Rhodesian Ridgeback

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Mizzsylver
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Re: Rhodesian Ridgeback

Bericht door Mizzsylver »

Ik ken er maar 1, met een witte poot, zo kwam ik ook aan de praat want als ik iets afwijkende zie wint mijn nieuwsgierigheid het van mijn antisociale kant. Heel lief beest maar was nog jong, heb hem nu alweer een tijdje niet gezien.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Ja hoor. Hier loopt ene Saar. Echt leuke hond, komt ook altijd een snoepje bietsen.
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Nee, ik herken het niet. Hier zijn het stuk voor stuk hyperdominante, ongezellige, humorloze beesten.
De bazen hebben ze ook allemaal met twee witgeknokkelde vuisten vast.
sabine
Site Admin
Honden: 1
Welke: Labrador Retriever
Contacteer:

Bericht door sabine »

Ik ook totaal niet, ik ken ze niet anders als moeilijke types. Van nukkig en dwars tot ronduit klerebeesten
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Er kwam er laatst ook 1 op Donner afgestormd, in losloopgebied dus ik was benieuwd maar ze hebben lekker samen gerend na een leuke kennismaking. Dus er zitten ook leuke exemplaren tussen denk ik dan. Hier in de wijk wel zo'n vervelende rotzak. Aan een flexlijntje van de action...vind ik wel spannend soms :( hij liep laatst los en pakte Cato bijna, kon er nog net voor gaan staan. Meestal loop ik even om als ik hem zie
Afbeelding
Kruimel
Posts in topic: 2
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

De RR-reuen die ik ken zijn iha niet leuk. Nors, opdringerig, overjehondheehangerig. Mouwenopstropende patsers. De teven zijn onbenullige lomperiken maar wel gezellig en goedbedoelend.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Van de RRen die ik ken (renbaan en hier in de buurt), ken ik er maar 1 die tot nu toe leuk en sociaal is. Een teef. De rest is vreselijk, zowel reu als teef.
Afbeelding
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Ik ken alleen maar RR's die overmatig patsen, uitlokken, vervelend aanwezig zijn. Zijn wel allemaal reuen overigens
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Sirene

Bericht door Sirene »

Mijn ervaring is ook dat de teven veel leuker en gezelliger zijn dan de reuen. Tenminste, als je er mee in een losloopgebied wil lopen.
De reuen zijn òf enorme schijters of patsende rotzakken. Er lopen er hier heel veel.
blondie

Bericht door blondie »

Kende er 2 van dezelfde eigenaar, reu en teef. Prima honden maar ik hield met mijn eigen reu teef combi destijds gepaste afstand. Vond een andere herdereigenaar en de man zelf onzin, ik moest niet zo bekrompen doen.

Nog geen minuut later klapte de reu op de herder reu, en de teef ging meedoen.

Was wel blij dat ik bekrompen was in ieder geval :')
Mir
Welke: Hollandse herder

Bericht door Mir »

Ik vind de teven leuk. De reuen zelden. Die van hier in de wijk is al 4 keer op Dex geklapt.
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Ook ik ken vooral onleuke eikels. Ik vind ze wel schitterend.
Afbeelding
runninggirl
Honden: 3

Bericht door runninggirl »

Hier woont een heel vriendelijke reu in de buurt. Zit ook op zn gemakje los voor het huis, en is gewoon echt relaxed naar alle honden. Maar de meesten die ik tegen ben gekomen zijn toch een heel stuk pittiger.
Heleboelie

Bericht door Heleboelie »

Ik ken één reu die wel te doen is, al is hij aan de patsende kant, maar die is dan ook zó enorm groot dat ieder andere reu wel voor hem inbind.
De rest heeft een onvoorspelbaar en akelig kort lontje, de teef van mijn vriendin incluis

Gelukkig zijn in mijn buurt alle RR’s zo’n beetje vervangen door Vizsla’s, die zijn qua hond-hondcontact een stuk beter te doen.
Omega
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Ik had er twee in de uitlaat.
Een reu van jongs af chemisch gecastreerd geweest en met anderhalf definitief gecastreerd. Dat gaat wel aardig goed met andere honden, in de uitlaat kan ik er alle honden bij zetten.

Een volle reu, met een jaar in de uitlaat gekomen, ging goed in de groep ook met andere volle reuen. Met teven, ook van buiten, groot feest, altijd hoffelijk en vriendelijk. Bij volle reuen van buiten de groep was hij rete-agressief, kon het altijd wel regelen tot hij me een keer greep uit redirectie. Heb 'm daarna nog een keer mee gehad maar ik durfde het niet meer, wat als hij uit redirectie een andere hond zou pakken, dus afgezegd. Voor mensen een hartstikke lieve hond, zonder honden van buiten kon ik er alles mee en ging het goed in de groep. Vond het wel jammer dat ik hem af moest zeggen.

