Zware zorgen om Relax - 25/2 : goed nieuws (p.5)!!
- Omega
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Re: Zware zorgen om Relax
Ach wat ziet ze er sneu uit, zo naar om je hond zo te zien en je kunt haar niet helpen behalve met pijnstilling.
Hopelijk is het iets wat behandeld kan worden, succes vrijdag!
Hopelijk is het iets wat behandeld kan worden, succes vrijdag!
- Inge O
- Posts in topic: 31
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Hoop ik ook, want beslissen om te laten gaan is wel nóg moeilijker als je niet weet hoe en wat .
Nee, dat snap ik helemaal.
het is zo naar om je hond zo te zien. Hoop dat de pijnstillers wat helpen en dat je duidelijkheid krijgt. Sterkte.
- Zamunda
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ach Inge, wat kut. Hoe gaat het nu met haar, voelt ze zich nu weer wat beter? Ik wens je heel veel sterkte met de onzekerheid en hoop dat je vrijdag meer weet.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
- Inge O
Deze voormiddag voelde zich nog absoluut niet goed, ik heb haar daarom op continue pijnstilling gezet en deze namiddag fleurde ze weer wat op, inclusief big smiles en willen spelen .
Maar ze kucht sinds vandaag regelmatig, ligt vooral in sternale houding en wil liever niet in een mand - niet goed, niet goed.
- HillieS
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Kan je niet ergens anders eerder terecht?
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
ah verdorie, dat is helemaal geen leuk nieuws Sterkte met wachten op vrijdag, hopen op een wonder maar
- Inge O
Nee, want ik moet er ook zelf een goed gevoel bij hebben en dat heb ik lang niet overal. En uiteindelijk maakt die ene dag niet zoveel uit voor haar, er zal toch niks aan te doen zijn. Ik denk dat ik al blij zal mogen zijn als de diagnose zodanig is dat ze met cortisone nog een aantal waardevolle weken zou kunnen hebben.
- Tiny
- Posts in topic: 3
- Welke: Siberian Husky
Ach Inge
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Hè gatver, wat een nare berichten allemaal.
Die foto's arme Relax.
Ook voor jou heel veel sterkte. Ik hoop dat je vrijdag 200% duidelijkheid krijgt, dan weet je tenminste wat je moet doen.
Die foto's arme Relax.
Ook voor jou heel veel sterkte. Ik hoop dat je vrijdag 200% duidelijkheid krijgt, dan weet je tenminste wat je moet doen.
- Zamunda
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ach wat fijn . Maar het kuchen, de sternale houding en niet in de mand liggen klinken inderdaad echt niet goed .Inge O schreef: ↑23 feb 2022, 19:03Deze voormiddag voelde zich nog absoluut niet goed, ik heb haar daarom op continue pijnstilling gezet en deze namiddag fleurde ze weer wat op, inclusief big smiles en willen spelen .
Maar ze kucht sinds vandaag regelmatig, ligt vooral in sternale houding en wil liever niet in een mand - niet goed, niet goed.
OS met dank aan Hakunamatata
- Rami
- Welke: Ik ben een allesvreter
Zijn haar lymfeklierem opgezet, @Inge O ? (Ik krijg flashbacks van toen mijn Billy zo ziek was... )Inge O schreef: ↑23 feb 2022, 19:03Deze voormiddag voelde zich nog absoluut niet goed, ik heb haar daarom op continue pijnstilling gezet en deze namiddag fleurde ze weer wat op, inclusief big smiles en willen spelen .
- ellen en de birmanen
ik hoop voor je dat het niks ernstigs is maar het voelt niet goed.
sterkte
sterkte
- Inge O
Zal zo even voelen (ze ligt nu te slapen) maar heb niet veel reden om in die richting te denken want een paar weken geleden was haar bloedonderzoek normaal.Rami schreef: ↑23 feb 2022, 19:51Zijn haar lymfeklierem opgezet, @Inge O ? (Ik krijg flashbacks van toen mijn Billy zo ziek was... )Inge O schreef: ↑23 feb 2022, 19:03Deze voormiddag voelde zich nog absoluut niet goed, ik heb haar daarom op continue pijnstilling gezet en deze namiddag fleurde ze weer wat op, inclusief big smiles en willen spelen .
Had Billy ook zo'n pijnaanvallen?
- HillieS
- Posts in topic: 7
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Dat kan ik me voorstellen ja. Gatsie wat een narigheid. SterkteInge O schreef: ↑23 feb 2022, 19:28Nee, want ik moet er ook zelf een goed gevoel bij hebben en dat heb ik lang niet overal. En uiteindelijk maakt die ene dag niet zoveel uit voor haar, er zal toch niks aan te doen zijn. Ik denk dat ik al blij zal mogen zijn als de diagnose zodanig is dat ze met cortisone nog een aantal waardevolle weken zou kunnen hebben.
O bah bah bah, wat naar allemaal Verschrikkelijk om je hond zo pijn te zien lijden, wel fijn dat je haar in ieder geval kan helpen met pijnstilling. Hopelijk vrijdag duidelijkheid. Sterkte.
