Schapennet rond camper

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Jetski
Posts in topic: 2
Welke: Portugese waterhond

Schapennet rond camper

Bericht door Jetski »

Voor onze komende vakantie met een camper zijn we aan het kijken wat handig is voor Ollie rond de camper.
Dingen als lange lijn en een grondpen hebben we.
Het lijkt mij ook handig om een stuk af te kunnen zetten met een (schapen)net zodat ie niet constant aan de lijn hoeft.
Ollie is best territoriaal dus het moet wel stevig en hoog genoeg zijn.
Panelen zijn prachtig, maar vw de ruimte die ze innemen voor ons geen optie..
Wie heeft ervaring en tips voor een goed en handig net?
Afbeelding
jenn90

Re: Schapennet rond camper

Bericht door jenn90 »

Schapennet is handig, als je honden niet er overheen springen of denken dat ze er doorheen kunnen :vaag:
Je hebt ook heel mooi dichte doeken met prikstokken

Afbeelding

Maar die zijn onwijs duur
Afbeelding
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Afbeelding

Afbeelding
Wij gebruiken dit. Ik heb het al heel lang. Volgens mij is het nu te koop bij Jan van Driel. We hebben niet alleen schapenpaaltjes maar ook stevigere palen. Voor ons voldoet het prima.
Afbeelding
Bo en de honden
_Tiny_
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Ik snap niet hoe mensen dat doen. Mijn honden hebben dat schapennet zomaar plat liggen.
Afbeelding
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik heb nog van dat oranje afzetnet liggen. Geen idee hoe lang, metertje of 8 denk ik. Ooit gekocht voor de camping maar zag t niet zitten na ontvangst. Daar blijven ze niet achter. De palen heb ik niet meer volgens mij.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jenn90

Bericht door jenn90 »

_Tiny_ schreef: 16 feb 2022, 13:44 Ik snap niet hoe mensen dat doen. Mijn honden hebben dat schapennet zomaar plat liggen.
3 van de 4 honden bleven hier keurig achter alleen de andere sprong erover als hij vond dat t te lang duurde :-p
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 1
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Dat net wat Vicky heeft heb ik ook, dat heet officieel ski-net.
Ik laat er nooit een hond onbeheerd achter, dan gaan ze alsnog aan de pin. Ze blijven er prima achter wanneer ik in de buurt ben :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

_Tiny_ schreef:Ik snap niet hoe mensen dat doen. Mijn honden hebben dat schapennet zomaar plat liggen.
Ik heb puppypanelen nu van 80 cm. Daar kunnen ze met gemak overheen maar doen ze niet. Die zijn ze als pup gewend al thuis en blijven ze gewoon achter. Tot vorig jaar had ik ze van 60 cm hoog en ook daar bleven ze achter. Maar die moesten vervangen worden dus gelijk maar iets hoger. Maar een net gaan ze mee kloten, proberen ze door- en onderdoor te gaan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wij hadden jaren geleden een schapennet voor de tent. Onze honden bleven daar wel achter als we erbij waren. Het was omdat het handiger was dan lijnen want dat zou voortdurend macrameeën worden met de scheerlijnen.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

_Tiny_ schreef: 16 feb 2022, 13:44 Ik snap niet hoe mensen dat doen. Mijn honden hebben dat schapennet zomaar plat liggen.
Afleren dat ze er aan zitten.
Hier leert Echo dat onder de kersenbloesem.

Stroom erop dus.
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

EchoMira schreef: 16 feb 2022, 14:02

Stroom erop dus.
Aaahhhh :80:
Afbeelding
_Tiny_
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Mijn honden lopen een trauma op als ze een schokje krijgen en anders ik wel :LOL:
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Ja, dat is ook de bedoeling.
Hewi

Bericht door Hewi »

Weet jij zo welke wij hebben @dre
Groetjes Heidi

Afbeelding
dre

Bericht door dre »

Hewi schreef: 16 feb 2022, 14:17 Weet jij zo welke wij hebben @dre
Een kippenren :F:
Afbeelding

Schapennet heb ik ook gehad, maar na 2x kijken bedachten mijn honden dat dat net optioneel was.
Toen de caravan vorig jaar op mijn pad kwam en ik zat te neuzen voor spullen kwam ik deze toevallig (voor een spotprijs blijkt nu ook nog) tegen en heb hem besteld.

Hij staat vrij stevig omdat je de palen met scheerlijnen strak zet en het deurtje is ook fijn (vind ik), honden aangeleerd alleen door de deur te gaan en ze blijven er tot nu toe goed achter (ik kan douchen of plassen en ze gaan er niet vandoor). Maar dat is ook even erbovenop zitten dat er NIET aan het hek geklooid wordt potverdorrie :boos: :engel:
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Ik had schapennet van 90 hoog met palen met enkele punt. Dat is jaren goed gegaan tot er een ree kwam buurten en Brimi er door/overheen denderde. Nu heb ik er een van 1.20 met palen met dubbele punt en dat staat als een huis en is hoog genoeg dat hij het ook niet meer probeert. Één keer een poging maar het net bleef keurig staan en hij kwam zelf tot de conclusie dat het geen goed idee was.
Zonder stroom overigens.
O, en ik zet de hoekpalen altijd met een scheerlijntje naar buiten vast en tussenin palen met een scheerlijn naar binnen. Of aan een boom of voorhanden zijnde paal. We gaan nooit via het hek naar buiten of naar binnen, altijd via het huisje.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Dit schapennet heb ik rondom de camper staan. Dit was een familie weekend dus veel honden. Ze bleven er allemaal binnen. In het midden zie je een stroom klok. Deze werkt op zonne energie. Ik gebruik als poort 3 delen van een puppyren. Het deel met het poortje in het midden. Net is dacht ik 50 meter lang.
Ik kan rustig douchen dan blijven ze binnen het net. Maar dan moeten ze wel allemaal bij de camper zijn. Als ik er eentje meeneem dan springt Louitje er overheen. En gaat mij en de andere hond zoeken. Dus dan gaan ze in de camper.Afbeelding
Afbeelding
Jetski
Welke: Portugese waterhond

