Ik bedoel ook meer grappig in de zin van: hoe honden dat soort dingen zo verschillend kunnen uiten. Ik zou zoiets nooit bedenken omdat mijn honden het nooit doen en denk ik ook nooit zouden doen.Inge O schreef: ↑17 feb 2022, 17:12Ik kan er hooguit bij een ander om lachen maar zou dat zelf verder helemaal niet grappig vinden, meer nog, ik zou daar vrees ik (na verloop van tijd, niet na één keer) vreselijk boos om kunnen worden.Diana schreef: ↑17 feb 2022, 16:32Wat grappig eigenlijk dat ze dat gaat doen als je haar te veel ruimte geeft. Dat doen mijn honden echt nooitCélie schreef: ↑17 feb 2022, 16:27 Hier wordt niet gegromd en ook niks geclaimd, bij Ushi moet je wel goed alert blijven op je grenzen aangeven want die pakt echt elke cm ruimte die je haar geeft. Merk nu ook nu ik weer in de kneuzenmodus zit dat mevrouw het weer probeert, expres tegen me aanlopen of wegduwen van m'n plek op de bank.
Het zal nog niet eens een beetje, mij fysiek uit gaan zitten dagen .
Claimend gedrag
- Diana
- Posts in topic: 9
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Re: Claimend gedrag
- Inge O
- Posts in topic: 8
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hier ook zeker niet, ze kennen me denk ik wel beter dan dat .
- Diana
- Inge O
Ohh, jawel, de één al rapper dan de ander (toch, Kárma .........?!!!) .
Ze gaan dan inderdaad slechter luisteren, dingen uitproberen waarvan ze gegarandeerd weten dat er commentaar op komt (éven een paar metertjes van het pad af, zou het haar opvallen ?), of er van uitgaan dat ik alles wel twee (of drie ) keer zal zeggen .
- Inge O
Oei, hoe gevaarlijk ! Hoezo was hij daarvan buiten bewustzijn geraakt?
- Diana
O ja, verwachten dat je alles twee of drie keer zegt en dus niet bij de eerste keer gewoon meteen luisteren, dat is wel herkenbaar.Inge O schreef: ↑17 feb 2022, 17:25Ohh, jawel, de één al rapper dan de ander (toch, Kárma .........?!!!) .
Ze gaan dan inderdaad slechter luisteren, dingen uitproberen waarvan ze gegarandeerd weten dat er commentaar op komt (éven een paar metertjes van het pad af, zou het haar opvallen ?), of er van uitgaan dat ik alles wel twee (of drie ) keer zal zeggen .
- Diana
Ieuw! Maar hij heeft er dus alleen 'een schrammetje' aan overgehouden? En de honden?Zinodo schreef: ↑17 feb 2022, 17:27 Oei nee dat zou ik ook niet lollig vinden sowieso een hond die je denkt even fysiek aan te pakken (ook al is het niet agressief bedoeld) moet ik niet. Hier is dat überhaupt geen ding maar ik vind het stiekem wel fijn dat ik weet dat dat ik fysiek win van mijn honden (behalve qua snelheid dan) stel er zou wat zijn. Dat was laatst nog een keertje bevestigd hoe fijn dat idee is nadat mijn broer bewusteloos in zijn garage lag nadat hij dacht tussen zijn vechtende dogos argentinos te springen nee focking dankje. Goed, "was maar een schrammetje" zei hij na de tetanusshot.
- Inge O
Nog niks in vergelijking met hoe het had kunnen aflopen .
- Inge O
Je moet er ook geen Dogo voor zijn om gevaarlijk te worden in dit soort situaties, alleen zal de doorsnee teckel dan minder schade toebrengen.Zinodo schreef: ↑17 feb 2022, 18:17Tuurlijk. Maar denk maar niet dat hij en zijn vriendin dat willen horen.
