Kika heeft nog altijd jeuk.
Andere honden grondig nagekeken, mandjes en dekens nagekeken, geen vlooien te zien.
En zou mss wat gek zijn, 1 hond vlooien en de rest niks?
Nu was ik net Do en Poppy aan het kammen, komt ze telkens kijken.
Aai met borstel en koekje.
Tja, tegen dat ik met die 2 klaar was stond ze bijna te smeken om geborsteld te worden.
Wat ik dan ook kort gedaan heb (nog altijd loops), zelfs haar broek, met veel goed zo en koekjes.
Dus goed haar huid kunnen nakijken en ik zie gewoon niks.
In haar deken wel wat huidschilfers.
Maar dus ook geen geïrriteerde huis, geen roodheid, geen schilfers op de huid of in de vacht, geen bultjes, niks.
En toch krabt ze vaak en heftig.
Nog iemand een idee voor ik toch maar naar de dierenarts ga?
Of toch vlooien behandelen en zien wat dat geeft?
Jeuk
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Re: Jeuk
Nu ineens?
Ik zie geen reden waarom ze nu ineens meer stress zou hebben dan anders, (spanning/opwinding/stress heeft ze wel altijd denk ik gezien haar karakter al van pup af) en het is vrij plots begonnen.
Of stress door loopsheid?
Het ziet er anders krabben uit dan overspronggedrag krabben.
Hmmm.. ben wel van voer veranderd, maar zou ik dan niet ook iets aan de huid moeten zien?
Neeneenee, geen oversprong. Van stress kun je echt jeuk krijgen.
Misschien vindt ze dat ze niet genoeg aan het werk gezet wordt, krijgt ze de zenuwen van een andere hond, zeg het maar.
Zomaar gaan krabben zonder een vlo te zien en met een fraaie huid verder is vaak iets geestelijks. En laat dat maar aan de zenuwenlijders bij uitstek over.
Misschien vindt ze dat ze niet genoeg aan het werk gezet wordt, krijgt ze de zenuwen van een andere hond, zeg het maar.
Zomaar gaan krabben zonder een vlo te zien en met een fraaie huid verder is vaak iets geestelijks. En laat dat maar aan de zenuwenlijders bij uitstek over.
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Ja, op zich... tekenseizoen begint ook weer binnenkort, misschien de hele bende nog eens druppelen, is van september of zo geleden denk ik.
En er zitten egels in de tuin, en ratten dus ook vlooien schat ik.
Ik moet eigenlijk die egels eens vangen en kitten-vlooienspul op doen (nagevraagd bij egelopvang en dat mag).
Maar zijn die nu al uit winterslaap??? Nog geen gezien dit jaar.