Smous in the house Bertus
- Hondenpoot
- Posts in topic: 9
Re: Smous in the house Bertus
Wat is het toch een super leuk hondje! Hij toont al best volwassen met die vacht zo!
Het gaat hier allemaal geweldig. Bertus is een heerlijk hondje geworden. Ik vond hem als pup heel wild maar gelukkig is dat voorbij. Hij draait lekker mee in ons ritme en kan tegen een stootje. Ikben nu eenmaal onhandig en een flex op je kop of een deur tegen je aan bedoel ik niet verkeerd maar dat kon voor Jip een probleem zijn maar Bertus kan het hebben
Hij loopt me niet meer achterna in huis en ik kan weer normaal naar de wc
Alleen blijven gaat ook goed maar dan moet hij wel even laten horen dat hij mee had willen gaan en als ik uit zicht ben is hij stil om vervolgens te gaan liggen wachten
Een wandeling van een uur en je hoort hem de hele dag niet meer .
Alleen tussen 19.00 en 20.00 is hij weer wakker en wil actie
Alleen blijven gaat ook goed maar dan moet hij wel even laten horen dat hij mee had willen gaan en als ik uit zicht ben is hij stil om vervolgens te gaan liggen wachten
- Zamunda
- Posts in topic: 71
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Dat moet op de één of andere manier gewoon hè? Denk je net rustig te kunnen gaan zitten, gaan die apen weer klooien . Fijn dat het zo goed gaat en hij zo lekker meedraait.Smoushond schreef: ↑14 jan 2022, 15:29 Het gaat hier allemaal geweldig. Bertus is een heerlijk hondje geworden. Ik vond hem als pup heel wild maar gelukkig is dat voorbij. Hij draait lekker mee in ons ritme en kan tegen een stootje. Ikben nu eenmaal onhandig en een flex op je kop of een deur tegen je aan bedoel ik niet verkeerd maar dat kon voor Jip een probleem zijn maar Bertus kan het hebben
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Met een loopse teef in de groep heeft hij toch de puppycursus goed afgesloten. Volgende week verder naar de gevorderde met de kleine rakker
Vandaag gestart in de volgende groep de Basiscursus
Een uurtje later
Leuke groep weer , een Engelse cockerspaniël,een kruising schnautzer,een koningspoedel, 2 broers kruising Pyreneese berghond en een oud Duitse herder
Bertus vond het spannend maar deed het toch goed. Lekker even uitrazen met de poedel. Oefeningen met zit,blijven en hier komen
Een uur in de regen
Een uurtje later
Leuke groep weer , een Engelse cockerspaniël,een kruising schnautzer,een koningspoedel, 2 broers kruising Pyreneese berghond en een oud Duitse herder
Bertus vond het spannend maar deed het toch goed. Lekker even uitrazen met de poedel. Oefeningen met zit,blijven en hier komen
Een uur in de regen
- Zamunda
Bikkels zo in de regen, Bertus krijgt er wel een erg mooi koppie van.
- Yvette
- Posts in topic: 14
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Dat verzin je toch niet, de appel valt niet ver van de boom. Gelukkig dat het er weer goed uitgekomen is
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Nou gelukkig kwam het er ook weer netjes uit!
Vandaag weer naar cursus geweest. Viel niet mee met de harde wind , een piepende jankende herder,een lekker ruikende poedel, plastic wat lawaai maakte door de wind en een man met een soort nietmachine die lawaai maakte.
Bertus was er niet helemaal bij zullen we maar zeggen
Uiteindelijk moest hij poepen en plassen en daarna ging het beter
Hij was voordat we gingen goed uitgeweest en had gepoept en geplast maarja
Los rennen was leuk en snel hoog opspringen tegen de juf en haar tasje met lekkers pikken ook
Los rennen was leuk en snel hoog opspringen tegen de juf en haar tasje met lekkers pikken ook
We hadden vorige week een invaller die les gaf. En dat was een heel verschil. Natuurlijk geeft iedereen op zijn eigen manier les maar dit was vond ik veel fijner en dat vond de rest ook. Veel meer bezig geweest op het veld en moeilijkere dingen die alle honden al best konden
Bertus was wel de enige die door de tunnel durfde dat vond de rest eng
Het was een week met veel regen en wind. Bertus loopt nu elke dag los en geniet ervan. We kwamen een smous tegen ( beetje opdringerig reutje) en hij heeft heerlijk gespeeld met een Jack Russel teefje van zijn leeftijd
Verder is hij me behoorlijk aan het uitproberen
Brutale aap is het
Maar ook een heerlijk mannetje wat komt knuffelen
Bertus was wel de enige die door de tunnel durfde dat vond de rest eng
Het was een week met veel regen en wind. Bertus loopt nu elke dag los en geniet ervan. We kwamen een smous tegen ( beetje opdringerig reutje) en hij heeft heerlijk gespeeld met een Jack Russel teefje van zijn leeftijd
Verder is hij me behoorlijk aan het uitproberen
Brutale aap is het
Maar ook een heerlijk mannetje wat komt knuffelen
- HillieS
- Posts in topic: 11
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Wat heeft hij toch een leuk snuitje!
En kan je niet bij de invaller lessen volgen dan, als dat zo goed beviel?
En kan je niet bij de invaller lessen volgen dan, als dat zo goed beviel?