We willen niet weten hoe veel geluk hij heeft gehad dat zijn vriendin en mijn pa op tijd kwamen helpen. Eerst de honden weg van hem, dan uit elkaar en dan hem weer bij zien te krijgen. Mag je je kind zo van de grond oprapen, slap en wit, bloedend en helemaal nat. Kun je voorstellen hoe blij mijn pa was
Maar nee, die honden zijn "niet gevaarlijk", ze houden het vol. En het was ook niet de eerste en ook niet de laatste keer dat ze elkaar zijn aangevlogen. Ik word er misselijk van.
Waarom wil je al in vredesnaam van die ziekelijke witte pitbulloïden hebben
Agressieve rotbeesten.
Hier bedelt Django trouwens om het eten van meneer Nanna. Vreemd genoeg doet ie dat bij mij nooit Net even teveel respect voor mijn lage grom, trillende bovenlip en de vaste belofte van een hijs tegen zijn harses. Hij bedankt
Agressieve rotbeesten.
Hier bedelt Django trouwens om het eten van meneer Nanna. Vreemd genoeg doet ie dat bij mij nooit Net even teveel respect voor mijn lage grom, trillende bovenlip en de vaste belofte van een hijs tegen zijn harses. Hij bedankt
- Célie
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Nou dat wordt ik ook hoor, vooral ook omdat ik nu lichamelijk even niet de kracht heb om telkens fysiek in te grijpen en ik me dan zo (kom even niet op het goede woord) voel. Ik merk wel dat ik daar heel slecht mee om kan gaan, ik kan veel van honden hebben hoor maar me letterlijk omver lopen (en niet per ongeluk) en plaatsen gaan zitten opeisen hoort daar niet bij!Inge O schreef: ↑17 feb 2022, 17:12Ik kan er hooguit bij een ander om lachen maar zou dat zelf verder helemaal niet grappig vinden, meer nog, ik zou daar vrees ik (na verloop van tijd, niet na één keer) vreselijk boos om kunnen worden.Diana schreef: ↑17 feb 2022, 16:32Wat grappig eigenlijk dat ze dat gaat doen als je haar te veel ruimte geeft. Dat doen mijn honden echt nooitCélie schreef: ↑17 feb 2022, 16:27 Hier wordt niet gegromd en ook niks geclaimd, bij Ushi moet je wel goed alert blijven op je grenzen aangeven want die pakt echt elke cm ruimte die je haar geeft. Merk nu ook nu ik weer in de kneuzenmodus zit dat mevrouw het weer probeert, expres tegen me aanlopen of wegduwen van m'n plek op de bank.
Het zal nog niet eens een beetje, mij fysiek uit gaan zitten dagen .
- Célie
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Zinodo schreef: ↑17 feb 2022, 18:01 Hij was gebeten en denkt dat hij ook omver geduwd is en had zijn hoofd gestoten onderweg richting de grond :blauw: en daarna werd ie wakker, maar hij kan heel slecht tegen bloed dus hij was nog drie keer weggevallen doodenge shit. Gelukkig hebben zijn vriendin en mijn pa het gehoord (kan me het geluid alleen al voorstellen ) en kwamen aangeracet ..
De honden hadden ieder en aantal gaten op hun gezichten en voorpoten. Mijn broer een aantal gaten in zijn arm en een aantal blauwe plekken van het vallen. O ja en een verdraaide vinger, die is ergens achter blijven hangen of zo.
Hier krijgt een van de katten neigingen. Vriend vond het eerst schattig. Ik niet..
Ze claimt hem.
Ik merkte het al eerder op, maar hij zag het niet zo. Maar nu gaat ze de honden tikken geven als zij de baas voor zichzelf wil.. had ik ook al eerder gezien maar hé ze zit bij hem op schoot.
En gisteren heeft ze zijn schoenen gemarkeerd, én ging ze Aki wegslaan op een wat fellere manier.. en hé kom niet aan zijn schoenen of aan Aki
Dus nu zag hij ook in dat de poes niet zo lekker bezig was en reageert hij wel.
