De plukhond

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Noor
Posts in topic: 4

De plukhond

Bericht door Noor »

Tja.. zo af en toe moet het, het jasje moet eraf.

Freekie vind het niet zo leuk, vanavond het grootste deel,morgen netjes maken

Afbeelding
Moet het? Ja vriend...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img

[url=https://postimages.org/]Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen de puntjes op de i... ❤
Laatst gewijzigd door Noor op 01 nov 2021, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Lothian
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: De plukhond

Bericht door Lothian »

Dat is nogal een transformatie!
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 2
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Opgeknapt! Wat een haar komt er bij Freek vanaf, zijn ook allemaal dikke haren als ik het zo zie en een behoorlijk dichte vacht.

Ravi ligt er meestal bij te genieten maar daar moet ik wel mijn tempo voor aanpassen, ik zou liever grote halen snel thuis doen maar dan doet het pijn. Dus dan maar rustig aan en elke keer een stukje, zo komen we er ook.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Noor

Bericht door Noor »

Zamunda schreef: 23 sep 2021, 20:56 Opgeknapt! Wat een haar komt er bij Freek vanaf, zijn ook allemaal dikke haren als ik het zo zie en een behoorlijk dichte vacht.

Ravi ligt er meestal bij te genieten maar daar moet ik wel mijn tempo voor aanpassen, ik zou liever grote halen snel thuis doen maar dan doet het pijn. Dus dan maar rustig aan en elke keer een stukje, zo komen we er ook.
Hij heeft een beetje een naar vachtje, deels fijn plukbaar, maar ook stukken wat vaster zit, hoe ouder hij wordt hoe meer dat merkbaar wordt.. ik pas het pluktempo ook aan hoor, zeker nu ik minder te plukken heb, lekker liggend op schoot en zolang hij het oke vind.
Afbeelding
KarinW

Bericht door KarinW »

Hij ziet er weer knap uit! Komt nog een hoop vanaf..
Afbeelding
Levi 09/10/2011 - † 05/05/2022
Zamunda
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Noor schreef: 23 sep 2021, 21:02
Zamunda schreef: 23 sep 2021, 20:56 Opgeknapt! Wat een haar komt er bij Freek vanaf, zijn ook allemaal dikke haren als ik het zo zie en een behoorlijk dichte vacht.

Hij heeft een beetje een naar vachtje, deels fijn plukbaar, maar ook stukken wat vaster zit, hoe ouder hij wordt hoe meer dat merkbaar wordt.. ik pas het pluktempo ook aan hoor, zeker nu ik minder te plukken heb, lekker liggend op schoot en zolang hij het oke vind.
Lastig! Bij Raaf is het allemaal fijn plukhaar dus dat plukt wel heel prettig (voor gevoelig ventje Ravi ook wel zo fijn). En Freek ligt maar luxe zo op schoot! Raaf moet het doen met een deken op tafel of gewoon in het gras.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Marlett

Bericht door Marlett »

Wat een verschil! Heb jij een cursus gedaan? Ik wil Tosca ook graag zelf plukken, maar kan in de buurt niet echt een cursus vinden.
HillieS
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Ziet er goed uit! Ik laat Jamie plukken (ivm reuma in oa m'n handen lukt t helaas niet zelf) ,en ik vind het altijd zo'n groot verschil!
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Marlett schreef: 23 sep 2021, 21:44 Wat een verschil! Heb jij een cursus gedaan? Ik wil Tosca ook graag zelf plukken, maar kan in de buurt niet echt een cursus vinden.
Ik heb al 20 jaar jrt's , het plukken is me in de begin jaren geleerd ( van diverse rassen) , nooit echt een cursus.
Wat is tosca voor hond?
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

billy schreef: 23 sep 2021, 21:48 Zier er al netjes uit en hoi Noor 😀👍
Hai! 💞
Afbeelding
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Wat is Freek leuk!
Met en zonder vacht. 😃
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ziet er goed uit! Wat een leukerd is hij. 🥰
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Ze zien er niet geplukt altijd zo schattig uit, maar eens moet het natuurlijk toch - goed gelukt 👍 !
Mausyi