- Hondenpoot
- Posts in topic: 9
Ik vind het zo’n grappig hondje om te zien!
Zo zoet hoe hij ligt te slapen
Zo zoet hoe hij ligt te slapen
- Zamunda
Fijn dat hij nu lekker losloopt.
- Borderbende
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Border Collie
Hij groeit prachtig uit zeg. En wat een kop zit er op! Extra fijn in de puberteit! Hihihihi
Trigger, Boghos, Nori en Merfyn
Hij is zo knap aan het worden Dat natte koppie is onweerstaanbaar!
- Yvette
- Contacteer:
Ah bananen, wat fijn. Gelukkig is het een fase. Geeft die invaller meer les op de hondenschool? Misschien kun je wel switchen?
Wat krijg hij al een stoer hoofd, zo volwassen ook al! Mooi hoor!
Wat krijg hij al een stoer hoofd, zo volwassen ook al! Mooi hoor!
Groetjes Yvette
Ik heb al zitten loeren op de website van de hondenschool maar er staat niet duidelijk vermeld of en wanneer die meneer les geeft.
Wel dat hij en zijn partner een b en b hebben waar ook honden welkom zijn leuk maar die zal het wel druk hebben in het weekend denk ik
Het is wel bijzonder om te zien dat een fijn energiek persoon ook zo’n invloed heeft op de groep en de honden
Ik kan alleen in het weekend. Maar de volgende cursus zijn weer dezelfde oefeningen maar dan nog meer uitgebreid . Dat is nu dus ook al. Ik weet niet of ik dat wil. Vind het al heel knap dat Bertus voet kan maar dan moet hij strak tegen me aan zitten enz
En dan gaan ze een keer naar bos en naar de stad ,ik weet ook niet of ik daar op zit te wachten
Dus ik ga zoeken naar een leuke sport
Wel dat hij en zijn partner een b en b hebben waar ook honden welkom zijn leuk maar die zal het wel druk hebben in het weekend denk ik
Het is wel bijzonder om te zien dat een fijn energiek persoon ook zo’n invloed heeft op de groep en de honden
Ik kan alleen in het weekend. Maar de volgende cursus zijn weer dezelfde oefeningen maar dan nog meer uitgebreid . Dat is nu dus ook al. Ik weet niet of ik dat wil. Vind het al heel knap dat Bertus voet kan maar dan moet hij strak tegen me aan zitten enz
En dan gaan ze een keer naar bos en naar de stad ,ik weet ook niet of ik daar op zit te wachten
Dus ik ga zoeken naar een leuke sport
- Yvette
- Contacteer:
Ah ja ik snap het. Even over nadenken dus.
Of gewoon die B&B mailen dat je het zo leuk vond en vragen of hij nog meer les geeft, zo niet is het toch ook leuk voor hem om te lezen dat je het leuk vond
Of gewoon die B&B mailen dat je het zo leuk vond en vragen of hij nog meer les geeft, zo niet is het toch ook leuk voor hem om te lezen dat je het leuk vond
Groetjes Yvette
Ja die kleur is nog steeds wennen maar hij is erg rood voor een smous ,de meeste zijn nog blonderHylos schreef: ↑13 feb 2022, 16:43Wat een mooi kopke heeft hij toch.Smoushond schreef: ↑29 jan 2022, 16:31 Vandaag weer naar cursus geweest. Viel niet mee met de harde wind , een piepende jankende herder,een lekker ruikende poedel, plastic wat lawaai maakte door de wind en een man met een soort nietmachine die lawaai maakte.
Flink blond ook!
Vandaag geen cursus ivm met storm maar online les . Dat was wel even heel lekker hoor. Rustig opstarten en met een kop koffie voor de iPad ipv een uur op het veld op zaterdagochtend
Bertus heeft de storm goed doorstaan. Helemaal niet bang en gewoon lekker geslapen
Ik lag wel wakker want ik was bang dat ik hem niet zou horen
Donderdagavond kregen we een naar telefoontje en moesten we onverwachts weg om afscheid te nemen van iemand
Gelukkig was dochter thuis maar dan toch denk ik meteen ohjee dit gaat mis ,we gaan gespannen weg en daar gaat hij weer op reageren en straks heeft hij verlatingsangst wat zit dat dan toch nog diep zeg
Maar hij heeft het goed doorstaan en toen een dag later die storm er ook nog bij
Ik ben echt zo blij met hem ook al zit hij midden in de puberteit
Heerlijk hondje ,maakt me elke dag weer aan het lachen
Bertus heeft de storm goed doorstaan. Helemaal niet bang en gewoon lekker geslapen
Ik lag wel wakker want ik was bang dat ik hem niet zou horen
Donderdagavond kregen we een naar telefoontje en moesten we onverwachts weg om afscheid te nemen van iemand
Gelukkig was dochter thuis maar dan toch denk ik meteen ohjee dit gaat mis ,we gaan gespannen weg en daar gaat hij weer op reageren en straks heeft hij verlatingsangst wat zit dat dan toch nog diep zeg
Maar hij heeft het goed doorstaan en toen een dag later die storm er ook nog bij
Ik ben echt zo blij met hem ook al zit hij midden in de puberteit
Heerlijk hondje ,maakt me elke dag weer aan het lachen