Stille liefdes

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
blacky
Posts in topic: 7

Re: Stille liefdes

Bericht door blacky »

Hylos schreef: 10 feb 2022, 10:07
Inge O schreef: 10 feb 2022, 09:19
blacky schreef: 09 feb 2022, 22:21 onze Drent is er inmiddels 34 jaar niet meer maar wat was dat voor eigen mensen een heerlijke hond. Ik heb nog geen lievere meegemaakt. Maar mensen buiten het gezin en andere honden :schrik:
Dat vind ik ook altijd zo stom, dat een hond pas leuk zou zijn als iemand buíten het gezin hem als leuk zou kunnen ervaren. Een heleboel honden die hier als joekel en kuthond omschreven worden zijn voor hun eigen mensen vast een gouden hond.
Das waar.
De bouvier van mn tante was zo'n "kuthond".
Alleen de familie en ik konden bij haar. Maar ooooh wat kon die hond knuffelen, ze kroop helemaal in je. Zo ontzettend lief was ze voor "haar" mensen. :I:
Totdat welk ander mens er ook maar bij kwam. Onbetrouwbaar was ze dan en ze beet vanuit het niks. Soms direct.

Over Staffords ook nooit goede woorden. Maar Xavi is wel mijn gouden rothond. :vlinder:
Dat bijten uit het niets deed Pluto niet. Maar hij heeft wel eens een vertegenwoordiger een paar uur in huis vast gehouden. Deuren opslot draaien deden mijn ouders eigenlijk niet altijd. Zo ook die dag niet. De vertegenwoordiger die altijd bij mijn ouders langs kwam melde zich aan de achter deur en liep door. De hond kende hem begroete hem. Vertegenwoordiger zag dat er niemand thuis was en wilde weer vertrekken Tja en dat vond Pluto niet zo leuk. Het grommen van een imposante Drent reu negeer je niet. Hij moest dus wachten tot mijn ouders weer thuis waren. Onze hond deed hem niets overigens.
Ook werd Pluto gepest door jongens die aan de overkant naar judo les gingen. 1 van de jongens werkte bij de melkboer en moest melk afleveren. Tja die moest wel een nieuwe broek na dien. (ik kan echt niet zeggen dat ik dat erg vond. En lul van een vent was het).
Onze Pluto had mensen kennis.
Alex
Posts in topic: 23
Honden: 2
Welke: русская бабушка en västgötaspets

Bericht door Alex »

M'n moeder stuurt me de hele tijd leuke galgo's. Ouders zijn hartstikke actief en hebben alle tijd dus die zitten zich te verlekkeren dat ik er twee neem maar dat zij dan vaak gaan oppassen :lol1:

Afbeelding

https://greyhoundsinnood.nl/onze-honden/dorinda/
Saba 💜 23-05-24
galga's
Posts in topic: 20
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

:hartjes: Wat een plaaaatje :hartjes:

Wil je zulke foto's niet meer plaatsen? Prachtige kleur, makkelijk genoeg, leuke leeftijd. Zou hier prima passen :x Mits Loba niet weer een achillespees blessure zou hebben, inclusief bijkomende kosten en ellende :cry:
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 9
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Persistence schreef: 27 nov 2021, 13:32
Tamara schreef: 27 nov 2021, 10:20 Een nestje boomerxterrier en een mooie lichte zandkleurige hond van een stichting :I:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die lichte! :I: Maar een terriërboomermix lijkt me ook wel wat, ietsje gematigder dan een volle terriër (hoop je dan haha).
Vergis je niet, ze kunnen het schattige vd boomer hebben en het typische terriër karakter. :LOL:
Mijn moeder heeft ooit een nestje JRTxBichon gehad, daar zaten toch wel lekker felle hondjes tussen. :mann:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

hakunamatata schreef: 10 feb 2022, 13:37
alinelaila schreef: 10 feb 2022, 13:07
Inge O schreef: 10 feb 2022, 13:04

:ok:
Ja sorry, kleine ergernis :LOL: Ik ben lid van wat stabij-groepen op facebook en lees zo vaak dat je die eigenwijze mormels niks kunt leren en ze altijd weglopen en geen commando's opvolgen blablabla. Het is gewoon bullshit.
Precies dat inderdaad!
Suze is trouwens net zo :lol1: en ook bij Eevee begint het zelfstandige randje tevoorschijn te komen :mrgreen: eigenzinnig noem ik het liever, waarbij samenwerken echt wel heel leuk kan.
Mahdu is net zo, die moet je zien te motiveren om commando's op te volgen en vaak is dat toch wat speelruimte geven, vriendelijk vragen en een shitload aan lekkers op zak hebben, dan danst hij nog net niet de riverdance op commando. :LOL:
Oh en vooral geen druk zetten, niets verwachten hoger dan smurfenniveau oid want dan vindt hij het niet meer leuk en kun je de rambam krijgen. :mann:
Ik vind het heerlijk, tikkeltje meer will to please zou ik voor een volgende hond fijner vinden maar intussen lig ik geregeld dubbel om de grappen en grollen die Mahdu uithaalt.
Afbeelding
Loraine

