Stille liefdes

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Fenneke
Posts in topic: 20
Honden: 1
Welke: Witte herder en nu een hún

Re: Stille liefdes

Bericht door Fenneke »

https://www.dierencentrumdeark.nl/dier/mambo/

Het lijkt mij voor de juiste baas zo'n leukerd. Doet mij denken aan Baloe en zijn voorgeschiedenis aan Buster
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Inge O
Posts in topic: 58
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Fenneke schreef: 04 feb 2022, 11:15 https://www.dierencentrumdeark.nl/dier/mambo/

Het lijkt mij voor de juiste baas zo'n leukerd. Doet mij denken aan Baloe en zijn voorgeschiedenis aan Buster
Kruising Hovawart - ja, tuurlijk, want hij is langharig en heeft bruin en zwart in zijn vacht (niet eens b&t maar gewoon donkere sable).

Wat kunnen ze er in asiels toch een potje van maken.

:roll:
Dagmar
Posts in topic: 15

Bericht door Dagmar »

Persistence schreef: 02 feb 2022, 19:31
Hou niet van Chinezen maar hij ziet er wel guitig uit!
Haha ik ook niet, al is behaard al minder erg dan zo'n my little pony. Maar je ziet ze zelden ter herplaatsing en al helemaal niet via een stichting.
Afbeelding
Alex
Posts in topic: 23
Honden: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

Saba 💜 23-05-24
hakunamatata
Posts in topic: 40
Welke: Een Eevee en Lizzy
Contacteer:

Bericht door hakunamatata »

Dit vind ik eigenlijk best een leuke kruising. Nu heb ik niks met ruwhaar en die doodlevachten. Maar qua combinatie van rassen past dit wel zeker in mijn straatje :hartjes:
https://www.dierenopvangdewissel.nl/asi ... abij-pups/

Afbeelding
Afbeelding

Dus, iemand van hier nog op zoek naar een leuke pup? :F:
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 14
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Nee dank je. Met Friese Staby. Dwarser vind je ze niet. Oh jawel, de Drent. Maar ze zien er schattig uit.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

hakunamatata schreef: 08 feb 2022, 22:36 Dit vind ik eigenlijk best een leuke kruising. Nu heb ik niks met ruwhaar en die doodlevachten. Maar qua combinatie van rassen past dit wel zeker in mijn straatje :hartjes:

Afbeelding
Afbeelding

Hoe kan dat nu dat die mensen dat nest zelf niet kwijtraakten :scratch:
Nanna

Bericht door Nanna »

Nou, een teefje zou ik er nog wel uit nemen. Maar geen reu. Ik vind friese stabijreuen eigenlijk nooit leuk. Net als drenten. Allemaal klerelijers.
Lothian
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ik heb momenteel zowel een Friese stabij als een Drentse patrijs in mijn cursus en beiden zijn heel erg leuke, sociale reuen. Maar over het algemeen geloof ik je zo hoor.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 09 feb 2022, 10:43 Ik heb momenteel zowel een Friese stabij als een Drentse patrijs in mijn cursus en beiden zijn heel erg leuke, sociale reuen. Maar over het algemeen geloof ik je zo hoor.
Komt bij dat 'niet sociaal' (wat dat ook allemaal in zou mogen houden) en 'niet leuk' totaal los staan van elkaar.
Fenneke
Posts in topic: 20
Welke: Witte herder en nu een hún

Bericht door Fenneke »

Nou ik had een leuke lieve drent :pffff:

Afbeelding
Groetjes Fenneke en Baloe
Afbeelding
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster 💖 💖
Barkley
Posts in topic: 31

Bericht door Barkley »

Zinodo schreef: 09 feb 2022, 11:07
Hylos schreef: 09 feb 2022, 10:56
Inge O schreef: 09 feb 2022, 10:47

Komt bij dat 'niet sociaal' (wat dat ook allemaal in zou mogen houden) en 'niet leuk' totaal los staan van elkaar.
Idd; Xavi is heeeeel leuk, maar niet altijd hond sociaal. :engel:

Ik heb trouwens ook niet zoveel met de traditionele boerderij Stabij. Komt ook omdat ze er vaak uit zien als slome, viezige, niet vrolijke, ontplofte sullen. :P
Mn ex heeft wel een leuke stabij! Mooie slanke teef, zo vrolijk en blij als wat. Mooie hond is dat. Niet zo'n wandelende bak haar :engel:
Hahah! De enige die erger is is de wetter. Dat is niet alleen haar, maar ook kwijl. In slierten, wapperend in de wind :mann: :kotz: man man man ik kan er niks aan doen ik vind ze zulke gore honden :LOL:
:mann: Fred kwijlt echt enorm. In slierten. Wapperend in de wind of in de woonkamer :schrik:
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Lothian schreef: 09 feb 2022, 10:43 Ik heb momenteel zowel een Friese stabij als een Drentse patrijs in mijn cursus en beiden zijn heel erg leuke, sociale reuen. Maar over het algemeen geloof ik je zo hoor.
Ja, maar ik ging er even vanuit dat Nanna hier haar stokpaardje van hondagressieve Drenten bereed :P die Drent in mijn les is gewoon totaal niet geïnteresseerd in andere honden, en dat noem ik perfect sociaal.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 09 feb 2022, 11:28
Ja, maar ik ging er even vanuit dat Nanna hier haar stokpaardje van hondagressieve Drenten bereed :P
Hoef je niet als aanname te formuleren, is gewoon een feit :F: .
Barkley
Posts in topic: 31

Bericht door Barkley »

Zinodo schreef: 09 feb 2022, 11:30
Barkley schreef: 09 feb 2022, 11:23

Hahah! De enige die erger is is de wetter. Dat is niet alleen haar, maar ook kwijl. In slierten, wapperend in de wind :mann: :kotz: man man man ik kan er niks aan doen ik vind ze zulke gore honden :LOL:
:mann: Fred kwijlt echt enorm. In slierten. Wapperend in de wind of in de woonkamer :schrik:
:LOL: Leuk! Ik hou veiligheidsafstand :engel:
Je ontwikkelt er op een gegeven moment een zintuig voor wanneer je weg moet springen :mann:
Kruimel
Posts in topic: 3
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Hylos schreef: 09 feb 2022, 11:12

Ik heb trouwens ook niet zoveel met de traditionele boerderij Stabij. Komt ook omdat ze er vaak uit zien als slome, viezige, niet vrolijke, ontplofte sullen. :P
Mn ex heeft wel een leuke stabij! Mooie slanke teef, zo vrolijk en blij als wat. Mooie hond is dat. Niet zo'n wandelende bak haar :engel:
Ik heb dat sowieso snel met honden die veel haar hebben. :euh:
Vind dat een stuk minder fris dan de korthaartjes.
Hoe moet dat nou ooit als ik een Golden wil. :lol:

Afbeelding
De IJzen zijn niet goor :hmmm:
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja, maar ik ging er even vanuit dat Nanna hier haar stokpaardje van hondagressieve Drenten bereed :P die Drent in mijn les is gewoon totaal niet geïnteresseerd in andere honden, en dat noem ik perfect sociaal.
Zo hebben we ook franse bullen die prima kunnen ademen. Dat zegt niets over de rest.
Een kennis van me heeft het ras gefokt en bestempelde de reuen ook als vaak agressief. Ze heeft nu dus een zachtaardiger ras. Ik sta dus niet alleen in mijn opinie. En persoonlijk ben ik nog nooit een leuke drentenreu tegengekomen. Altijd van die grommerige overhangers die wachten op het seintje ‘knokken’.
Ik sla over.
Over de teven trouwens geen kwaad woord. Die vind ik wel goed te hebben.
Alex
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

hakunamatata schreef: 08 feb 2022, 22:36 Dit vind ik eigenlijk best een leuke kruising. Nu heb ik niks met ruwhaar en die doodlevachten. Maar qua combinatie van rassen past dit wel zeker in mijn straatje :hartjes:

Afbeelding
Afbeelding

Neeee het is nog te vroeg :schrik: En ik ben alleen nu dus. Maar gunst, de snuutjes. Een teefje zou ik gerust aandurven.
Saba 💜 23-05-24
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Het is ook maar net wát je goor vindt. Flora is aan de ene kant ranzig met die slierige baard waar je met een beetje geluk aan kan zien wat ze gister gegeten heeft :mann:

Maar ze heeft totaal geen hondengeur, ook niet als ze nat is en ze laat geen haren achter waar ze ligt.
Afbeelding
Kruimel