De meeste RR's die ik tegenkom vind ik niet aardig en blijf ik uit de buurt.
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

Ze komen vrijwel altijd al op spanning aanlopen. Een tijd geleden klapte er eentje vol op Fred maar vorige week stond ik tijdens het speuren met een eigenaar van een RR reu te praten terwijl de heren gewoon een beetje uilig naast elkaar stonden te kwispelen. Kan er geen pijl op trekken. Ik vind ze nogal spannend en loop voor ze om juist omdat ik een paar minder gezellige tegen ben gekomen.
Saschesfloor

Bericht door Saschesfloor »

Ik kom er veel tegen en ik heb nooit problemen met ze. Zag laatst wel op afstand een teef die andere honden aan het opjagen was. Daar ben ik ver vandaan gebleven. Maar verder vind ik ze meestal prima te pruimen.
Afbeelding

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Marlett

Bericht door Marlett »

EchoMira schreef: 09 feb 2022, 12:11 Nee, ik herken het niet. Hier zijn het stuk voor stuk hyperdominante, ongezellige, humorloze beesten.
De bazen hebben ze ook allemaal met twee witgeknokkelde vuisten vast.
Totdat opa omver getrokken wordt en op de grond ligt en ík dat kalf kon vangen...

Overigens hadden de gevallen die ik ken weinig kwaads in de zin, dat viel dan wel mee, maar ze zijn zo oersterk! Een collega gaat er heel veel mee fietsen, en die RR is goed te houden omdat hij zijn energie lekker kwijt kan.
Gudrun
Honden: 10
Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer

Bericht door Gudrun »

Ik ken er maar eentje en dat is een schatje. Maar opgegroeid met oa 2 dwergkeesjes, nog 2 andere honden en een heleboel andere huisdieren. En een teefje.
Nanna

Bericht door Nanna »

Vind ze trouwens wel erg mooi. Atletische bouw, geen idiote overdrijvingen.
En dan vooral in dat mooie donkerrood😍
Maar vanwege de onvoorspelbaarheid van het karakter, issie lief of is ie het niet, sla ik toch maar over.

Afbeelding
Manuma

Bericht door Manuma »

Ik ken er aardig wat hier in de wijk en gebieden waar ik loop, bijna allemaal reuen. Eentje loopt overal los en zou met elke hond goed gaan maar hij klapt elke keer op Manu. Zij doet er niks mee want het ligt aan mij :hmmm:
De anderen zijn geen van allen gezellig en patsen wel wat maar zodra die van mij de andere kant op kijken is er niks aan de hand. Ik vind ze dus niet heel vervelend. Soms wel wat bang trouwens.

Als ik dan eens een teef tegenkom zijn het konkelende uitslovers maar dat heeft vrijwel altijd met Manu te maken :mrgreen:
mijke

Bericht door mijke »

Sandra&co schreef: 09 feb 2022, 12:01 Ik dacht altijd dat dat 'lastige' honden waren met soort/seksegenoten, maar ik zit in een RR-golf want ben er van de week 3 tegengekomen. Zowel reuen als teven. En wat een lieve gezelligerds?! Helemaal kronkelen van blijdschap bij mijn hondjes, niet vervelend, geen seconde patserig, zelfs de 2 (volle) reuen niet...herkennen jullie dit? :lol1:
Ja hoor, ik herken dat wel. Een kennis van mij heeft er 2 gehad en dat waren echt geweldig leuke honden. Stoer, vrolijk, slim, speels, aanhankelijk. En de RR's die ik in het wild tegenkom zijn ook zo. Oor kon er altijd geweldig leuk mee spelen. Bij mij staan ze nog wel op een lijstje in m'n hoofd van mogelijke kandidaten.

Die ik kende waren allemaal reuen trouwens.
Laatst gewijzigd door mijke op 09 feb 2022, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Ik ken ze ook niet als agressief. Leuke honden over het algemeen.
Wolfsblut schreef: 09 feb 2022, 12:44 Ik ken alleen de Thaise Ridgeback van mijn buren. Een reu, blaft zelden tot nooit. Kijkt altijd even stoïcijns en gaat zonder voorafgaande waarschuwing tot een aanval over. Onbetrouwbaar en zeker niet mijn type hond. Ik maak een omweg als ik er een zie.
Dat is wel een ras van een heel ander kaliber.
Het karakter van de Thai kun je vergelijke met dat van een Akita.
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Ik kwam vaak een groepje van 4 tegen met wandelen, geen idee of het reuen en/of teven waren . Ik vermijdt andere honden met lopen en dit clubje liep altijd los, liepen stoïcijns voorbij, ws ook een baas die ze goed opgevoed had, denk dat dit bij dit kaliber hond het belangrijkste is, geloof niet dat ze per definitie vechtersbazen zijn, maar je moet het ze wel duidelijk maken.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ik heb er niet zo veel goede ervaringen mee. Maar dat komt ook wel door mijn eigen honden, de meeste ridgebacks die we tegenkwamen waren nogal in your face, lomp en probeerden een beetje te intimideren en dat matchte niet goed met mijn honden, met geen van allen eigenlijk. In het bos in Nijmegen liep ook vaak een teef die daar de ene na de andere hond liep op te jagen met een baas die daar niets aan deed.
Amy kon het wel goed vinden met Enzi van Nerazi van het HF. Dat was in zijn jonge jaren ook niet echt een heel makkelijke hond, maar toen Amy hem leerde kennen was hij inmiddels een stuk kalmer en heel lief en beleefd tegen haar.
Afbeelding
Plaats reactie