Bericht door Jetski »

Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips.
jenn90 schreef: 16 feb 2022, 13:35 Schapennet is handig, als je honden niet er overheen springen of denken dat ze er doorheen kunnen :vaag:
Je hebt ook heel mooi dichte doeken met prikstokken

Afbeelding

Maar die zijn onwijs duur
Mooi! Ziet er superstevig uit!
Alleen jammer dat je dan echt in een afgeschermd 'hokje' zit.
Vicky schreef: 16 feb 2022, 13:40 Afbeelding

Afbeelding
Wij gebruiken dit. Ik heb het al heel lang. Volgens mij is het nu te koop bij Jan van Driel. We hebben niet alleen schapenpaaltjes maar ook stevigere palen. Voor ons voldoet het prima.
Zoiets lijkt me wel wat.
Weet je ook hoe hoog het is ongeveer?
EchoMira schreef: 16 feb 2022, 14:02

Stroom erop dus.

Sinds Ollie tegen een stroomhek rond schapen is gelopen loopt ie bescheten langs zo 'n afzetting met schapen..
Een negatieve associatie willen we niet riskeren als we relaxt buiten willen zitten.
malinois schreef: 16 feb 2022, 13:46 Ik heb nog van dat oranje afzetnet liggen. Geen idee hoe lang, metertje of 8 denk ik. Ooit gekocht voor de camping maar zag t niet zitten na ontvangst. Daar blijven ze niet achter. De palen heb ik niet meer volgens mij.
Dank je wel.
We moeten even kijken, maar een complete set is waarschijnlijk handiger.
dre schreef: 16 feb 2022, 15:04
Hewi schreef: 16 feb 2022, 14:17 Weet jij zo welke wij hebben @dre
Een kippenren :F:
Afbeelding

Schapennet heb ik ook gehad, maar na 2x kijken bedachten mijn honden dat dat net optioneel was.
Toen de caravan vorig jaar op mijn pad kwam en ik zat te neuzen voor spullen kwam ik deze toevallig (voor een spotprijs blijkt nu ook nog) tegen en heb hem besteld.

Hij staat vrij stevig omdat je de palen met scheerlijnen strak zet en het deurtje is ook fijn (vind ik), honden aangeleerd alleen door de deur te gaan en ze blijven er tot nu toe goed achter (ik kan douchen of plassen en ze gaan er niet vandoor). Maar dat is ook even erbovenop zitten dat er NIET aan het hek geklooid wordt potverdorrie :boos: :engel:
Ja wel slim om alleen een deur te gebruiken als in en uitgang.
Goeie tip!
Kruimel schreef: 16 feb 2022, 15:08 Ik had schapennet van 90 hoog met palen met enkele punt. Dat is jaren goed gegaan tot er een ree kwam buurten en Brimi er door/overheen denderde. Nu heb ik er een van 1.20 met palen met dubbele punt en dat staat als een huis en is hoog genoeg dat hij het ook niet meer probeert. Één keer een poging maar het net bleef keurig staan en hij kwam zelf tot de conclusie dat het geen goed idee was.
Zonder stroom overigens.
O, en ik zet de hoekpalen altijd met een scheerlijntje naar buiten vast en tussenin palen met een scheerlijn naar binnen. Of aan een boom of voorhanden zijnde paal. We gaan nooit via het hek naar buiten of naar binnen, altijd via het huisje.
Goeie tips!
Ollie zou net als Brimi zijn denk ik..
1.20 en dubbele pin dus..
Budkes schreef: 16 feb 2022, 16:25 Dit schapennet heb ik rondom de camper staan. Dit was een familie weekend dus veel honden. Ze bleven er allemaal binnen. In het midden zie je een stroom klok. Deze werkt op zonne energie. Ik gebruik als poort 3 delen van een puppyren. Het deel met het poortje in het midden. Net is dacht ik 50 meter lang.
Ik kan rustig douchen dan blijven ze binnen het net. Maar dan moeten ze wel allemaal bij de camper zijn. Als ik er eentje meeneem dan springt Louitje er overheen. En gaat mij en de andere hond zoeken. Dus dan gaan ze in de camper.Afbeelding
Mooie ruimte zo!
Afbeelding
Vicky
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Jetski schreef: 21 feb 2022, 17:20
Zoiets lijkt me wel wat.
Weet je ook hoe hoog het is ongeveer?
Een meter ongeveer schat ik. Maar onderop vouwen we een rand naar binnen van zo'n 20 centimeter en dat zetten we vast. Dan kruipen ze er niet onderdoor.
Afbeelding
Bo en de honden
Plaats reactie