Puppy Vie - 1,5 jaar update
- Vicky
- Posts in topic: 14
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Re: Puppy Vie - proeven aan agility
Ik hoop idd dat ze onder de 48 blijft, zou wel fijn zijn. Ze ziet er lekker atletisch uit. En oeh, Vik is toch ook wel een hunk
Bo en de honden
- Hondenpoot
- Posts in topic: 141
Vik is zo’n knapperd hèVicky schreef:Ik hoop idd dat ze onder de 48 blijft, zou wel fijn zijn. Ze ziet er lekker atletisch uit. En oeh, Vik is toch ook wel een hunk
- Gudrun
- Posts in topic: 9
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ze is prachtig, helemaal mijn type hondje!
ik moet kika ook nog laten meten... deze zomer zat ze met een jaar op 46,7, nu is ze bijna 18 maanden. Eerste loopsheid was op 10 maanden dus ik gok dat ze nadien niet meer echt veel groeide. 20 februari toelatingsproef agility (oh help, dan al, runnings zijn nog niet af, weave nog 2 draden in en nog nooit zo veel toestellen na elkaar gedaan) en dan wordt ze officieel gemeten.
Ik hoop zo hard op intermedium... ik train gewoon op 50 cm nu, moet goed komen.
ik moet kika ook nog laten meten... deze zomer zat ze met een jaar op 46,7, nu is ze bijna 18 maanden. Eerste loopsheid was op 10 maanden dus ik gok dat ze nadien niet meer echt veel groeide. 20 februari toelatingsproef agility (oh help, dan al, runnings zijn nog niet af, weave nog 2 draden in en nog nooit zo veel toestellen na elkaar gedaan) en dan wordt ze officieel gemeten.
- Zamunda
- Posts in topic: 35
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Haha, dat onwijs warrige kapsel nog op de vakantiefoto's.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Straks eindig jij met een veel groter hondje dan je verwachtte en ik met een veel kleiner hondje kunnen we mooi in dezelfde klasse agility lopen en later weer een NK teams samen
- Hondenpoot
Oeh die maakt het ook spannend! Hoop voor je dat ze niet meer zo veel gegroeid is!Gudrun schreef: ↑30 jan 2022, 11:42 Ze is prachtig, helemaal mijn type hondje!
Wat zit er bij KiKa nog meer doorheen qua rassen eigenlijk?
Haha ja door de kou was ze ook nog eens mega statisch
Daar zat ik ook al aan te denken maar eigenlijk hoop ik dan dat Klets gewoon een intermediate blijft
- Hondenpoot
Prachtig hondje, lekker atletisch gebouwd inderdaad
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
- Gudrun
- Posts in topic: 9
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Niks . Border collie FCI en ISDS stamboom, werklijn uit Italië. Fokker noemt het border collie bearded coat. Met een paar super goede schapendrijvers in de lijnen. (en Yolo, Noorse teef met lang haar)Hondenpoot schreef: ↑30 jan 2022, 19:24
Oeh die maakt het ook spannend! Hoop voor je dat ze niet meer zo veel gegroeid is!
Ze is al voor van alles aanzien, alleen voor mensen die het niet weten nog nooit als raszuivere border collie
- Hondenpoot
Nooit geweten dat dat bestaat! Weer wat geleerd!Gudrun schreef:Niks . Border collie FCI en ISDS stamboom, werklijn uit Italië. Fokker noemt het border collie bearded coat. Met een paar super goede schapendrijvers in de lijnen. (en Yolo, Noorse teef met lang haar)Hondenpoot schreef: ↑30 jan 2022, 19:24
Oeh die maakt het ook spannend! Hoop voor je dat ze niet meer zo veel gegroeid is!
Ze is al voor van alles aanzien, alleen voor mensen die het niet weten nog nooit als raszuivere border collie
- Hondenpoot
Dank je welKarinW schreef:Prachtig hondje, lekker atletisch gebouwd inderdaad
- Hondenpoot
Weer een kleine update van de dame. Eigenlijk niet zo spannend want ze doet het goed.
Ze begon wel echt vervelend te doen naar Jip. Vooral als we gingen wandelen dan vond ze het wel grappig om Jip even in haar neus of billen te happen. Jip ziet weinig meer dus dat was enorm sneu. Daar hebben we dus wel tegen opgetreden en ze laat haar nu wel meer met rust maar ik moet er wel scherp op zijn.