Dus geen hond met claimend gedrag maar een kat, en om alles en iedereen gezellig met elkaar te houden moeten we daar dus ook even op ingrijpen
Ze claimt hem.
Ik merkte het al eerder op, maar hij zag het niet zo. Maar nu gaat ze de honden tikken geven als zij de baas voor zichzelf wil.. had ik ook al eerder gezien maar hé ze zit bij hem op schoot.
En gisteren heeft ze zijn schoenen gemarkeerd, én ging ze Aki wegslaan op een wat fellere manier.. en hé kom niet aan zijn schoenen of aan Aki
Dus nu zag hij ook in dat de poes niet zo lekker bezig was en reageert hij wel.
Dus geen hond met claimend gedrag maar een kat, en om alles en iedereen gezellig met elkaar te houden moeten we daar dus ook even op ingrijpen
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Marvel heeft claimend gedrag over speelgoed. Al leg ik de hele woonkamer vol met speelgoed, en er dan dus ruim genoeg is voor beide, het moet en zal allemaal in haar mand en dan gaat ze er voor liggen en het ' bewaken'. Mocht Lola dan de intentie hebben om er iets van te willen pakken kan ze daar behoorlijk naar op reageren. Er ligt dus niks aan speelgoed in huis. Zorgt bij beide en bij mij enkel voor stress en daar kan Lola dan weer niet tegen. Soms kan marvel het ook doen als ze op de bank ligt en lola wilt erbij. Aju en succes met je gedoe en weg van die bank. Het is dus vooral onderling en enkel binnen, buiten kunnen ze prima delen.
- Zamunda
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Dat ze die honden nog bij elkaar laten Zinodo, wat ontzettend eng!
Claimen van mij/aandacht accepteer ik niet, gewoon echt NIET . Ik wil ook niet hebben dat als ik een hond aandacht geef een ander zich ertussen wurmt, je komt echt vanzelf wel aan de beurt.
Grommen in het algemeen heb ik dan weer geen problemen mee, dat is communicatie en het hangt zó van de situatie af wat ik daarmee doe. Onderling grijp ik er zelden op in, alleen Raaf wil ik nog weleens uit de situatie halen. Verder kijk ik naar de boodschap en context en zal ik vooral proberen te voorkomen dat de hond het nodig vindt om te grommen.
Claimen van mij/aandacht accepteer ik niet, gewoon echt NIET . Ik wil ook niet hebben dat als ik een hond aandacht geef een ander zich ertussen wurmt, je komt echt vanzelf wel aan de beurt.
Grommen in het algemeen heb ik dan weer geen problemen mee, dat is communicatie en het hangt zó van de situatie af wat ik daarmee doe. Onderling grijp ik er zelden op in, alleen Raaf wil ik nog weleens uit de situatie halen. Verder kijk ik naar de boodschap en context en zal ik vooral proberen te voorkomen dat de hond het nodig vindt om te grommen.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Zamunda
Nou dat scheelt dan weer iets (totdat het toch weer fout gaat). Ben benieuwd hoe lang ze dat vol gaan houden want nu zitten ze dus onwijs veel in die benches.
- Zamunda
Snap ik, zou er ook totaal geen zin in hebben. Maar wonen ze bij je ouders, of was je vader daar toevallig?Zinodo schreef: ↑18 feb 2022, 19:01Jaa ik ben ook niet wijs.
Needless to say ik verschijn er niet tot het probleem is opgelost.
- Zamunda
Maar voorlopig ga je dan dus ook niet naar je ouders, lekkere situatie.
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
JakkesZinodo schreef: ↑18 feb 2022, 19:21Ja, same.
Ik denk dat niemand kan zeggen dat ik niet van honden hou, maar er zijn grenzen. Als iemand zich afvraagt wat er vooraf gaat aan een debiele bijtincident, nou bij deze.