Bericht door Mausyi »

Wat een verschil zeg😲
Afbeelding
"Sweet as sugar, hard as ice. Hurt me once and i'll kill you twice."
Senna03

Bericht door Senna03 »

Dat verschil ook in z'n gezichtje, van 'moet het nou echt' :roll: tot 'yes tis weer klaar' :D hihi! Hij ziet er weer prachtig uit!
Afbeelding
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Marlett schreef: 23 sep 2021, 21:44 Wat een verschil! Heb jij een cursus gedaan? Ik wil Tosca ook graag zelf plukken, maar kan in de buurt niet echt een cursus vinden.
Tosca is toch die gele in je onderschrift? Lijkt me dat dat best zelf te doen is zonder dat daar een cursus aan te pas hoeft te komen. Gewoon rondom eruit trekken wat los zit. En als de hond aangeeft dat je te lang op 1 plek doorgaat, even elders op het lichaam verder gaan en dan later de rest van die plek weer doen.

Mijn bouvier ging de eerste jaren naar de trimsalon, ik heb toen gevraagd of ik eens mocht blijven kijken hoe het ging, en daarna ben ik het zelf gaan doen. Mijn ruwharige hollander heb ik later ook zelf geplukt. Het scheelt als je het een keer hebt zien doen maar het is eigenlijk niks ingewikkelds.

Gaat ze dan nu naar de trimsalon? Vinden die het goed als je een keer erbij blijft om te zien wat de trimster doet?
Of misschien kun je met googelen op 'trimdemonstratie' iets vinden in jouw buurt. Een hele cursus lijkt me dus echt niet nodig, temeer omdat het ook al geen rashond is die per se in een bepaalde coupe zou moeten. En die vacht ziet er helemaal niet zo ingewikkeld uit op de foto.
Marlett

Bericht door Marlett »

Noor schreef: 23 sep 2021, 21:54
Ik heb al 20 jaar jrt's , het plukken is me in de begin jaren geleerd ( van diverse rassen) , nooit echt een cursus.
Wat is tosca voor hond?
https://my.embarkvet.com/members/result ... ound#breed

Voor een groot gedeelte iets spanielerigs. Met een toefje poedel.
Pauline schreef: 24 sep 2021, 11:51
Tosca is toch die gele in je onderschrift? Lijkt me dat dat best zelf te doen is zonder dat daar een cursus aan te pas hoeft te komen. Gewoon rondom eruit trekken wat los zit. En als de hond aangeeft dat je te lang op 1 plek doorgaat, even elders op het lichaam verder gaan en dan later de rest van die plek weer doen.

Mijn bouvier ging de eerste jaren naar de trimsalon, ik heb toen gevraagd of ik eens mocht blijven kijken hoe het ging, en daarna ben ik het zelf gaan doen. Mijn ruwharige hollander heb ik later ook zelf geplukt. Het scheelt als je het een keer hebt zien doen maar het is eigenlijk niks ingewikkelds.

Gaat ze dan nu naar de trimsalon? Vinden die het goed als je een keer erbij blijft om te zien wat de trimster doet?
Of misschien kun je met googelen op 'trimdemonstratie' iets vinden in jouw buurt. Een hele cursus lijkt me dus echt niet nodig, temeer omdat het ook al geen rashond is die per se in een bepaalde coupe zou moeten. En die vacht ziet er helemaal niet zo ingewikkeld uit op de foto.
Ik kan me voorstellen dat mijn trimster daar niet zo op zit te wachten, dan verliest ze een klant. ;) De rug en flanken snap ik nog wel hoe die werken, maar gewoon wat goede tips voor de snuit (hoe knip je die?) de pootjes, staart en de nagels. Een cursus hoeft ook niet acht dagdelen te duren, maar inderdaad een middagje met mijn eigen hond. Iemand die half trimt, instrueert en meekijkt. Dus als iemand een trimmer weet in de driehoek Breda/Utrecht/Rotterdam dan houd ik me aanbevolen.
Plaats reactie