overwinning, eindelijk
- Gudrun
- Posts in topic: 4
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
overwinning, eindelijk
En ik heb er zelfs een foto van als bewijs!!! (eentje maar, had mijn handen vol hond, had niet alleen Kika bij natuurlijk).
Wandeling in vreemd bos, geen kindertjes uitgekafferd. Vreemde honden zo goed als genegeerd. (wel redelijk ontweken, maar gewoon normaal passeren elk aan een kant van het pad kon)
Mee aan de kant voor ruiters en NIET naar de paarden geblaft of nadien proberen te drijven.
Fietsers spontaan gaan liggen en verder genegeerd. Bereikbaar en incheckend, de hele wandeling lang.
1 jogger een piepklein beetje willen meelopen maar binnen de halve seconde terug te roepen (liep aan de 8 meter lijn hoor).
4 keer een straat rustig overgestoken, 1 kort stukje langs straat gelopen zonder te gaan liggen bij auto's.
En dan... tadaaaa... wij zittend op een bankje wachtend op dochter die met vrienden en wat andere honden een andere route nam (ja, er moet bijgepraat worden zonder moeders er bij natuurlijk).. op nog geen 10 meter van voorbijrijdende auto's.. aan een LOSSE lijn gewoon liggen kijken
En ze is nog steeds loops, alleen sinds het borstel-incident geen furie meer blijkbaar.
Wandeling in vreemd bos, geen kindertjes uitgekafferd. Vreemde honden zo goed als genegeerd. (wel redelijk ontweken, maar gewoon normaal passeren elk aan een kant van het pad kon)
Mee aan de kant voor ruiters en NIET naar de paarden geblaft of nadien proberen te drijven.
Fietsers spontaan gaan liggen en verder genegeerd. Bereikbaar en incheckend, de hele wandeling lang.
1 jogger een piepklein beetje willen meelopen maar binnen de halve seconde terug te roepen (liep aan de 8 meter lijn hoor).
4 keer een straat rustig overgestoken, 1 kort stukje langs straat gelopen zonder te gaan liggen bij auto's.
En dan... tadaaaa... wij zittend op een bankje wachtend op dochter die met vrienden en wat andere honden een andere route nam (ja, er moet bijgepraat worden zonder moeders er bij natuurlijk).. op nog geen 10 meter van voorbijrijdende auto's.. aan een LOSSE lijn gewoon liggen kijken
En ze is nog steeds loops, alleen sinds het borstel-incident geen furie meer blijkbaar.
Re: overwinning, eindelijk
Impressive !
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
mooi zo!
denk je dat het borstel incident wat veranderd heeft of toeval?
denk je dat het borstel incident wat veranderd heeft of toeval?
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat goed!
Die denkt natuurlijk zo’n ros voor m’n bek hoef ik niet nog een keer
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Super ! Ik dacht ook meteen aan dat incident maar of dat toeval is of niet kom je natuurlijk nooit achter.
- Gudrun
- Posts in topic: 4
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Theorie 1) ik krijg meer respect/angst/vertrouwen dat ik de boel wel regel en ze niet veel te zeggen heeft (doorstrepen naar keus wat best in uw opvoedingstheorie past)
Theorie 2) loopse hormoontjes zijn nog hoger tegen dekrijp aan en dus weer ander gedrag
Theorie 3) eindelijk volwassen
Maakt me geen zak uit, ik neem toch nooit nog zo een moeilijke hond , ik ben er gewoon heel erg blij mee!
En nu vooral alsjeblief zo blijven kleine lieve Kikaboetje!
Edit: Theorie 4) het nieuwe tuigje; goed vast en veilig omsloten, fysiek begrensd zonder last
Theorie 1) ik krijg meer respect/angst/vertrouwen dat ik de boel wel regel en ze niet veel te zeggen heeft (doorstrepen naar keus wat best in uw opvoedingstheorie past)
Theorie 2) loopse hormoontjes zijn nog hoger tegen dekrijp aan en dus weer ander gedrag
Theorie 3) eindelijk volwassen
Maakt me geen zak uit, ik neem toch nooit nog zo een moeilijke hond , ik ben er gewoon heel erg blij mee!
En nu vooral alsjeblief zo blijven kleine lieve Kikaboetje!
Edit: Theorie 4) het nieuwe tuigje; goed vast en veilig omsloten, fysiek begrensd zonder last
- Inge O
- Posts in topic: 2
- Welke: Hovawart
Theorie 5 : een combinatie van alle 4 samen .
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Wat fijn, kan me zo goed voorstellen hoe blij je daar van wordt.
Fijn dat het zo goed ging!
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Kan me voorstellen dat je hier héél erg blij mee bent en dat je zat te stralen op dat bankje.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- lucie
Top hoe fijn is dat !
- Ipanema
- Welke: Peruaanse naakthond en whippet x AHT
Wat fijn ! Mooi werk dat je met haar verricht hebt.
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Oh wauw, dat is geweldig zeg!
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Wat fijn!