- Rami
Ja, zijn opgezwollen lymfeklieren drukten (blijkbaar) op zijn keel/ luchtpijp en ook in zijn liezen en oksels.Inge O schreef: ↑23 feb 2022, 20:02Zal zo even voelen (ze ligt nu te slapen) maar heb niet veel reden om in die richting te denken want een paar weken geleden was haar bloedonderzoek normaal.Rami schreef: ↑23 feb 2022, 19:51Zijn haar lymfeklierem opgezet, @Inge O ? (Ik krijg flashbacks van toen mijn Billy zo ziek was... )Inge O schreef: ↑23 feb 2022, 19:03
Deze voormiddag voelde zich nog absoluut niet goed, ik heb haar daarom op continue pijnstilling gezet en deze namiddag fleurde ze weer wat op, inclusief big smiles en willen spelen .
Had Billy ook zo'n pijnaanvallen?
Hij had echt een paar nachten heel veel pijn en ongemak. Wilde ook alleen maar uitgestrekt liggen. Ook kreunen en hijgen.
Zijn bloed was, net als bij Relax, ook goed. Het is al weer lang geleden maar ik geloof dat het iets te maken had met het feit dat er bij een maligne lymfoom geen tumorcellen in het bloed te zien zijn? Maar dat weet jij ongetwijfeld beter dan ik.
- Inge O
Dat er een tumor ergens drukt ga ik bijna van uit. Het rare is dat haar eerste pijnaanvallen héél erg acuut en zeer tijdelijk waren, dat verbind ik niet meteen met een lymfoom, ook niet met iets anders overigens.Rami schreef: ↑23 feb 2022, 20:32Ja, zijn opgezwollen lymfeklieren drukten (blijkbaar) op zijn keel/ luchtpijp en ook in zijn liezen en oksels.
Hij had echt een paar nachten heel veel pijn en ongemak. Wilde ook alleen maar uitgestrekt liggen. Ook kreunen en hijgen.
Zijn bloed was, net als bij Relax, ook goed. Het is al weer lang geleden maar ik geloof dat het iets te maken had met het feit dat er bij een maligne lymfoom geen tumorcellen in het bloed te zien zijn? Maar dat weet jij ongetwijfeld beter dan ik.
Tumorcellen zou ik ook niet verwacht hebben in het bloed, wel een verhoogd aantal witte bloedcellen maar dat heb ik blijkbaar fout, bij leukemie (broertje van lymfoom) is dat wel zo.
- Rami
Het is ook speculeren (wat mij betreft) en op zich hebben jij en Relaxje daar eigenlijk ook niets aan.Inge O schreef: ↑23 feb 2022, 20:51Dat er een tumor ergens drukt ga ik bijna van uit. Het rare is dat haar eerste pijnaanvallen héél erg acuut en zeer tijdelijk waren, dat verbind ik niet meteen met een lymfoom, ook niet met iets anders overigens.Rami schreef: ↑23 feb 2022, 20:32Ja, zijn opgezwollen lymfeklieren drukten (blijkbaar) op zijn keel/ luchtpijp en ook in zijn liezen en oksels.
Tumorcellen zou ik ook niet verwacht hebben in het bloed, wel een verhoogd aantal witte bloedcellen maar dat heb ik blijkbaar fout, bij leukemie (broertje van lymfoom) is dat wel zo.
Ik hoop alleen dat de pijnaanvallen onder controle te houden zijn en dat je eind van de week in ieder geval weet waar je (jullie) aan toe zijn.
Leef met je mee, Inge!
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Oh nee wat een zorgen ineens, ze ligt er ook echt sneu bij op die foto's zeg dat toetje Hopelijk komen ze erachter wat ze heeft.
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
Freek (2020), Barrie (2021)
Ik hoop dat je via echt of iets dergelijks kunt vinden wat er aan de hand is.
Arme Relax en arme jij
Arme Relax en arme jij
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Heel veel sterkte.
Het is heel naar om je hond met zulke pijnaanvallen te zien
Hopelijk komt ze vandaag de dag goed door op pijnstillers en heb je snel uitsluitsel over de oorzaak.
Het is heel naar om je hond met zulke pijnaanvallen te zien
Hopelijk komt ze vandaag de dag goed door op pijnstillers en heb je snel uitsluitsel over de oorzaak.
- Inge O
Overigens denk ik bij nader inzien dat dit waarschijnlijk al bijna een jaar speelt : op een gegeven moment maakte ik me acuut zorgen om plots conditieverlies van Relax en wilde toen voor een echo van haar hart. De da vond - na uitvoerige auscultatie - dat er geen reden tot zorgen was, en een echo dus niet echt nodig, iets wat ik op zich alleen maar appreciëerde want hij had ook niks kunnen zeggen en geld binnenhalen. Bleef natuurlijk de vraag waarom ze fysiek plots zo achteruitging, maar goed, 11 jaar, je moet ook wat realistisch blijven in je verwachtingen bij oudere honden.
Maar waarschijnlijk was dat toen al het begin van het probleem.
Maar waarschijnlijk was dat toen al het begin van het probleem.