Edit: dat ging heel snel , dag lieve leo
Edit: dat ging heel snel , dag lieve leo
Al een tijdje kwakkelen we met Leo, 2 jaar terug is er een botwoekering uit zijn kaak gehaald. Dat was goedaardig en na onsteking verder weer goed.
In december begon hij weer te slikken en smakken op poten , begin januari ( kon niet eerder door corona ) is hij onder narcose gegaan voor tanden schoonmaken. Daar bleek dat er weer een onsteking op die plek zat. Schoongemaakt etc. 3 weken later bleek het weer te ontsteken.
En zo gingen wij vorige week maandag ff heen voor een ab kuur. Dacht ik. Da dacht anders en wilde toch ff verder kijken, weer onder narcose en daar bleek aan de andere kant een bult te zitten die er 3 week geleden niet zat. Punctie van gedaan en vandaar de uitslag, kwaadaardig.
En dan....tja wat dan. Janken natuurlijk. Hij heeft eigenlijk nergens last meer van hij eet weer lekker hij is vrolijk.
Anderzijds hij is 10.5 , groot en lomp dus mooie leeftijd en hij is behoorlijk oud geworden laatste tijd. Wat meer slapen, minder honger. Tijdje mank geweest na spelen.
Morgen gaan we voor de ct scan, kijken of het een uitzaaiing is van een tumor uit longen of elders . Of dat het gewoon alleen tumor in zijn bek is wat misschien nog weggehaald kan worden of of ja wat. Geen idee eigenlijk ik kan hem nog lang niet missen
....
In december begon hij weer te slikken en smakken op poten , begin januari ( kon niet eerder door corona ) is hij onder narcose gegaan voor tanden schoonmaken. Daar bleek dat er weer een onsteking op die plek zat. Schoongemaakt etc. 3 weken later bleek het weer te ontsteken.
En zo gingen wij vorige week maandag ff heen voor een ab kuur. Dacht ik. Da dacht anders en wilde toch ff verder kijken, weer onder narcose en daar bleek aan de andere kant een bult te zitten die er 3 week geleden niet zat. Punctie van gedaan en vandaar de uitslag, kwaadaardig.
En dan....tja wat dan. Janken natuurlijk. Hij heeft eigenlijk nergens last meer van hij eet weer lekker hij is vrolijk.
Anderzijds hij is 10.5 , groot en lomp dus mooie leeftijd en hij is behoorlijk oud geworden laatste tijd. Wat meer slapen, minder honger. Tijdje mank geweest na spelen.
Morgen gaan we voor de ct scan, kijken of het een uitzaaiing is van een tumor uit longen of elders . Of dat het gewoon alleen tumor in zijn bek is wat misschien nog weggehaald kan worden of of ja wat. Geen idee eigenlijk ik kan hem nog lang niet missen
....
Laatst gewijzigd door Hewi op 28 feb 2022, 21:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Leo, foute boel tumor in bek
Jemig…dit soort dingen eindigt bijna altijd kut. Maar op iedere regel is een uitzondering en wie weet is hij dat.
- Fenneke
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ach wat een rotvuitskag. Je was er al bang voor maar hoopt toch op ander nieuws.
Hopelijk brengt de ct scan nog wel iets positiefs en is het te opereren zonder al te slechte afloop.
Sterkte
Hopelijk brengt de ct scan nog wel iets positiefs en is het te opereren zonder al te slechte afloop.
Sterkte
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
En anders hij heeft nu weinig last dan gaan we voor een super geweldig leuke laatste tijd waarin alles mag ♡ maar ik hoop en duim dat dat nog tijd weg is.
- runninggirl
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Alfilillo
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Wat rot... Ik duim voor toch een relatief goede uitslag.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Bah wat een kl*te uitslag, sterkte morgen
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- HillieS
- Posts in topic: 8
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Shit zeg! Succes morgen!
Ach wat een klote uitslag, sterkte
-
- Posts in topic: 2
- Welke: Chien de Rue
Dat zijn berichten waar je niet op zit te wachten, sterkte!
O nee, kut.
Succes met de ct, ik duim voor het meest positieve scenario.
Succes met de ct, ik duim voor het meest positieve scenario.
Ach nee, heel veel sterkte gewenst.
Ik wil je alleen meegeven dat je geen CT scan moet doen omdat het kan, omdat je je verplicht voelt om het te doen.
Een aantal jaar geleden heb ik me eigenlijk over laten halen door de da om het te doen. Terwijl voor mijn hond ivm autoimmuunproblemen de uitkomst helemaal niet relevant was. Een operatie zo achterin haar kaak zouden we toch niet doen. Maar dat was ter plekke.
Als je zeker weet dat wil laten opereren enzo heeft het natuurlijk zin. Maar als hij al zo lang met die kaak en die ontstekingen loopt, hoe groot is de kans dat dit goed afloopt?
Ik gun het je echt hoor, veel wijsheid gewenst.
Ik wil je alleen meegeven dat je geen CT scan moet doen omdat het kan, omdat je je verplicht voelt om het te doen.
Een aantal jaar geleden heb ik me eigenlijk over laten halen door de da om het te doen. Terwijl voor mijn hond ivm autoimmuunproblemen de uitkomst helemaal niet relevant was. Een operatie zo achterin haar kaak zouden we toch niet doen. Maar dat was ter plekke.
Als je zeker weet dat wil laten opereren enzo heeft het natuurlijk zin. Maar als hij al zo lang met die kaak en die ontstekingen loopt, hoe groot is de kans dat dit goed afloopt?
- Zamunda
- Posts in topic: 8
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ach Hewi, wat klote dat het toch de gevreesde uitslag is. Ik duim voor de CT-scan morgen, krijgen jullie daar meteen de uitslag van?
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Ik wil weten of er uitzaaiing zijn of het een op zichzelf staand iets is of toch longkanker of lever is etc . Ik weet niet of we gaan opereren, bij donna was het een epilude dachten ze, weggehaald en na 3 week zat het er weer ook foute boel. Maar mijn gevoel zegt ook dat hij nog lang geen ernstig zieke hond is. Misschien ook wel hoor maar dat moet ik gewoon zeker weten.Sirene schreef: ↑14 feb 2022, 20:41 Ach nee, heel veel sterkte gewenst.
Dankjewel ♡
Gadverdamme wat een rot nieuws, sterkte.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Wat een klote nieuws. Hopelijk kan hij nog heel lang mee zonder klachten. Succes en sterkte morgen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Tiny
- Welke: Siberian Husky
Kut!!! Dit is even een flinke dreun
Sterkte en ik duim voor alles mee
Sterkte en ik duim voor alles mee
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Bah, niet het nieuws wat je hoopte, sterkte!