Met Vik speelt ze veel, met name in huis. Ik merk wel dat ze minder credits heeft dan eerst. Al mag ze nog steeds wel veel. Als het echt genoeg is, is Vik wel heel duidelijk. Doet hij netjes, maar er is geen twijfel of ze moet kappen.
Afgelopen week eindelijk weer gewandeld met vriendin en haar hond. Dat was de jonge hond waar ze zo heftig op gereageerd had toen we haar net hadden. Omdat ze nog onzeker kon zijn en ik bang was dat ze in het gedrag zou blijven hangen hebben we een hele tijd niet samen gewandeld. Nu ze groter en stabieler is leek het wel het moment om het weer eens te proberen.
Op zich ging het goed, maar ze reageert wel heel anders dan op andere honden. Staart hoog, controlerend, niet agressief maar ook niet echt ontspannen. Naarmate we langer liepen ging het wel beter. Ik denk dat ze nog steeds onzeker is en dat compenseert met stoer doen. Al heb ik haar dat nog nooit op die manier bij andere honden zien doen.
Met andere honden gaat het ook meestal gewoon goed. Soms afwachtend maar ze trekt zich enorm op aan Vik.
Gisteren kwamen we een grote witte doodle tegen met een ontplofte vacht. Een soort ijsbeer. Die vond ze vreeeeemd.
Maar het was gisteren honden uurtje ofzo want we kwamen enorm veel honden tegen en de rest ging goed.
Het leuke is dat Vik nu buiten ook veel meer met honden speelt. Gisteren kwamen we een andere border collie tegen waar hij maar mee bleef rennen. Vandaag hebben ze beiden enorm gehold met een grote poedel. Echt genieten. Sowieso is het enorm genieten om weer in drukke stukken te kunnen lopen zonder ogen in mijn rug te hoeven hebben. Toen we Ziva nog hadden ontliep ik dat altijd en nu zoek ik het op omdat ze het heel leuk vinden.
En ze gaat sinds deze week steeds dieper het water in. Dat beloofd ook wat! Hopelijk wordt ze een zwemhond!
Eigenlijk toch niet zo’n korte update
Elke keer denk ik weer: wat een geluk dat ik toch op zo’n leuk hondje ben gestuit
Ze begon wel echt vervelend te doen naar Jip. Vooral als we gingen wandelen dan vond ze het wel grappig om Jip even in haar neus of billen te happen. Jip ziet weinig meer dus dat was enorm sneu. Daar hebben we dus wel tegen opgetreden en ze laat haar nu wel meer met rust maar ik moet er wel scherp op zijn.
Met Vik speelt ze veel, met name in huis. Ik merk wel dat ze minder credits heeft dan eerst. Al mag ze nog steeds wel veel. Als het echt genoeg is, is Vik wel heel duidelijk. Doet hij netjes, maar er is geen twijfel of ze moet kappen.
Afgelopen week eindelijk weer gewandeld met vriendin en haar hond. Dat was de jonge hond waar ze zo heftig op gereageerd had toen we haar net hadden. Omdat ze nog onzeker kon zijn en ik bang was dat ze in het gedrag zou blijven hangen hebben we een hele tijd niet samen gewandeld. Nu ze groter en stabieler is leek het wel het moment om het weer eens te proberen.
Op zich ging het goed, maar ze reageert wel heel anders dan op andere honden. Staart hoog, controlerend, niet agressief maar ook niet echt ontspannen. Naarmate we langer liepen ging het wel beter. Ik denk dat ze nog steeds onzeker is en dat compenseert met stoer doen. Al heb ik haar dat nog nooit op die manier bij andere honden zien doen.
Met andere honden gaat het ook meestal gewoon goed. Soms afwachtend maar ze trekt zich enorm op aan Vik.
Gisteren kwamen we een grote witte doodle tegen met een ontplofte vacht. Een soort ijsbeer. Die vond ze vreeeeemd.
Maar het was gisteren honden uurtje ofzo want we kwamen enorm veel honden tegen en de rest ging goed.
Het leuke is dat Vik nu buiten ook veel meer met honden speelt. Gisteren kwamen we een andere border collie tegen waar hij maar mee bleef rennen. Vandaag hebben ze beiden enorm gehold met een grote poedel. Echt genieten. Sowieso is het enorm genieten om weer in drukke stukken te kunnen lopen zonder ogen in mijn rug te hoeven hebben. Toen we Ziva nog hadden ontliep ik dat altijd en nu zoek ik het op omdat ze het heel leuk vinden.
En ze gaat sinds deze week steeds dieper het water in. Dat beloofd ook wat! Hopelijk wordt ze een zwemhond!
