de neiging om een naald te pakken en ze open te prikken. Ze voelen bij haar alsof er kleine kogeltjes onder haar huid zitten. Uiteindelijk (na maanden) gaan ze wel stuk en dan komt er dikke talg uit. En ze komen ook niet meer terug op die plek. Ze heeft ze op haar lijf zitten, poten, kop.

Voor een half kale korthaar windhond heeft ze best een vettige huid. Heeft Duque dat ook?
Afbeelding
runninggirl
Honden: 3

Bericht door runninggirl »

galga's schreef: 08 feb 2022, 06:20 Lily heeft er ook last van. En bij haar zitten ze best diep, dus niet uit te knijpen. Ik heb de neiging om een naald te pakken en ze open te prikken. Ze voelen bij haar alsof er kleine kogeltjes onder haar huid zitten. Uiteindelijk (na maanden) gaan ze wel stuk en dan komt er dikke talg uit. En ze komen ook niet meer terug op die plek. Ze heeft ze op haar lijf zitten, poten, kop.

Voor een half kale korthaar windhond heeft ze best een vettige huid. Heeft Duque dat ook?
Zo is het bij Jura ook. Ze heeft er echt al veel gehad, als ze op knappen staan prik ik ze schoon aan met een naald en knijp ze uit en ontsmet het daarna ook. Sommigen komen wel terug, anderen niet. Ze heeft ook een paar grotere maar die laten we zitten in overleg met de dierenarts zolang ze geen last geven.
Nikki
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

Jet heeft er af en toe een aan de achterkant van haar achterpoot. Die zit altijd vrij diep en gaat nooit stuk. Zo opeens wordt 'ie weer minder en is 'ie weg. Zie 'm gelukkig niet zitten, kan me voorstellen dat dat storend is.
Afbeelding
Plaats reactie