Bericht door Loraine »

Ik kreeg deze vanmorgen aangeboden:
Afbeelding
😍
Grote Munsterlander reu van 6 maanden oud begreep ik.
Hij staat nog nergens officieel aangeboden maar mocht iemand hier belangstelling hebben kan ik wel om contactgegevens vragen. 😉
Afbeelding
alinelaila
Posts in topic: 24
Honden: 1
Welke: Friese Stabij

Bericht door alinelaila »

Loraine schreef: 11 feb 2022, 11:54 Ik kreeg deze vanmorgen aangeboden:
Afbeelding
😍
Grote Munsterlander reu van 6 maanden oud begreep ik.
Hij staat nog nergens officieel aangeboden maar mocht iemand hier belangstelling hebben kan ik wel om contactgegevens vragen. 😉
Ooohhh :I: Jammer dat het een reu is!
alinelaila

Waarom moet ie weg eigenlijk?
Loraine

Bericht door Loraine »

alinelaila schreef: 11 feb 2022, 13:45 Waarom moet ie weg eigenlijk?
Impulsaankoop geweest en nu teveel voor de eigenaar. :ugh:
"Carona hondje" werd er nog bij gezegd.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 38
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 09 feb 2022, 19:16Ooo ja maar die pups die gaan megaknap zijn, dat weet ik zeker :I: ik vind ruwharen en baarden echt wel knap, maar helaas hoef ik er geen kusje van :F: en aangezien ik toch geen FloraDakar pup krijg kan ik ze van foto helemaal bewonderen :E:
Nah, van Raaf zou je vast wel een kusje willen! Ik vind hem de ideale ruwhaar, leuke looks maar ook niet zo'n achterlijk lange (en vieze natte) baard.
Bij nader inzien zou dat ook minder aan zijn vacht kunnen liggen en meer aan mijn gepluk... ik hou zijn baard (en buik en piemel) namelijk altijd netjes bij want vind zo'n lange baard smerig, het is dus altijd een bescheiden (en fris) baardje. De rest van z'n vacht pluk ik veel minder vaak.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 12 feb 2022, 21:26Ah, goed zo, een Raafkusje zou ik dan best willen idd. :D Baard kortplukken deed ik bij mijn Eno totaal niet. Hij had echt een meesterlijke baard, als pup al :I: dat was zo schattig, zo'n zoet pupje maar dan met de grijze baard van een wijze oude meneer :lol: echt humor. Maar als ik dan zo'n natte smakkerd van hem kreeg kreeg ik rillingen over mijn rug, ieuwww :LOL: al ik hem een kusje gaf was het altijd op zijn hoofd of neusbrug, nooit gewoon op zijn neus.
Dan ligt het toch ook echt wel aan een verschil in vacht, Raaf z'n baard was 'lang' toen hij kwam maar dat klinkt lang zo lang en vol niet als de baard die Eno als pup al had! Raaf heeft echt van die dunne haartjes en het is maar sprieterig, absoluut geen volle vacht.
Maar ik snap je, ik zou ook echt niet in de buurt van zo'n baard komen :mrgreen: .
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 12 feb 2022, 21:56Ja,en nu moet ik op zoek naar een foto. Die zitten ergens in een van de zo veel dozen, zucht. Gaat effe duren :F:
Ja doe maar, ik wacht wel even. Ik wil wel graag over een half uur naar bed, kan dat of wordt het nachtwerk?
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 14
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Wat een mooie hond!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 12 feb 2022, 22:32 :LOL: Over drie maanden een keer.
Geintje :engel: .

Zinodo schreef: 12 feb 2022, 22:32Heb wel deze digitaal gevonden maar ja hier was ie (niet) toevallig net getrimd want hij moest netjes op show en dan maar gelijk op de foto.

Afbeelding

Afbeelding

In het echt was zijn baard nooit zo kort en zielig en dan heb ik precies dit op de foto uiteraard :lol:
Mooie hond. Zo op de eerste foto lijkt dit op de baard van Raaf op z'n langst, op de tweede ziet het er wel veel dikker uit. Ik heb ook even gezocht naar foto's.