Eigenlijk toch niet zo’n korte update
Elke keer denk ik weer: wat een geluk dat ik toch op zo’n leuk hondje ben gestuit
Re: Puppy Vie - kleine update
Wat is ze leuk zeg! Echt een grappig hondje.
- Hondenpoot
Ze is nu de maat die ik gedacht had dat ze zou worden. Maar het hele harde groeien is nu wel klaar voor mijn gevoel. Als ik de foto’s zie hoe klein ze was kan ik me dat niet meer voorstellen!
Ze heeft een heel ander uiterlijk dan ik had verwacht. Beetje vagebond achtig en lekker rommelig. Zo leuk past ook helemaal bij haar karakter!
Hoe groot/zwaar is ze nu? Ze is ong een maand jonger dan Klets toch?
- Hondenpoot
Ze is ong. 43 cm hoog en iets minder dan 12 kilo.Sirene schreef:Hoe groot/zwaar is ze nu? Ze is ong een maand jonger dan Klets toch?
Volgens mij schelen ze een week? Vie is 22 augustus geboren.
Oh een weekje maar. Ik zal Klets weer eens wegen. Ze is ong. 47 cmHondenpoot schreef: ↑12 feb 2022, 19:11Ze is ong. 43 cm hoog en iets minder dan 12 kilo.Sirene schreef:Hoe groot/zwaar is ze nu? Ze is ong een maand jonger dan Klets toch?
Klets weegt 13,8 kg
- Zamunda
- Posts in topic: 35
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Wat een leuke foto's weer. Murf gaat ook dieper het water in maar als ik jouw laatste foto's zie dan stelt het weer niks voor denk ik. Ze lijkt trouwens veel groter op de foto waar ze nat is, lange stelten.
OS met dank aan Hakunamatata
- Yvette
- Posts in topic: 20
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Wat een heerlijke update, ze is echt een heel leuk hondje!
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Hondenpoot
Als ze dan nu stopt met groeien kunnen we mooi samen in een team :-PSirene schreef:Oh een weekje maar. Ik zal Klets weer eens wegen. Ze is ong. 47 cmHondenpoot schreef: ↑12 feb 2022, 19:11Ze is ong. 43 cm hoog en iets minder dan 12 kilo.Sirene schreef:Hoe groot/zwaar is ze nu? Ze is ong een maand jonger dan Klets toch?
- Hondenpoot
Bij haar is het ook wat sneller diep natuurlijk
Ze heeft lange poten inderdaad! Ergens is ze best groot, qua hoogte. Alleen omdat ze zo vierkant is is ze toch ook niet heel zwaar. Hoewel ik haar voor een pup weer best zwaar vind voor haar leeftijd maar ze is ook niet echt slungelig zoals je wel eens ziet bij jonge honden. Hoewel ik daar misschien anders over denk als ik de foto’s over een jaar terug zie
Echt een blij ding! Merk wel dat ze wat onzekerder is nu. Of dat iets bij haar is of omdat ik haar deze week naar wat drukke dingen mee heb genomen weet ik niet. Cursus is weer begonnen dus dat helpt hopelijk wel!
- Yvette
- Posts in topic: 20
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Dat gaat bij ons ook af en aan, hoort ook zo bij de ontwikkeling natuurlijk. Ik merk ook dat vermoeidheid echt een rol speelt. Eigenlijk zijn het net mensenHondenpoot schreef: ↑15 feb 2022, 17:16 Echt een blij ding! Merk wel dat ze wat onzekerder is nu. Of dat iets bij haar is of omdat ik haar deze week naar wat drukke dingen mee heb genomen weet ik niet. Cursus is weer begonnen dus dat helpt hopelijk wel!
Groetjes Yvette
- Hondenpoot
Beetje late reactie, maar klopt. Zowel de ontwikkeling als vermoeidheid. Het gaat een stuk beter nu, maar als ze moe is kan ze van alles onzeker wordenYvette schreef:Dat gaat bij ons ook af en aan, hoort ook zo bij de ontwikkeling natuurlijk. Ik merk ook dat vermoeidheid echt een rol speelt. Eigenlijk zijn het net mensenHondenpoot schreef: ↑15 feb 2022, 17:16 Echt een blij ding! Merk wel dat ze wat onzekerder is nu. Of dat iets bij haar is of omdat ik haar deze week naar wat drukke dingen mee heb genomen weet ik niet. Cursus is weer begonnen dus dat helpt hopelijk wel!