Welke van je eigen honden vind je het mooist?
Welke van je eigen honden vind je het mooist?
Voor de mensen die meerdere honden hebben of verzorgen: welke hond vind je het mooist en waarom? Het draait bij deze vraag dus puur om uiterlijk
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Welke van je eigen honden vind je het mooist?
Haha, wat moeilijk! Ze zijn allemaal zo anders en mooi op hun eigen manier, met hun eigen sterke en minder sterke punten.
Maar als ik dan toch een keuze móet maken, dan zeg ik Amoz.
Maar als ik dan toch een keuze móet maken, dan zeg ik Amoz.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
ik heb er maar 2, en van die 2 vind ik Pom absoluut de mooiste. Karel is gewoon een beetje too much, dat enorme hoofd en dan heeft ie ook nog vaak zon hijgbek erbij, alles druipt aan zijn hoofd. Pom is net wat eleganter en heeft een veel mooier hoofd met een mooiere uitdrukking.
- Frootje
- Honden: 2
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb er maar een maar als ik Mowin even meereken… Moeilijk. Ik denk dat ik eigenlijk Mowin zou moeten kiezen, want hij is gewoon objectief gezien een hond die goed in elkaar zit. Goede bouw, mooie kop. Iets te zwaar maar als hij goed op gewicht is is het wel een mooie hond. Iedereen zegt het altijd en ik zie het in principe ook wel…
Maar ik heb er dus echt helemaal niks mee. Echt niks. Ik kan niks met die stokharige vacht en die grote neus die bijna direct doorloopt vanaf zijn voorhoofd. Ik weet het niet, hij is echt heel lief maar ik geloof dus helemaal niet dat ik hem zelf echt mooi vind, ik zie wel waarom ik het zou moeten vinden maar dat is wat anders. Froo is niet mooi. Ze heeft kromme pootjes en een beetje een bol wawakopje. Ze is klein en gedrongen en haar flosjeshaar springt alle kanten op. Oh en die flaporen zijn echt stom. Stiekem vind ik haar soms best een mooi hondje maar ik denk dat dat heel erg wordt beïnvloed door haar karakter, ze is gewoon het liefste hondje en dus tegelijkertijd voor mij ook het mooiste hondje. Maar ik denk dat ik ze dus, als ik twintig stappen terug zou doen, misschien allebei gewoon niet mooi zou vinden?
Maar ik voel me wel verplicht om daaraan toe te voegen dat ik ze allebei gelukkig hartstikke lief vind.
Maar ik heb er dus echt helemaal niks mee. Echt niks. Ik kan niks met die stokharige vacht en die grote neus die bijna direct doorloopt vanaf zijn voorhoofd. Ik weet het niet, hij is echt heel lief maar ik geloof dus helemaal niet dat ik hem zelf echt mooi vind, ik zie wel waarom ik het zou moeten vinden maar dat is wat anders. Froo is niet mooi. Ze heeft kromme pootjes en een beetje een bol wawakopje. Ze is klein en gedrongen en haar flosjeshaar springt alle kanten op. Oh en die flaporen zijn echt stom. Stiekem vind ik haar soms best een mooi hondje maar ik denk dat dat heel erg wordt beïnvloed door haar karakter, ze is gewoon het liefste hondje en dus tegelijkertijd voor mij ook het mooiste hondje. Maar ik denk dat ik ze dus, als ik twintig stappen terug zou doen, misschien allebei gewoon niet mooi zou vinden?
Maar ik voel me wel verplicht om daaraan toe te voegen dat ik ze allebei gelukkig hartstikke lief vind.
Miracle
Meest rastypisch, nou is dat niet perse nodig om ze mooi te vinden hoor, maar ik vind een mooie JR gewoon het mooiste
( ik zeg dit natuurlijk niet tegen Daan en Freekie )
Meest rastypisch, nou is dat niet perse nodig om ze mooi te vinden hoor, maar ik vind een mooie JR gewoon het mooiste
( ik zeg dit natuurlijk niet tegen Daan en Freekie )
Laatst gewijzigd door Noor op 01 nov 2021, 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- Inge
- Welke: Mechelse herders
Ik vind mijn honden allebei heel mooi, maar de knapste is toch echt Tika met haar zwarte kop.
Groetjes Inge
Poot van Kobe en Tika
Poot van Kobe en Tika
Ik heb drie rashonden en daarvan vind ik Csikasz het meest rastypisch. Panni is wat aan de kleine kant en Rozi heeft een vrij lange neus.
Maar dat is natuurlijk allemaal geneuzel in de marge. Mooi is maar ene vinger lang.
Maar dat is natuurlijk allemaal geneuzel in de marge. Mooi is maar ene vinger lang.
Ik vindt Nikki het mooist.