Hier was hij anderhalf jaar en ik denk nooit geplukt dus dit is denk ik zijn langste/volste baard, de langste sliertjes blijven dan niet altijd fris (plakt dan op een gegeven moment aan elkaar)
Afbeelding

Afbeelding

Hier is ie zo fris dat ook jij wel een kusje van hem zou aannemen, 't is meer een schaduw dan een echte baard :mann:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 46

Bericht door mijke »

Wat een prachtige foto's van Raaf <3
Inge O
Posts in topic: 58
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zozeer als ik een hondenbaardjesmens ben, zo hard gruwel ik van slordige vieze lange baarden, en dat zijn voor mij alle baarden die langer/sprietiger zijn dan onderstaand baardje (mijn vroegere Kwiebusje :hartjes: )

Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

Oh, overigens, @pioenroos , ik denk dat jouw pupjes wel Kwiebusjes zouden kunnen worden :F: .
pioenroos
Posts in topic: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Inge O schreef: 13 feb 2022, 10:41 Oh, overigens, @pioenroos , ik denk dat jouw pupjes wel Kwiebusjes zouden kunnen worden
:I: :I: En dan in die wenkbrauwen licht bruin van de tan aftekeningen :lol1:
Ik teken er voor!
Afbeelding
Inge O

Bericht door Inge O »

pioenroos schreef: 13 feb 2022, 11:54
Inge O schreef: 13 feb 2022, 10:41 Oh, overigens, @pioenroos , ik denk dat jouw pupjes wel Kwiebusjes zouden kunnen worden
:I: :I: En dan in die wenkbrauwen licht bruin van de tan aftekeningen :lol1:
Ik teken er voor!
:LOL:

En met schimmelplekjes :LOL: .
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 13 feb 2022, 09:03 Zozeer als ik een hondenbaardjesmens ben, zo hard gruwel ik van slordige vieze lange baarden, en dat zijn voor mij alle baarden die langer/sprietiger zijn dan onderstaand baardje (mijn vroegere Kwiebusje :hartjes: )

Afbeelding
Ik ga direct met je mee :mrgreen: . Mooi Kwiebusje :I: .

Zinodo schreef: 13 feb 2022, 10:37
Jaa, Raaf heeft echt drie keer niks aan baard. Überhaupt heeft hij meer pluis dan echt ruwhaar. :lol1: dat zie je wel vaker bij de windekindjes. Die lust ik wel hoor. :vlinder: en anders gewoon effe knip knip pluk pluk, probleem opgelost :lol1:
Maar je gaat niet de snor van een draadhaar wegplukken, dat zou gewoon gemeen zijn :lol: dan maar geen kusjes.
Ja klopt, het is vooral pluis. Heel dun en laat heel makkelijk los, anders zou ik het ook niet plukken hoor. Bij een draadhaar zit dat allemaal veel vaster dan? Maar dat geldt dan toch ook voor het lijf? Bij Raaf zit daar in elk geval geen verschil in, lijf of kop.

mijke schreef: 12 feb 2022, 23:52 Wat een prachtige foto's van Raaf <3
Dank!
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Zinodo schreef: 13 feb 2022, 19:10 Ik heb nooit aan een random ruwhaar windekind staan plukken :LOL: Dus geen vergelijk sorry. Maar nee Eno's haar was niet dun, juist behoorlijk stevig (wordt niet voor niks draadhaar genoemd denk ik zo😅) en van wat ik van windhonden op foto kan zien was Eno's vacht ook veel voller en dichter. Maar wanneer het plukrijp was liet het ook heel makkelijk los. Niet overal hetzelfde maar overgrote deel liet makkelijk los. Soms liep ie een week voor lul rond als ie mijn gepluk zat was of als ik toch te vroeg wilde, maar ja ach. :F: maar het haar zelf was ook niet allemaal hetzelfde, de witte haren waren langer en harder dan de rest. Dat heeft Raaf toch ook niet lijkt mij? 😅
Ik maak juist expres patroontjes :engel: . Eh, nee Raaf heeft niet echt verschil in hardheid van zijn haren, wel verschil in lengte maar overal wel ongeveer even dun. Zijn witte haren plukken ook net zo makkelijk als de zwarte (of eigenlijk zilveren).
Afbeelding
Tamara
Posts in topic: 19

Bericht door Tamara »

Die kleine met die spierballetjes, zo leuk! :I: :I: Damn.
Afbeelding

Niet dat het om die kleine gaat verder.
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... 45826d5acd
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 46

Bericht door mijke »

Tamara schreef: 22 feb 2022, 18:22 Die kleine met die spierballetjes, zo leuk! :I: :I: Damn.
Afbeelding

Niet dat het om die kleine gaat verder.
https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... 45826d5acd
Oh maar die rechter! :I: :I: :I:
Tamara
Posts in topic: 19

Bericht door Tamara »

Ze zijn eigenlijk ook wel leuk als duo Mijke, inderdaad. Wanneer plaats je de fotospam?
Afbeelding
alinelaila

Plaats reactie