Bericht door Kruimel »

pioenroos schreef: 09 feb 2022, 12:50 Het is ook maar net wát je goor vindt. Flora is aan de ene kant ranzig met die slierige baard waar je met een beetje geluk aan kan zien wat ze gister gegeten heeft :mann:

Maar ze heeft totaal geen hondengeur, ook niet als ze nat is en ze laat geen haren achter waar ze ligt.
De heren laten overal pluis achter. Ze voelen wel schoon aan, niet vettig zoals sommige honden, en ze ruiken ook niet. Ik vraag het wel eens aan visite (van het type dat naar waarheid antwoordt) en die vinden het hier niet naar hond ruiken.
In de auto wel trouwens. Daar gaan ze nat en modderig in en dat droogt allemaal niet zo snel dus dat ruik ik ook als ik de deur opentrek.
Ze doen het er maar mee bij de garage :pffff:
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Kruimel

Bericht door Kruimel »

Zinodo schreef: 09 feb 2022, 14:07
pioenroos schreef: 09 feb 2022, 12:50 Het is ook maar net wát je goor vindt. Flora is aan de ene kant ranzig met die slierige baard waar je met een beetje geluk aan kan zien wat ze gister gegeten heeft :mann:

Klopt, ik kan ook helemaal niks met een schapendoezenhoofd. Ik zou niks liever willen dan een schaar erin zetten. En een tondeuse. Mijn handen jeuken als ik er al aan denk. Iedere keer denk ik daar moet toch zo'n leuk hondje onder zitten, wat zonde dat we die nooit zien.
Maar dan specifiek de baard, ja :kotz: mijn DS draadhaar had ook zo'n ranzige eeuwig natte baard. En hij stonk naar hond. En soms had ie een puspiemel :kotz: k vond het oprecht niet leuk dat ik mijn eigen hond vies vond. Ik hou niet van een vieze hond. Nu heb ik 3 prinsesjes :mann: ze verharen ja, maar haar op zich is niet vies dus daar doen we het maar mee :E:
Jij hebt je neus in de IJsheren gestoken dus jij kunt zeggen of ze goor zijn.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
alinelaila
Posts in topic: 24
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Afbeelding
Afbeelding

Ik ken het nest en ze zijn echt heel leuk :I: Alleen met zo'n poedel-moeder wordt die vacht weer net niet wat ik wil, anders had ik er ook een genomen hoor. Leuke actieve, leergierige hondjes.

Een van de teefjes is al wel besproken, ik weet waar ze gaat wonen :)
alinelaila
Posts in topic: 24
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Je moet ze niet castreren, dat scheelt echt enorm met die vacht. Slome stabij's ken ik eigenlijk niet, klote-reuen wel :bloos: :LOL: Niet dat die van mij om niks agressief is hoor, maar hij was in z'n jonge jaren niet te beroerd om ergens een punt te gaan lopen maken.
Lothian
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Nanna schreef: 09 feb 2022, 12:11

Zo hebben we ook franse bullen die prima kunnen ademen. Dat zegt niets over de rest.
Een kennis van me heeft het ras gefokt en bestempelde de reuen ook als vaak agressief. Ze heeft nu dus een zachtaardiger ras. Ik sta dus niet alleen in mijn opinie. En persoonlijk ben ik nog nooit een leuke drentenreu tegengekomen. Altijd van die grommerige overhangers die wachten op het seintje ‘knokken’.
Ik sla over.
Over de teven trouwens geen kwaad woord. Die vind ik wel goed te hebben.
Ik geloof het direct hoor, ik zie ze heel weinig. Hopelijk is die leuke in mijn les een teken dat er ook betere lijnen zijn/komen. Bij de witte herder zie ik bijvoorbeeld angzaamaan veel minder die rare angst van 10 jaar geleden. Ben benieuwd of anderen dat ook zien eigenlijk.
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Lothian schreef: 09 feb 2022, 15:41 Bij de witte herder zie ik bijvoorbeeld angzaamaan veel minder die rare angst van 10 jaar geleden. Ben benieuwd of anderen dat ook zien eigenlijk.
Een hondenschoolkennis heeft zowat het lastigste exemplaar ooit wat angst betreft : een héél erge (maar dan echt erg) angstbijter zowel richting hond als mens :ugh: .
Plaats reactie