Drie jaar geleden klapte de oudste (was toen de enige) op Nomi omdat Nomi een stok had die zij ook wel zou willen. Gelukkig geen schade want ik stond er precies naast. Dat was de laatste keer dat onze honden bij elkaar zijn geweest want Nomi weigerde er in de buurt te komen, gewoon 100% nee en dat is voor mij prima. Als we op bezoek waren waren de honden gescheiden.
Maar ja dan kijk je naar zo'n bakkebeest in zo'n flut draadbenchje en je weet dat de enige wat dat beest in de bench houdt is het feit dat ze niet weet dat ze eruit kan komen als ze er even flink aan trekt en tegenaan beukt. En ook dat gaat niet eeuwig duren want die beesten doen alles met domme kracht. Misselijk word ik van het idee.
- Zamunda
Nee dat is niks. En in de tuin lijkt me ook niet bepaald veilig of hebben ze daar wel een degelijk hek gemaakt (ik ga uit van niet). Hartstikke onveilig dit, maar je ouders willen blijkbaar niets op de spits drijven en je broer is stronteigenwijs.Zinodo schreef: ↑18 feb 2022, 19:21Ja, same.
Ik denk dat niemand kan zeggen dat ik niet van honden hou, maar er zijn grenzen. Als iemand zich afvraagt wat er vooraf gaat aan een debiele bijtincident, nou bij deze.
Drie jaar geleden klapte de oudste (was toen de enige) op Nomi omdat Nomi een stok had die zij ook wel zou willen. Gelukkig geen schade want ik stond er precies naast. Dat was de laatste keer dat onze honden bij elkaar zijn geweest want Nomi weigerde er in de buurt te komen, gewoon 100% nee en dat is voor mij prima. Als we op bezoek waren waren de honden gescheiden.
Maar ja dan kijk je naar zo'n bakkebeest in zo'n flut draadbenchje en je weet dat de enige wat dat beest in de bench houdt is het feit dat ze niet weet dat ze eruit kan komen als ze er even flink aan trekt en tegenaan beukt. En ook dat gaat niet eeuwig duren want die beesten doen alles met domme kracht. Misselijk word ik van het idee.
- Desiree
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Hier wordt er niks geclaimd. Ik wil het niet hebben en de claimer kan opsodemieteren bij het geen wat er geclaimd moet worden.
Droef heeft dat gelukkig helemaal niet in zich. Die is heus wel eens jaloers hoor en wil wel aandacht als een ander het krijgt maar is daarin wel gemoedelijk en af te leiden. Izzy heeft er wat meer moeite mee. Die claimd als het kan alles waarvan zij denkt dat het de moeite waard is. Bij haar ben ik dus een stuk strenger want ze is er best fel in als ze het nodig acht.
Voorbeeld: Droef heeft een nieuwe mand. Izzy heeft er al 4 staan. Nu mocht Droef vorige week zijn mand niet in ze beet hem wel even in zijn smoeltje. Die kreeg dus even een zwieper en mocht niet meer in de mand bij Droef. Droef laat zich dan ook wel echt wegjagen gelukkig maar, als hij boos terug zou doen is het einde zoek.
Meestal is het trouwens dan wel klaar, nadat ze dus op haar flikker heeft gekregen.
Droef heeft dat gelukkig helemaal niet in zich. Die is heus wel eens jaloers hoor en wil wel aandacht als een ander het krijgt maar is daarin wel gemoedelijk en af te leiden. Izzy heeft er wat meer moeite mee. Die claimd als het kan alles waarvan zij denkt dat het de moeite waard is. Bij haar ben ik dus een stuk strenger want ze is er best fel in als ze het nodig acht.
Voorbeeld: Droef heeft een nieuwe mand. Izzy heeft er al 4 staan. Nu mocht Droef vorige week zijn mand niet in ze beet hem wel even in zijn smoeltje. Die kreeg dus even een zwieper en mocht niet meer in de mand bij Droef. Droef laat zich dan ook wel echt wegjagen gelukkig maar, als hij boos terug zou doen is het einde zoek.
Meestal is het trouwens dan wel klaar, nadat ze dus op haar flikker heeft gekregen.