Omdat ze zo mooi gebouwd is en atletisch eruit ziet.
En die tipoortjes vindt ik dus super leuk.
Maar qua karakter staat Puck ruim bovenaan.
Omdat ze zo mooi gebouwd is en atletisch eruit ziet.
En die tipoortjes vindt ik dus super leuk.
Maar qua karakter staat Puck ruim bovenaan.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Oeh lastig, Xygan vanwege zn bouw en Xanu vanwege zijn streepjes.
Hmmm... totaalplaatje wordt dan toch Xanu maar.
Zij ogen en vacht...
Hmmm... totaalplaatje wordt dan toch Xanu maar.
Zij ogen en vacht...
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Ik vind Xavi ook prachtig!
Zelf vind ik Victor de mooiste. Zijn sprekende kop, die ogen, zijn ranke bouw. En zijn staande oren, wat eigenlijk niet hoort bij het ras. Oké, hij had iets gespierder gemogen maar ik geef de vroege castratie de schuld daarvan.
Van Bella vind ik het jammer dat je met die lange vacht niets ziet. Ze is best wel stevig, gespierde pootjes. Haar pluimstaart vind ik wel weer prachtig.
Laatst gewijzigd door Persistence op 23 sep 2021, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Diana
je kunt natuurlijk ook iets dat niet of minder rastypisch is juist mooier vinden.
Ik vind de lange neus van Rozi bijvoorbeeld juist mooi, maar ik hou dan ook van lange neuzen
Lastig, ze hebben allemaal hun mooie en lelijke kanten.
Ik vind Juno haar bouw van lijf erg mooi, maar dat hoofd is soms net Dobby van Harry Potter
Shelly haar hoofd vind ik weer mooi, maar ze is naar mijn smaak net te grof gebouwd (plus ze heeft een halve staart).
Kenzi vind ik gewoon teveel haar hebben, qua rasstandaard voldoet ze ook niet helemaal, maar daar ben ik dan weer blij mee
Ik vind Juno haar bouw van lijf erg mooi, maar dat hoofd is soms net Dobby van Harry Potter
Shelly haar hoofd vind ik weer mooi, maar ze is naar mijn smaak net te grof gebouwd (plus ze heeft een halve staart).
Kenzi vind ik gewoon teveel haar hebben, qua rasstandaard voldoet ze ook niet helemaal, maar daar ben ik dan weer blij mee
-
- Posts in topic: 2
- Welke: 2 shelties en 1 schotse herdershond
- Diana
Ja, ik vind staande oren bij collies ook vaak wel mooi, op de één of andere manier zeker bij kortharen.
-
Dat is een lastige. Andor vind ik een mooi gebouwde hond, maar geen mooie golden retriever. Rowan is hoe ik graag een golden zie. Dus ik kies voor Rowan.
Laatst gewijzigd door Goldie op 05 aug 2023, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Goh, dat zou ik zo niet kunnen zeggen eigenlijk. Ze zijn alle drie zó anders maar ik vind ze alle drie ook oprecht heel erg mooi. Nee, ik kan niet kiezen.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Sanne
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Ik denk niet dat ik deze vraag echt hoef te beantwoorden.
Miss Soekeloek.
En van de Wawa's vind ik Isa het mooist. Ze zijn beide met stamboom, beide mooi rastypisch. Maar Sam vind ik een tikje te extreem, Isa is prachtig, vind ik.
Miss Soekeloek.
En van de Wawa's vind ik Isa het mooist. Ze zijn beide met stamboom, beide mooi rastypisch. Maar Sam vind ik een tikje te extreem, Isa is prachtig, vind ik.
- Suzanne
- Welke: Havanezers
Ik vind Saar het mooist. Ze is fijner gebouwd, echt een teefje, en door haar lichtere kleur zijn haar ogen zo mooi
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Dívka.
Ze is functioneel gebouwd, heeft een mooie vacht, kleine puntoortjes en heeft voor mij de 'vliefd' factor als ik naar haar uiterlijk kijk.
Mahdu is voor het ras een best mooi exemplaar en ziet er heel schattig en knuffelbaar uit maar als je naar het gehele plaatje kijkt issie best een beetje lelijk met zijn korte snuit, kromme voorpoten en vrijwel ongehoekte achterpoten.
Ze is functioneel gebouwd, heeft een mooie vacht, kleine puntoortjes en heeft voor mij de 'vliefd' factor als ik naar haar uiterlijk kijk.
Mahdu is voor het ras een best mooi exemplaar en ziet er heel schattig en knuffelbaar uit maar als je naar het gehele plaatje kijkt issie best een beetje lelijk met zijn korte snuit, kromme voorpoten en vrijwel ongehoekte achterpoten.